Ο πειρασμός δοκιμάζει την ελευθερία και την υπευθυνότητα

  • Σάββατο, 24 Φεβρουαρίου, 2018 - 10:54

Η ευαγγελική περικοπή της σημερινής εκπομπής "Ο λόγος του Θεού" από την Καθολική Εκκλησία σε επιμέλεια του π. Ιωάννη Μαραγκού,μας παρουσιάζει την αρχή της δημόσιας ζωής του Ιησού Χριστού. Ο Ιησούς προετοιμάζεται για 40 μέρες στην έρημο και εκεί δοκιμάζεται από το Σατανά. Η ίδια περικοπή αναφέρεται στη σύλληψη του Ιωάννη και πως ο Ιησούς μεταφέρεται στην πατρώα γη της Γαλιλαίας και εκεί αρχίζει να διδάσκει.

"Τον καιρό εκείνο μετά που ο Ιησούς βαφτίστηκε στον Ιορδάνη το πνεύμα οδήγησε τον Ιησού έξω στην έρημο. Και έμεινε στην έρημο 40 ημέρες και πειραζόταν από το Σατανά. Και ήταν με τα θηρία, και οι άγγελοι των υπηρετούσαν. Μετά τη σύλληψη του Ιωάννη επέστρεψε ο Ιησούς στη Γαλιλαία και κύρηττε το Ευαγγέλιο του Θεού και έλεγε: Συμπληρώθηκε ο καιρός και έφθασε η βασιλεία του Θεού. Μετανοείτε και πιστεύετε στο Ευαγγέλιο".

Όταν  ο Ευαγγελιστής Μάρκος συνέγραψε την περικοπή περίπου στο 70 μ.Χ. πολλοί άνθρωποι έβλεπαν σε αυτή τον εαυτό τους, τους δικούς τους πειρασμούς και τις δικές τους δοκιμασίες, αλλά και τις δικές τους προσπάθειες και θυσίες για να αναγγείλουν το Ευαγγέλιο που ο Ιησούς τους παρέδωσε, και πολλές φορές οι κόποι τους έμειναν άκαρποι. Ο Ευαγγελιστής διαλέγει τον πιο λιτό και περιεκτικό τρόπο για να περιγράψει την παραμονή του Ιησού στην έρημο, χωρίς άλλες λεπτομέρειες.

Ο πειρασμός υπάρχει όταν κάποιος μπορεί να διαλέξει. Το να μπορείς να διαλέξεις είναι ζήτημα ελευθερία. Χωρίς ελευθερία δεν υπάρχει πειρασμός.. Χωρίς ελευθερία δε μπορείς να διαλέξεις. Χωρίς ελευθερία δεν υπάρχει άνθρωπος. Ο άνθρωπος αποκτά την ελευθερία του όταν πια μπορεί να διαλέξει το καλύτερο από όλα τα προσφερόμενα αγαθά. Αυτο σημαίνει ποιότητα ζωής.

Οι προφήτες και οι μετέπειτα καθοδηγητές του λαού είχαν επιλέξει το δρόμο της απειλής, το δρόμο της τιμωρίας και τον καταγγελτικό λόγο. Άλλοι πάλι  υπόσχοντας μεταρρυθμίσεις πολιτικές και θρησκευτικές, ή υποσχέσεις με ωραία λόγια κενά περιεχομένου. Ο Ιησούς διάλεξε να αναγγείλει ένα χαρμόσυνο γεγονός, που είναι ήδη σε εξέλιξη και εκείνος το ζει, και το προσφέρει σε όλους όσους θέλουν να το μοιραστούν μαζί του.

Για να κρίνουμε το κακό δεν αρκεί ένας καλοπροαίρετος αγώνας. Χρειάζεται μία εξωτερική βοήθεια, ακόμα και έξω από αυτό  τον κόσμο, ένα δώρο μεγαλειώδες, χωρίς ιδιοτέλεια η ανταμοιβή. «Η βασιλεία του Θεού έφτασε», ο κόσμος όπως τον θέλει και τον ονειρεύεται ο Θεός είναι εδώ παρών, αν θέλεις να μπεις μέσα σε αυτόν άλλαξε τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς σου. 

Η Τεσσαρακοστή είναι ο πρόσφορος καιρός για να κάνουμε μία ανασύνταξη δυνάμεων και μία ακόμη προσπάθεια αφομοίωσης του μεγαλύτερου δώρου που μας έχει γίνει.