Παρ ́ολίγον βύθιση του πλοίου μέσα στο λιμάνι του Πειραιά

Ελεγχόμενη η κατάσταση για το “Παναγία Τήνου”

  • Τετάρτη, 27 Απριλίου, 2016 - 06:10

Ελεγχόμενη κρίνεται προς το παρόν (σσ. χθες αργά το βράδυ) η κατάσταση στο παροπλισμένο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Τήνου», που λόγω εισροής υδάτων, πήρε μεγάλη δεξιά κλήση 40 μοιρών μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, στην πύλη Ε-4. Στο σημείο έχουν τοποθετηθεί πλωτά αντιρρυπαντικά φράγματα, ενώ βρίσκονται ήδη δύο αντιρρυπαντικά σκάφη και δύο ρυμουλκά για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο πιθανόν έχει μικρή ποσότητα καυσίμων, που δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ- ΜΠΕ δύτες που βούτηξαν στο σημείο όπου το πλοίο έχει γείρει, δεν μπόρεσαν να διακρίνουν πολλά πράγματα λόγω της θολούρας των νερών από τη λάσπη, ωστόσο πιθανολογείται ότι το «Παναγία Τήνου» πρέπει να έχει καθίσει στο έδαφος του βυθού και η κατάσταση να έχει σταθεροποιηθεί.

Το βάθος στο συγκεκριμένο σημείο σύμφωνα με εκτιμήσεις πρέπει να φτάνει τα 8 μέτρα όσο και το ύψος του πλοίου.

Το σχέδιο απάντλησης των υδάτων που έχει ενεργοποιήσει από την πρώτη στιγμή το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να μπει σε εφαρμογή από αύριο αφού πρώτα καθίσει η λάσπη, ενώ με το πρώτο φως της ημέρας τα ειδικά συνεργεία αναμένεται να κάνουν καλύτερη αποτίμηση της κατάστασης.

Ιδιώτες δύτες αναμένεται επίσης να επιθεωρήσουν εκ νέου το πλοίο αύριο για να διαπιστώσουν που βρίσκεται το ρήγμα και τι μπορεί να γίνει.

Το πλοίο, κατασκευής του 1972, που ανήκε στη Ventouris Sea Lines και είχε κατασχεθεί λόγω οικονομικών προβλημάτων από το ΝΑΤ, εκτελούσε τελευταία τα δρομολόγια για Κύθηρα - Αντικύθηρα - Κίσσαμο.

Σύμφωνα με πληροφορίες το ΝΑΤ πριν από περίπου 15 ημέρες είχε ζητήσει να δοθεί άδεια για να μετακινηθεί στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας σε «νεκροταφείο πλοίων» ωστόσο για να γίνει αυτή η διαδικασία χρειαζόταν δικαστική απόφαση. Έτσι και σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη απεργία των δικηγόρων δεν εκδόθηκε έγκαιρα η απόφαση και έτσι το πλοίο παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά.

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς επρόκειτο μάλιστα να θέσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση πώληση και απομάκρυνση του συγκεκριμένου πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ.

Το πλοίο φυλάσσονταν επί 24ωρου βάσεως ενώ τα 42 μέλη του πληρώματός του είχαν τεθεί σε καθεστώς προστασίας μετά από σχετική ρύθμιση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ.Δρίτσα.

Tο ΝΑΤ είχε καταβάλλει για το λόγο αυτό, από το ειδικό «Κεφάλαιο Ασθένειας και Ανεργίας» έναντι των καθυστερημένων βασικών μισθών και επιδομάτων, αποδοχές μέχρι ενός τριμήνου στους 42 ναυτικούς του πλοίου , όπως αυτές καθορίζονται από τις οικίες συλλογικές συμβάσεις.capital.gr

Η επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου

Στην επίσημη ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρει τα εξής: «Για περιστατικό κλίσης λόγω εισροής υδάτων από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία του Ε/Γ – Ο/Γ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ”, το οποίο είναι πρυμνοδετημένο πλησίον της πύλης Ε4 του Λιμένα Πειραιά, ενημερώθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Άμεσα, υπό το συντονισμό του Κ.ΕΠΙΧ., στην περιοχή έσπευσαν πέντε (05) ρυμουλκά προκειμένου συνδράμουν στην επιχείρηση σταθεροποίησης και επαναφοράς του πλοίου, ενώ πλωτό φράγμα ποντίστηκε προληπτικά πέριξ του πλοίου. Επιπρόσθετα, ενεργοποιήθηκε άμεσα το τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης της Λιμενικής Αρχής Πειραιά και ελήφθησαν μέτρα για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, δύτες καταδύθηκαν στην περιοχή προς εκτίμηση της κατάστασης. Για το περιστατικό, ενημερώνεται διαρκώς ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θοδωρής Δρίτσας, ενώ στο σημείο μετέβη ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. Ράπτης Σταμάτιος. Στην περιοχή δεν έχει παρατηρηθεί μέχρι στιγμής θαλάσσια ρύπανση. Προανάκριση, για το περιστατικό, δι- ενεργείται από το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, ενώ εξελίξεις επιχείρησης θα γνωστοποιηθούν με νεότερο Δελτίο Τύπου». 

Σύντομο ιστορικό του πλοίου

Κατασκευάστηκε το 1972 με την ονομασία HENGIST απο την εταιρία Βρετανικών σιδηροδρόμμων . Το1992 ήρθε στην Ελλάδα, αγορασμένο απο την εταιρία Γεράσιμου Αγούδημου με το ¨ονομα ΡΟΜΙΛΝΤΑ. Το 1993, αγοράστηκε απο την εταιρία Βεντούρη και ονομάστηκε ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ 2. Το 1996, περιήλθε στην κυριότητα της εταιρίας Αφοι Αγαπητου, με το όνομα ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ.  Το 1999, μεταβιβάστηκε στην Μinoan και μετονομάστηκε σε ΕΞΠΡΕΣ ΑΡΤΕΜΙΣ. Το 2004,  αγοράστηκε απο την Ventouris sea lines και ονομάστηκε ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ. Το 2014 η ίδια εταιρία, το μετονόμασε ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ.

Τον Ιανουάριο του 2015 το πλοίο είχε ταξιδέψει για λίγο στα Κύθηρα όμως μετά από επισχέσεις εργασίας του πληρώματος έδεσε οριστικά.