Εκπρόσωποι πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο υπουργείο Παιδείας για την υποστελέχωση

“Αρνητικό ισοζύγιο”

Π. Παπαμιχαήλ: “Δεν βγαίνουν οι αριθμοί”
  • Παρασκευή, 25 Ιουλίου, 2014 - 06:10

Η υποστελέχωση των εκπαιδευτικών μονάδων αποτέλεσε τον βασικό πυρήνα συζήτησης στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στον υπουργό Παιδείας, στους περιφερειακούς διευθυντές και διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά από πρόσκληση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου.

Το νομό Κυκλάδων εκπροσώπησαν ο αναπληρωτής διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χρήστος Καφτηράνης συνοδευόμενος από τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Διονύση Μεσσάρη, οι οποίοι επεσήμαναν για ακόμη μία φορά τα προβλήματα που ταλανίζουν τις εκπαιδευτικές μονάδες.

''Συνάντηση εργασίας”

Για μία συνάντηση εργασίας και όχι υποσχέσεων και διαλόγων έκανε λόγο στην ''Κοινή Γνώμη'' ο κ. Καφτηράνης, η οποία υπήρξε άκρως εποικοδομητική με τον αρμόδιο υπουργό Ανδρέα Λοβέρδο και τον υφυπουργό Παιδείας Αλέξανδρο Δερμετζόπουλο να εκθέτουν τις σκέψεις και τις προθέσεις τους σχετικά με το νέο σχεδιασμό εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς. Παράλληλα, ζήτησε από τους διευθυντές να εκφράσουν τις ανάγκες που εντοπίζονται σε κάθε νομό ξεχωριστά καθώς και να παραθέσουν τις προτάσεις τους για την επίλυση των υφιστάμενων προβλημάτων.

Από την πλευρά του, ο κ. Καφτηράνης αναφέρθηκε στο πρόβλημα του μεγάλου αριθμού κενών θέσεων που έχει διαπιστωθεί στις εκπαιδευτικές μονάδες των Κυκλάδων, το οποίο δημιουργήθηκε μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων εκ μέρους του υπουργείου, με τον αρμόδιο υπουργό να δεσμεύεται ότι θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να ξεκινήσει ομαλά η νέα σχολική χρονιά προβλέποντας ότι το πρόβλημα θα έχει διευθετηθεί μέχρι τα τέλη Αυγούστου.

Πέραν όμως του μείζονος σημασίας προβλήματος των κενών θέσεων, επί τάπητος τέθηκαν ζητήματα ήσσονος μεν σημασίας σε σχέση με την επιτακτική ανάγκη στελέχωσης των σχολικών μονάδων, αλλά που δεν παύουν να απασχολούν τους αρμόδιους, όπως είναι τα προβλήματα των κτιριακών υποδομών, που έχουν ουκ ο λίγες φορές αποτελέσει θέμα προβληματισμού και αντίδρασης.

Έλλειψη κινήτρων και προσωπικού

Παράλληλα ο κ. Καφτηράνης εξέθεσε στους αρμόδιους την ανάγκη που παρουσιάζεται για στελέχωση των γραφείων της διεύθυνσης δεδομένου ότι δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό προκειμένου να διεκπεραιωθεί ο όγκος δουλειάς του γραφείου με το ήδη υπάρχων προσωπικό. Μεταξύ άλλων, νύξη έγινε σχετικά και με την έλλειψη κινήτρων προς τους εκπαιδευτικούς με στόχο την προσέλκυση τους στις δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας.

Παρ όλα αυτά ιδιαίτερα σημαντικό θεωρεί ο αναπληρωτής διευθυντής της Πρωτοβάθμιας, το γεγονός ότι ο νομός Κυκλάδων δεν αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα όσον αφορά την επάρκεια βιβλίων δεδομένου ότι αποτελούσε ένα ζήτημα που απασχολούσε έντονα τις προηγούμενες χρονιές, κάτι το οποίο μεταφράζεται θετικά, σύμφωνα με όσα υποστήριξε.

Θετικό γεγονός για τον κ. Καφτηράνη, αποτέλεσε ακόμη η καλή πρόθεση που υπάρχει εκ μέρους του υπουργείου, το οποίο αντιλαμβάνεται τις αγωνίες των εκπαιδευτικών και των μαθητών αντίστοιχα. Γενικότερα η συνάντηση κινήθηκε στο πλαίσιο της προετοιμασίας της νέας σχολικής χρονιάς προκειμένου να ανοίξει φέτος χωρίς ''παρατράγουδα'' με τον υπουργό να ανανεώνει το ραντεβού του με τους διευθυντές, λίγο πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς όπου θα εξετασθούν εκ νέου όσα προβλήματα θα έχουν προκύψει ή δεν θα έχουν ρυθμιστεί έως τότε.

“Δεν βγαίνουν τα νούμερα”

Στον αντίποδα των διθυραμβικών τόνων του υπουργείου περί έγκυρης κάλυψης των κενών θέσεων έρχεται η απάντηση του πρόεδρου της ΕΛΜΕ Α' Κυκλάδων Παναγιώτη Παπαμιχαήλ ο οποίος δεν εμφανίζεται καθόλου αισιόδοξος για τη νέα σχολική χρονιά. Μάλιστα, σε ρόλο άχαρου αγγελιοφόρου “κακών μαντάτων” αναφέρει χαρακτηριστικά στην εφημερίδα, ότι “δεν φτάνουν οι αριθμοί”, δεδομένου ότι από τις μεταθέσεις που πραγματοποιήθηκαν στις Κυκλάδες αποχώρησαν 50 εκπαιδευτικοί και τη θέση τους καλούνται να καλύψουν μόλις 7. Επίσης, ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι έχει αυξηθεί κατά 50% το ποσοστό των συνταξιοδοτήσεων κάτι το οποίο επιδεινώνει το πρόβλημα όπως εξηγεί ο κ. Παπαμιχαήλ, καθώς δημιουργείται αρνητικό ισοζύγιο.

Εκτός των άλλων, οι αρνητικοί οιωνοί προκύπτουν βάσει των περυσινών δεδομένων, όπου μέχρι το τέλος Ιανουαρίου υπήρχαν γύρω στα 200 κενά εκ των οποίων τα περισσότερα καλύφθηκαν μέσω των επιδοτούμενων προγραμμάτων του ΕΣΠΑ αφήνοντας μόλις 50 ακάλυπτες θέσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και τη φετινή χρονιά υπάρχει η δυνατότητα κάλυψής τους – έστω και με τρομερή καθυστέρηση - με τον ίδιο τρόπο.

Επιπλέον, όσον αφορά στα ΕΠΑΛ την περυσινή χρονιά είχε επισημανθεί επανειλημμένως από την πλευρά της ΟΛΜΕ το θέμα της έλλειψης εκπαιδευτικών σε βασικούς τομείς ειδικότητας, ένα πρόβλημα το οποίο διαιωνίζεται και δημιουργεί σοβαρά λειτουργικά προβλήματα σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας. Άλλωστε, είναι τοις πάσι γνωστό ότι οι περισσότερες θέσεις καλύφθηκαν δύο μήνες πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς μέσα από την πρόσληψη ωρομίσθιων καθηγητών, οι οποίοι καλούνταν να καλύψουν κάποιο μέρος της ύλης σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Όλη αυτή η κατάσταση είναι απόρροια μιας τακτικής η οποία ακολουθεί χρόνια η κυβέρνηση και το υπουργείο τονίζει ο κ. Παπαμιχαήλ, με τους αρμόδιου να δήλωναν κάθε φορά πλήρως ικανοποιημένοι.

Με βάση λοιπόν τα προαναφερόμενα, και στην περίπτωση που το υπουργείο δεν προβεί στην άμεση πρόσληψη σημαντικού αριθμού αναπληρωτών καθηγητών, οι διαβεβαιώσεις του υπουργείου κατά πάσα πιθανότητα θα διαψευσθούν.

 

Ετικέτες: