Ο πρόεδρος της Ένωσης Συνταξιούχων Ναυτικών Σύρου Γ. Μηλιός μιλά για τις περικοπές της τελευταίας 3ετίας

Προσανατολίζονται στη διεκδίκηση

Στο ίδιο μήκος... αντίδρασης με τους προσφεύγοντες συνταξιούχους πλοιάρχους ναυτικούς στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Πειραιά προσανατολίζονται τα μέλη της Ένωσης Συνταξιούχων Ναυτικών Σύρου με “φόντο” τις υψηλές περικοπές που έχουν υποστεί στις μηνιαίες συντάξιμες αποδοχές τους τα τελευταία τρία τουλάχιστον έτη.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο Γιώργο Μηλιό ο οποίος μίλησε στην “Κοινή Γνώμη”, η Ένωση βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με το διοικητικό συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΣΠΕΝ) και τον πρόεδρό της Μάκη Δασκαλάκη, προκειμένου να υπάρχει συνεχής ενημέρωση για τα αιτήματα του κλάδου, αλλά και διάλογος για τα προβλήματα που τη σημερινή εποχή παρούσας της κρίσης, μοιάζουν με “θηλιά” στο λαιμό για την επιβίωση εκείνων που αφιέρωσαν τη ζωή τους στη θάλασσα εξασκώντας το επάγγελμα του ναυτικού.

Ο κ. Μηλιός στο πλαίσιο των δηλώσεών του, σημείωσε μεταξύ άλλων, πως οι περικοπές ύψους 50 – 60% είναι ο λόγος που άμεσα θα λάβει οριστική απόφαση η Ένωση Συνταξιούχων Ναυτικών Σύρου για τα επόμενα βήματα αντίδρασής της.

“Δεν έλαβαν... αν και πλήρωναν”

Η είδηση ότι προσέφυγαν σαράντα πλοίαρχοι ναυτικοί στο Διοικητικό Πρωτοδικείο του Πειραιά είδε το φως της δημοσιότητας μέσα από συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε πριν από λίγες ημέρες ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης, Μάκης Δασκαλάκης, ο οποίος εξήγησε ότι, “η σύνταξη ενός πλοιάρχου πριν από τις περικοπές ήταν περίπου 2.000 ευρώ καθαρά και σήμερα έχει κατέβει στα 1.300 ευρώ” προσθέτοντας ότι, “Οι απόμαχοι ναυτικοί ποτέ μέχρι σήμερα δεν έλαβαν το 80% του μισθού τους ως σύνταξη, αν και πλήρωναν γι αυτό” αφού “Το μέγιστο στο οποίο έφθασαν ήταν το 70% σταδιακά από το 2006 μέχρι το 2010 και από τότε άρχισαν οι συντάξεις να μειώνονται”.

Επιπλέον, τα μέλη της Ένωσης κατήγγειλαν ότι “η κράτηση του 4% που επιβάλλεται σε όλους τους ναυτικούς υπέρ του Κεφαλαίου Ασθενείας και Ανεργίας (ΚΑΑΝ) γίνεται επί του μεικτού ποσοστού σύνταξης προ των περικοπών, κάτι που δύο φορές ο Συνήγορος του Πολίτη έχει γνωμοδοτήσει ότι είναι παράνομο, διότι δεν πρόκειται πια για 4% αλλά για 5,5%”.

Μείωση τουλάχιστον κατά 50%

Αναφορικά με τα προαναφερθέντα, ο κ. Μηλιός ανέφερε, πως από την πλευρά του, η Ένωση του νησιού που έχει 580 μέλη, “Καθημερινά συζητά με τους συναδέλφους στην Αθήνα για όλα τα προβλήματα. Μας έχουν μειώσει τις συντάξεις ανάλογα με το ποσοστό που έχουν αποφασίσει για την κάθε κατηγορία, αν και εμείς πληρώναμε όλα αυτά τα χρόνια στον ασφαλιστικό φορέα μας, το ΝΑΤ”. Συμπλήρωσε δε, πως, “Οι άνθρωποι που είχαν καταβάλλει υψηλές ασφαλιστικές εισφορές είναι εκείνοι που πραγματικά τιμωρήθηκαν” καθώς όπως εξηγεί “έχουν χάσει το 50 – 60% των μηνιαίων συντάξιμων αποδοχών τους” ενώ πρόσθεσε, πως σε αυτή την κατάσταση, έχουν εμφανιστεί και οι αλλαγές στις παρεχόμενες υπηρεσίες ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. “Δεν αρκεί που προχώρησαν στις περικοπές και διέλυσαν τον Οίκο Ναύτου, μας οδηγούν σήμερα να πληρώνουμε για κάθε ιατρική επίσκεψη ενώ αν κάποιος αντιμετωπίζει μία σοβαρή ασθένεια που απαιτεί κόστος, μοιάζει να είναι καταδικασμένος να πεθάνει” σχολίασε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Μηλιός, επαναλαμβάνοντας πως, “από το 2010 έως και το 2014 αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι έχουμε χάσει το 50% των συντάξεών μας, αυξάνονται οι τιμές των προϊόντων συνεχώς και ακούμε συνέχεια ότι το κράτος αδυνατεί να ελέγξει όσους φοροδιαφεύγουν”. Στηλιτεύοντας μάλιστα την πολιτική περικοπών που έχει υποβαθμίσει την ποιότητα ζωής των ναυτικών, ο ίδιος τόνισε, “Επειδή το κράτος είναι ανίκανο, πρέπει να τσακίσουν και τους συνταξιούχους; Γι αυτό κι εμείς είμαστε σε επαφή με την ΠΕΣΠΕΝ ώστε να δούμε τί θα κάνουμε”.

Εκτός των ανωτέρω, μάλιστα, ο κ. Μηλιός συμπλήρωσε, πως στο γενικότερο σύνολο των περικοπών έχουν δεχθεί και τις μειώσεις στις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις, αφού σύμφωνα με όσα υποστήριξε, “Παλαιότερα είχαμε έκπτωση κατά 50% σε όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ενώ λόγω της μονοπωλιακής κατάστασης στο νομό, έχει μειωθεί αυτό το ποσοστό στο 30% ώστε να ευνοηθούν και οι φοιτητές”. Σχετικά με τη συγκεκριμένη εξέλιξη, ο ίδιος υποστήριξε, ότι, “Αν θέλουν να προσφέρουν κοινωνικό έργο ας μειώσουν και στις δύο ομάδες τις τιμές των εισιτηρίων”.

“Προσφέραμε παραμένοντας σε πλωτές “φυλακές””

Ερωτηθείς να απαντήσει αν ως εκπρόσωπος των συνταξιούχων ναυτικών αισθάνεται αδικημένος, αφού ο κλάδος του έχει υποστεί μία σειρά από κατακόρυφες μειώσεις σε επίπεδο συντάξεων, ο Γιώργος Μηλιός σημείωσε πως, “Δε θα πω ότι είμαστε αδικημένοι. Θα πω όμως ότι οι κυβερνήσεις επί δεκαετίες έχουν δολοφονήσει το ναυτικό επάγγελμα” προσθέτοντας πως, σήμερα “ως πυλώνα της οικονομίας βλέπουν μόνο τον Τουρισμό”, αλλά όπως εξηγεί, “δεν μπορούν οι κυβερνώντες γι αυτό το λόγο να παραβλέπουν τον αγώνα τον ναυτικών τόσα χρόνια, οι οποίοι θαλασσοπνίγονταν για να βοηθήσουν τη χώρα τους φέρνοντας συνάλλαγμα εντός συνόρων έχοντας καταναλώσει πολλά χρόνια από τη ζωή τους – στερούμενοι τις οικογένειές τους – μέσα σε πλωτές φυλακές”.

“Δεν μπορεί η κυβέρνηση να μας λέει κύριοι εσείς που ταλαιπωρηθήκατε ήρθε η στιγμή να σας κόψω μισθούς, συντάξεις και παροχές” υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Επιπρόσθετα, ο κ. Μηλιός επεσήμανε πως, τη σημερινή εποχή, στην Ελλάδα της κρίσης, “σίγουρα η υφιστάμενη κατάσταση στο επάγγελμα του ναυτικού λειτουργεί αποτρεπτικά στην απόφαση ενός νέου να ασχοληθεί με το επάγγελμα”, ωστόσο, εξέφρασε την πεποίθηση πως η ελληνική κυβέρνηση θα έπρεπε να ενδιαφερθεί και να βοηθήσει ώστε “τα πληρώματα στα εμπορικά πλοία να είναι Έλληνες και όχι αλλοδαποί, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση και της ανεργίας”.

Κατέληξε μάλιστα, πως θα ωφελούσε αν “η Πολιτεία μπορούσε να δημιουργήσει σχολές σύντομης φοίτησης ώστε να “γεννηθούν” ναυτόπαιδες και δίπλα στους ναυτικούς να μπορούν τουλάχιστον τα πλοία με ελληνική σημαία να απασχολούν Έλληνες”.

Σε παρόμοια τροχιά και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης στις δηλώσεις του, είχε υποστηρίξει τέλος, πως, “Κάτω από αυτές τις τραγικά παράλογες συνθήκες και εάν δεν ληφθούν άμεσα δραστικά μέτρα στο πλαίσιο της κοινής λογικής, μακριά από παραλογισμούς και συμφέροντα, επιτρέψτε μου την απαισιόδοξη πρόβλεψη ότι το ανθρώπινο δυναμικό της ελληνικής ναυτιλίας θα χαθεί πολύ σύντομα. Και καλό είναι να γνωρίζουν, όλοι ότι ναυτιλία χωρίς Έλληνες ναυτικούς δεν είναι δυνατόν να υπάρξει”.

Ετικέτες: