Διαμαρτυρίες για την έλλειψη εκπαιδευτικών εν΄όψει της νέας σχολικής χρονιάς

Σχολεία χωρίς δασκάλους

Πλήθος αντιδράσεων προκαλούν οι τραγικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία, λίγες ημέρες πριν την έναρξη του σχολικού έτους.

Καταγγελτική επιστολή κατά της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ συνέταξε ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου-Τήνου-Μυκόνου, θέτοντας το ζήτημα των τραγικών ελλείψεων, ενόψει της αρχής της νέας σχολικής χρονιάς. Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλουν την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και την κυβέρνηση για τις πολιτικές που ακολουθούνται, ως προς την κάλυψη των σοβαρότατων κενών και ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της χώρας τα τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα το εφετινό σχολικό έτος του 2014-2015.

Επείγει η κάλυψη των κενών

Στο κείμενό του, ο Σύλλογος κατηγορεί την κυβέρνηση και το Υπουργείο, ότι τηρούν μία «πολιτική διάλυσης του κοινωνικού κράτους και της δημόσιας εκπαίδευσης», καθώς, όπως αναφέρεται, δεν πραγματοποιήθηκε κανένας μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικού, γεγονός που σημαίνει ότι παραμένουν ακάλυπτες χιλιάδες οργανικές θέσεις σε όλη την Ελλάδα.

Συνεχίζοντας, οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί εξαπολύουν δριμεία επίθεση κατά της τελευταίας ηγεσίας του Υπουργείου, η οποία διαχειρίζεται επικοινωνιακά την κατάσταση που επικρατεί υποσχόμενη διορισμούς εκπαιδευτικών, την ίδια στιγμή που είναι μέρος της ίδιας κυβέρνησης, που έθεσε υπό το καθεστώς της διαθεσιμότητας 2.000 εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων ένα χρόνο πριν. Υπενθυμίζονται, επίσης, οι μνημονιακές δεσμεύσεις για μείωση μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο, κάτι που θα οδηγήσει, όπως εκτιμά ο Σύλλογος, σε νέες μειώσεις σε μισθούς, κοινωνικές δαπάνες, αλλά και στον συνολικό αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων.

Σύμφωνα με το κείμενο της επιστολής, οι πολιτικές του Υπουργείου, για την αντιμετώπιση των κενών και των ελλείψεων, δεν αρκούν για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των σχολείων.

Όπως μάλιστα καταγγέλουν, όχι μόνο δεν πραγματοποιούνται προσλήψεις, αλλά μειώνεται δραματικά και ο αριθμός των αναπληρωτών καθηγητών, οι οποίοι μπορούν να καλύψουν στοιχειωδώς κάποιες ανάγκες στα σχολεία, χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι καταδικασμένοι σε συνεχή περιπλάνηση ανά την Ελλάδα, χωρίς ελπίδα μόνιμου διορισμού ενώ μέσω της αξιολόγησης προβλέπονται περεταίρω απολύσεις. Αντίθετα, υπογραμμίζεται, ότι αυτό που χρειάζονται τα σχολεία είναι δασκάλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές «και όχι αξιολογητές και σύγχρονους επιθεωρητές».

Όσον αφορά τις Κυκλάδες συγκεκριμένα, ο Σύλλογος επισημαίνει, ότι η κατάσταση φαίνεται να είναι χειρότερη από πέρσι, καθώς μετά και τις μεταθέσεις και αποσπάσεις μόνιμου προσωπικού, λείπουν 190 δάσκαλοι και 99 νηπιαγωγοί, ενώ αντίστοιχα μεγάλος αριθμός κενών καταγράφεται και στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. Παράλληλα, άγνωστη παραμένει η ημερομηνία τοποθέτησης των αναπληρωτών καθηγητών, γεγονός το οποίο εγκυμονεί τον κίνδυνο, αν δεν βγει οριστική εγκύκλιος μέσα στην επόμενη εβδομάδα, πολλά σχολεία στα νησιά να μην κάνουν αγιασμό, καθώς στελεχώνονται αποκλειστικά με αναπληρωτές.

Επίσης, σε περίπτωση που οι τοποθετηθέντες εκπαιδευτικοί δεν αρκούν για την κάλυψη των αναγκών, εκτιμάται πως θα υπάρξει δεύτερο κύμα προσλήψεων μέσω ΕΣΠΑ στα τέλη Σεπτέμβρη κυρίως για δασκάλους του ολοήμερου σχολείου, το οποίο δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ενώ «πολλές ειδικότητες θα λείπουν, θα χαθούν ώρες μαθημάτων, θα συμπτυχθούν τμήματα, αυξάνοντας τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα, ενώ είναι σίγουρο ότι οι δομές της ειδικής αγωγής θα πρέπει να περιμένουν την έναρξη της σχολικής χρονιάς τον Οκτώβρη».

Κατόπιν αυτών, το Δ.Σ. του Συλλόγου καλεί εργαζόμενους, γονείς και εκπαιδευτικούς σε εγρήγορση, ώστε να υπερασπιστούν το δημόσιο σχολείο και την αντι-εκπαιδευτικής πολιτική της κυβέρνησης, δικεκδικώντας:

- Την άμεση κάλυψη όλων των πραγματικών κενών στην εκπαίδευση με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και σύσταση οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα (οργανικές θέσεις ειδικοτήτων στα Δημοτικά σχολεία ΕΑΕΠ) χωρίς δεύτερες αναθέσεις στη διδασκαλία μαθημάτων,

- Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή,

- Κάλυψη όλων των θέσεων εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών με μόνιμους διορισμούς (ολοήμερα, τμήματα ένταξης, ειδικά σχολεία, θέσεις παράλληλης στήριξης κλπ.), μείωση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα (15 νήπια ανά νηπιαγωγό, 20 μαθητές στο τμήμα στο Δημοτικό ανά δάσκαλο),

- Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 3840/2010 – Άνοιγμα των πινάκων προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από 30/6/2010 - Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους.

Ελλείψεις και στην Κύθνο

Επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων απέστειλε και ο δήμαρχος Κύθνου, με την οποία ζητά από το Υπουργείο την τοποθέτηση καθηγητών ειδικής αγωγής στο νησί.

Όπως καταγγέλει, ένα 16χρονο αγόρι, το οποίο πάσχει από αυτισμό, έχασε την περσινή σχολική χρονιά, αφού το κράτος δεν είχε μεριμνήσει να διορίσει καθηγητή ειδικής αγωγής. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και η μικρότερη αδελφή του αγοριού, επίσης πάσχουσα από αυτισμό, η οποία φοιτά στο Νηπιαγωγίο Δρυοπίδας και κατά το προηγούμενο σχολικό έτος, είχε την υποστήριξη Νηπιαγωγίου Ειδικής Αγωγής μόνο για δύο μήνες.

Ως εκ τούτου, ο δήμαρχος ζητά την παρέμβαση του Υπουργού για τον διορισμό εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στο Γυμνάσιο Κύθνου και στο Νηπιαγωγείο Δρυοπίδας, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Οι σκέψεις του Υπουργείου

Μιλώντας για το θέμα των ελλείψεων στην εφημερίδα «Το Βήμα», ο υφυπουργός Παιδείας, κ. Δερμετζόπουλος, δήλωσε ότι στην περίπτωση των λυκείων, αυτές θα αντιμετωπιστούν με παράλληλες αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς, χωρίς να αυξηθεί το ωράριό τους στα σχολεία, με δεύτερες αναθέσεις σε καθηγητές ομοειδών αντικειμένων. Αν, δηλαδή, σε ένα σχολείο υπάρχουν φυσικοί, οι οποίοι έχουν ελεύθερες ώρες, θα τους ανατεθεί να διδάξουν και χημεία.

Επίσης, θα υπάρξει μείωση στον αριθμό των αποσπάσεων που θα ικανοποιηθούν, καθώς θα υπάρξει αυστηρό πρόγραμμα επιλογής των σχετικών αιτήσεων.

Τέλος, στο Υπουργείο υπάρχει η σκέψη να αναθεωρηθεί το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα στα ολοήμερα σχολεία, ούτως ώστε η προετοιμασία των μαθητών και η μελέτη να γίνεται στην πρωινή ζώνη για τις τάξεις Α’ έως Δ’ , αντί στο τέλος του σχολικού προγράμματος, όπως γίνεται μέχρι σήμερα, ώστε τα παιδιά να μελετούν σε παραγωγικό χρόνο τα μαθήματα της επόμενης ημέρας και όχι υπό μορφή δραστηριότητας στο τέλος του σχολικού προγράμματος, οπότε και θα έχουν κουραστεί