Οι τουριστικοί στόχοι που τέθηκαν στο 16ο συνέδριο του ΣΕΤΕ

Στόχευση η σύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα

  • Τετάρτη, 18 Οκτωβρίου, 2017 - 06:25

Ο σχεδιασμός και οι βασικοί άξονες της εξελικτικής πορείας του ελληνικού τουρισμού, με προτάσεις πολιτειακής αλλά και επιχειρηματικής υποστήριξης, που θα τον καταστήσουν βιώσιμο και θα εντείνουν την ανταγωνιστικότητα του, κατατέθηκαν στο 16ο συνέδριο του ΣΕΤΕ.

Άνθρωποι του τουρισμού και υπουργικά στελέχη έθεσαν τις προοπτικές, όπως και τις απαιτούμενες ενέργειες, για την ενίσχυση του τουρισμού, θέτοντας τις στρατηγικές προτεραιότητες, που στοχευμένα θα λειτουργήσουν υπέρ αυτού.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός του ΣΕΤΕ

Τις νέες προοπτικές, βάσει ενός στρατηγικού σχεδιασμού για τον τουρισμό, παρουσίασε στο συνέδριο ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος, επικεντρώνοντας σε συνέργειες του τουρισμού με τον πολιτιστικό πλούτο και την αγροδιατροφική παραγωγή.

Σύμφωνα με τον κ. Ρέτσο, ο τουρισμός διατήρησε τη δυναμική του, όμως πρέπει, σε ένα περιβάλλον κρίσης, να καλλιεργηθούν οι συνθήκες για βιώσιμη ανάπτυξη του τομέα, για τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και τις τοπικές κοινωνίες.

Αναφερόμενος στις ενέργειες που ήδη έχουν γίνει, επεσήμανε την αναθεώρηση  των στόχων στόχους και το περιεχόμενο του Οδικού Χάρτη για το 2021, λαμβάνοντας υπόψη τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες στις οποίες καλείται να λειτουργήσει ο τουρισμός, την ολοκλήρωση του ερευνητικού προγράμματος καταγραφής της εικόνας, της φήμης, των προσδοκιών και των ανησυχιών των βασικών κοινών, την ενίσχυση του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ τόσο προς την κατεύθυνση της συγκέντρωσης και ανάλυσης στοιχείων, όσο και προς την κατεύθυνση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης και τον ανασχεδιασμό των λειτουργιών της Marketing Greece, ώστε να παραμείνει στην πρώτη γραμμή της μάχης για την προώθηση της χώρας.

Η στρατηγική του ΣΕΤΕ, για μια ολιστική βιώσιμη ανάπτυξη, προσβλέπει σε μια ουσιαστική διασύνδεση τομέων, όπως της αγροδιατροφής και του πολιτισμού, που μπορούν άμεσα να ενισχύσουν ποιοτικά την εμπειρία μέσω των προϊόντων και των υπηρεσιών του τουρισμού.

Ζήτησε δε να ανοίξει η συζήτηση για το σύνολο των θεμάτων που μπαίνουν κάτω από την ομπρέλα της βιώσιμης ανάπτυξης του τομέα, όπως το χωροταξικό, η προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος, η φέρουσα ικανότητα, η υγιής και η καινοτόμος επιχειρηματικότητα, το κοινωνικό αποτύπωμα και τα πρότυπα που πρέπει να ακολουθήσει ο κλάδος.

Παρατήρησε ότι μόνο μέσω της βιώσιμης ανάπτυξης και της συνεχούς ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος, θα υλοποιηθούν περισσότερες επενδύσεις, θα αυξηθούν τα έσοδα της ελληνικής οικονομίας και των κρατικών ταμείων, θα δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας.

Κατέληξε δε επισημαίνοντας ότι ο Ελληνικός Τουρισμός μπορεί και πρέπει να αναδείξει τη χώρα μας ως μία από τις μεγάλες δυνάμεις της παγκόσμιας τουριστικής κοινότητας, ως παράδειγμα βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, βασισμένης στα μοναδικά συγκριτικά της πλεονεκτήματα: τον φυσικό πλούτο, την πολιτιστική κληρονομιά, την ποιότητα των υπηρεσιών και των προϊόντων, την αυθεντική έννοια της φιλοξενίας που προσφέρει σε κάθε επισκέπτη.

Ενισχυτικές δράσεις του υπουργείου Τουρισμού

Το έργο του Υπουργείου Τουρισμού και τους αναπτυξιακούς άξονες για τον ελληνικό τουρισμό παρουσίασε η Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά στο 16ο συνέδριο του ΣΕΤΕ.

Ειδικότερα παρουσίασε το πλαίσιο των δράσεων για την προώθηση της Ελλάδας ως παγκόσμιο ελκυστικό προορισμό 365 ημέρες το χρόνο, την ισχυροποίηση του θεσμικού της ρόλου στον παγκόσμιο τουρισμό και την επίτευξη του στόχου για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, που αποτελούν κυβερνητική προτεραιότητα.

Η Υπουργός αναφέρθηκε εκτενώς στην υλοποιούμενη εθνική και περιφερειακή τουριστική πολιτική που έχει στόχο την καθιέρωση της Ελλάδας ως  κορυφαίο, ελκυστικό και ασφαλή προορισμό που προσφέρει ολοκληρωμένες αυθεντικές βιωματικές εμπειρίες Θεματικού Τουρισμού 365 ημέρες το χρόνο.

Η υλοποίησή της πραγματοποιείται μέσα από τη συνεργασία και των συντονισμό του Υπουργείου και του ΕΟΤ με τις 13 Περιφέρειες, τους Δήμους, τα Επιμελητήρια, των αναπτυξιακών και τουριστικών φορέων και τον ιδιωτικό τομέα.

Επιδίωξή είναι κάθε Περιφέρεια να αναπτυχθεί τουριστικά με όρους βιωσιμότητας και τα οφέλη να διαχυθούν στις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, νέα επιχειρηματικότητα, νέα επαγγελματική δραστηριότητα και νέες πηγές εσόδων.

Αναφέρθηκε στις υψηλότερες ιστορικά επιδόσεις που έχουν επιτευχθεί σε όλα τα τουριστικά μεγέθη τα τρία τελευταία χρόνια, μέσα από τους στρατηγικούς άξονες της υλοποιούμενης τουριστικής πολιτικής για την επιμήκυνση της θερινής τουριστικής περιόδου, το άνοιγμα σε νέες αγορές επισκεπτών, στην ανάδειξη νέων ελληνικών προορισμών και στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας, στην ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού και την προσέλκυση νέων επενδύσεων.

Ιδιαίτερα αναφέρθηκε στις συντονισμένες ενέργειες για την προώθηση της Ελλάδας ως ιδιαίτερα ελκυστική επενδυτική και επιχειρηματική ευκαιρία στον τουρισμό, και στην σημαντική αύξηση του εγχώριου και διεθνούς ενδιαφέροντος, που αποτυπώνεται στον μεγάλο αριθμό προτάσεων: περισσότερες από 300 για επενδύσεις σε 4στερα και 5στερα ξενοδοχεία από τις αρχές του 2016 καθώς και για αδειοδοτήσεις σε ειδικές τουριστικές υποδομές, και 251 φάκελοι ξενοδοχειακών επενδύσεων στον επενδυτικό νόμο.

Προτεραιότητα δίνει η κυβέρνηση, στη διασύνδεση του τουρισμού με την πρωτογενή παραγωγή, τον αγροτικό και αγροδιατροφικό τομέα, την μεταποίηση, την προώθηση των μοναδικών και γνήσιων τοπικών προϊόντων που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας κάθε ελληνικού προορισμού.

Βασικός στόχος του Υπουργείου, ανέφερε η κα Κουντουρά, αποτέλεσε η διαμόρφωση του νέου περιβάλλοντος για την ενθάρρυνση επενδύσεων σε υποδομές, έργα και υπηρεσίες που συνδέονται με τις θεματικές μορφές τουρισμού.

Στην κατεύθυνση αυτή υπάρχει στενή συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία για την εξάλειψη κενών του παρελθόντος και τη δημιουργία ευέλικτων θεσμικών πλαισίων, όπου απαιτείται, για την οργανωμένη ανάπτυξη αυτών των μορφών τουρισμού.

Αναφέρθηκε ακόμη στο ενισχυμένο πρόγραμμα παγκόσμιας προώθησης και προβολής με φορέα υλοποίησης τον ΕΟΤ που περιλαμβάνει δυναμική μεικτή διαφήμιση, συνδιαφήμιση με τους μεγαλύτερους τουρ οπερέιτορς, ενισχυμένη παρουσία στις Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις, προβολή στις μεγαλύτερες παγκόσμιες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, εκτεταμένες προωθητικές δράσεις στα social media και με το μεγαλύτερο αριθμό διοργάνωσης ταξιδίων εξοικείωσης.

Κάλεσε τον ιδιωτικό τομέα σε στενή συνεργασία για την υλοποίηση ενιαίων και ολοκληρωμένων δράσεων στην παγκόσμια προώθηση και προβολή.

Νέο χωροταξικό για τον τουρισμό

Στο νέο ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τον τουρισμό, για το οποίο εντός των επομένων ημερών θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση για τον ανάδοχο του διαγωνισμού, αναφέρθηκε ο Υπουργός Επικρατείας, Αλέκος Φλαμπουράρης.

Αναγνωρίζοντας την προσφορά του τουριστικού κλάδου στην ελληνική οικονομία, σημείωσε ότι πρέπει να συνεχιστεί η προσπάθεια για την επιμήκυνση της θερινής τουριστικής περιόδου, το άνοιγμα νέων αγορών για την προσέλκυση επισκεπτών υψηλών εισοδημάτων, την προώθηση νέων προορισμών στην Ελλάδα και την ανάπτυξη θεματικών τουριστικών προϊόντων.

Ειδική αναφορά έκανε στο θέμα της ασφάλειας και πως αυτή επηρεάζει τον τουρισμό, με την Ελλάδα να είναι μία ασφαλής χώρα, πέρα από την τρομοκρατία που πλήττει την Ευρώπη και την αστάθεια της περιοχής, υπήρξε και η διαχείριση, με όσο το δυνατό καλύτερο κι ανθρώπινο τρόπο, του προσφυγικού- μεταναστευτικού ζητήματος, παρόλα τα προβλήματα και σε αντίθεση με τις όλο και αυξανόμενες ξενοφοβικές φωνές στην Ευρώπη.

Αναφερόμενος στα ιδιαίτερα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο ο κ. Φλαμπουράρης ενημέρωσε ότι για το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τον τουρισμό, έως τις 20/10 θα έχει υπογραφεί το πρακτικό αξιολόγησης για τον ανάδοχο του διαγωνισμού.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο θα υλοποιηθεί από τα δύο συναρμόδια υπουργεία Τουρισμού και Περιβάλλοντος, με προνομιακό εταίρο στον σχεδιασμό τον ΣΕΤΕ.

Ο σκοπός και οι ενέργειες είναι στην κατεύθυνση να έχουν θεσμοθετηθεί τα περιφερειακά χωροταξικά πλαίσια ως το τέλος του έτους, καθώς είναι σε φάση τελικής επεξεργασίας οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις.

Μέχρι να ολοκληρωθούν τα παραπάνω, στη διαδικασία προώθησης τουριστικών επενδύσεων δεν υπάρχει κενό, καθώς καλύπτεται σε κάθε περίπτωση: Είτε από προϋπάρχουσες διατάξεις, είτε από την θεματική τουριστική νομοθεσία και το σύνολο των διατάξεων του πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού.

Εκτός αυτού αναφέρθηκε και στη σύνδεση του τουρισμού με την υπόλοιπη οικονομική δραστηριότητα, κύρια με τον πρωτογενή τομέα και την αγροδιατροφή, με βασικό στόχο την στήριξη και ενίσχυση των παραγωγών και των αγροτών, την αύξηση της παραγωγής και την προώθηση των τοπικών προϊόντων και την ανάπτυξη νέων θέσεων εργασίας.

Υπενθύμισε την πλήρη κατάργηση του αναχρονιστικού καθεστώτος των Περιοχών Ελέγχου Τουριστικής Ανάπτυξης που ίσχυε από το 1989, για να υπάρξει η  δυνατότητα αναβάθμισης ξενοδοχείων και επαναλειτουργίας κλειστών μονάδων και ενημέρωσε ότι ολοκληρώνεται νομοσχέδιο που θα αφορά το σύνολο της τουριστικής νομοθεσίας, για την κάλυψη κενών, λειτουργιών και αρμοδιοτήτων σε υπηρεσιακούς τομείς και δομές και τον εκσυγχρονισμό της.

 

 

Ετικέτες: