Έντονη συζήτηση στη Δημοτική Επιτροπή για την κατάσταση στην Ερμούπολη

Αντιπαράθεση για την ευθύνη στο κομμάτι της καθαριότητας

Ενισχύεται η Υπηρεσία τέλος Ιουνίου με 18 άτομα, 8μηνιτες, για τους εξωτερικούς χώρους
Διαφήμιση

Διασταύρωσαν τα “ξίφη” τους, Δημοτική Αρχή και αντιπολίτευση στον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης, χθες, στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής σχετικά με την καθαριότητα της πόλης, με φόντο διάφορα παράπονα πολιτών που συστηματικά εκφράζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

Πλακόστρωτα τμήματα βρώμικα με υπολείμματα τροφών, αλλά και κάδοι περιτριγυρισμένοι με κούτες, καθώς και μαύρα στίγματα στους δρόμους της Ερμούπολης, αποτέλεσαν το έναυσμα για συζήτηση σε υψηλούς τόνους στο συλλογικό όργανο. Η Δημοτική Αρχή υπογράμμισε πως κάνει σημαντικό έργο, ενώ, επίσης, μίλησε για τις ευθύνες των πολιτών. Την ίδια ώρα, η αντιπολίτευση άσκησε κριτική στη διοίκηση, τονίζοντας πως δεν εμπνέει τους δημότες να σεβαστούν τη δημοτική περιουσία και τους κοινόχρηστους χώρους, όπως επίσης δεν ενημερώνει τους επιχειρηματίες, όπως θα άρμοζε, για να μη σέρνουν τις σακούλες με τα απορρίμματα. 

Σημειώνεται πως, ο Δήμος Σύρου - Ερμούπολης θα προχωρήσει μέσα στον Ιούνιο στην πρόσληψη 18 ατόμων με συμβάσεις 8 μηνών, ενώ για μία ακόμη φορά τέθηκε το ζήτημα της αναγκαιότητας εφαρμογής του Κανονισμού Καθαριότητας που περιλαμβάνει πρόστιμα. 

Η παρέμβαση που πυροδότησε αντιδράσεις 

Η παρέμβαση που πυροδότησε την έντονη αντίδραση του Γιάννη Μαραγκού, προήλθε από το μέλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Μαρία Μαυρίκου και αφορούσε στο πώς ο Δήμος καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες σε καθαριότητα στην πόλη. Μάλιστα, η ίδια ρώτησε γιατί οι προσλήψεις προχωρούν με καθυστέρηση. “Το έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών είχε έρθει από 25 Φεβρουαρίου. Για ποιον λόγο υπάρχει αυτή η σημαντική καθυστέρηση σε ένα τόσο κρίσιμο τομέα όπως αυτόν της καθαριότητας για την πόλη μας; Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;”, ρώτησε, μεταφέροντας την εικόνα που εισπράττουν οι κάτοικοι του τόπου. “Με λύπη μου λαμβάνω συνέχεια μηνύματα από πολίτες, για την κατάσταση της καθαριότητας στην πόλη μας. Μιας πόλης που γιορτάζει τα 200 χρόνια από την ίδρυση της”, σημείωσε, γνωστοποιώντας ως παράδειγμα τη χθεσινή εικόνα πλησίον της πλατείας Μιαούλη, στο πρώην κατάστημα του ΟΤΕ. “Είδα το πρωί ανάρτηση και στα κοινωνικά δίκτυα για το κτήριο του ΟΤΕ. Πιστεύω πως όλοι μας θα συμφωνήσουμε”, ανέφερε, εξηγώντας, μάλιστα, πως ακόμη κι αν είναι υπεύθυνος ιδιώτης γι΄ αυτόν τον χώρο, δυστυχώς, φέρει ευθύνη και ο Δήμος. “Δεν σημαίνει πως όταν είναι υπεύθυνοι κάποιοι ιδιώτες, δεν φέρουμε και εμείς ευθύνη ως Δήμος. Έγινε κάποιο έγγραφο από εμάς για σύσταση προς τον ΟΤΕ;”, ρώτησε η κα. Μαυρίκου. 

Γ. Μαραγκός: “Δεν δέχομαι να μηδενίζουν τον καθημερινό αγώνα των εργαζομένων”

Εμφανώς ενοχλημένος - ίσως και για πρώτη φορά σε δημόσια συνεδρίαση - ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Γιάννης Μαραγκός, αρχικά έδωσε απάντηση για το θέμα των προσλήψεων των 18 ατόμων. “Δεν υπάρχει καμία καθυστέρηση. Δεν ξέρω πού βλέπετε την καθυστέρηση. Κάθε χρόνο το συγκεκριμένο διάστημα γίνεται η πρόσληψη των ΙΔΟΧ και πέρυσι τους είχαμε πάρει τέλος Ιουνίου και φέτος τέλος Ιουνίου. Ήδη έχουμε τα ΙΔΟΧ του Ιανουαρίου που φεύγουν τον Αύγουστο και έχουμε προβλέψει να μην υπάρξει κενό. Δεν καταλαβαίνω πού υπάρχει η καθυστέρηση”, σημείωσε, ενώ στη συνέχεια εξέφρασε την αγανάκτησή του για το ζήτημα της καθαριότητας. 

“Επειδή πολύ το ακούω για το θέμα της καθαριότητας, δεν το δέχομαι. Όχι ότι δεν υπάρχουν προβλήματα. Σίγουρα υπάρχουν προβλήματα, αλλά δεν το δέχομαι”, δήλωσε προς την κα. Μαυρίκου, λέγοντας στη συνέχεια πως “δεν το δέχομαι τον καθημερινό αγώνα των εργαζομένων να τον μηδενίζουν”. 

Επίσης, θίγοντας και το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού, ο κ. Μαραγκός επεσήμανε πως “είμαστε όπως είμαστε, κάνουμε τεράστια προσπάθεια και μέρα παρά μέρα βγαίνουν οι εργάτες και κατεβαίνουν από τον λόφο της Ανάστασης κατεβαίνοντας όλα τα σκαλοπάτια και πλένουμε μία φορά την εβδομάδα - τους θερινούς μήνες θα το αυξήσουμε -, και μετά οι ασυνείδητοι πολίτες και επιχειρηματίες - όχι όλοι -, αλλά κάποιοι, βγάζουν τα απορρίμματά τους από τα μαγαζιά και σέρνουν τις σακούλες για να τις πάνε στους κάδους (σ.σ. στην Ερμούπολη)”. Για ορισμένους επιχειρηματίες, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος ανέφερε πως “δεν σέβονται τον κόπο των εργαζομένων”. 

Λουκέτο” στις τουαλέτες της οδού Ανάφης 

Απαντώντας στα παραπάνω, η κα. Μαυρίκου επανήλθε στο θέμα της ευθύνης της Δημοτικής Αρχής. “Όταν λέτε για ασυνείδητους πολίτες, εγώ θα σας πω για ασυνείδητη Δημοτική Αρχή”, δήλωσε σε έντονο ύφος, αιτιολογώντας τη θέση της. “Την Κυριακή που ήταν η γιορτή της μητέρας δημόσιες τουαλέτες, μετά τις εννέα και μισή το βράδυ ήταν κλειστές”, τόνισε, θέτοντας το ερώτημα: “Υπάρχει πρόβλημα και το κλείνουμε; Όταν κάποιος τις χρειαστεί τι θα γίνει;”. 

Την κατάσταση με τους βανδαλισμούς αλλά και τις πρόσφατες, απερίγραπτες ενέργειες στις δημοτικές τουαλέτες της οδού Ανάφης, υπενθύμισε ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, εξηγώντας παρακάτω πως ο χώρος κλείνει τις βραδινές ώρες, ακριβώς γι΄ αυτούς τους λόγους. 

“Με εντολή δική μας έχουν κλείσει διότι μας δημιουργούν συνέχεια προβλήματα. Βρήκαμε ακόμη και ξύλα σφηνωμένα στις τουαλέτες. Και την φορά που φθάσαμε στο σημείο και είπαμε πως τις κλείνουμε, είχαν προκύψει ενέργειες με ακαθαρσίες σε όλο τον εσωτερικό χώρο και στους τοίχους. Η καθαρίστρια το επόμενο πρωί δεν μπορούσε να μπει μέσα”, υπογράμμισε, λέγοντας ακόμη πως “αναγκαστικά δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο”. 

Δ. Κοσμάς: “Η ευθύνη και στον πολίτη”

Παίρνοντας τον λόγο, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Δημήτρης Κοσμάς μίλησε για την ευθύνη του κάθε δημότη. “Έχω πει πάρα πολλές φορές πως αν είναι καθαρή αυτή η πόλη, εξαρτάται όχι μόνο από τον Δήμο, αλλά από όλους μας”, υπογράμμισε, ενώ παρακάτω για την ανταπόκριση της Δημοτικής Αρχής όσον αφορά στη φροντίδα της πόλης, υποστήριξε πως είναι ικανοποιητική. “Θεωρώ πάρα πολύ άδικο να λέγεται αυτό γιατί πάρα πολλοί που έρχονται στο νησί μου λένε τα καλύτερα. Χθες είχε έρθει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών της Σάμου και ήμασταν με τον δήμαρχο. Μας είπε πως δίνει συγχαρητήρια για την καθαριότητα της πόλης”, πρόσθεσε, εξηγώντας σε ελαφρώς ειρωνικό τόνο πως “τελικά έξω πάμε καλά και μέσα όχι”. Μάλιστα, συμπλήρωσε πως “το να βγάζουμε συνεχώς μία γκρίνια και να ισοπεδώνουμε τα πάντα… έλεος. Δεν μπορεί να έρχεται όλη η Ελλάδα και να λέει μπράβο για την καθαριότητα - και γνωρίζουμε όλοι τι κάνει η Καθαριότητα - και να ερχόμαστε εδώ και να τα μηδενίζουμε όλα. Όχι, δεν πρέπει”.

Συμπλήρωσε, μάλιστα, πως “και τις τουαλέτες, τις έχουμε πληρώσει 100 χιλιάδες φορές. Πώς θα μαζευτεί η κατάσταση αν δεν σεβαστεί ο άλλος αυτό που δίνει ο δημόσιος φορέας”. 

Ν. Αλμπανόπουλος: “Η ερμηνεία πως η αντιπολίτευση κατηγορεί τους υπαλλήλους είναι παραπλανητική”

Ουσιαστική υπήρξε η παρατήρηση του επικεφαλής της παράταξης “Σύρος, εξ αρχής”, Νίκου Αλμπανόπουλου για το θέμα, προτρέποντας αρχικά στον αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος να δέχεται την κριτική. “Ο αντιδήμαρχος να ενστερνιστεί μία άλλη κουλτούρα για το πώς τοποθετείται στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως εξάλλου τον έχουμε συνηθίσει να μιλάει”, σημείωσε πρώτα, λέγοντας στη συνέχεια πως “το εγώ δεν δέχομαι, δεν είναι φράση Δημοτικού Συμβουλίου”. Ο κ. Αλμπανόπουλος τόνισε πως “οποιαδήποτε κριτική γίνεται θα πρέπει να τη δέχεστε και να αιτιολογείτε γιατί εσείς κάνετε τη δουλειά που νομίζετε πως είναι σωστή”, προσθέτοντας πως “δεν πρέπει να μεταφέρετε πως η κριτική γίνεται κατά των υπαλλήλων”. 

Ο Νίκος Αλμπανόπουλος μίλησε με σαφήνεια για την αναγκαιότητα ανάληψης ευθύνης από τη Δημοτική Αρχή, λέγοντας πως “ότι η αντιπολίτευση κατηγορεί τους υπαλλήλους είναι παραπλανητική.”. Διευκρίνισε, δε, πως “η κριτική που κάνουμε εδώ είναι απέναντι στα πολιτικά πρόσωπα, οι οποίοι έχουν την ευθύνη και καθοδηγούν την Υπηρεσία”. Ο ίδιος, εξηγώντας παρακάτω για τις τουαλέτες της οδού Ανάφης πως θα πρέπει να λειτουργούν και να βρει τρόπο ο Δήμος να προστατέψει τη δημοτική περιουσία, έκλεισε την κριτική του, λέγοντας πως το θέμα πρέπει να τεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο. 

Τέλος, δήλωσε πως “το ότι οι πολίτες κάνουν αυτά τα πράγματα που είπατε και βγαίνουν και λερώνουν αυτό που μόλις έχει καθαριστεί (σ.σ. επιχειρηματίες με σακούλες), ποιες είναι οι συγκεκριμένες ενέργειες που κάνατε για να σταματήσει αυτό; Τους καλέσατε σε μία επίσημη σύσκεψη και να είμαστε κι εμείς μπροστά, για να ενημερώσετε;”

Ο κ. Αλμπανόπουλος υποστήριξε πως κανονικά μία Δημοτική Αρχή θα πρέπει να εμπνέει τους πολίτες. “Όταν λέτε πως ένα μέρος των πολιτών είναι ασυνείδητοι, αναρωτιέμαι τι έχουμε κάνει από την πλευρά μας για να τους πείσουμε και αν αντανακλά αυτή η συμπεριφορά των δημοτών στη δική μας ηγεσία”, δήλωσε, καταλήγοντας στο θέμα.