Κινητοποίηση της ΕΛΜΕ Α’ Κυκλάδων με βασικά αιτήματα το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών και την απόσυρση της πρότασης για το Νέο Λύκειο

«Η πρόσληψη αναπληρωτών δεν είναι η λύση»

Το πάγιο αίτημα της ΕΛΜΕ Α’ Κυκλάδων για άμεσους και μαζικούς μόνιμους διορισμούς, καθώς και η ανησυχία της για τις πιθανές συνέπειες της εφαρμογής του Νέου Λυκείου, ήταν τα βασικά ζητήματα που τέθηκαν στη χθεσινή παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου.

Οι εκπαιδευτικοί, σε διαδικτυακή επικοινωνία που είχαν με τον Περιφερειακό Διευθυντή κ. Βασίλη Καραγιάννη αναφέρθηκαν στο μεγάλο αριθμό κενών στην εκπαίδευση, υποστηρίζοντας ότι, η πρόσληψη εκπαιδευτικών δεν είναι η λύση για την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους. Σημείωσαν δε ότι, σε κάθε περίπτωση οι αναπληρωτές θα πρέπει να προσλαμβάνονται αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη έκτακτων αναγκών και όχι για να καλύπτουν πραγματικά κενά. Πρόσθεσαν ακόμα, ότι η υφιστάμενη κατάσταση κρατά επί σειρά ετών «ομήρους» πολλούς εκπαιδευτικούς τόσο στη γενική όσο και στην ειδική αγωγή, οι οποίοι κάθε χρόνο αναμένουν τον διορισμό τους.

«Πολύς κόσμος θα οδηγηθεί στην ανεργία»

Μεταξύ άλλων, χαρακτήρισαν «παραμύθι» τις υποσχέσεις της κυβέρνησης για 20.000 διορισμούς εκπαιδευτικών, εκφράζοντας τον φόβο τους για πιθανές απολύσεις στο πλαίσιο εφαρμογής του νέου Λυκείου. «Θα δούμε προσωπικό, το οποίο θα πλεονάζει και πιστεύουμε ότι θα καταργηθούν πάρα πολλές θέσεις» επεσήμανε ο κ. Παναγιώτης Παπαμιχαήλ, ο οποίος αναφέρθηκε στην κατάργηση του τρίωρου των Φυσικών Επιστημών και της Πληροφορικής, στις συγχωνεύσεις τμημάτων, αλλά και στον τρόπο λειτουργίας τμημάτων στην Τεχνική Εκπαίδευση. «Βλέπουμε πολλές κινήσεις οι οποίες οδηγούν στη μείωση των κενών θέσεων και δεν βλέπουμε να γίνεται καμία πρόσληψη μονίμου προσωπικού».

Με το ένα πόδι στον αέρα η Ειδική Αγωγή

Ο κ. Παπαμιχάηλ εξέφρασε επίσης την ανησυχία του εκπαιδευτικού κλάδου σχετικά με το μέλλον της ειδικής αγωγής, αναρωτώμενος κατά πόσο τα τμήματά της θα μπορέσουν να λειτουργήσουν σύμφωνα με το νέο μέτρο της κυβέρνησης που θέτει το όριο των τριών μαθητών ανά τμήμα. «Μέχρι τώρα, δεν υπήρχε κάποιο όριο και ο Περιφερειακός Διευθυντής μπορούσε να εγκρίνει τμήματα με λιγότερο από τρεις μαθητές. Αυτή τη στιγμή όμως, σύμφωνα με τη διατύπωση του νομοσχεδίου, θα μπορεί να λειτουργήσει τμήμα μόνο με τρεις μαθητές. Αυτό σημαίνει ότι εάν στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής υπάρχουν τρεις κομμώτριες και δύο ηλεκτρολόγοι, θα πρέπει οι ηλεκτρολόγοι να γίνουν κομμώτριες για να λειτουργήσει το σχολείο»; Καταλήγοντας, αναφέρθηκε και στην επίθεση που δέχονται τον τελευταίο καιρό οι εκπαιδευτικοί από κυβερνητικά στελέχη, ενάντια στην παιδαγωγική επάρκειά τους.

Αντίθετοι στην Τάξη Μαθητείας

Τα ζητήματα που αφορούν στην Τεχνική Εκπαίδευση έθιξε ο κ. Αυγουστής Κλείσαρης,  ο οποίος πέρα από την ενδεχόμενη μείωση εκπαιδευτικών στα ΕΠΑΛ, καυτηρίασε και την εφαρμογή της μαθητείας, σύμφωνα με την οποία απόφοιτοι κάτω των 24 ετών θα εργάζονται με 2 ευρώ την ώρα. «Οι επιχειρήσεις εύκολα θα απολύσουν εργαζομένους για να προσλάβουν νέα παιδιά με πολύ χαμηλές αποδοχές και παράλληλα οι εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται ουσιαστικά να είναι ελεγκτές των επιχειρήσεων, κάτι το οποίο δεν είναι αρμοδιότητά τους», ανέφερε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, το μέτρο αυτό βγάζει τα παιδιά, απροστάτευτα σε μια αγορά εργασίας που δεν έχει σαφή όρια και καμιά δικλίδα ασφαλείας, με τους εκπαιδευτικούς να αναλαμβάνουν τον ρόλο του μάνατζερ και του επόπτη εργασίας.

Β. Καραγιάννης: «Προτεραιότητα η μονιμοποίηση των αναπληρωτών»

Κατανοώντας τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των εκπαιδευτικών, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου Βασίλης Καραγιάννης, τόνισε ότι καταβάλλονται σημαντικές προσπάθειες προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι παρούσες δυσκολίες.

Δεν έκρυψε δε ότι, το βασικό πρόβλημα του εκπαιδευτικού συστήματος είναι η κάλυψη όλων των κενών με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. «Η άποψή μου είναι ότι οι πρώτοι που θα πρέπει να μονιμοποιηθούν είναι οι αναπληρωτές, αυτοί που εργάστηκαν τόσα χρόνια, έχουν εμπειρία κι έχουν προσφέρει στη χώρα και στην εκπαίδευση» ανέφερε χαρακτηριστικά, χωρίς να γνωρίζει εάν η ικανοποίηση αυτού του αιτήματος θα είναι άμεση.

«Απαραίτητη η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών»

Μεταξύ άλλων, ο κ. Καραγιάννης μίλησε και για το θέμα της παιδαγωγικής επάρκειας, εκτιμώντας πως όλοι οι εκπαιδευτικοί τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χρειάζονται ισχυρή επιμόρφωση. «Αυτό νομίζω πως εννοούσε ο προηγούμενος γενικός γραμματέας. Εγώ, όταν τελείωσα το φυσικό τμήμα, δεν ειχα παιδαγωγική επιμόρφωση και ό,τι έχω καταφέρει να μάθω είναι από εμπειρία και προσωπική προσπάθεια. Θα πρέπει να μας επιμορφώσουν μαζικά» επεσήμανε, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να υπάρξει επίσης αναμόρφωση των ωρολογίων και των αναλυτικών προγραμμάτων ώστε να ξεκαθαριστεί τι και με ποιον τρόπο πρέπει να διδάσκονται οι μαθητές σε όλες τις ηλικίες.

Όσον αφορά στο πρόγραμμα της μαθητείας, ο Περιφερειακός Διευθυντής υποστήριξε ότι μέσα από αυτό, οι μαθητευόμενοι θα έρθουν σε επαφή με την αγορά εργασίας, έχοντας πλήρη συνταξιοδοτική και ασφαλιστική κάλυψη. «Σε συνθήκες τέτοιας ανεργίας, κάτι τέτοιο είναι πολύ σημαντικό. Τα σωματεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να ελέγχουν ότι δεν καταστρατηγείται το ωρολόγιο πρόγραμμα και ότι οι μαθητευόμενοι αντιμετωπίζονται με τον σωστό τρόπο στους χώρους εργασίας», τόνισε.

«Η κεντρική διοίκηση δεν αντιλαμβάνεται τη νησιωτικότητα»

Αναφερόμενος στις ιδιαιτερότητες της νησιωτικότητας, ο κ. Καραγιάννης έκρινε ότι η νομοθεσία θα έπρεπε να είναι πιο ελαστική και ευέλικτη στην περίπτωση των νησιών. «Αυτό, πολλές φορές η κεντρική διοίκηση δεν το αντιλαμβάνεται, δεν το αναγνωρίζει και αυτή είναι διαχρονικά η βασική μας σύγκρουση μαζί της. Δε αντιλαμβάνονται ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με νησιά, με απομονωμένες κοινωνίες όπου τα προβλήματα μεγεθύνονται, και η ζωή είναι δυσκολότερη και πιο ακριβή. Πιστεύω όμως ότι με τη συνεχή προσπάθεια και  παρέμβαση όλων μας, σιγά σιγά τα πράγματα θα πάνε καλύτερα», υπογράμμισε.  

Ετικέτες: