Το 6ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης συνεχίζει το ταξίδι του στους πλανήτες

«Μεσοπέλαγα» της επιστήμης

  • Παρασκευή, 21 Απριλίου, 2017 - 06:17

Στον επιστημονικό τρόπο σκέψης και εργασίας εισήχθησαν οι μαθητές της Δ’ Τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Επιστημοναύτες», με υπεύθυνο τον Νεκτάριο Φαρασόπουλο.

Ξεκινώντας από ένα κουτί με άγνωστο περιεχόμενο, τα παιδιά σχεδίασαν και εκτέλεσαν πειράματα για να το προσδιορίσουν. Αφού ανακάλυψαν ότι το κουτί περιείχε σπόρους, αποφάσισαν να τους φυτέψουν προκειμένου να βρουν το φυτό στο οποίο ανήκουν οι σπόροι. Για αρκετές εβδομάδες πότιζαν και φρόντιζαν το παρτέρι και παράλληλα συνέκριναν τα φύλλα των φυτών που σιγά σιγά μεγάλωναν, με φύλλα από διάφορα φυτά προκειμένου να εντοπίσουν το είδος τους. Μετά από αρκετές προσπάθειες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο κήπος τους είχε γεμίσει με σπανάκι. Αφού το σπανάκι μεγάλωσε αρκετά, έφτιαξαν και απόλαυσαν μια νόστιμη πράσινη σαλάτα. Η δράση ήταν βασισμένη στο πρόγραμμα στο πρόγραμμα «Be a Physicist».

Νέες ομάδες των Επιστημοναυτών στη Σύρο

«Κουάρκ», «λεπτόνια», «μποζόνια» και «αντι-κουάρκ» είναι οι νέες ομάδες των Επιστημοναυτών από τη Σύρο, οι οποίες πήραν τα ονόματα και τα σύμβολά τους από τις οικογένειες των στοιχειωδών σωματιδίων.

Υπενθυμίζεται ότι, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης η Γ’ και Δ’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου Ψίνθου Ρόδου και η Γ’ Τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Χίου.

H κίνηση των πλανητών

Μελετώντας τους πλανήτες και την κίνησή τους, το πώς περιφέρονται γύρω από τον Ήλιο στο πεδίο βαρύτητάς του και το πώς περιστρέφονται γύρω από τον εαυτό τους, δημιουργήσαμε ένα βιντεάκι με την τεχνική stop-motion. Οι μαθητές της Στ’ τάξης διαμόρφωσαν τους πλανήτες με πλαστελίνη και τους έκαναν μαγνήτες. Σε ένα μαγνητικό πίνακα με φόντο το διάστημα φωτογράφισαν κάθε κίνησή τους.

Η θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης

Το ταξίδι των Επιστημοναυτών συνεχίστηκε, πηγαίνοντας προς τα πίσω, εκεί όπου όλα ξεκίνησαν, εκεί όπου το Σύμπαν ξεκίνησε να υπάρχει. Η θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης ήρθε να δώσει απαντήσεις σε πολλά επιστημονικά ερωτήματα και να μας δείξει πώς οι άνθρωποι ζούμε στη Γη επειδή πριν από 13,7 δισεκατομμύρια χρόνια κάτι διέλυσε τη μονοτονία του τίποτα και δημιούργησε χώρο, χρόνο, ύλη και ενέργεια. Έτσι, η ΣΤ’ Τάξη, κλήθηκε να τα βάλει όλα στο χαρτί.