Αυξητικά στοιχεία επισκεψιμότητας των επιχειρήσεων μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής του Επιμελητηρίου Κυκλάδων

Αύξηση των ηλεκτρονικών κρατήσεων

Εντυπωσιακά νούμερα επισκεψιμότητας κατέγραψε το portal του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, με τις επιχειρήσεις των νησιών να συγκεντρώνουν αυξημένο διαδικτυακό ενδιαφέρον, μέσω του συγκεκριμένου εργαλείου προβολής.

Το 2017 το e-kyklades.gr σημείωσε άνοδο 30% σε σχέση με το 2016, προσελκύοντας 640.000 επισκέπτες από 182 χώρες του κόσμου, έναντι 500.000 πέρυσι, αγγίζοντας τις 5,9 εκατομμύρια προβολές των 4.900 επιχειρήσεων που αξιοποίησαν τη δυνατότητα προβολής που τους παρέχει το Επιμελητήριο.

Η εν λόγω διαδικτυακή παρουσία έδειξε να συγκεντρώνει αυξημένο ενδιαφέρον παρά την απουσία προωθητικών ενεργειών και διαφήμισης, από την πλευρά του Επιμελητηρίου, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της ίδιας της εφαρμογής.

Προβολή του συνόλου των δραστηριοτήτων

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Επιμελητηρίου προσφέρει ένα «πακέτο» υπηρεσιών, καθώς εμπεριέχει τους κλάδους της διαμονής της εστίασης, των μεταφορών, της διασκέδασης, των τοπικών προϊόντων και των δραστηριοτήτων.

Προβάλλοντας συνολικά το τουριστικό προϊόν των Κυκλάδων, με το σύνολο των κλάδων που δραστηριοποιούνται στο νομό, θα πρέπει να επισημανθεί ότι είναι μεγαλύτερος ο αριθμός επιχειρήσεων διαμονής που μετέχουν σε σχέση με τους λοιπούς κλάδους, οι οποίοι συνεχώς τροφοδοτούνται με στοιχεία όλο και περισσότερων επιχειρήσεων.

Η μοναδική ηλεκτρονική πύλη που υπάρχει σε σύνολο νομού, δεν δίνει μόνο τη δυνατότητα κρατήσεων διαμονής, αλλά επεκτείνεται σταδιακά και στην εστίαση και στα τοπικά προϊόντα, τομείς στους οποίους θα δοθεί έμφαση το επόμενο διάστημα, όπως τονίστηκε από στελέχη του Επιμελητηρίου.

«Ευελπιστούμε φέτος να έχει μεγαλύτερη απόδοση το εγχείρημα μας, παρόλο που δεν είναι εύκολο, καθώς είναι πολύ περιορισμένο το χρονικό διάστημα για τις συνεργασίες και την προετοιμασία, ειδικά όταν η έκταση καλύπτει τόσα πολλά νησιά και τόσες πολλές δραστηριότητες», σχολίασε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Γιάννης Ρούσσος. 

Δυνατότητα διεύρυνσης στις τουριστικές κρατήσεις

Το Επιμελητήριο μέσω της ηλεκτρονικής του πλατφόρμας, δίνει τη δυνατότητα ηλεκτρονικών κρατήσεων προς τις επιχειρήσεις μέλη του, χωρίς να μπαίνει στη λογική ανταγωνισμού των μεγάλων εταιρειών του χώρου, αλλά να μπορεί η κάθε τοπική επιχείρηση να διαθέτει προς όφελος της ένα σύστημα κρατήσεων με πολύ χαμηλή τιμή, ενισχύοντας την εξωστρέφεια της.

Η σημασία της ύπαρξης μία κυκλαδικής πλατφόρμας τουριστικών κρατήσεων και πληροφοριών, θα πρέπει να γίνει αντιληπτή, όπως επίσης και το μέγεθος της εξυπηρέτησης που αυτή προσφέρει στους τοπικούς επιχειρηματίες.

Η σημαντικότητα της γίνεται εμφανής και από τη συνεργασία πλέον πολύ μεγάλων πρακτορείων της Ευρώπης, καθώς μπορούν πλέον να αποκτούν άμεση πρόσβαση στις επιχειρήσεις που προβάλλονται μέσα από το site του Επιμελητηρίου και έχουν πάρει το σύστημα των κρατήσεων.

Χαρακτηριστικά να αναφερθεί η προθυμία μεγάλου ευρωπαϊκού πρακτορείου, το οποίο διαθέτει συνολικά 700 σημεία πώλησης, να συνεργαστεί με το Επιμελητήριο στο θέμα των κρατήσεων, γεγονός που προδηλώνει τροφοδότηση με πελάτες του των επιχειρήσεων που προβάλλονται.

Η αύξηση με αριθμούς

Κάθε χρόνο το Επιμελητήριο Κυκλάδων δημοσιοποιεί τα στοιχεία κίνησης του portal, προκειμένου να γνωστοποιηθούν στα μέλη του, ώστε να έχουν μία πλήρη εικόνα της προβολής που επιτυγχάνεται για τις επιχειρήσεις τους.

Οι επιχειρήσεις μέλη του Επιμελητηρίου ενημερώνονται ανά τρίμηνο για την πορεία της επισκεψιμότητας, ώστε να αντιλαμβάνονται, μέσω των στοιχείων πλέον, την σπουδαιότητα του εγχειρήματος του Επιμελητηρίου για την διαδικτυακή τους προβολή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέχει το Επιμελητήριο, το 2017 οι συνολικές προβολές στα mini-sites των επιχειρήσεων παρουσίασαν σημαντική άνοδο της τάξης του 38%. Η κάθε μία επιχείρηση με εταιρική προβολή είχε την ευκαιρία να προβάλλει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της σε 1.453 επισκέπτες κατά μέσο όρο. Οι επιχειρήσεις διαμονής σημείωσαν τα υψηλότερα νούμερα με μέσο όρο προβολών τα 2.000 clicks, με αρκετά καταλύματα να έχουν διψήφιο αριθμό (π.χ. επιχείρηση διαμονής στο νησί του Κουφονησίου είχε 13.638 προβολές).

Συνολικά, τα mini-sites των προβαλλόμενων επιχειρήσεων στα 24 νησιά είχαν 5.866.000 προβολές.

Ο αριθμός των προβολών ανά κλάδο διαμορφώθηκε ως εξής:    Διαμονή - 3,2 εκατομμύρια clicks

Εστίαση - 1 εκατομμύριο clicks

Διασκέδαση - 410.000 clicks

Τοπικά Προϊόντα - 379.000 clicks

Μεταφορές/Ενοικιάσεις - 435.000 clicks

Δραστηριότητες - 254.000 clicks

Εμπορικές επιχειρήσεις - 70.000 clicks

Ένα σημαντικό στοιχείο που προκύπτει είναι ότι το e-kyklades.gr δημιουργεί online κινητικότητα και τη διοχετεύει απευθείας στις επιχειρήσεις, καθώς σημειώθηκαν 255.000 προβολές στις προσωπικές ιστοσελίδες των επιχειρήσεων.

Παρατηρώντας την κίνηση όλης της χρονιάς, καταγράφεται αύξηση επισκεψιμότητας τους τρεις θερινούς μήνες, με κορύφωση τον Ιούλιο, όταν χαρακτηριστικά στις 4 Ιουλίου οι επισκέπτες έφτασαν τους 8.294.

Η συγκέντρωση μεγαλύτερου ενδιαφέροντος κατά τους θερινούς μήνες οφείλεται κατά κύριο λόγο στη χρήση από Έλληνες επισκέπτες, καθώς το σύστημα λειτούργησε σε 8 γλώσσες για πρώτη φορά φέτος, οπότε η διείσδυση στη διεθνή αγορά θα αυξηθεί σταδιακά, καθώς στο εξωτερικό είθισται να σχεδιάζονται οι διακοπές κατά τη χειμερινή περίοδο.

Σύμφωνα με την πρόοδο των στοιχείων, ο αριθμός των επισκέψεων, αναμένεται από τα στελέχη του Επιμελητηρίου, να ξεπεράσει τις 750.000 εντός του 2018.

Τα νησιά που συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον

Σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία, οι προβολές των 4.900 επιχειρήσεων που προβάλλονται από τα 24 νησιά, σε συνδυασμό με την ζήτηση και τον αριθμό επιχειρήσεων που προβάλλονται σε κάθε νησί, η μεγαλύτερη κίνηση και αύξηση σημειώθηκε στην τετράδα των μεγάλων νησιών: Πάρος, Σύρος, Νάξος και Μήλος.

Αυτό διότι δεν υπάρχει κανένα άλλο site συνολικού σχεδιασμού για όλες τις επιχειρήσεις και φυσικά δεν υπάρχει κάλυψη για τον όγκο των επιχειρήσεων σε ένα και μόνο site, και για τα συγκεκριμένα νησιά είναι μεγαλύτερο το ποσοστό των επιχειρήσεων που προβάλλονται.

Σημαντική είναι και η επισκεψιμότητα με υψηλά νούμερα στα μικρότερα νησιά, με την πιο εντυπωσιακή άνοδο να καταγράφεται στο Κουφονήσι, έχοντας τις περισσότερες προβολές (267.000 clicks).

Αυτό καταδεικνύει ότι και ο πολύ μικρός επιχειρηματίας έχει πρόσβαση στο σύστημα κρατήσεων, όπως έχει συνηθίσει να λειτουργεί η ευρωπαϊκή τουριστική αγορά, δίνοντας την ευκαιρία εντοπισμού και επιλογής μέσω διαδικτύου του δυνητικού επισκέπτη.

Σημαντική βοήθεια για τις επιχειρήσεις των μικρών νησιών

Τα αυξημένα ποσοστά που παρουσιάζει η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Επιμελητηρίου, κλήθηκε να τα σχολιάσει ο πρόεδρος του, Γιάννης Ρούσσος, ο οποίος μαζί με συνεργάτες του, αποσαφήνισαν την κατάσταση σχετικά με τη σημασία που έχει η εν λόγω εφαρμογή για τις τοπικές επιχειρήσεις των Κυκλάδων και ιδιαίτερα των μικρών προορισμών.

Σε θέματα που αφορούν στην τεχνολογία ή τη μετάβαση σε νέες συνθήκες, όπως νέα συνθήκη είναι η μεταπήδηση στα ηλεκτρονικά μέσα από τα κλασσικά πρακτορεία που διακινούσαν τον τουρισμό ανά τον κόσμο, υπήρχε μία υστέρηση ή δισταγμός από πολλά μέλη του Επιμελητηρίου, όπως εξηγεί ο πρόεδρος του.

Όπως ο ίδιος επεσήμανε «ειδικά σε πολύ μικρές επιχειρήσεις, υπάρχει η δυσκολία του άγνωστου, η ελλιπής γνώση της τεχνολογίας, γι’ αυτό εμείς επιμένουμε προκειμένου να αντιληφθούν πόσο σημαντικό είναι να διαθέτουν ένα εργαλείο, όπως αυτό που έχει φτιάξει το Επιμελητήριο».

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σταδιακά επιβεβαιώνεται, με τα ποσοστά ενδιαφέροντος που συγκεντρώνει ο διαδικτυακός τόπος του Επιμελητηρίου, ότι έχει ξεπεράσει ακόμα και αθηναϊκά τουριστικά site, με τον πρόεδρο του να σημειώνει ότι το «να εμφανίζει το portal του Επιμελητηρίου αυξημένα ποσοστά έναντι άλλων πανελληνίων ηλεκτρονικών σελίδων, μόνο από την περιοχή των Κυκλάδων, είναι πάρα πολύ σημαντικό».

Ο κ. Ρούσσος αναγνωρίζοντας την σταδιακή επιτυχία του εγχειρήματος, πηγαίνει στην επόμενη μέρα, κρίνοντας πως «όταν αυτή η πλατφόρμα μεγαλώσει και γιγαντωθεί, θα είναι πολύ θετικό, ειδικά για τους μικρούς επιχειρηματίες».

Από τη πλευρά των μεγάλων επιχειρήσεων, υπάρχει η δυνατότητα πλήρους κάλυψης με δικά τους ηλεκτρονικά προφίλ ιδιαιτέρως ισχυρά, οπότε η συμμετοχή τους στο ηλεκτρονικό σύστημα του Επιμελητηρίου γίνεται προκειμένου να έχουν ένα συμπληρωματικό δίαυλο κίνησης επισκεπτών.

Η επιμονή που εκδηλώνεται σε σχέση με τις μικρές επιχειρήσεις είναι λόγω της δυσκολίας που έχουν στην πρόσβαση τους σε μεγαλύτερα συστήματα κρατήσεων.