Άκρως ελκυστική η ανανεωμένη ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου Κυκλάδων βάσει μετρήσεων, χαρίζοντας τη δυνατότητα σημαντικής προβολής καθώς και τη δυνατότητα απευθείας ηλεκτρονικών κρατήσεων σε καταλύματα

Απαιτούνται επιχειρηματικά αντανακλαστικά

Αναξιοποίητη η δωρεάν ευέλικτη υπηρεσία e-booking μέχρι σήμερα, δηλώνει ο Γ. Ρούσσος

Την αφύπνιση των αντανακλαστικών της επιχειρηματικής κοινότητας του Επιμελητηρίου Κυκλάδων σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης της δωρεάν υπηρεσίας e-booking επισημαίνει ως αναγκαιότητα ο πρόεδρος, Γιάννης Ρούσσος στο πλαίσιο μία πρώτης αποτίμησης που του ζητήθηκε, αναφορικά με την ανταπόκριση των ιδιοκτητών καταλυμάτων έως σήμερα, με φόντο το κέρδος που μπορούν να αποκομίσουν από την υψηλή επισκεψιμότητα που αποσπά η ανανεωμένη τουριστική κι επιχειρηματική πλατφόρμα.

Ενδεικτικά μόνον, σχετικά με τις εντυπωσιακές μετρήσεις που καταγράφει η σύγχρονη ιστοσελίδα αξίζει να αναφερθεί εξ αρχής, πως η ημερήσια επισκεψιμότητα “αγγίζει” ή και ξεπερνά σε σταθερή βάση πλέον τους 7.000 διαδικτυακούς χρήστες, γεγονός που μετατρέπει σε ένα πολύτιμο “εργαλείο” τη δυνατότητα ηλεκτρονικής κράτησης για όσους επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου και κυρίως του κλάδου διαμονής, αδράξουν την ευκαιρία να το αξιοποιήσουν.

Σε σχετική ενημέρωση προέβη ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων δηλώνοντας την ικανοποίησή του για τη διεισδυτικότητα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, επί της οποίας, χρήσιμο θα ήταν να “πατήσουν” οι καταλυματίες ώστε να απολαύσουν άμεσα ηλεκτρονικές κρατήσεις, δεδομένου δε και του πολυγλωσσικού περιεχομένου της. Παρόλα αυτά, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Ρούσσος, μέχρι σήμερα η εν λόγω υπηρεσία e-booking δεν τυγχάνει του ενδιαφέροντος που θα προσδοκούσε το Επιμελητήριο Κυκλάδων, το οποίο ωστόσο προετοιμάζεται να την προωθήσει δυναμικά και το αμέσως επόμενο διάστημα μέσω της επαφής με τους Συλλόγους των νησιών.

Σκοπός του, σύμφωνα με τον κ. Ρούσσο είναι η ενεργοποίηση των άμεσα ενδιαφερόμενων επιχειρηματιών – μελών, σε μία ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική συγκυρία, που θα απαιτούσε τεράστιο κόστος για τη μεμονωμένη απόκτηση δυνατότητας e-booking σε κορυφαίες τουριστικές πλατφόρμες, την αξιοσημείωτη επισκεψιμότητα των οποίων, “φλερτάρουν” έντονα οι μετρήσεις της ιστοσελίδας του Επιμελητηρίου.

Για την παρουσίαση στοιχείων που ακολουθούν, πρέπει να τονισθεί πως, υπήρξε πολύτιμη η συνεργασία και ανταπόκριση τόσο του Παναγιώτη Θεοδωράκη, υπεύθυνου τμήματος τεχνολογίας και πληροφοριακών συστημάτων, όσο και της Ναταλίας Παπαδοπούλου, υπεύθυνης επικοινωνίας του Επιμελητηρίου Κυκλάδων.

 

E-kyklades: Κατακόρυφη άνοδο το 2016. Υψηλή θέση στην κατάταξη των πανελλαδικών τουριστικών πόρταλ

Σύμφωνα με όσα είναι γνωστά, η υπηρεσία προβολής μέσω της διαδικτυακής πύλης των Κυκλάδων www.e-kyklades.gr συμπληρώνει τα δέκα χρόνια. Από το 2006 το Επιμελητήριο Κυκλάδων προβάλλει δωρεάν τις επιχειρήσεις - μέλη του, μέσω της τουριστικής πύλης του, e-kyklades.gr, η οποία στα μέσα του 2015 επανασχεδιάστηκε, λειτουργώντας σήμερα με σύγχρονο τρόπο. Όπως διαπιστώνεται από τα διαθέσιμα στοιχεία, η εν λόγω διαδικτυακή πύλη κατέγραψε περί τα 2.653.000 clicks και τους 500.000 επισκέπτες κατά το 2015, νούμερα που σταδιακά αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς κατά το πρώτο διάστημα του 2016. Ειδικότερα, το πρώτο εξάμηνο του 2016 σημειώνεται αύξηση καθώς πέραν του ότι έχει προσελκύσει έως τώρα περί τους 339.000 επισκέπτες, έχοντας ξεπεράσει ήδη τα 2.000.0000 clicks (προβολές σελίδων), σήμερα, αρχές Αυγούστου μετρά αξιοσημείωτη ημερήσια επισκεψιμότητα που αφορά σε 7.000 επισκέψεις. Μάλιστα συνολικά το 64% αυτών των επισκεπτών είναι καινούργιοι, ενώ το 36% αναλύεται σε ποσοστό χρηστών που επιστρέφουν ξανά στην ιστοσελίδα. Στις σχετικές εικόνες που παρουσιάζονται συνολικά και στην ιστοσελίδα της Κοινής Γνώμης, δύναται να δει κάποιος και τις δημοφιλέστερες σελίδες προβολής. Ενδεικτικά, αξίζει να αναφερθεί πως, πρώτη σε προτίμηση είναι η σελίδα με τα καταλύματα του Κουφονησίου, ενώ στην 20η θέση βρίσκεται η αντίστοιχη για τη Σύρο. Σημειώνεται πως, το σύνολο των σελίδων είναι αρκετά μεγάλο, οπότε η διαφορά στις προτιμήσεις είναι αρκετά μικρή καθώς η διασπορά ανάμεσα στα 24 νησιά και επιπλέον στην κάθε σελίδα είναι πολύ μεγάλη.

Πέραν των ανωτέρω στοιχείων, το γεγονός που αποσπά την προσοχή είναι η κατάταξη της πλατφόρμας του Επιμελητηρίου Κυκλάδων ανάμεσα στα πανελλαδικά τουριστικά δημοφιλή και γνωστά πόρταλ. Συγκεκριμένα, για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο το e-kyklades καταγράφει μεγάλη άνοδο, ξεπερνώντας το Hotelsline.gr το clickhere.gr και το hotelscombined.gr ενώ πλησιάζει το πανελλαδικό πόρταλ του Υπουργείου Τουρισμού (ΕΟΤ) discovergreece.com.

 

Ευελιξία στη διαχείριση των ηλεκτρονικών κρατήσεων

Προς υπενθύμιση των μελών του Επιμελητηρίου Κυκλάδων τονίζεται πως, σήμερα η ανανεωμένη υπηρεσία ηλεκτρονικών κρατήσεων περιλαμβάνει το ανανεωμένο σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων του e-kyklades (Book On Cloud) που διαθέτει σύστημα διαπραγμάτευσης σε ένα απλοποιημένο περιβάλλον χρήσης εκτός από τη δυνατότητα κράτησης δωματίων. Το e-booking λειτουργεί από το 2013 στο Επιμελητήριο προσφέροντας στις επιχειρήσεις διαμονής αυτονομία και ανεξαρτησία σε σχέση με την πώληση δωματίων μέσω της ιστοσελίδας τους, αλλά και μέσω της τουριστικής πύλης του Επιμελητηρίου Κυκλάδων.

Υπογραμμίζεται ότι, η κάθε επιχείρηση που συμμετέχει έχει τη δυνατότητα δωρεάν δοκιμαστική περίοδο χρήσης για έξι μήνες με ταυτόχρονη ενσωμάτωση των online κρατήσεων στην ιστοσελίδα της και στο TripAdvisor. Πρέπει να τονισθεί δε, πως, η πλατφόρμα κρατήσεων προσφέρει τα εξής: α. Πλήρη μηχανή κρατήσεων στην ιστοσελίδα του καταλύματος, β. Διαχείριση/πλάνο όλων των κρατήσεων (και τηλεφωνικών), γ. Διαχείριση και οργάνωση καταλύματος (π.χ. επικοινωνία με όλο το πελατολόγιο), δ. Διαχείριση καναλιών κρατήσεων (channel management) και ε. Ηλεκτρονική συνεννόηση/διαπραγμάτευση. Συμβουλή του Επιμελητηρίου είναι οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων να επικαιροποιούν συχνά τα στοιχεία προβολής τους.

 

  • Ποια εικόνα έχει αποκομίσει το Επιμελητήριο Κυκλάδων αναφορικά με τη λειτουργία της ανανεωμένης πλατφόρμας καθώς και σχετικά με το ενδιαφέρον και την ανταπόκριση των επιχειρηματιών – μελών του, κατά τους πρώτους μήνες που είναι διαθέσιμη η νέα υπηρεσία e-booking;

“Όταν ξεκίνησε η σεζόν βρεθήκαμε στην ευχάριστη θέση να έχουμε ετοιμάσει την ανανεωμένη πλατφόρμα των ηλεκτρονικών κρατήσεων της οποίας το καινούργιο στοιχείο είναι ότι συνεργάζεται απολύτως με όλες τις γνωστές πλατφόρμες όπως booking.com κλπ, κάτι που σημαίνει ότι στο ίδιο “περιβάλλον” με πολύ πιο εύκολο και απλό τρόπο, τα μέλη μας που θα ήθελαν να αξιοποιήσουν τις ηλεκτρονικές κρατήσεις θα μπορούσαν να τις χειριστούν εύκολα. Από την άλλη πλευρά, είχε ξεκινήσει ήδη η σεζόν.

Για τους “παλαιούς” χρήστες ήταν πολύ δύσκολο να πραγματοποιήσουν τη μετάπτωση στη νέα πλατφόρμα. Άρα, επιλέξαμε να αφήσουμε όλους εκείνους που είχαν ξεκινήσει με την παλαιά πλατφόρμα και να κοιτάξουμε ενδεικτικά σε κάποια νησιά, ορισμένους που δεν είχαν ακόμη ενεργοποιήσει την υπηρεσία, να τους συμπεριλάβουμε στην καινούργια πλατφόρμα. Ενδεικτικά, καταχωρήσαμε κάποια ενοικιαζόμενα δωμάτια και τουριστικά καταλύματα από διάφορες περιοχές των νησιών προκειμένου να δούμε πώς λειτουργεί η υπηρεσία. Κάναμε μία εξαίρεση στη Νάξο, η οποία μέσω του Συλλόγου της έκανε συμφωνία με το Επιμελητήριο, ώστε να συνεργαστούμε αμέσως μετά τη σεζόν καθώς ο Σύλλογος θα ενισχύσει οργανωμένα την προσπάθεια του Επιμελητηρίου.

Μετά την ανανέωση όχι μόνον του συστήματος κρατήσεων, αλλά του portal συνολικά, αυξήθηκε κατακόρυφα η επισκεψιμότητα της πλατφόρμας του Επιμελητηρίου Κυκλάδων. Αυτό που είναι εντυπωσιακό, είναι ότι από όλα τα ελληνικά site που έχουν εμβέλεια στην Επικράτεια, η πλατφόρμα του Επιμελητηρίου - με εξαίρεση το μεγαλύτερο μέσον προβολής που έχει αυτή τη στιγμή η χώρα στο κομμάτι της προβολής της Ελλάδος, το Discover Greece - βρίσκεται ψηλά στην κατάταξη”.

 

  • Αξιοποιείται το πλεονέκτημα της επισκεψιμότητας από τα μέλη σας; Ποιές κινήσεις σχεδιάζει το Επιμελητήριο Κυκλάδων για την “ενεργοποίησή” τους;

“Αυτή η επισκεψιμότητα που ημερησίως αποτυπώνεται αγγίζει ακόμη και τα 7.500 άτομα, δεν μπορεί και δεν πρέπει να μείνει ανεκμετάλλευτη. Αποφασίσαμε και το έχουμε ανακοινώσει, ότι θα στέλνουμε στατιστικά στοιχεία σε κάθε προβαλλόμενη επιχείρηση ώστε να γίνει αντιληπτό πόσος σημαντικός όγκος επισκεπτών φθάνει στην επιχείρησή τους και πόσο σφάλλουν αν δεν έχουν αξιοποιήσει έστω και την παλαιά πλατφόρμα ώστε να έχουν το δικό τους σύστημα κρατήσεων. Είναι κατανοητό πως, για όσους αδιαφορούν, το αποτέλεσμα είναι ένα: Να “διώχνουν” τους εν δυνάμει πελάτες τους και να τους στέλνουν σε άλλες επιχειρήσεις του κλάδου οι οποίες διαθέτουν ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων. Να σημειώσουμε πως, στην περίπτωση που χρειάζονταν για την προβολή τους άλλες γνωστές τουριστικές σελίδες, θα έπρεπε να επωμιστούν με σημαντικό κόστος. Το Επιμελητήριο παρέχει δωρεάν αυτές τις υπηρεσίες”.

 

  • Στο πλάνο σας εντάσσεται και η επικοινωνία με Συλλόγους του νομού ώστε να υπάρξει οργανωμένη προσέγγιση των επιχειρηματιών του κλάδου, που ενδεχομένως να αποφέρει καλύτερα αποτελέσματα;

“Το Επιμελητήριο θα έρθει σε επαφή με όλους τους Συλλόγους των Κυκλάδων. Ήδη έχουμε ξεκινήσει με το νησί της Σύρου και υπάρχει δέσμευση για να δουλέψουμε οργανωμένα και μετά τη σεζόν. Η Νάξος ενδιαφέρθηκε για παράδειγμα μόνη της. Ως Επιμελητήριο όμως, δεν μπορούμε να έχουμε έναν ατελείωτο μηχανισμό και να κυνηγάμε το κάθε μέλος, ούτε είμαστε βοηθοί επιχείρησης. Κάνουμε μία σημαντική προσπάθεια για την εξυπηρέτηση των μελών. Αυτοί που το καταλαβαίνουν θα αξιοποιούν την υπηρεσία και θα “σκιζόμαστε” ως Επιμελητήριο προκειμένου να τους δίνουμε προτεραιότητα. Πρέπει οι επιχειρήσεις να ενδιαφερθούν για την οργάνωσή τους. Εκείνο που μας ευχαριστεί, είναι το γεγονός πως τους τελευταίους δύο μήνες πολύ μεγάλος αριθμός μελών μας, αναφέρει ότι αρκετοί επισκέπτες τους βρήκαν μέσω του site του Επιμελητηρίου. Ζητήσαμε από τα μέλη μας να ρωτούν πώς τους προσέγγισαν οι πελάτες τους για να παρακολουθούμε την απήχηση της πλατφόρμας και μέσω των επιχειρήσεων στα νησιά.

Επιπλέον, θα δώσουμε σε κάθε μέλος μας τα στοιχεία επισκεψιμότητας, ώστε να γνωρίζει τον αριθμό των επισκέψεών που αποσπά ως επιχείρηση.

Έχουμε την ελπίδα και την προσδοκία από τη στιγμή που είμαστε έτοιμοι και στο portal και στο σύστημα, ότι την επόμενη χρονιά θα έχουμε μεγάλη αύξηση. Πάντως, μέχρι στιγμής, δεν είμαστε ευχαριστημένοι από τον αριθμό των επιχειρήσεων που έχουν χρησιμοποιήσει αυτή την υπηρεσία. Και μάλιστα αυτό το αναφέρω επειδή δεν έχουμε χρεώσεις. Παρέχουμε την υπηρεσία δωρεάν”.

 

  • Η οργάνωση και η ευέλικτη λειτουργία της υπηρεσίας e-booking θα συνεχίσει να παρέχεται δωρεάν από το Επιμελητήριο Κυκλάδων;

“Η αλήθεια είναι πως αυτή η τακτική δεν μπορεί να συνεχιστεί. Θα υπάρξει ένα πολύ χαμηλό κόστος προσεχώς, συγκριτικά με εκείνο που έχουν άλλες πλατφόρμες κρατήσεων. Το Επιμελητήριο αυτή τη στιγμή έχει 25 άτομα. Έχουν καταργηθεί οι υποχρεωτικότητες των συνδρομών, άρα οι υπηρεσίες πρέπει να είναι ανταποδοτικές. Τονίζω ξανά, ότι οι χρεώσεις μας θα έχουν μεγάλη διαφορά από οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα. Κι αυτό επειδή δεν είμαστε επιχείρηση που επιδιώκει το κέρδος, αλλά Επιμελητήριο που θέλει να καλύπτει τα έξοδά του.

Έτσι, από την επόμενη σεζόν θα δώσουμε δύο δυνατότητες στα μέλη μας. Η μία θα είναι η εφάπαξ ετήσια συνδρομή και η άλλη θα είναι ένα μικρό ποσοστό επί των κρατήσεων που θα φέρει το σύστημά μας στις επιχειρήσεις τους. Την πρώτη επιλογή της εφάπαξ συνδρομής, μας τη ζήτησαν όσοι έχουν αξιοποιήσει την υπηρεσία και σήμερα κερδίζουν το 70% των κρατήσεών τους από την πλατφόρμα”.

 

  • Στις Κυκλάδες υπάρχουν πολλών διαφορετικών ταχυτήτων τουριστικοί προορισμοί. Έχετε διαπιστώσει διαφορές ανάμεσα στα νησιά σε επίπεδο εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη νέα υπηρεσία e-booking;

“Είναι σύνθετη η απάντηση. Τα φτασμένα τουριστικά νησιά και οι φτασμένες επιχειρήσεις έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο το σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων εδώ και πολλά χρόνια. Υπάρχουν κάποιες επιχειρήσεις που μπορεί να μην έχουν τον χρόνο ή την ανάγκη να αξιοποιήσουν ένα τέτοιο κανάλι και υπάρχουν και οι μικρές επιχειρήσεις που πρέπει να οργανωθούν και υπολείπονται τόσο σε βαθμό οργάνωσης όσο και στην καλή σχέση με τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία. Υπάρχει και μία ακόμη κατηγορία που δεν έχει πολλά δωμάτια, δεν διαθέτει reception και είναι κατά κάποιο τρόπο one man show η λειτουργία του καταλύματός τους. Αυτοί οι καταλυματίες παρουσιάζουν το εξής: Θέλουν να αξιοποιήσουν την πιο σύγχρονη πλατφόρμα για να κάνουν χρήση και διαχείριση μέσω του κινητού τους. Το Επιμελητήριο παρέχει και αυτήν την εφαρμογή. Δίνουμε ένα πακέτο σύγχρονο σε κάθε έναν ώστε να επιλέξει πώς θα βοηθηθεί. Πάντα μιλάμε για όσους ενδιαφέρονται. Στη σημερινή εποχή όσοι δεν ενδιαφέρονται είναι καταδικασμένοι”.

 

  • Κατά την άποψή σας, η συνεργασία φορέων σχετικά με την προσπάθεια τουριστικής ανάπτυξης θα βοηθούσε για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων;

“Σπάμε τις δυνάμεις μας. Δεν έχουμε μάθει να συνεργαζόμαστε. Το Επιμελητήριο δηλώνει πολύ απογοητευμένο αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να έχουμε αξιοποιήσει τις δυνάμεις μας συνολικά. Είτε αυτό αφορά την Περιφέρεια, είτε τους Δήμους, είτε τους Συλλόγους, είτε τους ίδιους τους επιχειρηματίες. Θα μπορούσαμε λοιπόν αυτό το “μέσον” που είναι σημαντικό αυτήν τη στιγμή να το αξιοποιήσουμε από το σύνολο των φορέων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και να μην λειτουργεί ο καθένας από μόνος του για πολλούς και διάφορους ευνόητους λόγους, με αποτέλεσμα να βλέπουμε τρεις, τέσσερις ή πέντε διαφορετικές σελίδες σε ένα νησί ή δύο και τρεις εμπορικούς συλλόγους σε έναν τόπο αλλά ακόμη και ίδιες θεματικές εκδηλώσεις σε κάποιο νησί, η μία από την Περιφέρεια, η άλλη από τον Δήμο και η άλλη από το Επιμελητήριο ή από Συλλόγους. Αν ενωθούν οι δυνάμεις, θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα ως φορείς σε κάθε πεδίο με το οποίο ασχολούμαστε”.