Έληξε η σύμβαση του «Άρτεμις» που εκτελούσε τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια

Στον αέρα η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών

Ένα μεγάλο πρόβλημα καλούνται εκ νέου να αντιμετωπίσουν οι κάτοικοι των νησιών των Κυκλάδων, με τον αποκλεισμό των νησιών από την μεταξύ τους σύνδεση, καθώς έληξε η σύμβαση του πλοίου «Άρτεμις», το οποίο εκτελούσε τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.

Με τους νησιώτες να βιώνουν για ακόμα μία φορά την αναστάτωση και τον αποκλεισμό, με την διακοπή των δρομολογίων του «Άρτεμις», έρχεται να προστεθεί και η παραφιλολογία που διασπείρεται σχετικά με την επαναφορά του «Aqua Jewel» στις συγκεκριμένες γραμμές, είτε για δημιουργία εντυπώσεων είτε από ελλιπή ενημέρωση.

Μη εξυπηρετούμενη γραμμή

Η επιδοτούμενη γραμμή που είχε αναλάβει να εξυπηρετεί το πλοίο «Aqua Jewel» της NEL LINES, λόγω της ασυνέπειας που επέδειξε η εν λόγω εταιρεία, είχε μείνει από τον περασμένο Οκτώβριο στον «αέρα» όταν το πλοίο της είχε καθηλωθεί από μηχανική βλάβη στην αριστερή κύρια μηχανή του.

Κατόπιν συνεχιζόμενης ακινησίας του πλοίου, με ανυπαρξία ενημέρωσης εκ μέρους της εταιρείας και με δήλωση αδυναμίας εκ μέρους της στο αίτημα του υπουργείου Ναυτιλίας για αντικατάσταση του πλοίου με άλλο, έναν μήνα αργότερα το υπουργείο μπαίνει στην διαδικασία να εξετάσει την λύση της απευθείας ανάθεσης της γραμμής σε άλλη εταιρεία.

Η έλλειψη της όποιας ενημέρωσης εκ μέρους της εταιρείας προς το επιβατηγό κοινό των νησιών, δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την ήδη βεβαρημένη εικόνα της καθώς είχαν προηγηθεί πολλές καθυστερήσεις και μη εκτελέσεις δρομολογίων, επιβεβαιώνοντας την ασυνέπεια της.

Έτσι η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου που κρατά καθηλωμένο το πλοίο της και δεν εμφανίζεται ικανή να καλύψει την γραμμή δημοσίου συμφέροντος για την οποία επιδοτείτο με 150.000 ευρώ εβδομαδιαίως, παραγκωνίζεται και με απευθείας ανάθεση την εκτέλεση της εν λόγω γραμμής αναλαμβάνει να εκτελεί το «Άρτεμις» της Hellenic seαways.

Η εξέλιξη αυτή είχε προκαλέσει ανακούφιση στους κατοίκους των νησιών, όχι μόνο για την αποκατάσταση του προβλήματος εξυπηρέτησης τους, αλλά και λόγω της γνωστής συνέπειας της συγκεκριμένης εταιρείας, που θα αναλάμβανε πλέον την κάλυψη της συγκεκριμένης δρομολογιακής γραμμής.

Η λύση της απευθείας ανάθεσης

Η ανάθεση της άγονης γραμμής εκ μέρους του υπουργείου στην Hellenic έγινε από αρχές Δεκεμβρίου και μόνο για δύο μήνες, πράγμα που σημαίνει ότι η εν λόγω σύμβαση έφτασε στη λήξη της.

Το χρονικό αυτό διάστημα της σύμβασης αποφασίστηκε με το σκεπτικό ότι είναι ικανός χρόνος για την ολοκλήρωση των εργασιών στο «Aqua Jewel».

Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η NEL LINES, πέραν της αποδεδειγμένης πλέον αφερεγγυότητας της ως εταιρεία, δεν της επιτρέπουν να προχωρήσει και στις απαραίτητες εργασίες στο πλοίο της ώστε αυτό να επανέλθει στη γραμμή.

Όπως ασφαλείς δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν, από την ημέρα καθήλωσης του πλοίου έως σήμερα δεν έχει γίνει καμία εργασία, γεγονός που επιβεβαιώνει την αδυναμία της εταιρείας να αναλάβει την εκτέλεση των δρομολογίων.

Από την πλευρά της Hellenic seαways είχε ήδη γνωστοποιηθεί προς το υπουργείο Ναυτιλίας ότι το «Άρτεμις» παραμένει στη διάθεση του, ώστε με απευθείας ανάθεση να συνεχίσει την εξυπηρέτηση της γραμμής, πράξη που όμως δεν προχώρησε εξαιτίας της αναταραχής που προκλήθηκε από την εκλογική διαδικασία.

Πάντως σε κάθε περίπτωση, όπως ναυτιλιακοί κύκλοι επιβεβαιώνουν, η Hellenic είναι έτοιμη ανά πάσα στιγμή που θα της ανατεθεί η γραμμή να επαναφέρει το πλοίο την επόμενη ημέρα στα δρομολόγια της άγονης.

Με δεδομένο ότι η ανάληψη των καθηκόντων του νέου υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα, μετρά μόλις δύο εικοσιτετράωρα, ήταν αδύνατη η άμεση ενημέρωση του για το σύνολο των θεμάτων του υπουργείου, άρα και για το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Για το θέμα υπήρξε και ενημέρωση του βουλευτή Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Συρμαλένιου, προκειμένου να μεριμνήσει για την ταχύτερη ενημέρωση του υπουργού ώστε να ελαχιστοποιηθεί το πρόβλημα για τα νησιά.

Θα πρέπει να υπενθυμιστεί ότι για την όποια απόφαση πρώτιστο μέλημα, όπως ανέφερε και το σκεπτικό της ανάλογης, προ διμήνου, απόφασης του υπουργείου Ναυτιλίας, είναι οι επιλογές να γίνονται μεταξύ των εταιρειών ή των πλοιοκτητών «δεδηλωμένης οικονομικής και λειτουργικής αξιοπιστίας και αυτό για να μην τίθεται σε κίνδυνο η άρτια εκτέλεση των δρομολογίων της γραμμής, της κοινωνικής συνοχής των κατοίκων των νησιών, της τροφοδοσίας της υγείας του εμπορίου και της εθνικής ασφάλειας».