Στοχευμένες απεργιακές κινητοποιήσεις σε πλοία που συνδέουν Ραφήνα-Κυκλάδες, προανήγγειλε η ΠΕΝΕΝ, την ώρα που ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις εταιρείες χτυπά «κόκκινο»

«Κοχλάζει» η Ραφήνα

Σε στοχευμένες κινητοποιήσεις, που έχουν σκοπό να «ταρακουνήσουν» τα νερά της Ραφήνας, προχωρά η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, ενόσω ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών, που συνδέουν τις Κυκλάδες με το δεύτερο λιμάνι της Αττικής φτάνει σε εκρηκτικά σημεία.

Απεργιακές κινητοποιήσεις, με προειδοποιητικό χαρακτήρα, προανήγγειλε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), λόγω της επισήμανσης των προβλημάτων, τα οποία καταγράφηκαν από τα μέλη του πληρώματος και συζητήθηκαν με τις εμπλεκόμενες εταιρείες, χωρίς ωστόσο να υπάρξει καμία εξέλιξη επί του θέματος.

Ο ανταγωνισμός στο λιμάνι της Ραφήνας φαίνεται να λαμβάνει εκρηκτικές διαστάσεις, με κύριους πρωταγωνιστές τις εταιρείες Fast Ferries, Golden Star Ferries και Sea Jets. Δεδομένης της αυξημένης ανταγωνιστικότητας, οι εταιρείες έχουν προχωρήσει σε δραστική μείωση των τιμών στα εισιτήρια, η οποία αποτελεί μεν κίνητρο και διευκόλυνση προς τους επιβάτες, θέτει τροχοπέδη δε, στην βιωσιμότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, καθώς, προκειμένου να «χτυπηθεί» ο ανταγωνισμός, μετά βίας τα έσοδα από τα εισιτήρια καλύπτουν τα έξοδα, ήτοι τις λειτουργικές ανάγκες των πλοίων, τον ανεφοδιασμό τους, τη μισθοδοσία των πληρωμάτων και τα λοιπά έξοδα των διοικητικών υπηρεσιών.

«Συστηματικά παραβιάζουν ΣΣΕ και υφιστάμενη νομοθεσία»

Σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ, οι προγραμματιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις είναι προειδοποιητικές και εφόσον δεν ικανοποιηθούν τα αναφερόμενα αιτήματα «η ΠΕΝΕΝ θα κλιμακώσει την αγωνιστική της δράση με 24ωρη απεργία σε όλα τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία της γραμμής Ραφήνας – Κυκλάδων στις 4/8/2017 με έναρξη της 24ωρης απεργίας ώρα 05.00 π.μ και λήξη στις 5/8/2017 ώρα 05.00 π.μ.».

Η Ένωση σημειώνει, ότι τα δρομολογημένα πλοία στην ανωτέρω γραμμή είναι τα TERA JET, PAROS JET, FAST FERRIES ANDROS, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π., ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π., SUPERFERRY, SUPERFERRY II, SUPERRUNNER και τονίζει, πως για όλα τα προβλήματα ενημερώθηκαν σε διαδοχικές συσκέψεις και συναντήσεις οι εμπλεκόμενες εταιρείες καθώς επίσης και οι αρμόδιες Λιμενικές αρχές της Ραφήνας και η πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ, χωρίς ωστόσο έως και σήμερα να έχουν δοθεί ικανοποιητικές λύσεις.

Ανάλογες δράσεις η ΠΕΝΕΝ προγραμματίζει σε πλοία της Ακτοπλοΐας στον Πειραιά, στο Λαύριο καθώς και σε διάφορες Πορθμειακές γραμμές, οι οποίες αναμένεται να ανακοινωθούν τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Η ΠΕΝΕΝ, σε σχετική δημοσιοποίηση των θέσεών της τονίζει, πως «για τυχόν προβλήματα που θα προκύψουν στην εκτέλεση των δρομολογίων έχουν ακέραιη την ευθύνη οι συγκεκριμένες Ακτοπλοϊκές Ναυτιλιακές εταιρίες οι οποίες συστηματικά παραβιάζουν την ΣΣΕ και την υφιστάμενη νομοθεσία καθώς και οι αντίστοιχες Λιμενικές αρχές οι οποίες δεν ενεργούν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, με συνέπεια να καταστρατηγούνται τα κατοχυρωμένα δικαιώματα των μελών μας καθώς και όλων των Ναυτεργατών», ενώ διευκρινίζεται, πως σε περίπτωση που τα συγκεκριμένα πλοία για οποιοδήποτε λόγο αλλάξουν δρομολόγια (ή αντικατασταθούν) με απόφαση των αντίστοιχων ναυτιλιακών εταιριών τις ημέρες από 1/8 έως 3/8, τότε η απεργία ανά ημέρα θα αφορά το πρώτο σε αναχώρηση πλοίο της εταιρείας, σύμφωνα με την σειρά των εταιρειών όπως αυτές αναφέρονται παρακάτω.

Το πρόγραμμα κινητοποιήσεων, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, αφορά:

·         Στην κήρυξη 24ωρης απεργίας την 1/8/2017 στο Ε/Γ- Ο/Γ πλοίο «TERAJET» της εταιρείας SEAJETS έναρξη 06.00 π.μ και λήξη 2/8/2017 ώρα 06.00 π.μ (προγραμματισμένο δρομολόγιο πλοίου 1/8/2017 ώρα 07.40 π.μ).

·         Στην κήρυξη 24ωρης απεργίας στις 2/8/2017 στο Ε/Γ- Ο/Γ πλοίο «ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π.» της εταιρείας FASTFERRIES έναρξη 06.00 π.μ και λήξη 3/8/2017 ώρα 06.00 π.μ (προγραμματισμένο δρομολόγιο πλοίου 2/8/2017 ώρα 07.25 π.μ).

·         Στην κήρυξη 24ωρης απεργίας στις 3/8/2017 στο Ε/Γ- Ο/Γ πλοίο «SUPERRUNNER» της εταιρείας GOLDENSTARFERRIES έναρξη 06.00π.μ και λήξη 4/8/2017 ώρα 06.00 (προγραμματισμένο δρομολόγιο πλοίου 3/8/2017 ώρα 07.15 π.μ).

Στο «κόκκινο» ο ανταγωνισμός

Η εκρηκτική ατμόσφαιρα ανάμεσα στους ανταγωνιστές της Ραφήνας διαφάνηκε έντονα και κατά την πρόσφατη συγκέντρωση των ακτοπλόων για την παρουσίαση μελέτης, από εταιρεία, σχετικά με τη ναυτιλία, που πραγματοποιήθηκε στη Ναυτιλιακή Λέσχη.

Στο πλαίσιο της συζήτησης, που ακολούθησε της παρουσίασης, ο Δημήτρης Στεφάνου, Γενικός Διευθυντης της εταιρείας Golden Star Ferries, απευθυνόμενος, τόσο στον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, κ. Μ. Σακκέλη, όσο και στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας, κ. Δ. Καλαματιανό, σημείωσε την αναγκαιότητα αλλαγής του θεσμικού πλαισίου, που αφορά σε συμβατικά πλοία και ταχύπλοα. Όπως τόνισε, τα συμβατικά πλοία αποτελούν πυλώνες των νησιών, καθώς εξυπηρετούν τη μετακίνηση 12 μήνες το χρόνο, για επιβάτες, αλλά και εμπορεύματα, σε αντίθεση με τα ταχύπλοα, τα οποία, υποστήριξε, δεδομένου, ότι διέπονται από ειδικό καθεστώς, που προβλέπει την τετράμηνη δραστηριοποίησή τους, πρέπει να λειτουργούν επικουρικά στα συμβατικά πλοία, κατά την καλοκαιρινή περίοδο, με την αυξημένη ακτοπλοϊκή κίνηση.

Ο κ. Στεφάνου συνέχισε, υπογραμμίζοντας τους ενδοιασμούς της εταιρείας να συνεχίσει τα δρομολόγια, κατά την χειμερινή περίοδο, αφού, όπως είπε, τα ταχύπλοα «πέταξαν στην άκρη» τα συμβατικά πλοία, απορροφώντας την πλειοψηφία της επιβατικής κίνησης του καλοκαιριού, γεγονός, που έχει ως συνέπεια οι εταιρείες συμβατικών πλοίων, να θεωρούν αποτρεπτική, με τα μειωμένα έσοδα του θέρους, τη συνέχιση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. Χαρακτηριστικά σημείωσε, πως «δεν ξέρω αν τον χειμώνα θα κάνω δρομολόγια. Μπαίνω μέσα κάθε ημέρα 50.000 ευρώ. Φθάσαμε να κουβαλάμε μόλις 100 επιβάτες την ημέρα το καλοκαίρι. Θέλω τη βοήθεια του υπουργείου Ναυτιλίας και τα  ζητώ ταπεινά. Κάναμε μία επένδυση 32 εκατομμυρίων ευρώ για να φέρω πλοίο-στολίδι. Δεν πήγα, ούτε στα ναυπηγεία της Κίνας, ούτε της Τουρκίας. Ήρθα στην πατρίδα μου και επένδυσα τα λεφτά αυτά. Δεν ζητάω έλεος, αλλά τη νόμιμη υποστήριξη του κράτους. Σταματώ το πρωϊνό δρομολόγιο».

Από την πλευρά της εταιρείας Sea Jets, που δραστηριοποιείται στη Ραφήνα και αποτελεί την εταιρεία που έχει ναυλώσει δύο ταχύπλοα, για την εξυπηρέτηση των Κυκλάδων, από το λιμάνι της Ραφήνας, ο πρόεδρος της εταιρείας, κ. Μάριος Ηλιόπουλος, επεσήμανε, ότι, προκειμένου να αναπτυχθεί η ακτοπλοΐα απαιτούνται προϋποθέσεις, σεβασμός και κοινή λογική. Ωστόσο, όπως υποστήριξε, σε καιρούς κρίσης, ανάμεσα στους 10 ακτοπλόους, μόνο δύο μπορεί να συμφωνούν με κάποια κατάσταση, καθώς ο καθένας μεριμνά για τη δική του εταιρεία. Τονίζοντας ότι πρέπει να υπάρξει όραμα και συνέχεια, σε αντίθεση με προθέσεις για «πισωγυρίσματα», ανέφερε, ότι επί 27 έτη ο κόσμος της ακτοπλοΐας έχει καταβάλει υπεράνθρωπες προσπάθειες και έχει καταφέρει να βρίσκεται σε ένα πολύ καλό επίπεδο. Τέλος, απαντώντας στα σχόλια του κ. Στεφάνου, υποστήριξε, πως τα ταχύπλοα δεν μπορεί να ζημιώνουν τις εταιρείες με συμβατικά πλοία, κάνοντας λόγο για «σπάσιμο» τιμών, εκ μέρους του ανταγωνιστή του και παρακαλώντας να μην πυροδοτείται το κλίμα.

Εν μέσω του εξαντλητικού ανταγωνισμού των εταιρειών που συνδέουν Ραφήνα και Κυκλάδες, αλλά και των «προειδοποιητικών» κινητοποιήσεων της ΠΕΝΕΝ, με στόχο την ασφάλεια και νόμιμη απασχόληση των εργαζομένων, ιδιαίτερα καίριο υπήρξε και το σχόλιο εκ μέρους του προέδρου του ΣΕΕΝ, κ. Σακέλλη, ο οποίος επεσήμανε ότι το λιμάνι, στη σημερινή του κατάσταση, δεν εκτιμάται να μπορέσει να εξυπηρετήσει ούτε τα δρομολόγια του 2018.

Ετικέτες: