Απονομή απολυτηρίων στους μαθητές του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Σύρου

Έφτασαν στην πηγή...επιτέλους

Άλλος ένας εκπαιδευτικός “αγώνας δρόμου” ολοκληρώθηκε αισίως για την πλειοψηφία των ενήλικων μαθητών του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Σύρου, οι οποίοι παρά τις αντιξοότητες και την πολύμηνη καθυστέρηση των διαδικασιών στελέχωσης της μονάδας κατάφεραν μετά κόπων και υπερβάλλοντος ζήλου να φτάσουν στην πηγή και να “ξεδιψάσουν”.

Η εκδήλωση απονομής των φετινών τίτλων, καθώς και η παρουσίαση εργασιών των εκπαιδευομένων πραγματοποιήθηκαν χθες το απόγευμα στο ανοικτό θεατράκι του Σχολικού Συγκροτήματος Ξηροκάμπου, όπου οι 12 μαθητές του τμήματος ανταμείφθηκαν για την επιμονή και τις θυσίες που έκαναν καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς, με στόχο την επίτευξη του στόχου τους.

Υπομονή και επιμονή

Η δυσαρέσκεια και οι έντονες αντιδράσεις των πρώτων μηνών για την υποστελέχωση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, τα οποία μέχρι και σήμερα αντιμετωπίζονται ως ο “τελευταίος τροχός της αμάξης” αντικαταστάθηκαν από συναισθήματα χαράς και ικανοποίησης των ανθρώπων εκείνων, που είδαν ότι η προσπάθειά τους απέδωσε τελικά καρπούς.

Ωστόσο, η φετινή χρονιά είχε ευχάριστο φινάλε μόνο για το Σχολείο της Σύρου, καθώς τα παραρτήματα της Σαντορίνης και της Νάξου δε λειτούργησαν ποτέ, λόγω της έλλειψης του απαιτούμενου εκπαιδευτικού προσωπικού. Οι εγγεγραμμένοι μαθητές των τμημάτων έμειναν εκτός προγράμματος, με αποτέλεσμα να χάσουν την ευκαιρία να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευσή τους. Παρά τα συνεχή αιτήματα των υπευθύνων για την πλήρωση των θέσεων, δεν προσελήφθησαν ούτε μόνιμοι, ούτε ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί για την άμεση λειτουργία των τμημάτων.

Οι προσπάθειες απέδωσαν καρπούς

Και ενώ θα πίστευαν κάποιοι ότι για τους μαθητές της Σύρου τα πράγματα ήταν ρόδινα, η πραγματικότητα έρχεται να τους διαψεύσει, καθώς οι ίδιοι πέρασαν κυριολεκτικά από “σαράντα κύματα” μέχρι να τεθεί σε εφαρμογή το κανονικό πρόγραμμα των μαθημάτων, όπως προβλέπεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθηση.

Όπως δήλωσε στην “Κοινή Γνώμη” ο Διευθυντής του Σχολείου Μανώλης Αργυρός, η μεγάλη καθυστέρηση που σημειώθηκε στην τοποθέτηση του διδακτικού προσωπικού οφείλεται στις φετινές αλλαγές στην εκπαίδευση. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί αξιοποιήθηκαν στα σχολεία της τυπικής εκπαίδευσης με αποτέλεσμα τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας να περάσουν σε δεύτερη μοίρα και οι μαθητές τους να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια.

Σημειώνεται μάλιστα ότι τα κενά της Σύρου καλύφθηκαν στις αρχές της νέας χρονιάς, μετά από τις προσπάθειες και τις πιέσεις που άσκησε ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, Διονύσης Μεσσάρης. Μέχρι τότε, το σχολείο λειτουργούσε μόνο με ένα μάθημα, που παρέδιδε ο διευθυντής του Σχολείου. Και ενώ οι μαθητές είχαν ρυθμίσει το πρόγραμμά τους, προκειμένου να επικεντρωθούν στο στόχο τους, επισκέπτονταν το σχολείο μόνο για το μάθημα της Πληροφορικής και κάποιες άλλες δραστηριότητες. Η πλειοψηφία των εκπαιδευομένων δεν έκρυβε την απογοήτευσή της, με αποτέλεσμα να ζητηθεί η μεσολάβηση των προϊσταμένων.

Συνήθης καθυστέρηση

Σύμφωνα με τον κ. Αργυρό, κάθε χρόνο το σχολείο στελεχώνεται Νοέμβριο με Δεκέμβριο, ενώ για πρώτη φορά φέτος η καθυστέρηση αυτή παρατάθηκε για δύο ακόμη μήνες. Παρόλα αυτά, εξήγησε πως -με λίγο παραπάνω τρέξιμο- καλύφθηκε τελικά το σύνολο των διδακτικών ωρών, ενώ τα μαθήματα ολοκληρώθηκαν επίσημα χθες, 31 Ιουλίου.

Καθίσταται δε γνωστό ότι μετά τις απαραίτητες αλλαγές, το μόνιμο προσωπικό πλαισιώθηκε από καθηγητές μαθηματικών, κοινωνιολογίας και πολιτισμικής αισθητικής, ενώ στη συνέχεια τοποθετήθηκαν ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να καλύψουν την ύλη τους με αρκετές ώρες καθημερινά.

Από την πλευρά του, ο Διευθυντής υποστήριξε ότι δεν παίζει ρόλο μόνο η άσκηση πίεσης, καθώς κρίνεται ανέφικτη η πρόσληψη προσωπικού χωρίς τη σχετική εντολή του αρμόδιου υπουργείου. “Τα παιδιά ειδικά στην αρχή είχαν απογοητευτεί, αλλά τελικά ανταμείφθηκαν, γιατί τόσο οι μόνιμοι, όσο και οι ωρομίσθιοι καθηγητές που ήρθαν στη συνέχεια ήταν πολύ καλοί στη δουλειά τους” ανέφερε χαρακτηριστικά, δηλώνοντας ότι η χρονιά έληξε με θετικό πρόσημο. Πρόσθεσε επίσης ότι κατά τη διαδικασία των εγγραφών ενημερώνει πάντα τους μαθητές για την καθυστέρηση της έναρξης των μαθημάτων, ούτως ώστε να είναι προετοιμασμένοι για τις δυσκολίες που ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν στη συνέχεια. Δεν έκρυψε δε το μεγάλο ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί από ανθρώπους που επιθυμούν να φοιτήσουν την επόμενη χρονιά, καθώς έχουν ήδη εγγραφεί περίπου δέκα άτομα. Υπογραμμίζεται μάλιστα πως παρόλο που το φετινό τμήμα ξεκίνησε με 16 μαθητές, στη συνέχεια έμεινε μόνο με 12, καθώς τέσσερις εξ' αυτών αποχώρησαν για επαγγελματικούς λόγους.

Αναφερόμενος στα παραρτήματα της Νάξου και της Σαντορίνης τόνισε ότι οι δήμαρχοι έλαβαν τη διαβεβαίωση του υπουργείου ότι και τα δύο τμήματα θα λειτουργήσουν κανονικά από την επόμενη χρονιά.

Συγκίνηση και αποχαιρετισμοί

Κατά την εκδήλωση, ο κ. Αργυρός ευχαρίστησε από καρδιάς εκπαιδευτικούς και μαθητές για την αγάπη, αλλά και την αφοσίωση που έδειξαν για την πραγματοποίηση του στόχου τους ενώ φανερά συγκινημένος αποχαιρέτησε το σχολείο, καθώς μετά από έξι ολόκληρα χρόνια, ο όμορφος κα εποικοδομητικός αυτός κύκλος ολοκληρώνεται για τον ίδιο.

Στη συνέχεια, δύο απόφοιτες του σχολείου μοιράστηκαν με το κοινό τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους από το σχολείο, το οποίο τους προσέφερε μια δεύτερη ευκαιρία όχι μόνο μόρφωσης, αλλά και ψυχικές ανάτασης. Από την πλευρά τους, τόσο ο διευθυντής όσο και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ευχήθηκαν στους μαθητές το απολυτήριο αυτό να αποτελέσει την αρχή για κάτι καινούριο στη ζωή τους είτε για τη συνέχεια σπουδών, είτε ως ένα επιπλέον προσόν για ανεύρεση καλύτερης εργασίας.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, οι μαθητές παρουσίασαν την εργασία τους με τίτλο “Περιήγηση στον οικισμό της Άνω Σύρου”, η οποία υλοποιήθηκε με τον συνδυασμό δύο μαθημάτων, του Ελληνικού Γραμματισμού και του Αγγλικού Γραμματισμού. Για τις ανάγκες του πρότζεκτ, οι μαθητές έκαναν έρευνα πάνω στην ιστορία του νησιού, με επίκεντρο τον μεσαιωνικό οικισμό της Άνω Σύρου, ενώ έμαθαν να ζητούν οδηγίες στα αγγλικά.