“Βουνό” παραμένουν τα χόρτα στο νησί της Σύρου, τόσο στο οδικό δίκτυο, όσο και σε αρκετές γειτονιές, καθώς ο Δήμος Σύρου - Ερμούπολης μέχρι στιγμής διαθέτει μόλις τρεις εργάτες για το κομμάτι των αποψιλώσεων, ενώ βρίσκεται σε αναμονή για προσλήψεις άλλων δέκα ατόμων.
Αν και “τρέχει” ήδη η αντιπυρική περίοδος και ενώ τα παράπονα των πολιτών πληθαίνουν από τις μεγάλες εκκρεμότητες στις αποψιλώσεις, την ίδια ώρα που καλούνται να καθαρίσουν τα οικόπεδά τους, το νησί δεν παρουσιάζει την εικόνα που θα άρμοζε μία “ανάσα” πριν το καλοκαίρι.
Ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Γιάννης Μαραγκός ρωτήθηκε να δώσει απαντήσεις για τη σοβαρή υπόθεση, για την οποία επεσήμανε με απογοήτευση πως, δυστυχώς, θα συνοδευτεί από μεγάλες καθυστερήσεις. Πρακτικά, τα τρία άτομα σήμερα, εργάζονται στο κομμάτι των αποψιλώσεων σε πολιτιστικούς χώρους, ενώ τα υπόλοιπα δέκα που θα προσληφθούν από τέλη Μαΐου και μετά, θα διοχετευθούν σε όλες τις άλλες ανάγκες για την απομάκρυνση των χόρτων.
Πάντως, ο κ. Μαραγκός εξήγησε πως σήμερα, όταν παρίσταται ανάγκη, ο Δήμος ανταποκρίνεται στα έκτακτα αιτήματα των δημοτών.
Σημειώνεται πως στο οδικό δίκτυο ευθύνης της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, η Περιφερειακή Αρχή θα προχωρήσει με διαγωνισμό στην ανάθεση των σχετικών εργασιών.
Με λιγοστές δυνάμεις μέχρι τέλος Μαΐου
Πρωτίστως για την κατάσταση που παρατηρούν οι δημότες όσον αφορά στις γειτονιές και σε όλες τις περιοχές της Σύρου, ο κ. Μαραγκός δηλώνει πως δυστυχώς είναι η πραγματικότητα που καλείται να αντιμετωπίσει ο Δήμος, όμως, προς το παρόν και σίγουρα για το επόμενο δεκαήμερο με λιγοστές δυνάμεις. “Είναι πάρα πολλά τα μέρη στα οποία παρατηρούνται τόσα χόρτα και φυσικά και σε γειτονιές και σε σκαλοπάτια και παντού”, παρατήρησε, λέγοντας αμέσως πως “εμείς κάνουμε μία προσπάθεια με το ισχνό προσωπικό που έχουμε γιατί έχουμε και το κομμάτι της Καθαριότητας”. Σύμφωνα με όσα εξήγησε, το συνεργείο του Δήμου για τις αποψιλώσεις δεν υπερβαίνει τα τρία άτομα. “Έχουμε το συνεργείο μας, το οποίο ασχολείται μόνο με αποψιλώσεις χόρτων. Είναι δύο με τρία άτομα τα οποία απασχολούνται στο κομμάτι αυτό και ανταποκρίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες μας”, επεσήμανε, λέγοντας παρακάτω ποιες είναι οι προτεραιότητες και οι έκτακτες ανάγκες.
“Καθαρίσαμε το αλσύλλιο της Μεταμόρφωσης, τον εξωτερικό και περιβάλλοντα χώρο της Πινακοθήκης, τον χώρο πίσω από το Βιομηχανικό Μουσείο και τώρα είμαστε στην έπαυλη Τσιροπινά”, σημείωσε, λέγοντας πως “έχουμε δώσει προτεραιότητες περισσότερο στους χώρους εκδηλώσεων και σε όσους χώρους θα υπάρχει επισκεψιμότητα”.
Για το κομμάτι του οδικού δικτύου, που έχει ευθύνη ο Δήμος, ο κ. Μαραγκός γνωστοποίησε τα παρακάτω. “Για τους δρόμους περιμένουμε να προχωρήσουμε με τις προσλήψεις των αρμόδιων εργατών”, δήλωσε.
Εμπόδια στον χρόνο προσλήψεων από τη νομοθεσία
Για το χρονικό διάστημα που ο Δήμος θα ενισχυθεί με επιπλέον προσωπικό, σημείωσε πως “δυστυχώς, με την νομοθεσία που ισχύει πηγαίνουμε πίσω”. Εξηγώντας τι συμβαίνει με τις προσλήψεις, τόνισε τα ακόλουθα. “Δεν μπορούμε να προσλάβουμε τα ίδια πρόσωπα - και γενικά δεν βρίσκουμε εύκολα εργάτες - αν δεν παρέλθει ένας χρόνος από την προηγούμενη πρόσληψή τους στον Δήμο”, ανέφερε, σημειώνοντας παρακάτω πως “τα χρήματα τα έχουμε, τα άτομα τα βρήκαμε, αλλά δεν μπορούμε ακόμη να τους κάνουμε πρόσληψη, διότι είναι τα άτομα που είχαμε και πέρυσι και αν δεν περάσουν 12 μήνες, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε”.
Με βάση τις παραπάνω συνθήκες, σημείωσε πως οι προσλήψεις αυτές θα καρποφορήσουν περί τα τέλη του μήνα. “Άρα, το πρώτο συνεργείο θα έρθει 27 Μαΐου και το δεύτερο 17 Ιουνίου”, γνωστοποίησε, εκφράζοντας την απογοήτευσή του γι' αυτές τις καθυστερήσεις.
“Πηγαίνουμε πολύ πίσω και μιλάμε συνολικά για δέκα άτομα. Δηλαδή για δύο συνεργεία των 5 ατόμων”, υπογράμμισε, εξηγώντας πως μέχρι τότε, η κατάσταση στο οδικό δίκτυο θα είναι αυτή που διαπιστώνουν σήμερα οι δημότες.
“Πάμε πολύ πίσω. Για εμένα, αυτές οι προσλήψεις έπρεπε να είχαν προχωρήσει από 1η Μαΐου. Και μιλάω και για τα δύο συνεργεία”, υπογράμμισε, δηλώνοντας πως η κατάσταση στους δρόμους και στις γειτονιές θα ήταν διαφορετική. “Εμείς προχωράμε βέβαια με τα τρία άτομα που ανέφερα, αλλά δίνουμε προτεραιότητες”, σημείωσε, τονίζοντας πως “υπάρχει σίγουρα και αναγκαιότητα στους πολιτιστικούς χώρους όπως και στην έπαυλη Τσιροπινά που θα ανοίξει για εκδηλώσεις και εκεί δεν είναι μικρός ο χώρος”. Επίσης, ο αντιδήμαρχος υπογράμμισε πως ανταποκρίνεται ο Δήμος και σε έκτακτες ανάγκες. “Για παράδειγμα μας τηλεφώνησαν και μας είπαν πως τα σκαλοπάτια για το Δημοτικό Σχολείο Άνω Σύρου, έχουν γεμίσει χόρτα. Προχωρήσαμε και εκεί γιατί είναι για την ασφάλεια των μικρών μαθητών”, πρόσθεσε ο κ. Μαραγκός.
“Με τις καταγγελίες θα έχουμε παραπάνω δουλειά”
Για το αν υπάρχει δυνατότητα να ενισχυθεί μέχρι τέλος του τρέχοντος μήνα, το συνεργείο των τριών ατόμων που ήδη διαθέτει ο Δήμος, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος απάντησε με σαφήνεια. “Είμαστε με αυτές τις δυνάμεις και προσπαθούμε να καλύψουμε όσα μπορούμε”, σημείωσε, ξεκαθαρίζοντας προς ενημέρωση των δημοτών πως “έχουμε ξεκάθαρη γνώση των αναγκών και θα κάνουμε το καλύτερο”.
Την ίδια ώρα, συμπλήρωσε πως φέτος λόγω των αρκετών βροχοπτώσεων, το νησί έχει γεμίσει με χόρτα. “Αυτή η χρονιά ήταν καλή με τις βροχοπτώσεις και άρα, τα χόρτα είναι και περισσότερα παντού. Ό,τι μπορούμε θα κάνουμε”, δήλωσε, δεσμευόμενος πως αμέσως μετά τις προσλήψεις των δέκα ατόμων, η Υπηρεσία Καθαριότητας θα αναπτύξει ταχύτητα για να καλύψει τις εργασίες των αποψιλώσεων. “Μετά τις προσλήψεις θα επιταχύνουμε γιατί θα πέσει πάνω μας και αυξημένη δουλειά. Δηλαδή με τα οικόπεδα θα προκύψουν και καταγγελίες και πρέπει να καθαρίζουμε γιατί θα έχουμε και έξτρα δουλειά”, περιέγραψε, σημειώνοντας τέλος πως, “αν δεν αλλάξει η νομοθεσία, δεν θα έχουμε προσλήψεις νωρίτερα. Διαφορετικά θα συνεχίσουμε να έχουμε το ίδιο πρόβλημα”.