Επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών στη Σίφνο

Λειτουργικότερη διδακτική διαδικασία

  • Δευτέρα, 13 Μαρτίου, 2017 - 06:22

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στη Σίφνο το τρίτο από μια σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων τα οποία σχεδιάστηκαν από το Τμήμα Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου με τίτλο «Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις και Ειδική Αγωγή».

Στόχος των σεμιναρίων είναι να εντάξουν στην καθημερινότητα των τάξεων της γενικής αγωγής τη διαφοροποίηση των διδακτικών αντικειμένων κατά περίπτωση με την επικουρία της ειδικής αγωγής.

Τη δράση συντόνισε η Προϊσταμένη Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ειρήνη Τσαβαλά, η οποία μετέβη στη Σίφνο μαζί με κλιμάκιο Σχολικών Συμβούλων της Δημοτικής Εκπαίδευσης. Η ομάδα αποτελούταν από τους: Ηλία Μαρούδα, Σχολικό Σύμβουλο 1ης Εκπαιδευτικής Περιφερείας Δημοτικής Εκπαίδευσης Κυκλάδων και Τήνου, Κωνσταντίνο Κλουβάτο, Σχολικό Σύμβουλο 3ης Εκπαιδευτικής Περιφερείας Δημοτικής Εκπαίδευσης Κυκλάδων και Μυκόνου και Μαρία Τσαλικίδου, Σχολική Σύμβουλο της 4ης Εκπαιδευτικής Περιφερείας Δημοτικής Εκπαίδευσης Κυκλάδων και Σύρου.

Στις εργασίες επρόκειτο να συμμετάσχει και η Σχολική Σύμβουλος 17ης Εκπαιδευτικής Περιφερείας Ειδικής Αγωγής Μαρία Δερέκα, η οποία όμως αντικαταστάθηκε από την κ. Τσαβαλά, λόγω αναρρωτικής άδειας. Για  λόγους νησιωτικότητας και προγραμματισμένων δράσεων των άλλων συναδέλφων Σχολικών Συμβούλων κατέστη αδύνατη η χρονική μετάθεση του σεμιναρίου.

Συνδυασμός νέων τεχνολογιών και παραδοσιακών μέσων

Το σεμινάριο διεξάχθηκε στο νέο κτίριο του Δημοτικού Σχολείου Σίφνου, στην περιοχή Φυρόγια, με τη συμμετοχή 21 εκπαιδευτικών, οι οποίοι εργάστηκαν με βιωματικό τρόπο στο εργαστήρι ηλεκτρονικών υπολογιστών του σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν τα μαθησιακά κυρίως προφίλ σε συγκεκριμένου τύπου μαθησιακές δυσκολίες, να σχεδιάσουν αποτελεσματικές παρεμβάσεις ώστε να καταστήσουν για τους μαθητές της γενικής αγωγής που  έχουν αυξημένες μαθησιακές ανάγκες λειτουργικότερη τη διδακτική διαδικασία και εντέλει τη γνώση και να συζητήσουν μεταξύ τους και να δώσει ο καθένας την «προσωπική του ματιά» ώστε να σχεδιάζεται κάθε φορά το καταλληλότερο πρόγραμμα για κάθε μαθητή..

Το σεμινάριο είχε σχεδιαστεί στη βάση της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας με τρόπο που να αξιοποιεί επαρκώς τη χρήση των νέων τεχνολογιών με πιο παραδοσιακού τύπου εποπτικά μέσα.

Οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν ως πολύ θετικά τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής αυτής δράσης των Σχολικών Συμβούλων της Δημοτικής  Εκπαίδευσης των Κυκλάδων και ζήτησαν τη συχνότερη υλοποίηση παρόμοιων δράσεων με συγκεκριμένη επιλεγείσα θεματολογία.