Επιτυχόντες από διαφορετικά πεδία μιλούν στην "Κοινή Γνώμη" για τους "καρπούς" της προσπάθειάς τους και τις δυσκολίες μέχρι να φτάσουν στην "πηγή"

«Άγγιξαν» το όνειρο

92 μαθητές του Γενικού Λυκείου Σύρου εισήχθησαν σε Ανώτατα και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας

Τέσσερις εισαγωγές σε Ιατρικές σχολές, που αποτελούν διαχρονικά τη ναυαρχίδα των πανελλαδικών εξετάσεων, μονοπωλώντας το ενδιαφέρον όχι μόνο των υποψηφίων, αλλά και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου, είναι μερικές μόνο από τις επιτυχίες που καταγράφηκαν φέτος στο Γενικό Λύκειο Σύρου.

Η ανάρτηση των βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση τόσο στα Λύκεια, όσο και στον ιστότοπο του υπουργείου Παιδείας έδωσε χθες το πρωί τέλος στην αγωνία χιλιάδων νέων που διεκδίκησαν μία θέση στα Ανώτατα και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας.

Από τους 111 μαθητές του ΓΕΛ Σύρου, οι οποίοι εξετάστηκαν φέτος πανελλαδικώς, σε ΑΕΙ και ΤΕΙ εισήχθησαν 85, ενώ 7 παιδιά έλαβαν το «εισιτήριο» με το γνωστό "10%", με βάση τη βαθμολογία της τελευταίας εξέτασής τους. Η Διευθύντρια Βασιλική Δεριζιώτη και οι καθηγητές του σχολείου συνεχάρησαν θερμά τους μαθητές τους για την προσπάθεια και την εισαγωγή τους είτε σε υψηλόβαθμες σχολές, είτε σε σχολές που αποτελούσαν την πρώτη τους επιλογή και τους ευχήθηκαν καλή πρόοδο στις μελλοντικές σπουδές τους.

Πρώην συμμαθήτριες, νυν συμφοιτήτριες

Για πρώτη φορά, έπειτα από σειρά ετών, σε τοπικό επίπεδο σημειώθηκε ρεκόρ στις Ιατρικές Σχολές, καθώς τρεις μαθήτριες εισήχθησαν στο Τμήμα Ιατρικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και μία ακόμη εισήλθε στο ανάλογο Τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Ανάλογες επιτυχίες καταγράφηκαν στη Νομική, σε Τμήματα Φιλολογίας, σε Οικονομικές και Παιδαγωγικές Σχολές, στο Πολυτεχνείο και σε άλλα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Τα ονόματα των εισακτέων από τη Σύρο περιλαμβάνονται στους πίνακες που δημοσιεύονται στο σημερινό φύλλο της «Κοινής Γνώμης».

Η εφημερίδα έψαξε, βρήκε και συνομίλησε με μερικούς μόνο επιτυχόντες από το ΓΕΛ Σύρου, οι οποίοι εξέφρασαν την ικανοποίησή τους από τα αποτελέσματα.

«Με συστηματικό διάβασμα και επιμονή όλα πηγαίνουν καλά»

Πρώτη επιλογή για την Κωνσταντίνα Κώτσια ήταν η Ιατρική Σχολή της Αθήνας, στην οποία εισήχθη με 19.393 μόρια. «Η χρονιά ήταν κάπως πιεστική, απαιτούσε συγκέντρωση, προσοχή, αλλά χωρίς υπερβολές» αναφέρει χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι το «κλειδί» για την επιτυχία, είναι το σύστημα και το πρόγραμμα στο διάβασμα. «Είναι σημαντικό να το κάνουμε με αγάπη, να μην πιεζόμαστε χωρίς να το αγαπάμε. Αλλά να θέλουμε να συνεχίζουμε την προσπάθειά μας», επισημαίνει. Εκτός από την αυτοπεποίθηση, πολύτιμη κρίνει και τη βοήθεια από την οικογένεια και τους καθηγητές του σχολείου, οι οποίοι εμψυχώνουν τους μαθητές. Καταλήγοντας, χαίρεται ιδιαίτερα για το γεγονός ότι θα φοιτήσει μαζί με δύο ακόμη Συριανές, τις οποίες γνωρίζει από το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. «Είναι ωραίο να τις έχω ακόμα κι εκεί, να συνεχίσουμε να μιλάμε, να κάνουμε παρέα».

«Απαραίτητη η ψυχολογική υποστήριξη από οικογένεια και σχολείο»

Δεύτερη αυτής της παρέας είναι η Ειρήνη Παπαδοπούλου, η οποία εισήχθη στην Ιατρική Αθηνών με 19.276 μόρια. Σύμφωνα με την ίδια, εκτός από το συστηματικό διάβασμα και την πίστη στον εαυτό του, απαραίτητη για κάθε υποψήφιο των πανελλαδικών εξετάσεων είναι η ψυχολογική υποστήριξη από το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον του. «Πρόκειται για μια πολύ δύσκολη περίοδος και η καλή ψυχολογία είναι πολύ σημαντική ειδικά τους τελευταίους μήνες, πριν από τις εξετάσεις» επισημαίνει. Σχετικά με τις επαγγελματικές διαδρομές που ανοίγει η Ιατρική στους φοιτητές της, η ίδια σημειώνει ότι το ενδιαφέρον της στρέφεται στις ειδικότητες της ενδοκρινολογίας, της παθολογίας και της νευρολογίας. Δεν παραλείπει να ευχαριστήσει την οικογένεια, τους καθηγητές και τους φίλους της που στάθηκαν δίπλα της αυτή τη χρονιά, καθώς και να συγχαρεί όλα τα παιδιά που προσπάθησαν και ξεπέρασαν τον εαυτό τους και πέτυχαν τον στόχο τους.

«Δεν εξαρτώνται όλα μόνο από την Γ’ Λυκείου»

Το Συριανό team στην Ιατρική Σχολή Αθηνών συμπληρώνει η Αγνή Παπαμανώλη, η οποία κατάφερε να επιτύχει τον στόχο της, συγκεντρώνοντας συνολικά 19.260 μόρια. Όπως δηλώνει, ένα πτυχίο στην Ιατρική δύναται να της ανοίξει πολλές πόρτες στο μέλλον και να την φέρει πιο κοντά στην έρευνα, η οποία ανέκαθεν κέντριζε τον ενδιαφέρον της. Αναφορικά με τις δυσκολίες που κάθε μαθητής καλείται να ξεπεράσει για να φτάσει στην «πηγή», εξηγεί ότι η Γ’ Λυκείου είναι μια τάξη που απαιτεί οργάνωση και προετοιμασία, χωρίς να εξαρτώνται όλα αποκλειστικά από αυτήν. «Η Γ’ Λυκείου είναι η συνέχεια μιας διαδικασίας που ξεκινά με την έναρξη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με συστηματικό διάβασμα και επιμονή όλα πηγαίνουν καλά» προσθέτει, εκτιμώντας ωστόσο, ότι το αποτέλεσμα των πανελληνίων δεν καθορίζει απαραίτητα το πού θα βρίσκεται κανείς τα επόμενα 10 χρόνια από σήμερα.

«Αν θέλεις κάτι πολύ, αξίζει να το κυνηγήσεις»

Η εισαγωγή της Κωνσταντίνας Ραουζαίου στην Ιατρική του Πανεπιστημίου Κρήτης, στο Ηράκλειο με 19.009 μόρια, αποδεικνύει περίτρανα ότι «ο επιμένων νικά», καθώς η ίδια μετά την εισαγωγή της στην Κτηνιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το 2016, αποφάσισε να εξεταστεί ξανά πανελλαδικώς για να επιτύχει τον αρχικό σκοπό της. Όπως εξηγεί, δεν είναι μια εύκολη απόφαση, καθώς για τους περισσότερους μαθητές, οι πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν μια ψυχοφθόρα και δύσκολη διαδικασία. «Αν όμως κάποιος έχει μια συγκεκριμένη σχολή στο μυαλό του και θέλει να την κυνηγήσει, πιστεύω ότι ξεπερνάει τους όποιους ενδοιασμούς», δηλώνει χαρακτηριστικά. Παρά το γεγονός ότι τρεις πρώην συμμαθήτριές της θα φοιτήσουν μαζί στην Ιατρική Σχολή της Αθήνας, η ίδια δεν αισθάνεται μοναξιά, αφού στο δικό της Τμήμα θα συναντήσει τους δικούς της παλαιούς συμμαθητές Βαγγέλη και Μιχάλη Μεγαλακάκη, οι οποίοι εισήχθησαν σε αυτό την προηγούμενη χρονιά.

«Αν υπάρχουν καλές βάσεις, ο δρόμος είναι ευκολότερος»

Η Νομική Θεσσαλονίκης ήταν η πρώτη επιλογή της Κατερίνας Παυλάκου, η οποία «άγγιξε το όνειρό της» με 18. 462 μόρια. Γιατί Θεσσαλονίκη και όχι Αθήνα; Για την ίδια, η συμπρωτεύουσα είναι ο ορισμός της φοιτητούπολης, πιο όμορφη και πιο φιλική από την πρωτεύουσα. Εξηγεί μάλιστα, πως σύμφωνα με έρευνα που έκανε, δεν εντόπισε σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις σπουδές και τα μαθήματα των δύο αυτών τμημάτων. Φημολογείται βέβαια, ότι της Θεσσαλονίκης ο πήχης είναι λίγο πιο ανεβασμένος, ως προς τις βαθμολογίες, αλλά, αυτό είπα να μην το λάβω υπόψη μου», τονίζει. Σχετικά με την ιδιαιτερότητα της Γ’ Λυκείου, δηλώνει πως, για την ίδια, η φετινή χρονιά δεν ήταν πολύ δυσκολότερη από τις προηγούμενες. «Όλα τα χρόνια από το Γυμνάσιο και μετά διάβαζα πάρα πολύ. Δηλαδή, το να περάσεις σε μια καλή σχολή, δεν είναι προσπάθεια την οποία καταβάλλεις μόνο την χρονιά που θα εξεταστείς πανελλαδικώς. Την ξεκινάς πολύ νωρίτερα. Οπότε εγώ μπορεί να μη δυσκολεύτηκα πάρα πολύ, αλλά είναι επειδή είχα πολύ καλές βάσεις».

«Ο θεσμός των Πανελλαδικών Εξετάσεων δεν θα έπρεπε να υπάρχει»

Στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, εισήχθη ο Ανδρέας Χατζηιωάννου με 17.700 μόρια. Η αγάπη του για τη μουσική και η ενασχόλησή του με αυτή αποτέλεσαν ένα δυνατό πλεονέκτημα για να πετύχει το στόχο του. Ωστόσο κρίνει ότι το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων θα έπρεπε να καταργηθεί, καθώς βάζει τους μαθητές σε μικρή ή μεγάλη ταλαιπωρία. «Εγώ φέτος δε ζορίστηκα ιδιαίτερα, αλλά θεωρώ ότι ήταν κάτι εντελώς τυχαίο, γιατί καθώς είδα πάρα πολλούς συμμαθητές μου να ζορίζονται πάρα πολύ με τις δικές τους Πανελλήνιες, οπότε θεωρώ ότι οι πανελλήνιες είναι υποκειμενικές σε ένα βαθμό. Ο βαθμός δυσκολίας κυμαίνεται με μέτρο και τη σχολή και την απόκριση που έχει το παιδί σε κάθε μάθημα που επιλέγει να δώσει. Είναι ένας θεσμός που δεν θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικός» σημειώνει, δηλώνοντας υπέρ των κατατακτήριων εξετάσεων για εισαγωγή σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

«Σημαντικό ρόλο παίζει και η επαγγελματική αποκατάσταση»

Στο Τμήμα Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών εισήχθη η Μάγδα Κορορού, συγκεντρώνοντας 17.986 μόρια. «Αρχικά μου φαινόταν δύσκολος ο στόχος και είχα βρει κι άλλες σχολές που με ενδιέφεραν, γιατί δεν πίστευα ότι θα τα καταφέρω», αναφέρει χαρακτηριστικά. Παρόλα αυτά, η ίδια είχε προετοιμαστεί καταλλήλως, αναζητώντας σχετικές πληροφορίες είτε μέσω του διαδικτύου, είτε μέσω βιβλίων που δανειζόταν από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Ερμούπολης. «Έτσι, άρχισα να έρχομαι πιο κοντά με αυτή την επιστήμη» καταλήγει, διευκρινίζοντας ότι πέρα από τις γνώσεις που προσφέρει, σημαντικό ρόλο στην επιλογή της έπαιξε και η επαγγελματική αποκατάσταση.

«Η Πληροφορική είναι ένας κλάδος που συνεχώς αναπτύσσεται»

17ος ανάμεσα σε 144 φοιτητές εισήχθη φέτος στη Σχολή Πληροφορικής του Πειραιά ο Γιώργος Μίμογλου, ο οποίος κατέληξε στη συγκεκριμένη επιλογή έναν μήνα πριν την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων. «Εγώ για χρόνια ήθελα να πάω Ναυτικό, στη Σχολή Εμποροπλοιάρχων. Ένα μήνα πριν άρχισα να σκέφτομαι την Πληροφορική, στην οποία ήμουν καλός. Δεν γνώριζα όμως αν έχει ζήτηση». Μέσα από τις πληροφορίες που άντλησε, έμαθε ότι πρόκειται για έναν κλάδο ο οποίος συνεχίζει να προσφέρει μέχρι και σήμερα ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης, αλλά και να αναπτύσσεται.

«Οι διορισμοί είναι δύσκολοι, αλλά η αγάπη μου μεγάλη»

Τη Θεσσαλονίκη έναντι της Αθήνας προτίμησε και η Καντιώ Στεφάνου, εισακτέα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. «Ήθελα πολύ να ασχοληθώ με την εκπαίδευση και κυρίως με τις μικρές ηλικίες», αναφέρει χαρακτηριστικά. Αρχική επιθυμία της ήταν η ενασχόληση με την Ειδική Αγωγή, η οποία μπορεί να αποτελέσει το αντικείμενο των μεταπτυχιακών σπουδών της. «Πρώτα θα πάρω το πτυχίο μου και ίσως, να συνεχίσω. Η ειδική αγωγή είναι ένας τομέας ιδιαίτερα απαιτητικός, χρειάζεται επιμονή και κουράγιο, αλλά έχει και μεγαλύτερη ζήτηση. Σίγουρα είναι δύσκολοι οι διορισμοί πλέον, αλλά η εκπαίδευση ήταν πάντα μέσα στο μυαλό μου».

«Θα ήθελα να εργαστώ μέσα σ’ ένα ευχάριστο κλίμα»

Πέρα από την Ιατρική, ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπήρχε και για τα παραϊατρικά επαγγέλματα. Η Δέσποινα Μαούτσου εισήχθη στη Σχολή Μαιευτικής της Αθήνας, συγκεντρώνοντας 16.504 στο τρίτο πεδίο, το οποίο την ενδιέφερε περισσότερο. «Μου αρέσει να ασχολούμαι με τα μωράκια και να δουλεύω μέσα σ’ ένα ευχάριστο κλίμα» αναφέρει χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι οι γνώσεις και οι εμπειρίες της μητέρας της από το Γενικό Νοσοκομείο Σύρου όπου και εργαζόταν ως Νοσηλεύτρια την οδήγησαν να επιλέξει τη Μαιευτική. Όπως τονίζει, ο στόχος που είχε θέσει δεν ήταν εύκολος καθώς η βάση εισαγωγής στη συγκεκριμένη σχολή ήτα αρχικά υψηλή. «Διάβαζα αρκετά για να το καταφέρω και όλα πήγαν καλά. Περίμενα ότι θα περάσω στη Θεσσαλονίκη, αλλά αφού πέτυχα την Αθήνα που είναι πιο υψηλή βαθμολογικά, νιώθω υπέροχα».

«Κοινωνικό έργο και επαγγελματική αποκατάσταση»

Από την άλλη, στη Μαιευτική Θεσσαλονίκης εισήχθη η Μαρία Δαλεζίου με 15.360 μόρια. Η ίδια άλλαξε πολλές φορές το μηχανογραφικό σημείωμά της μέχρι να καταλήξει στο συγκεκριμένο αντικείμενο σπουδών. Στην τελική απόφασή της έπαιξαν καθοριστικό ρόλο αρκετοί παράγοντες όπως το κομμάτι της φροντίδας και φυσικά η επαγγελματική αποκατάσταση.