Σημείο αντιπαράθεσης οι στεγαστικές ανάγκες των σχολείων της Πάρου

Σχολικές μονάδες που «ασφυκτιούν»

Την ανάγκη δημιουργίας ενός δεύτερου Γυμνασίου, αλλά και κατασκευής ενός καινούριου κτιρίου για τη στέγαση ενός εκ των τεσσάρων νηπιαγωγείων της Παροικιάς επανέφερε στο προσκήνιο η παρέμβαση της Λαϊκής Συσπείρωσης Πάρου για το στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες του νησιού.

Σε σχετική ανακοίνωσή της, η ελάσσων μειοψηφία του Δήμου Πάρου επισημαίνει ότι οι μαθητές τόσο του Γυμνασίου όσο και του 2ου Δημοτικού Σχολείου εξακολουθούν μέχρι και σήμερα να φιλοξενούνται «προσωρινά» σε προκάτ κτίρια, τα οποία και χαρακτηρίζει «ανθυγιεινά». Καθιστά δε γνωστό πως το σύνολο των δομών προσχολικής αγωγής της Παροικιάς στεγάζεται σε ενοικιαζόμενα, ακατάλληλα για το σκοπό αυτό κτίρια, με εξαίρεση ένα εξ’ αυτών που καταλαμβάνει αίθουσες από το 1ο Δημοτικό Σχολείο. Τέλος, υπογραμμίζει ότι έξι χρόνια μετά την αγορά του  κτήματος  στο «Λιαροκόπι»  για την κατασκευή του νέου Γυμνασίου δεν έχει υπάρξει καμία ενημέρωση για την πορεία της μελέτης.

«Η δημοτική αρχή είναι υποχρεωμένη να μας ενημερώσει»

Ως εκ τούτου, η δημοτική παράταξη ζητά τόσο από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, όσο και από τον Δήμαρχο Πάρου να τεθεί προς συζήτηση το θέμα σε επόμενη συνεδρίαση του σώματος.

«Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι δημοτικοί σύμβουλοι, όλοι οι παριανοί πολίτες έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν τις προθέσεις της δημοτικής αρχής, η οποία είναι υποχρεωμένη να εκθέσει δημόσια τον απολογισμό των σχετικών δράσεων της, όπως και τον σχετικό προγραμματισμό» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σε δηλώσεις του στην «Κοινή Γνώμη» ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Πάρου, Κώστας Ροκονίδας έκανε λόγο για ένα χρόνιο πρόβλημα, που διαιωνίζεται. «Πριν έξι χρόνια αγοράστηκε ένα κτήμα, δεκατριών περίπου στρεμμάτων για την ανέγερση καινούριου Γυμνασίου και από τότε παλινδρομεί η ιστορία της μελέτης» σημείωσε, εκτιμώντας πως η δημοτική αρχή οφείλει να τοποθετηθεί και να εκφράσει τις προθέσεις της. «Ζητήσαμε εγγράφως τη σύγκληση δημοτικού συμβουλίου για τα θέματα αυτά, όμως εδώ κι έναν μήνα δεν είχαμε απάντηση».

«Ανθυγιεινές για τους μαθητές οι προκάτ αίθουσες»

Όπως τόνισε, τα στεγαστικά προβλήματα των σχολείων έχουν πάρει μεγάλες διαστάσεις, δεδομένου ότι τρεις μονάδες προσχολικής αγωγής του Δήμου στεγάζονται σε νοικιασμένα κτίρια και μία άλλη συστεγάζεται με το 1ο Δημοτικό Παροικιάς, καταλαμβάνοντας αίθουσες που του είναι απαραίτητες. «Εμείς ρωτάμε, λοιπόν, εάν θα υπάρξει ένας προγραμματισμός, Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει τίποτα. Έχουμε εξαντλήσει όλα τα περιθώρια της μπακλαβαδοποίησης των αιθουσών που σημαίνει ότι τεμαχίζουμε διδακτικές αίθουσες για να μπορούμε να χωράνε τα παιδιά. Αυτό δεν έχει πλέον άλλες δυνατότητες και είναι εις βάρος της εκπαίδευσης των παιδιών» υποστήριξε ο κ. Ροκονίδας.

Αναφερόμενος στην περίπτωση του Γυμνασίου, κατέστησε γνωστό ότι το σχολείο φιλοξενεί σήμερα πάνω από 200 μαθητές, ενώ οι κτιριακές εγκαταστάσεις του επαρκούν για 100-120 παιδιά. «Στο όνομα της προσωρινής αντιμετώπισης των στεγαστικών αναγκών εδώ και πάρα πολλά χρόνια υπάρχουν παιδιά τα οποία στεγάζονται σε λυόμενα, τα οποία δεν είναι ανθυγιεινά και αμφιβόλου ποιότητας», κατέληξε.

Μ. Κωβαίος: «Τα σχολεία της Πάρου βρίσκονται σε καλή κατάσταση»

Πάρα πολύ καλή χαρακτήρισε την κατάσταση των σχολείων της Πάρου, ο Δήμαρχος Μάρκος Κωβαίος. Σε δηλώσεις του στην «Κοινή Γνώμη» τόνισε πως ο Δήμος δαπάνησε πέρυσι περίπου 100.000 ευρώ από τον προϋπολογισμό του για επιδιορθώσεις, μονώσεις και λοιπές συντηρήσεις στις σχολικές μονάδες του. «Επιπλέον, φτιάχτηκε ένα κλειστό γυμναστήριο, ύψους 1.200.000 ευρώ σε ένα δημοτικό σχολείο και αλλάξαμε πάρα πολλά κουφώματα, τα οποία βάφουμε κάθε χρόνο».

Επιτακτική ανάγκη αποτελεί, σύμφωνα με τον κ. Κωβαίο η εξεύρεση καινούριων αιθουσών για το 2ο Δημοτικό Σχολείο της Παροικιάς, οι μαθητές του οποίου φιλοξενούνται σε προκάτ αίθουσες. «Είναι ντροπή μας σε μια τέτοια κοινωνία και ιδιαίτερα σε ένα νησί όπως η Πάρος- να υπάρχουν containers όπου κάνουν μάθημα τα παιδιά» ανέφερε χαρακτηριστικά, καθιστώντας γνωστό ότι στο παρελθόν είχαν γίνει ενέργειες από την ΕΓΝΑΤΙΑ για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου. «Υπάρχουν κάποια προβλήματα, τα οποία πρέπει να επιλυθούν. Δεν έχει αφεθεί, απλώς αυτό δεν ανήκει στον Δήμο, ο οποίος δεν έχει την οικονομική ικανότητα να χτίσει σχολεία», πρόσθεσε.

Στη φάση μελετών η ανέγερση του νέου Γυμνασίου

Όσον αφορά στην αγορά οικοπέδου από την πρώην Νομαρχία Κυκλάδων για την ανέγερση ενός δεύτερου Γυμνασίου, ο κ. Κωβαίος εξήγησε ότι ο Δήμος βρίσκεται στην πρώτη φάση των μελετών, ώστε το έργο να ενταχθεί στη συνέχεια σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Διευκρίνισε μάλιστα ότι ο Δήμος δεν έχει εγκαταλείψει αυτό το σχέδιο. «Υπάρχουν τρία μελετητικά γραφεία που τελειώνουν την πρώτη φάση και μετά θα δούμε ποιος θα προκριθεί στη δεύτερη και τελειωτική φάση».

Όπως τόνισε, η ανάγκη για δεύτερο Γυμνάσιο είναι μεγάλη, καθώς επιθυμία του Δήμου είναι η αξιοποίηση του χώρου του σημερινού γυμνασίου για την επέκταση του Αρχαιολογικού Μουσείου. «Η Πάρος είναι ένα νησί με αρχαιολογικούς θησαυρούς και ο χώρος του μουσείου θέλει επέκταση και ανανέωση».

Υπό εξέταση η κατασκευή νηπιαγωγείου στην Παροικιά

Ο κ. Κωβαίος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο καθεστώς στέγασης των νηπιαγωγείων της Παροικιάς, η πλειοψηφία των οποίων στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια. «Προσπαθούμε να ωριμάσουμε σαν θέμα την κατασκευή ενός καινούριου νηπιαγωγείου στην Παροικιά. Υπάρχει στα σκαριά μια μελέτη με στόχο τη μελλοντική ένταξη του έργου σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα». Όπως υποστήριξε, το ποσό που καταβάλλει ο Δήμος ετησίως για τη συντήρηση των σχολικών μονάδων είναι ιδιαίτερα υψηλό. «Πάντα υπάρχουν ανάγκες, αλλά η προσπάθεια είναι υπέρ του δέοντος. Κανονικά τα εκπαιδευτήρια θέλουν ειδικούς συντελεστές δόμησης και τα παιδιά ειδικά στην προσχολική ηλικία, που φεύγουν από την θαλπωρή της μαμάς και του μπαμπά χρειάζεται να βρίσκονται σε ένα οικείο και άνετο περιβάλλον», σημείωσε.

Καταλήγοντας, εξήγησε ότι η Πάρος διαθέτει παλαιά σχολεία τα οποία έχουν καταργηθεί, με αποτέλεσμα τα κτίρια αυτά να έχουν ερημώσει. «Δύο τα έχουμε δώσει σε συλλόγους, στο σύλλογο Καμαρών και Μαραθίου. Υπάρχει δύο ακόμα τα οποία, την επισκευή των οποίων θα εξετάσουμε στο πλαίσιο αξιοποίησης της δημοτικής περιουσίας πώς μπορούν να φτιαχτούν. Δεν μπορούν να λειτουργήσουν πια ως σχολεία, αλλά δεν παύουν να είναι χώροι δημοτικοί που μπορεί να χρησιμεύσουν γενικότερα στην εκπαίδευση για κάποιο καλλιτεχνικό ή αγροτικό πρόγραμμα», υπογράμμισε ο κ. Κωβαίος.