Συνεχίζουν τη λειτουργίας τους, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης και το 3ο Νηπιαγωγείο, στο κτήριο του Ισιδωρείου Ιδρύματος

“Κλείνει” θετικά το ζήτημα της στέγασης

Δέσμευση του αντιδημάρχου Οικονομικών για πληρωμή των οφειλόμενων ενοικίων για το έτος 2025
Διαφήμιση

Θετικές εξελίξεις καταγράφονται για την απρόσκοπτη λειτουργία του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης και του 3ου Νηπιαγωγείου στο ακίνητο του Ισιδωρείου Ιδρύματος Ερμούπολης, καθώς καρποφόρησε η απαιτούμενη γραφειοκρατική διαδικασία και ο Δήμος Σύρου - Ερμούπολης θα προχωρήσει άμεσα στην υπογραφή της σύμβασης με το Δ.Σ. του Ιδρύματος για παραμονή των σχολείων για έξι χρόνια. 

Πρόκειται για μία εξαιρετικά σοβαρή εκκρεμότητα που υπήρχε σχετικά με τη διασφάλιση της λειτουργίας των σχολείων, καθώς επί πολλά έτη δεν υπήρχε σύμβαση, ασχέτως αν τα δύο σχολεία εξακολουθούσαν να έχουν το συγκεκριμένο ακίνητο για “στέγη”, με τη μέριμνα και τη φροντίδα του Ισιδωρείου. 

Η Δημοτική Επιτροπή ενέκρινε χθες το πρακτικό που θέλει το Ίδρυμα να μειοδοτεί στον απαιτούμενο διαγωνισμό, ενώ το ενοίκιο που καλείται να πληρώνει μηνιαίως ο Δήμος, πλέον, είναι 2.000 ευρώ. 

Ωστόσο, ζήτημα που παραμένει προς τακτοποίηση από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής αποτελεί η αποπληρωμή των οφειλόμενων ενοικίων προς το Ίδρυμα, για το έτος 2025. Συγκεκριμένα, το ποσό που δεν έχει καταβληθεί αφορά σε 18.000 ευρώ και μετά από σχετική ερώτηση της δημοτικής συμβούλου, Μαρίας Μαυρίκου προς τον αντιδήμαρχο Οικονομικών, Δημήτρη Κοσμά, ο ίδιος δεσμεύθηκε πως τα χρήματα θα δοθούν και μάλιστα άμεσα. 

Να σημειώσουμε πως πλην των ανωτέρω, θέμα που επίσης πρέπει να “κλείσει” είναι οι εργασίες που έχει αποτυπώσει η Επιτροπή Καταλληλότητας στο συγκεκριμένο ακίνητο για την απόλυτη ασφάλεια των μαθητών. Και οι σχετικές παρεμβάσεις, όπως τόνισε ο αντιδήμαρχος, θα προχωρήσουν μέσα στο καλοκαίρι. 

Αντιδήμαρχος Οικονομικών: “Πάμε να κλείσουμε μία “πληγή” πολλών χρόνων”

Ειδικότερα, το ζήτημα της ανυπαρξίας σύμβασης ανάμεσα στις δύο πλευρές, είχε ταλαιπωρήσει για πολλά χρόνια Δήμο και Ισιδώρειο και πλέον δρομολογείται. Σημειώνεται πως το προηγούμενο διάστημα, έγινε η απαιτούμενη διαδικασία για να υπάρξει ενδιαφερόμενη πλευρά που προσφέρει ακίνητο για τη στέγαση των δύο σχολείων και μειοδότησε το Ισιδώρειο. 

“Πάει να κλείσει μία “πληγή” περίπου 20 ετών με το συγκεκριμένο ακίνητο. Είμαστε σε καλό δρόμο και υποθέτω πως στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα κλείσει και αυτό το “άνοιγμα” που υπήρχε στον Δήμο μας”, δήλωσε χθες ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Δημήτρης Κοσμάς, εκφράζοντας παράλληλα την ανακούφισή του για τη συγκεκριμένη συζήτηση. 

Απομένουν 18.000 ευρώ απλήρωτα ενοίκια 

Την ίδια ώρα, αναγνωρίζοντας ως καλή εξέλιξη τη δρομολόγηση της σύμβασης με το Ισιδώρειο, η δημοτική σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Μαρία Μαυρίκου έθεσε ερώτημα για τις οφειλές του Δήμου προς το Ίδρυμα. “Τα ενοίκια που πληρώνει ο Δήμος προς το Ισιδώρειο Ίδρυμα έχουν αποπληρωθεί όλα;”, ρώτησε συγκεκριμένα, με τον Δημήτρη Κοσμά να υπογραμμίζει πως “έχουμε ένα άνοιγμα για το 2025 και θα πληρωθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Είναι 1.500 ευρώ ενοίκιο μηνιαίως για το 2025”.

Μάλιστα, η ίδια επέμεινε αν είναι εφικτό να πληρωθούν, με τον αντιδήμαρχο να συμπληρώνει τα παρακάτω. “Αυτό λέω, πως υπήρχε μία “πληγή” και δεν υπήρχε ποτέ σύμβαση με το Ισιδώρειο. Γινόταν η πληρωμή λόγω χρήσης του ακινήτου για το σχολείο, οπότε με αυτόν τον τρόπο θα δοθεί και το ποσό για τα ενοίκια του 2025 και με την υπογραφή πλέον του μισθωτηρίου συμβολαίου, δεν θα υπάρχει πρόβλημα, αφού έχουν προηγηθεί βέβαια σύμφωνα με το πρακτικό της Επιτροπής Καταλληλότητας πως θα κλείσουν και οι εργασίες που πρέπει να γίνουν και ήδη έχουν γίνει αρκετές από αυτές”.

Ως εκ τούτου, για το αν η Διεύθυνση Οικονομικών του Δήμου θα κλείσει το ζήτημα της πληρωμής, πρόσθεσε με βεβαιότητα πως “θα πληρωθούν όπως πληρώθηκαν και τα προηγούμενα χρόνια”. 

Απασχόλησε το θέμα των εργασιών στο σχολείο 

Τέλος, με φόντο ελέγχους που είχαν γίνει στις σχολικές μονάδες της Σύρου μετά τα σεισμικά φαινόμενα, πέρυσι, είχαν καταγραφεί ανάγκες για τους χώρους που λειτουργούν τα δύο σχολεία. “Υπάρχει και σωρεία υποδείξεων από την Επιτροπή Μετασεισμικών Κατασκευών οι οποίες πρέπει να θεραπευθούν μέσα στο καλοκαίρι. Ως μέλος της Επιτροπής έχω υπογράψει με την προϋπόθεση να ολοκληρωθούν όλες οι υποδείξεις και οι επισημάνσεις που έχουν κάνει στο πρακτικό τους και η Επιτροπή Καταλληλότητας αλλά και το δελτίο μετασεισμικών παρεμβάσεων”, σημείωσε η Μαρία Μαυρίκου, εξηγώντας πως πάση θυσία πρέπει ο Δήμος να ανταποκριθεί.

“Ούτως ή άλλως είμαστε υποχρεωμένοι να τηρήσουμε αυτά τα οποία έχει καταθέσει η συγκεκριμένη Επιτροπή. Ήδη πολλά από αυτά έχουν θεραπευθεί και τη θερινή περίοδο θα τελειώσουν όλες οι επισκευές και πολλά από αυτά τα έχει αναλάβει το ίδιο το Ισιδώρειο”, γνωστοποίησε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, λέγοντας τέλος πως “οπότε είμαι σίγουρος πως θα τελειώσει άλλο ένα πρόβλημα που ταλάνιζε τον Δήμο μας”.

Τέλος, αξίζει να υπενθυμιστεί πως και το Ισιδώρειο είχε κάνει παρεμβάσεις προ μηνών στο κτήριο, ενώ και ο Δήμος προχωράει σχετικά. Επιπλέον, η Δημοτική Αρχή οφείλει να διασφαλίσει ξανά το ποσό που είχε δοθεί από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για τις κτηριακές ανάγκες των δύο σχολείων.