Μείωση ΦΠΑ και καύσιμο LNG στην ακτοπλοΐα προτάθηκαν από τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ, Μ. Σακέλλη

Τα υψηλά κόστη υποχρεώνουν σε αλλαγές στην ακτοπλοΐα

  • Πέμπτη, 24 Μαΐου, 2018 - 06:16

Τη Δευτέρα 21 Μαΐου 2018 πραγματοποιήθηκε στη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνη Λασκαρίδη εκδήλωση με θέμα: «Poseidon Med II: being the step change for LNG marine fuel in East Med», η οποία συνδιοργανώθηκε από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, την ΕΕΝΜΑ και το Poseidon Med II.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης, στην ομιλία του αναφέρθηκε στα αυξημένα κόστη των καυσίμων που καθιστούν αναγκαία την μείωση των φορολογικών συντελεστών, ενώ επανέλαβε την άποψη ότι η χρήση του LNG αποτελεί μονόδρομο για την ακτοπλοΐα.

Συγκεκριμένα ανέφερε:

«Οι Ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες έχουν ήδη μπει σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο. Οι τιμές των καυσίμων αυξήθηκαν το 2017 κατά 28% σε σχέση με το 2016, ενώ η αυξητική τους πορεία συνεχίζεται και την τρέχουσα περίοδο. Το 2020 η αύξηση των καυσίμων είναι ήδη θεσμοθετημένη λόγω της υποχρέωσής μας για κατανάλωση οικολογικότερων καυσίμων και αναμένεται να ξεπεράσει το 30%.

Το θέμα είναι σοβαρό γιατί η αύξηση του κόστους εκμετάλλευσης δεν μπορεί να αντισταθμιστεί με αυξήσεις στους ναύλους χωρίς να επηρεαστεί αρνητικά το μεταφορικό έργο, συνεπώς πρέπει να αναζητήσουμε άλλες λύσεις.

Βραχυχρόνια φαίνεται ότι δεν έχουμε λύσεις. Η μετατροπή των μηχανών για κατανάλωση οικολογικότερων και φθηνότερων καυσίμων είτε είναι για τα περισσότερα Ακτοπλοϊκά πλοία αδύνατη ή οικονομικά ασύμφορη. Επίσης η τοποθέτηση scrubbers είναι μία σοβαρή επένδυση, η οποία ιδίως στα μεγάλης ηλικίας πλοία δεν μπορεί να αποσβεστεί.

Συνεπώς βραχυχρόνια πρέπει να λάβουμε μέτρα ενίσχυσης της ακτοπλοΐας και εδώ δεν βλέπουμε άλλη λύση από τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ, ούτως ώστε να μην αυξηθούν οι ναύλοι με σοβαρές συνέπειες στον τουρισμό και στη διακίνηση επιβατών και οχημάτων γενικότερα.

Μακροχρόνια και λαμβανομένου υπόψη ότι στους ήδη υπάρχοντες κανονισμούς θα προστεθούν και άλλοι, πρέπει να στραφούμε σε άλλες λύσεις, δηλαδή στην κατανάλωση οικολογικότερων και ελπίζουμε οικονομικότερων καυσίμων.

Στην ακτοπλοΐα, πλην των πορθμειακών γραμμών, δραστηριοποιούνται σήμερα 86 πλοία, 65 συμβατικού τύπου και 21 ταχύπλοα. Από τα 65 συμβατικά πλοία, τα 5 είναι ηλικίας μέχρι 10 ετών, τα 18 ηλικίας 11-20 ετών, τα 18 ηλικίας 21-30 και τα 24 ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών, δηλαδή την επόμενη 10ετία το 65% των συμβατικών πλοίων θα έχει ηλικία 30-50 ετών.

Λαμβανομένου υπόψη ότι στη διεθνή αγορά δεν υπάρχουν διαθέσιμα πλοία μικρής ηλικίας για την αντικατάσταση των πλοίων μας, φαίνεται ότι η ναυπήγηση πλοίων με δυνατότητα κατανάλωσης LNG θα είναι μονόδρομος για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου. Έχουν γίνει μελέτες για τη ναυπήγηση νέων πλοίων, μελέτες για την κατασκευή τροφοδοτικών πλοίων και γενικότερα έχει γίνει σχεδιασμός για τις απαραίτητες υποδομές, τις οποίες βέβαια πρέπει άμεσα να υλοποιήσουμε. Επίσης είμαστε έτοιμοι να συμμετάσχουμε στη δημιουργία ενός νέου νομοθετικού πλαισίου, απαραίτητο για τον χωρίς προβλήματα και ασφαλή εφοδιασμό των πλοίων μας».

Ετικέτες: