Σε τεντωμένο σχοινί οι σχέσεις διευθυντή - μαθητών στο Γενικό Λύκειο Νάξου

Κατάληψη με αντιδράσεις... των άκρων

Αντιμέτωποι με καταγγελία του διευθυντή τους στην αστυνομία, λόγω της εκ νέου κατάληψης της σχολικής μονάδας, βρέθηκαν μαθητές του Γενικού Λυκείου Νάξου.

Οι καταλήψεις για το Γενικό Λύκειο Νάξου αποτελούν πλέον ζήτημα… ρουτίνας, καθώς από το 2012, οι μαθητές καταλαμβάνουν το σχολείο τουλάχιστον μια φορά κάθε σχολικό έτος, με αιτήματα, τα οποία στην πλειοψηφία τους παραμένουν πάγια.

Μεταξύ άλλων, μεγάλη αναφορά στα αιτήματα των μαθητών γίνεται σταθερά, όσον αφορά στη συμπεριφορά της Διεύθυνσης του Λυκείου προς τα παιδιά. Οι μαθητές έχουν κατηγορήσει ουκ ολίγες φορές μέσω ανακοινώσεων των εκάστοτε δεκαπενταμελών συμβουλίων τη Διεύθυνση για κατάργηση του διαλόγου μεταξύ μαθητών, καθηγητών και διεύθυνσης, όπως και τους διδάσκοντες γενικότερα, για αυθαίρετη συμπεριφορά, άνιση αντιμετώπιση των παιδιών και ύπαρξη διακρίσεων, κάτι που έχουν επανειλημμένως διαψεύσει, τόσο ο διευθυντής, όσο και οι καθηγητές του σχολείου.

Επιπλέον, μόνιμο αίτημα των μαθητών είναι, στον τομέα της υλικοτεχνικής υποδομής, η αντικατάσταση των κουφωμάτων, η κατασκευή χώρων σκίασης, αλλά και ο τακτικός υγειονομικός έλεγχος του περιβάλλοντος της μονάδας.

Λίστα αιτημάτων με πολλούς αποδέκτες

Στην κατάληψη που πραγματοποίησαν από την Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου, οι μαθητές απευθύνουν αιτήματα τόσο προς το υπουργείο Παιδείας, όσο και τοπικά προς το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων και το εσωτερικό του σχολείου.

Ενδεικτικά, τα αιτήματα προς το υπουργείο περιλαμβάνουν την αποσαφήνιση του διδακτικού-εξεταστικού συστήματος για Α’ και Β’ λυκείου, τον άμεσο διορισμό εκπαιδευτικών, τη θέσπιση αντικειμενικής και ουσιαστικής αξιολόγησης των καθηγητών, δωρεάν δημόσια παιδεία, δωρεάν παροχή βιβλίων ξένης γλώσσας, αλλά και ειδική μέριμνα για τους μαθητές, προερχόμενους από άπορες οικογένειες.

Όσον αφορά στα ενδοσχολικά αιτήματα, οι μαθητές ζητούν άμεση πλήρωση των κενών διδακτικών θέσεων, επανέναρξη του προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας, θεσμοθέτηση Σχολικού και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, άμεση πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, ειδική μέριμνα για την καταλληλότητα των χώρων διδασκαλίας, την ύπαρξη ουσιαστικού ελέγχου των καθηγητών, καθώς, όπως ισχυρίζονται, παρατηρούνται ανάρμοστες και προσβλητικές ως προς το πρόσωπο των μαθητών συμπεριφορές, όπως και μεροληψία.

Επιπλέον, τα παιδιά κοινοποίησαν μια ανοιχτή επιστολή προς την κοινωνία της Νάξου, με την οποία απευθύνθηκαν στους πολίτες και γονείς, εξηγώντας πως δεν είναι «επαναστάτες χωρίς αιτία», ζητώντας παράλληλα την κατανόησή τους στον αγώνα που δίνουν, αλλά και την υποστήριξή τους, προκειμένου τα προβλήματα να λυθούν οριστικά.

Τελεσίγραφο για παύση της κατάληψης

Η παρούσα κατάληψη, ωστόσο, δεν εξελίχτηκε ομαλά αυτή τη φορά, καθώς υπήρξε αντίδραση από πλευράς του διευθυντή του σχολείου, κ. Γατσωτή.

Όπως αναφέρει το δεκαπενταμελές συμβούλιο σε σχετική ανακοίνωσή του, «το πρωί και συνομιλώντας με τον διευθυντή του σχολείου μας κ. Παναγιώτη Γατσωτή, του ζητήσαμε να μας στηρίξει στον αγώνα που κάνουμε για να διεκδικήσουμε λύσεις σε βασικά για εμάς προβλήματα που αφορούν τη σχολική μας κοινότητα (όπως την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου μας), ζητήματα συμπεριφοράς ορισμένων καθηγητών, αλλά και για να πιέσουμε στον βαθμό που μπορούμε το Υπουργείο Παιδείας, για λύσεις σε θέματα που αφορούν κυρίως το... αβέβαιο εκπαιδευτικό σύστημα που επικρατεί».

Στη συνέχεια, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των μαθητών, αντιμετώπισαν αρνητικό κλίμα από την πλευρά του διευθυντή, ο οποίος, μάλιστα, τους έθεσε τελεσίγραφο, πως αν δεν σταματούσε η κατάληψη, δεν θα επέτρεπε στους μαθητές να καταθέσουν τις αιτήσεις υποψηφιότητας για τις Πανελλήνιες εξετάσεις, καταληκτική ημερομηνία για τις οποίες ήταν η Τετάρτη, 25 Φεβρουαρίου.

Αφού έθεσαν ερωτήματα σε σχέση με τη στάση αυτή του διευθυντή τώρα, δεδομένου, πως σε προηγούμενες καταλήψεις είχε δεχτεί να εισέλθει στο χώρο μαζί με τον υποδιευθυντή, ώστε να προετοιμάσει τις αιτήσεις, το 15μελές στην ανακοίνωσή του απευθυνόμενο στον διευθυντή αναφέρει, ότι «πιστεύουμε, πως ανεξάρτητα από τα ζητήματα της κατάληψης, οφείλετε να ανταποκριθείτε στο καθήκον σας να υποστηρίξετε τα παιδιά που θέλουν και έχουν το δικαίωμα να δώσουν Πανελλήνιες».

Επώνυμη καταγγελία στην Αστυνομία

Η αντίδραση του διευθυντή, όπως ισχυρίζονται οι μαθητές, στην τελευταία, έπειτα από μακρόχρονη σειρά καταλήψεων της σχολικής μονάδας, ήταν να απευθυνθεί στο Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής, καταγγέλλοντας επωνύμως μερικούς από τους καταληψίες, χωρίς όμως η ανακοίνωση να αναφέρει τους λόγους.

Όπως αναλυτικά αναφέρει το 15μελές, σχετικά με το συμβάν, «αφού λοιπόν ολοκληρώθηκε ο "διάλογος" που είχαμε με τον κ. Γατσωτή, λίγες ώρες αργότερα ο διευθυντής μας, που υποτίθεται ότι σέβεται τα παιδιά τα οποία φοιτούν στο σχολείο που διευθύνει, που υποτίθεται ότι λαμβάνει συλλογικές αποφάσεις μαζί τους, που υποτίθεται ότι έχει καλλιεργηθεί πνεύμα αλληλεγγύης μεταξύ τους... πήγε στο Αστυνομικό Τμήμα Νάξου και κατήγγειλε επώνυμα περίπου 10 μαθητές! Ναι! Ο διευθυντής μας, μάς κατήγγειλε στην αστυνομία! Κατέφυγε στο Αστυνομικό Τμήμα για να μας εκφοβίσει και να μας "εκβιάσει"! Αν είναι ποτέ δυνατόν! Διευθυντής - εκπαιδευτικός να καταγγέλλει τους μαθητές του! Εσείς όλοι νομίζατε, ότι τόσα χρόνια και τόσες καταλήψεις που γινόντουσαν στο όνομα του κύριου Παναγιώτη Γατσωτή ήταν άνευ λόγου και αιτίας, τώρα όλοι μπορείτε να καταλάβετε περί τίνος επρόκειτο και να βγάλετε εκ νέου τα συμπεράσματα σας».

Κλείνοντας, οι μαθητές έθεσαν ερωτήματα ως προς αυτή την κίνηση του διευθυντή, διερωτώμενοι για τον λόγο που ο κ. Γατσωτής κατήγγειλε τα συγκεκριμένα 10 παιδιά, αντί να καταγγείλει και τους 210 μαθητές, οι οποίοι ψήφησαν υπέρ της κατάληψης, όπως και για το αν αυτή η κίνηση ήταν ένα σχέδιο εκφοβισμού, ή αν προέκυψε ως συνέπεια, καθώς οι συγκεκριμένοι προχώρησαν σε ανοιχτή διαφωνία μαζί του.

Τέλος, το 15μελές αφήνει δύο υστερόγραφα:

«Υ.Γ.: Καλούμε γονείς και εκπαιδευτικούς να στηρίξουν τον αγώνα μας! Το χουντικό σύστημα που κάποιοι θέλουν να επιβάλουν δεν θα περάσει! Είμαστε πολλοί και έχουμε φωνή! Ξέρουμε τα δικαιώματα μας και τα διεκδικούμε ακόμη και όταν κάποιοι προσπαθούν, είτε να υπονομεύσουν την προσπάθεια μας υποβαθμίζοντας την, είτε με χρήση αθέμιτων και αβάσιμων μέσων να την σταματήσουν!

Υ.Γ.2: Πραγματικά ντρεπόμαστε για χρέος κάποιον άλλων, που πρέπει να δημοσιεύουμε τέτοιου περιεχομένου κείμενα!»