Ηχηρό μήνυμα των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Σύρου κατά του νέου συστήματος

"Σχολείο να μορφώνει, όχι να εξοντώνει"

"Θετική" χαρακτηρίζει την Τράπεζα Θεμάτων ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου, Διονύσης Μεσσάρης

Από πείσμα, δυναμισμό και αποφασιστικότητα χαρακτηρίζονται οι κινητοποιήσεις των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Σύρου, οι οποίοι στο πλαίσιο του πανελλαδικού ξεσηκωμού για το νέο διδακτικό σύστημα του Λυκείου πραγματοποίησαν χθες πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Ερμούπολης.

Με κεντρικό μήνυμα “οι μαθητές δεν είναι μηχανές”, εκατοντάδες παιδιά Γυμνασίων και Λυκείων της Σύρου κατήγγειλαν τις τελευταίες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση, υποστηρίζοντας ότι αυτές στοχεύουν στην απαξίωση του θεσμού της παιδείας και τη δημιουργία φθηνού εργατικού δυναμικού.

“Μας πουλούν φθηνή παιδεία”

Στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων, οι μαθητές με τη συμπαράσταση φοιτητών, φορέων και τοπικών συλλόγων συγκεντρώθηκαν έξω από τα γραφεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, όπου πραγματοποίησαν ολιγόλεπτη διαμαρτυρία. Ο πρόεδρος του δεκαπενταμελούς συμβουλίου του ΓΕΛ, Ορέστης Τομαής αναφέρθηκε στις καταλήψεις που τελούνται τις τελευταίες ημέρες σε 500 Λύκεια της χώρας, ενώ σημείωσε ότι η εφαρμογή του νέου Λυκείου στοχεύει στη μετατροπή των σχολείων σε εξεταστικά κέντρα. Πρόσθεσε επίσης ότι η εν λόγω ρύθμιση δεν θα παρέχει στους μαθητές τις γνώσεις για τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους, αλλά μόνο επαγγελματικές δεξιότητες για να αποτελέσουν κομμάτι του εργατικού δυναμικού. Τόνισε, μεταξύ άλλων, πως σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε τις καταλήψεις ως μία συνήθεια, που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα νέα προβλήματα που συνεχώς ανακύπτουν.

“Το νέο σύστημα μας εγκλωβίζει”

Αναφερόμενος στην αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος κάθε πέντε χρόνια, δε δίστασε να αποκαλέσει “απαράδεκτο” το νέο Λύκειο. “Για τρία χρόνια οι μαθητές αναγκάζονται να δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις μην έχοντας την ευκαιρία για οποιαδήποτε παρατυπία στο μάθημα. Από την πλευρά τους, οι καθηγητές είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν τις αυστηρότατες επιλογές του υπουργείου” υπογράμμισε ο πρόεδρος, καταλήγοντας “το νέο σύστημα εγκλωβίζει τους μαθητές, κάνοντας μονόδρομο την επιλογή της ιδιωτικής σχολής. Δύσκολο να μπεις στα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης. Η γενιά μου και οι επόμενες γενιές δεν θα έχουμε την ευκαιρία να αποκτήσουμε την παιδεία που πιστεύουμε ότι μας αξίζει. Γι αυτό είμαστε εδώ για να το διεκδικήσουμε”.

Στη συνέχεια, οι μαθητές πραγματοποίησαν πορεία στο κέντρο της Ερμούπολης, καταλήγοντας στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου. Σε διάλογο που είχαν με τον περιφερειακό διευθυντή κ. Διονύση Μεσσάρη, οι μαθητές ζήτησαν να μεταφερθεί το μήνυμα της διαμαρτυρίας τους στον υπουργό Παιδείας κ. Λοβέρδο, ενώ υπογράμμισαν ότι δεν θα σταματήσουν να κυνηγούν την εκπαίδευση που τους αξίζει.

Δ. Μεσσάρης: “Θα πρέπει να γίνει ουσιαστική συζήτηση”

Σχετικά με τις κινητοποιήσεις των μαθητών, οι οποίες θα συνεχιστούν και σήμερα (12:45) με σημείο συνάντησης τα γραφεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο κ. Μεσσάρης δήλωσε στην “Κοινή Γνώμη” ότι θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο το μήνυμα το οποίο επιθυμούν να στείλουν οι μαθητές. “Τα παιδιά φωνάζουν συνθήματα, αλλά πρέπει να δούμε τι θέλουν και σε τι στοχεύουν. Αυτό θα γίνει με μια πιο ουσιαστική συζήτηση , γιατί πολλά από αυτά τα παιδιά ίσως να είναι και πληροφορημένα για την τράπεζα θεμάτων και για τα θέματα που αφορούν γενικότερα το νέο σχολείο. Εμείς με τους σχολικούς συμβούλους ενημερώνουμε γονείς και μαθητές, κυρίως του Λυκείου, που είναι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι αλλά επειδή κάθε νέο πράγμα δοκιμάζεται και πρέπει να βελτιώνεται, προσπαθούμε να αφουγκραζόμαστε με ευαισθησία αυτές τις ανησυχίες τους. Καμιά φορά μπορεί να είναι και υπερβολικές, αλλά εμείς πρέπει να τις αφουγκραστούμε, να καταλάβουμε πού υπάρχει πρόβλημα και να κάνουμε ενημέρωση”.

Πρόσθεσε μάλιστα ότι αντίστοιχη ενημέρωση έχει πραγματοποιηθεί και στο 1ο Γυμνάσιο Σύρου τόσο από τον Διευθυντή του Σχολείου, όσο και από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ωστόσο, διευκρίνισε ότι η ενημέρωση γίνεται κυρίως στους μαθητές Λυκείου για την τράπεζα θεμάτων.

“Κοινωνικό μέτρο που παρουσιάζει ομοιομορφία”

Δίνοντας απαντήσεις στις απορίες των μαθητών σχετικά με την Τράπεζα Θεμάτων, ο κ. Μεσσάρης έκανε λόγο για “ένα κοινωνικό μέτρο που παρουσιάζει μία ομοιομορφία σε όλη τη χώρα και τα παιδιά, όπου κι αν βρίσκονται, ξέρουν μια συγκεκριμένη ύλη η οποία έχει μειωθεί. Έχουν συγκεκριμένα θέματα, στα οποία μπορούν να ετοιμαστούν. Εγώ το βλέπω θετικό για ένα παιδί σε μία απομακρυσμένη περιοχή, ο οποίος μπορεί να ανοίξει τον υπολογιστή του και να κάτσει να προετοιμαστεί. Η ύλη τόσο για την Α' όσο και για τη Β' Λυκείου έχει δοθεί και τα θέματα θα αναρτηθούν εντός ημερών”.

“Όσες μέρες κλείνει ένα σχολείο, τόσες πρέπει να ανοίγει”

Στην ερώτηση για το αν οι επισημάνσεις του υπουργείου περί παράτασης της σχολικής περιόδου στην περίπτωση συνέχισης των καταλήψεων έρχεται σε αντίθεση με τους σκοπούς του Κοινωνικού Σχολείου, ο κ. Μεσσάρης τόνισε: “μιλάμε για ανοιχτό σχολείο στη ζωή και στη δράση, όχι κλειστό. Όσες μέρες κλείνει, θα πρέπει να ανοίξει. Στο σχολείο που είναι κλειστό μπορεί να γίνει διάλογος, να γίνουν δράσεις. Πολλά από αυτά τα παιδιά είναι ανήλικα. Ναι μεν καταλαβαίνουμε τον ενθουσιασμό τους, αλλά θέλουν μια υποστήριξη από τους εκπαιδευτικούς τους που είναι κοντά και μπορούν να συζητήσουν. Όλοι έχουμε περάσει από αυτές τις ηλικίες, όμως πρέπει να βρούμε πού υπάρχει το πραγματικό πρόβλημα για να το λύσουμε”.