Σε εικαστικό εργαστήρι έχει μετατραπεί το κοντέινερ στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης

Η χαρά των παιδιών

Αντιδράσεις συνεχίζει να προκαλεί ακόμα και σήμερα η παραμονή του περιβόητου κοντέινερ στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης, το οποίο τοποθετήθηκε πριν από αρκετά χρόνια για την προσωρινή στέγαση μαθητών.

Η προμήθεια και η τοποθέτηση αιθουσών διδασκαλίας ελαφράς προκατασκευής σε σχολικές μονάδες θεωρείται σύνηθες φαινόμενο, το οποίο δεν τυγχάνει θερμής αποδοχής από το σύνολο των γονέων, οι οποίοι δε διστάζουν να εκφράσουν ανοιχτά την αντίθεσή τους στη λύση αυτή.

Όπου υπάρχει δράση, υπάρχει και αντίδραση

Η συνεχής αύξηση του μαθητικού πληθυσμού οξύνει τα προβλήματα στέγασης των σχολείων, τα οποία ελλείψει διαθέσιμων χώρων, καταφεύγουν σε άλλες λύσεις. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι, οι οποίοι κάνουν λόγο για “προκάτ παιδεία”, εκτιμώντας ότι οι ισορροπίες ανατρέπονται και η εικόνα του παραδοσιακού σχολείου, τείνει να γίνει είδος προς εξαφάνιση.

Σε δηλώσεις της στην “Κοινή Γνώμη”, η Διευθύντρια του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, Δήμητρα Χαρίση εξηγεί ότι το συγκεκριμένο κοντέινερ τοποθετήθηκε πριν από 8 περίπου χρόνια για να στεγάσει μία τάξη, όταν το σχολείο λειτουργούσε ακόμη ως 12θέσιο. Διευκρίνισε δε, ότι από τότε που το σχολείο έγινε 10θέσιο και δεν αντιμετωπίζει πλέον πρόβλημα χώρου, το κοντέινερ χρησιμοποιείται αποκλειστικά για το μάθημα των εικαστικών. Μάλιστα η ίδια δε διστάζει να το χαρακτηρίσει ως έναν από τους πιο ωραίους χώρους της μονάδας, η οποία έχει αγαπηθεί πάρα πολύ από τους μικρούς μαθητές.

“Δεν χρησιμοποιείται πλέον ως διδακτική αίθουσα”

Όπως υπογραμμίζει, οι συνθήκες είναι κατάλληλες για τη στέγαση μαθητών, καθώς ο χώρος είναι ιδιαίτερα ζεστός το χειμώνα και δροσερός το καλοκαίρι, σε αντίθεση με τις κανονικές αίθουσες του σχολείου οι οποίες υποφέρουν από τις έντονες καιρικές συνθήκες.

“Το κοντέινερ χρησιμοποιείται μόνο για τα εικαστικά, διότι δεν μπορεί να γίνει μέσα στην τάξη, λόγω της φύσης του μαθήματος. Από κει και πέρα, δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει σαν τάξη, όταν υπάρχουν κενές αίθουσες διδασκαλίας” αναφέρει χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι το σχολείο έχει δεσμευτεί να χρησιμοποιεί το κοντέινερ μόνο σαν βοηθητικό χώρο, ο οποίος είναι πολύ αγαπητός στα παιδιά. “Είναι η φωλιά τους, αφήνουν εκεί τα πράγματά τους, τις ζωγραφιές τους, τα πάντα. Η αίθουσα έχει διαμορφωθεί από την καθηγήτρια των εικαστικών την κ. Μιχαλάκη, η οποία έχει κάνει και τις ζωγραφιές στο υπόλοιπο σχολείο. Υπάρχει κλιματιστικό για δροσιά και γενικότερα είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι από το υπόλοιπο σχολείο”, επισημαίνει η κ. Χαρίση.

Δ. Χαρίση: “Διευκολύνει τη λειτουργία του σχολείου”

Προσθέτει ακόμα ότι το κοντέινερ θα συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια να χρησιμοποιείται ως βοηθητικός χώρος, καθώς δεν έχει ανάγκη από άλλες αίθουσες. “Αυτή τη στιγμή, χρησιμοποιείται για μία ώρα κάθε εβδομάδα από τις μεγαλύτερες τάξεις και δύο ώρες την εβδομάδα από τους μικρότερους μαθητές” τονίζει. Σύμφωνα με την ίδια, ο χώρος εξυπηρετεί στο έπακρον τους μαθητές, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να αφήσουν τα πράγματά τους, τις μπογιές τους, χωρίς να σκεφτούν ότι πρέπει να τα μαζέψουν για το επόμενο μάθημα που θα ακολουθήσει. “Κάνει πιο εύκολη όλη τη λειτουργία του σχολείου μια ξεχωριστή αίθουσα για τα εικαστικά. Είμαστε σχολείο με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα και το μάθημα των εικαστικών δε γίνεται με τη λογική “βγάλτε ένα μπλοκ και ζωγραφίστε”. Γίνονται ωραίες δράσεις, που απαιτούν έναν χώρο με μεγαλύτερη άνεση”, καταλήγει.

Χρ. Καφτηράνης: “Δεν υπάρχει λόγος να κλείσει”

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χρήστο Καφτηράνη, δεν υπάρχει κανένας λόγος για να μετακινηθεί το συγκεκριμένο κοντέινερ από το σχολείο, από τη στιγμή που δεν χρησιμοποιείται ως αίθουσα διδασκαλίας, αλλά μόνο για το μάθημα των εικαστικών. “Τόσο τα παιδιά, όσο και η δασκάλα τους είναι ικανοποιημένοι. Η αίθουσα έχει θέρμανση και είναι λειτουργικά χρήσιμη. Είχαν πει να κλείσει γιατί δημιουργήθηκαν οι αίθουσες, αλλά το θέλανε και έτσι το αφήσαμε”, εξήγησε. Πρόσθεσε μάλιστα ότι η λύση του κοντέινερ είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη σε όλη την Ελλάδα, σημειώνοντας ότι σε άλλες σχολικές μονάδες χρησιμοποιείται και ως διδακτική αίθουσα λόγω της έλλειψης αιθουσών.