Εκκίνηση των διαδικασιών για μετάβαση των σχολικών μονάδων στην ψηφιακή εποχή

“Κατάργηση” των αποστάσεων στην εκπαίδευση

«Σάρκα και οστά» παίρνει το Ψηφιακό Σχολείο για τις Κυκλάδες, καθώς τις τελευταίες ημέρες ολοκληρώνονται οι διαδικασίες, ώστε οι περισσότερες σχολικές μονάδες και κυρίως αυτές σε απομακρυσμένα νησιά, να εφοδιαστούν με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή για την μετάβαση στη νέα εποχή.

Σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία έχει εκδοθεί ήδη από τον Οκτώβριο του 2014, οι καθηγητές σε δημοτικά και γυμνάσια καλούνται να αξιοποιήσουν με τον πληρέστερο δυνατό τρόπο, τα πληροφορικά και διαδραστικά μέσα, τα οποία παρέχονται από την Πολιτεία, προκειμένου να ξεκινήσουν οι δραστηριότητες του Ψηφιακού Σχολείου.

Συγκεκριμένα για τις Κυκλάδες, ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, κ. Μιχαλόπουλος, δήλωσε, πως «έχουμε εξέλιξη, αυτές τις μέρες μας έχει στείλει το Υπουργείο Παιδείας πάρα πολλές δυνατότητες για την οργάνωση των σχολικών μονάδων για τη μετάβαση στην Ψηφιακή Εποχή, δηλαδή laptop, διαδραστικούς πίνακες και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται μια σχολική μονάδα, ώστε να υπάρξει ένα δωμάτιο οργανωμένο για κάθε σχολείο της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εδώ στις Κυκλάδες. Επιπλέον, προτζέκτορα μαζί με γιγαντοοθόνη - προβολέα, ούτως ώστε να οργανωθούν διαδραστικά οι μονάδες, γιατί το είχαμε ζητήσει σαν περιοχή που έχει δυσκολίες στη μετακίνηση, και οργάνωση σε ψηφιακό επίπεδο και το πετύχαμε αυτό».

Με δεδομένες τις αντικειμενικές δυσκολίες στη συγκοινωνία, ο κ. Μιχαλόπουλος θεωρεί, πως με τον εξοπλισμό, τον οποίο διαθέτουν οι σχολικές μονάδες, θα μπορέσει να υπάρξει η απαιτούμενη οργάνωση ανάμεσα σε όλες τις εκπαιδευτικές κλίμακες, ενώ σημαντική είναι και η δικτύωση της ίδιας της Διεύθυνσης με το κάθε σχολείο ξεχωριστά. «Ήδη έχουμε κάνει ενέργειες, εδώ και δύο μήνες με όλες τις σχολικές μονάδες, 80 στον αριθμό, που υπάρχουν στις Κυκλάδες, οπότε σαν διευθυντής Β’ Βάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, έχω σύνδεση με Oovoo και Skype με όλους τους διευθυντές των σχολείων, δηλαδή μια ψηφιακή οπτική επαφή, εκτός από την τηλεφωνική».

«Βασική μονάδα ο εκπαιδευτικός»

Όπως ανέφερε, το γεγονός, πως τα συστήματα της υλικοτεχνικής υποδομής του Ψηφιακού Σχολείου, είναι «εργαλεία» τελευταίας τεχνολογίας, σημαίνει πως αν αυτά αφεθούν στις αποθήκες για δυο, τρία ή τέσσερα χρόνια, πρακτική, που, όπως τόνισε είναι συνηθισμένη σε μερικές περιπτώσεις, αυτά θα καταστούν άχρηστα. Ως εκ τούτου, «κοιτάζουμε, να οργανώσουμε τις διαδικασίες, ώστε όχι μόνο να υπογράψουν και να παραλάβουν το υλικό, αλλά και να υπάρξουν και άτομα, τα οποία αμέσως θα τα λειτουργήσουν, όπως επίσης σε αυτά τα άτομα που θα αναλάβουν τη λειτουργία, να τους παρέχεται υποστήριξη από την υπηρεσία, υποστήριξη πληροφορικής σύνδεσης, ούτως ώστε να τους κάνουμε τα απαραίτητα μαθήματα, για να υπάρξει συντονισμένη λειτουργία του ψηφιακού υλικού σε κοινό επίπεδο».

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τον Διευθυντή της Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, «από πέρσι εκπαιδεύονται περίπου 900 καθηγητές από τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, με ένα ψηφιακό σύστημα όπου πραγματοποιείται τηλε-εκπαίδευση. Μάλιστα αυτό είναι ένα σύστημα, το οποίο παρέχει δυνατότητες να κάνει κανείς και διαδραστική διδασκαλία. Ναι μεν να γίνεται η εκπαίδευση, αλλά και να μπορείς να δεις τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, κατά πόσο πήραν γνώσεις, να κάνεις μια, εντός εισαγωγικών, αξιολόγηση, να δεις αν έχουν μελετήσει αρκετά, πράγματα, που πρέπει οπωσδήποτε να τα δει κανείς για να αποτιμήσει τη δουλειά του».

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αφορά όλες τις ειδικότητες, ενώ εντός του επόμενου μήνα, εκτιμάται πως θα εκκινήσει η διαδικασία του δεύτερου επιπέδου πληροφορικής για τους καθηγητές.

Όπως τόνισε ο κ. Μιχαλόπουλος, «η βασική μονάδα σε όλο αυτό το πρόγραμμα, είναι ο εκπαιδευτικός. Δεν μπορούμε να πούμε ότι βάζουμε σε αυτά τα νησιά υπολογιστές και κάνουμε το μάθημα μόνο μέσω διαδικτύου. Θα υπάρχει εκπαιδευτικός σε αυτές τις σχολικές μονάδες. Αυτός θα είναι που θα χειρίζεται. Γι’ αυτό θα δώσουμε προτεραιότητα στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, να έχει τις γνώσεις να κάνει μια καλή διαδικτυακή σύνδεση και από τον κεντρικό διανομέα του δικτύου, να μπορεί να αντλεί στοιχεία και σίγουρα να μπορεί να χειρίζεται τις σύγχρονες μεθόδους. Το βασικό είναι να επιμορφωθεί ο ίδιος ο εκπαιδευτικός, ώστε να φέρει με τη σειρά του μετά εκείνος τα παιδιά σε ένα επίπεδο σύγχρονο με όλη την Ελλάδα για να μπορούμε να κερδίσουμε από αυτή τη διαδικασία».

Προτεραιότητα στα μικρά νησιά

Τα πρώτα «εργαλεία» στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό, ο οποίος αποστέλλεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αποτελούνται από φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αλλά και διαδραστικούς πίνακες, προτζέκτορες και γιγαντο-οθόνες, με τις οποίες θα μπορεί να υπάρχει επικοινωνία μεταξύ των σχολικών μονάδων, ανεξαρτήτως απόστασης, με άμεσους παραλήπτες τα σχολεία των μικρότερων νησιών, με τα μεγαλύτερα προβλήματα επικοινωνίας.

Σύμφωνα με τον κ. Μιχαλόπουλο, «στις Κυκλάδες χρειάζεται οπωσδήποτε να δουλέψουμε μέσω διαδικτύου για να έχουμε συμπληρωματική μόρφωση, ακόμη και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, κάτι το οποίο πάντοτε ζητούσαν. Αυτό μέσα από μια διαδικασία πληροφορικής σύζευξης θα επιτευχθεί. Θα σταλούν υλικά με προτεραιότητα τις Μικρές Κυκλάδες, την Ανάφη, τη Σίκινο, τη Φολέγανδρο και από την άλλη μεριά θα έχουμε τη δυνατότητα καθ’ όλη τη διαδικασία να επικοινωνούμε σε ενδοσχολικό επίπεδο και με τη Διεύθυνση και με τους συναδέλφους και να γίνονται όλα όσα χρειαστούν. Στα μικρά νησιά των Κυκλάδων, όπως στο Κουφονήσι ή τη Δονούσα δεν είναι πάντα δυνατόν να πηγαίνει εκεί ο Σύμβουλος ή ο καθηγητής να φτάσει εκεί, από τη στιγμή που μπορεί η επικοινωνία αυτή να γίνει μέσω διαδικτύου και να λυθούν τα ζητήματα».

Ετικέτες: