Συνέντευξη της νέας Διευθύντριας του ΓΕΛ Σύρου, Βασιλικής Δεριζιώτη

«Στόχος μας ένα σύγχρονο σχολείο, ανοιχτό στην κοινωνία»

Ζεστό καλωσόρισμα επεφύλαξαν οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Σύρου στη νέα Διευθύντρια Βασιλική Δεριζιώτη, με την οποία γνωρίζονται από τα χρόνια θητείας της εκπαιδευτικού στα Δημοτικά Σχολεία και το 2ο Γυμνάσιο του νησιού.

Η κ. Δεριζιώτη, η οποία διαδέχτηκε φέτος την κ. Ειρήνη Δράκου στη Διεύθυνση του ΓΕΛ Σύρου, έχει υπηρετήσει στο Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) του Υπουργείου Παιδείας, στο οποίο απευθύνονται εργαζόμενοι από κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά στην Ελλάδα. Επιπλέον, ήταν υπεύθυνη στο Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού των Κυκλάδων. Στο βιογραφικό της περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ένα μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Γλωσσολογία (με διετείς σπουδές στη Μαδρίτη), καθώς και πιστοποιήσεις στον Επαγγελματικό Σχολικό Προσανατολισμό και στην Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Ομιλεί στο ανώτατο επίπεδο αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά και γερμανικά.

Παροχή γνώσης αλλά και διαμόρφωση προσωπικοτήτων

Σε δηλώσεις της στην «Κοινή Γνώμη», η κ. Δεριζιώτη αναφέρεται στα νέα καθήκοντά της, που ανέλαβε στις αρχές του περασμένου Αυγούστου. «Είναι πολύ μεγάλη ευθύνη, γιατί πρόκειται για ένα ιστορικό σχολείο. Είναι ένα Λύκειο με φήμη και αίγλη, το οποίο ανέκαθεν είχε πολύ μεγάλες επιτυχίες στις πανελλαδικές εξετάσεις. Βέβαια, δεν αρκεί μόνο αυτό. Το σχολείο δεν παρέχει μόνο γνώσεις μέσα από τα διδακτικά αντικείμενα, αλλά διαμορφώνει και πολύπλευρα τις προσωπικότητες των μαθητών για να μπορούν να προσφέρουν στην τοπική κοινωνία και γενικότερα».

Μέριμνα για τη συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων

Πέρα από τα διοικητικά θέματα, τα οποία κλήθηκε να αναλάβει, η ίδια ασχολήθηκε από την πρώτη στιγμή και με την κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων. «Ζήτησα από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου να ελέγξουν τα υδραυλικά και τα ηλεκτρολογικά των κτιρίων για να προβούμε σε οποιαδήποτε επισκευή», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Από τη στιγμή που αναλαμβάνω κάτι καινούριο, θέλω να κάνουν και οι αρμόδιοι τον δικό τους έλεγχο. Έχω αποστείλει το σχετικό έγγραφο και περιμένω να έρθουν. Τα κτίρια δεν είναι παλαιά, ωστόσο χρειάζονται συντήρηση στο σύνολό τους. Έχουν πέσει σοβάδες και υπάρχουν ρωγμές. Πρέπει να γίνουν κάποια πράγματα και ελπίζω ο Δήμος να είναι αρωγός στην προσπάθειά μας να εξασφαλίσουμε στους μαθητές μας ένα περιβάλλον κατάλληλο για την εκπαιδευτική τους πορεία» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων

Όπως τόνισε, στόχος τόσο της ίδιας όσο και του διδακτικού προσωπικού του ΓΕΛ Σύρου είναι ένα σύγχρονο σχολείο, ανοιχτό στην κοινωνία. «Μας ενδιαφέρει η στενή συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, όπου και όπως προβλέπεται, καθώς και ένας εκσυγχρονισμός σε ό,τι αφορά τα πληροφοριακά συστήματα. Θα φροντίσουμε για τη σωστή ενημέρωση μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και θα φτιάξουμε ιστοσελίδα, που μέχρι σήμερα δεν είχαμε».

Το σχολείο, θα συνεχίσει, μεταξύ άλλων την υλοποίηση περιβαλλοντικών και πολιτιστικών προγραμμάτων, αλλά και τις συμμετοχές του σε μαθητικούς διαγωνισμούς, στους οποίους κατά καιρούς διαπρέπει, προσφέροντας στους μαθητές την ευκαιρία να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους.

Προϋπηρεσία σε δημοτικά σχολεία και γυμνάσια του νησιού

Καταλήγοντας, η κ. Δεριζιώτη μίλησε και για τη σχέση της με τους μαθητές του σχολείου, την πλειοψηφία των οποίων γνωρίζει από την υπηρεσία της σε άλλες σχολικές μονάδες της Σύρου. «Στις τρεις φετινές τάξεις του Λυκείου, φοιτούν παιδιά, που είχα παλαιότερα μαθητές. Έχω υπηρετήσει στα 6 από τα 8 Δημοτικά σχολεία του νησιού και στο 2ο Γυμνάσιο ως καθηγήτρια γαλλικής γλώσσας, την οποία διδάσκω τώρα και στο ΓΕΛ».

Σημειώνεται ότι, στο πλαίσιο της υπηρεσία της στο 2ο Γυμνάσιο Σύρου, η κ. Δεριζιώτη ήταν υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων, μεταξύ αυτών και η συμμετοχή του σχολείου στον κινηματογραφικό διαγωνισμό «Cineμάθεια», ενώ δίδαξε αφιλοκερδώς και σε μία ομάδα μαθητών. «Τα τέσσερα από τα έξι παιδιά, που προετοίμασα, έδωσαν εξετάσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας και πήραν το Α2 και οι δύο εξεταζόμενοι μαθητές. Είναι πολύ σημαντικό να γίνονται τέτοιες εθελοντικές προσπάθειες από τους εκπαιδευτικούς που να αποφέρουν καρπούς στον τόπο», υπογράμμισε.