Εκπαιδευτικά προγράμματα του Γ2’ του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης

Γνώσεις… εφόδιο για ένα αισιόδοξο μέλλον

Με τους 12 Θεούς του Ολύμπου, τον Κυκλαδικό Πολιτισμό, τον σχολικό εκφοβισμό, αλλά και την κηπουρική ασχολήθηκαν οι μαθητές του Γ2’ του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, κατά τη διάρκεια των πολιτιστικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών προγραμμάτων τους.

Στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης, τα παιδιά μαζί με τη δασκάλα τους, Καρμέλα Ραουζαίου έπαιξαν, ζωγράφισαν, έμαθαν και διασκέδασαν, δημιουργώντας ένα διαθεματικό σχέδιο εργασίας με θέμα τους Ολύμπιους Θεούς. Με αφορμή τη μυθολογία που συνάντησαν στο μάθημα της ιστορίας, το τμήμα έφτιαξε ένα μικρό τετράδιο, στο οποίο οι μαθητές έγραψαν τα σύμβολα, τις συνήθειες και τις δυνάμεις τους, ξεδιπλώνοντας παράλληλα τις δημιουργικές ικανότητές τους.

Ξεχωριστό κεφάλαιο στο μάθημα αποτέλεσε ο Κυκλαδικός Πολιτισμός. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τη Μόνιμη Έκθεση Αντιγράφων Κυκλαδικής Τέχνης στο Πνευματικό Κέντρο Ερμούπολης, όπου ξεναγήθηκαν από την κ. Μαρία Κάπαρη, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους. Το τμήμα συνόδευσε και η εκπαιδευτικός Αγγλικών του 4ου Δημοτικού Σχολείου, Λίτσα Παππά.

Καλλιέργεια της συνεργασίας και της αρμονικής συμβίωσης

Συναισθήματα χαράς, ενθουσιασμού, αλλά και ευθύνης για τον χώρο στον οποίο ζούμε και δρούμε, σκόρπισε με τον ερχομό της η άνοιξη. Το σχολείο υποδέχτηκε την πιο αισιόδοξη εποχή του χρόνου, φυτεύοντας λουλούδια στον κήπο του και στην καρδιά όσων αποτελούν μέλος της οικογένειάς του. Οι μαθητές των τμημάτων Γ1'-Γ2' και Ε1'-Ε2' και οι εκπαιδευτικοί, φρόντισαν, έσκαψαν και διασκέδασαν κάτω από τον ήλιο.

Σε δηλώσεις της στην «Κοινή Γνώμη», η κ. Ραουζαίου τόνισε πως μέσα από μία τέτοια δράση, καλλιεργείται η συνεργασία και η αρμονική συμβίωση μεταξύ των παιδιών, τα οποία γίνονται πιο ευαίσθητα και εκδηλώνουν την αγάπη τους για το περιβάλλον. «Αυτή τη στιγμή, είμαστε στη διαδικασία που φροντίζουμε και ποτίζουμε τα λουλούδια που φυτέψαμε σε συνεργασία και συνεννόηση και με τις υπόλοιπες τάξεις. Κάθε τρεις μέρες αναλαμβάνει κάποιος να περιποιηθεί τον κήπο» ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι το τμήμα ασχολήθηκε με το περιβάλλον στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης και μετά το τέλος των σχετικών ενοτήτων, ακολούθησε η ανθοφύτευση.

«Χτυπάμε πόρτα, παλαμάκια, αλλά ποτέ παιδάκια»

Τέλος, στο επίκεντρο του Γ2’ βρέθηκε και το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, το οποίο ξεπήδησε μέσα από ένα πρόγραμμα φιλαναγνωσίας. Αφού διάβασαν διάφορα λογοτεχνικά βιβλία μέσα στην τάξη, οι μαθητές και η δασκάλα τους μελέτησαν το παραμύθι «ο Ορφέας και οι νταήδες με τα κίτρινα ποδήλατα» του Μερκούριου Αυτζή, που μιλάει για το bullying. Το βιβλίο ακολουθεί τον Ορφέα, ο οποίος τον τελευταίο καιρό κλείνεται στο δωμάτιό του και δε μιλάει ούτε στη μαμά του. Μια παρέα αγοριών, τα Κίτρινα Ποδήλατα, τον ενοχλούν συνεχώς. Τον κοροϊδεύουν, τον σπρώχνουν, τον απειλούν, του τρώνε το κολατσιό, του παίρνουν το χαρτζιλίκι... Κι ο Ορφέας φοβάται. Ώσπου, μια μέρα παίρνει την απόφαση να τους αντιμετωπίσει. Άραγε θα τα καταφέρει; Τι χρειάζεται το μπλοκ ζωγραφικής του; Και τι σχέση μπορεί να έχουν ένα μυρμήγκι κι ένας ελέφαντας; Ένα βιβλίο για την ενδοσχολική βία, γραμμένο με ευαισθησία και αγάπη. Αλλά στο τέλος όταν βρίσκονται σε ανάγκη εκείνος τους βοηθάει. Αυτό που κερδίζει στο τέλος είναι η αγάπη και η προσφορά στο συνάνθρωπο, το οποίο τα διαλύει όλα.

Με αφορμή το παραμύθι, οι μαθητές συζήτησαν στην τάξη για τη συμπεριφορά τους τόσο στο σπίτι όσο και στην καθημερινότητά τους γενικότερα και έφτιαξαν μαζί με τη δασκάλα τους ένα πανό με το σύνθημα «χτυπάμε την πόρτα, χτυπάμε παλαμάκια, αλλά ποτέ δεν χτυπάμε παιδάκια.

Εμφανής η αλλαγή των παιδιών

Καταλήγοντας, η κ. Ραουζαίου σημείωσε πως οι μαθητές υποδέχονται με χαρά, ενθουσιασμό κάθε πρόγραμμα και συμμετέχουν ενεργά σε αυτό. «Προσπαθούν, όσο μπορούν, να εφαρμόζουν αυτά που μαθαίνουν, γιατί είναι μικρά παιδιά και δεν γίνεται να δεις αλλαγές από τη μία ημέρα στην άλλη. Ωστόσο, με τον καιρό η αλλαγή προς το καλύτερο είναι ολοφάνερη», υπογράμμισε.