Συγχωνεύονται 3 δημοτικά σχολεία στις Κυκλάδες

  • Τετάρτη, 19 Ιουνίου, 2013 - 06:00

Με… «γρατζουνιές» φαίνεται ότι τη «γλίτωσε», τουλάχιστον προς το παρόν, ο Νομός Κυκλάδων σύμφωνα με το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, που αφορά σε ιδρύσεις, προαγωγές, υποβιβασμούς συγχωνεύσεις και καταργήσεις Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της χώρας.

Με έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο απεστάλη στις 13/6 στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ολόκληρης της χώρας, διαβιβάστηκε το σχέδιο της ΚΥΑ, με την επισήμανση ότι κατά τη διαδικασία διενέργειας των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών Π.Ε. από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης δεν έχουν ληφθεί υπόψη οι ιδρύσεις και οι προαγωγές των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, γεγονός που σημαίνει ότι κατά τη διενέργεια των μεταθέσεων εντός της ίδιας περιοχής μετάθεσης και των τοποθετήσεων δεν θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι ιδρύσεις και προαγωγές δημοτικών και νηπιαγωγείων αλλά μόνο οι υποβιβασμούς, οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις των σχολικών μονάδων των περιοχών μετάθεσής σας.

Συγχωνεύσεις σε Νάξο, Άνδρο, Σαντορίνη

Στις Κυκλάδες δεν προάγεται ούτε υποβιβάζεται κανένα σχολείο και νηπιαγωγείο. Ωστόσο από το σχολικό έτος 2013-2014 θα συγχωνευτούν, σύμφωνα με την ΚΥΑ, τρία σχολεία. Το μονοθέσιο δημοτικό σχολείο Δανακού Νάξου και το επταθέσιο δημοτικό σχολείο Φιλωτίου Νάξου θα συγχωνευθούν σε ένα επταθέσιο δημοτικό σχολείο με έδρα το Φιλώτι

Στην Άνδρο συγχωνεύονται το μονοθέσιο δημοτικό σχολείο Οπίσω Μέρους με το εξαθέσιο δημοτικό σχολείο Όρμου Κορθίου. Το νέο εξαθέσιο σχολείο θα έχει έδρα τον Όρμο Κορθίου. Στη Σαντορίνη τέλος, συγχωνεύεται το διθέσιο σχολείο Ακρωτηρίου Θήρας με το επταθέσιο δημοτικό σχολείο Πύργου Μεγαλοχωρίου. Σύμφωνα με το σχέδιο της υπουργικής απόφασης, οι Α’ και Β’ τάξεις του νέου σχολείου θα λειτουργήσουν στο διδακτήριο του Μεγαλοχωρίου και οι υπόλοιπες τάξεις στο διδακτήριο του Πύργου.

Χαμένες οργανικές στον βωμό της οικονομίας

Συνολικά σε όλη τη χώρα καταργούνται και συγχωνεύονται 161 σχολεία (59 δημοτικά και 102 νηπιαγωγεία), ενώ υποβιβάζονται 34 δημοτικά και 5 νηπιαγωγεία. Ανοικτό παραμένει ακόμη το ερώτημα πόσες θα είναι οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών οι οποίες θα καταργηθούν, τόσο λόγω των συγχωνεύσεων/καταργήσεων όσο και λόγω του μέτρου της «δυσανάλογης οργανικότητας» που προέβλεπε προηγούμενη εγκύκλιος του Υπουργείου, η οποία και είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Πάντως, σε ό,τι αφορά στις καταργήσεις, πριν από μόλις έναν μήνα είχε υπάρξει διαβεβαίωση εκ μέρους του αρμοδίου Υπουργείου, σύμφωνα με την οποία οι καταργήσεις επρόκειτο να είναι πολύ λιγότερες. Ο εκπαιδευτικός κόσμος παραμένει σε αναμονή μέχρι την οριστικοποίηση του σχεδίου της ΚΥΑ, από την εφαρμογή του οποίου, ωστόσο, το κράτος αναμένει σημαντική εξοικονόμηση πόρων.