Υπολειτουργούν ή δεν λειτουργούν καθόλου τμήματα του Λυκείου & ΕΠΑΛ της Αμοργού, με μόνους χαμένους τους μαθητές, που αγωνίζονται για μία θέση στην Γ’ βάθμια εκπαίδευση

Δέσμιοι των άνισων ευκαιριών

Τα μείζονα προβλήματα και τις ελλείψεις, που αντιμετωπίζουν οι μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Αμοργού, αναλύει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου και Λυκείου Αμοργού.

Έξι σχολικές χρονιές χωρίς καθηγητή Φυσικής Αγωγής, ελλείψεις που ξεπερνούν τις 50 κενές ώρες στις Λυκειακές Τάξεις και τις 90 στο ΕΠΑΛ, του οποίου μία τάξη δεν λειτουργεί καν, αλλά και δαπάνες μετακίνησης γονέων και μαθητών στο Φιλώτι της Νάξου, προκειμένου να εξεταστούν σε πανελλαδικό επίπεδο, είναι μερικά από τα προβλήματα, που αντιμετωπίζει η μαθητική και όχι μόνο κοινότητα της Αμοργού.

Οι τραγικές αυτές ελλείψεις, οδηγούν μαθητές και γονείς σε έντονες διαμαρτυρίες, καθώς, δεδομένου, ότι οι περισσότερες ώρες διδασκαλίες «φεύγουν» χωρίς μάθημα, οι μαθητές αποκτούν σημαντικά κενά, μένοντας πίσω στη διδασκαλία της ύλης, σε σχέση με τους συμμαθητές τους σε άλλα μέρη των Κυκλάδων και της χώρας.

«Το Υπουργείο να κάνει τις εξαγγελίες του πράξεις»

Με σύνθημα "6 χρόνια αρκετά... δεν θα γίνουνε 7", οι γονείς του Γυμνασίου Αμοργού, προχώρησαν σε διαμαρτυρία, τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου, με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, καθώς όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου, «παρότι υπάρχει οργανική θέση καθηγητή Φυσικής Αγωγής οι μαθητές για 6 συνεχόμενα χρόνια δεν διδάσκονται Γυμναστική».

Την ίδια στιγμή, όπως επισημαίνουν οι γονείς, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκος Φίλης, από το 4ο Γυμνάσιο Νέου Ηρακλείου, με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού δήλωνε στα ΜΜΕ, ότι «δίνουμε προτεραιότητα στην άθληση και στο μάθημα της φυσικής αγωγής, που αποτελεί όχι απλά μια επέτειο, αλλά υπενθύμιση μιας καλής καθημερινότητας», σημειώνοντας δε, ότι «αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες από φέτος ώστε να είναι αυτή η δραστηριότητα πιο ουσιαστική, να μην είναι ένα απλώς μάθημα αλλά να είναι μια δραστηριότητα, η οποία θα βάλει τα παιδιά σε έναν νέο τρόπο ζωής, σε μια άσκηση δια βίου», σχολιάζοντας, πως οι παραπάνω δηλώσεις του Υπουργού, μόνο ως κακόγουστο ανέκδοτο μπορούν να ακούγονται, «δεδομένου, ότι τα σχολεία της Β/θμιας εκπαίδευσης στην Αμοργό για 6 συνεχόμενα έτη, στερούνται καθηγητή Φυσικής Αγωγής, ενώ υπάρχει οργανική θέση».

Πέραν τούτου και παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργού, ότι φετινή σχολική χρονιά 2016-17 ξεκίνησε με όλους τους εκπαιδευτικούς στην θέση τους, στην Αμοργό, όπως επιβεβαιώνει ο Σύλλογος, «βιώνουμε μια διαφορετική πραγματικότητα».    

«Εκφράζουμε την έντονη δυσαρέσκεια μας, διότι έφτασε Οκτώβρης και τα διδακτικά κενά της Β/θμιας εκπαίδευσης, στέλνουν τα παιδιά μας “στο δρόμο”», υπογραμμίζουν, εξηγώντας, ότι «στο Γυμνάσιο και τις Λυκειακές τάξεις, 58 εκπαιδευτικές ώρες παραμένουν κενές! Το ΕΠΑΛ αυτή τη στιγμή έχει 94 εκπαιδευτικές ώρες κενές, ενώ και η Α’ τάξη ΕΠΑΛ δεν λειτουργεί».

Οι γονείς των μαθητών αναρωτιούνται δε, «πώς το βιωματικό σχολείο και η βιωματική διδασκαλία, που ευαγγελίζεται το υπουργείο Παιδείας, θα επιτευχθούν, όταν το Υπουργείο προχωρά στην κατάργηση των εργαστηρίων φυσικής και χημείας ή όταν οι καθηγητές καλούνται να διδάσκουν μαθήματα, τα οποία δεν είναι του ακαδημαϊκού αντικειμένου τους», απαιτώντας, τέλος, «το Υπουργείο να κάνει τις εξαγγελίες του πράξεις, με την άμεση κάλυψη όλων των κενών για το τρέχον σχολικό έτος, καθώς και την άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής».

«Ουσιαστικά ένα ταξικό σχολείο»

Για το ζήτημα μίλησε στην εφημερίδα η Γραμματέας του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου και Λυκείου Αμοργού, κ. Ελευθερία Ψυχογιού, η οποία διευκρίνισε, πως έχει γίνει διαμαρτυρία, για τη χρόνια αυτή κατάσταση υποβάθμισης της μαθησιακής διαδικασίας στην Αμοργό, και προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία, ωστόσο, αν και συνεργάσιμη, δεν μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα, καθώς δε διαθέτει και η ίδια καθηγητές, προκειμένου να τους τοποθετήσει στις συγκεκριμένες μονάδες.

Όπως τόνισε η κ. Ψυχογιού, οι ελλείψεις σε καθηγητές ειδικότητας είναι τόσο μεγάλες, που τα παιδιά κάνουν 1-2 ώρες μάθημα καθημερινά, ενώ η Α’ τάξη του ΕΠΑΛ δεν λειτουργεί, καθώς συγκεντρώνει 9 αντί 10 μαθητών, που απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος, γεγονός, που αναμένεται να αλλάξει στο άμεσο μέλλον, αφού υπήρξαν σχετικές δεσμεύσεις. Ωστόσο, αυτό που συντέλεσε περισσότερο στην αποχή των μαθητών από το ΕΠΑΛ, σύμφωνα με την κ. Ψυχογιού, είναι ότι καταργήθηκε το εξεταστικό κέντρο στην Αμοργό, με αποτέλεσμα γονείς και μαθητές, να χρειάζεται να μετακινούνται ως το Φιλώτι της Νάξου, για να δώσουν εξετάσεις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, κυρίως στον οικονομικό τομέα.

«Ούτε τα παιδιά, ούτε οι γονείς, μπορούν να ζουν στην ασάφεια για το πότε και πώς θα δώσουν εξετάσεις. Πέραν αυτού, πολλοί από τους γονείς δεν έχουν και την οικονομική δυνατότητα να μεταφέρονται στη Νάξο», σημειώνει η Γραμματέας του Συλλόγου, εξηγώντας, ότι ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζονται με τη βοήθεια του Αγροτικού Συνεταιρισμού Νάξου και άλλων πολιτών, που βοηθούν με τη φιλοξενία των παιδιών.

Παράλληλα, από το Γυμνάσιο και τις Λυκειακές Τάξεις (σ.σ. δεν υπάρχει μονάδα Γενικού Λυκείου στο νησί), αποσπάστηκε η Φιλόλογος την τελευταία εβδομάδα του Σεπτέμβρη, που κάλυπτε οργανική θέση της μονάδας, χωρίς να έχει προβλεφθεί η αντικατάστασή της, με αποτέλεσμα οι 24 ώρες της να παραμένουν κενές, έως ότου βρεθεί αναπληρωτής εκπαιδευτικός.

«Δεν ζητάμε κάποια ειδική μεταχείριση. Αυτό που ζητάμε, είναι να γίνει απολύτως σεβαστό το άρθρο 101 του Συντάγματος, που υποχρεώνει να λαμβάνεται υπόψιν η αρχή της νησιωτικότητας, ενώ στη συνέχεια, αυτό που καταγγέλλουμε, είναι ότι με τέτοιου είδους αποφάσεις, καταργούν το συνταγματικό δικαίωμα των παιδιών μας να διεκδικήσουν μία θέση στην Γ’βάθμια εκπαίδευση και ότι ουσιαστικά πηγαίνουν σε ένα ταξικό σχολείο, όπου τα παιδιά των φτωχότερων οικογενειών δεν θα μπορούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε κάποια σχολή. Αυτό, το αποδεικνύει η ίδια η πραγματικότητα, καθώς από τα 9 παιδιά του ΕΠΑΛ, μόλις 4 κατάφεραν να δώσουν εξετάσεις», τονίζει η κ. Ψυχογιού, ενώ ταυτόχρονα, συμπληρώνει, πως η ύπαρξη των ΕΠΑΛ, ειδικά στις περιοχές της επαρχίας, είναι ιδιαίτερα σημαντική, αφού «ένα παιδί μπορεί να πάρει μία ειδικότητα, πχ Γεωπονική, και να μείνει στον τόπο του».

«Σε μία περιοχή, που παρά τις αντίξοες συνθήκες και χωρίς φροντιστήρια, τα παιδιά περνούν με λαμπρές βαθμολογίες στην Γ’βάθμια εκπαίδευση, είναι κρίμα να μη μας υπολογίζουν», υπογράμμισε κλείνοντας

Ετικέτες: