Από την Δρ. Ευτυχία Νικολακοπούλου, Σχολική Σύμβουλο Γαλλικής στο Ν. Αιγαίο σχετικά με την ημερίδα σε Πάρο και Αντίπαρο

Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις

  • Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου, 2016 - 06:22

Με Επιτυχία διεξήχθη τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016 στο Γυμνάσιο Πάρου η Ημερίδα με τον τίτλο «Επιμόρφωση στις εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας με άξονα την ανομοιογενή τάξη» με στόχο την Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Γαλλικής Δημοτικών και Γυμνασίων Πάρου και Αντιπάρου, σε τεχνικές διδασκαλίας για την ανατροφοδότηση του παιδαγωγικο-διδακτικού τους έργου.

Την οργάνωση ανέλαβε η Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου με προσκεκλημένο εισηγητή τον κ. Ηλία Μαρούδα, Σχολικό Σύμβουλο 1ης Ε. Π. Δημοτικής Εκπαίδευσης Κυκλάδων.

Εναλλακτικές και κοινωνικές μορφές διδασκαλίας

Η θεματική της ημερίδας αγγίζει σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις με θέματα την «Διαφοροποίηση της διδασκαλίας και τις παιδαγωγικές εφαρμογές γενικευμένης χρήσης» καθώς και τις «Κοινωνικές μορφές διδασκαλίας». Οι εκπαιδευτικοί Γαλλικής συμμετείχαν ενεργά, απάντησαν σε τεστ μελέτης περίπτωσης, προβληματίστηκαν και αξιολόγησαν θετικά την πρωτοβουλία μιας συνδυασμένης προσπάθειας από την πλευρά των σχολικών συμβούλων για τη διάδοση Σύγχρονων Παιδαγωγικών εφαρμογών και μεθόδων και στη διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας. Η Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Νοτίου Αιγαίου, Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου, αφού παρουσίασε τρόπους εφαρμογής της διαφοροποιημένης διδασκαλίας ιδιαίτερα σε τάξεις με ανομοιογένεια μίλησε για τα πολλαπλά οφέλη και τη σημασία των Παιδαγωγικών γνώσεων για ένα σωστότερο και δημιουργικότερο ξενόγλωσσο μάθημα. Ο κ. Μαρούδας αφού παρουσίασε τις κοινωνικές μορφές διδασκαλίας που χρησιμοποιούνται στη σχολική τάξη, πραγματοποίησε βιωματικό εργαστήριο τύπου μικροδιδασκαλίας επί της εν λόγω θεματικής, αξιοποιώντας δειγματικά ως διδακτικό υλικό σχετικό με τα αναπτυξιακά στάδια κατά τη Γνωσιακή Ψυχολογία. Η ιδιαιτερότητα της ημερίδας συνίσταται στην προσπάθεια από την πλευρά των Σχολικών Συμβούλων να επιμορφώσουν τους ξενόγλωσσους εκπαιδευτικούς της Β/θμιας εκπαίδευσης σε σύγχρονες Παιδαγωγικές μεθόδους, προσεγγίσεις. Η διαφοροποίηση της διδασκαλίας σε τάξεις μεικτής ικανότητας και οι κοινωνικές μορφές Διδασκαλίας ανοίγουν πρωτοποριακά μια καινούρια σελίδα στην Διδακτική των ξένων γλωσσών στην Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Η ημερίδα ήταν ανοιχτή σε όλους τους ξενόγλωσσους καθηγητές της Πάρου και Αντιπάρου.