Δράσεις του Ειδικού Δημοτικού και του Ειδικού Νηπιαγωγείου Ερμούπολης στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία

Σχολική συνύπαρξη «πλούσια σε δώρα»

  • Τρίτη, 5 Δεκεμβρίου, 2017 - 06:16

Μαζί με τους καλούς τους φίλους από το 6ο Δημοτικό Σχολείο και το 2ο Νηπιαγωγείο, με τους οποίους μοιράζονται καθημερινά την ίδια αυλή, γιόρτασαν την Παγκόσμια Ημέρων Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του Ειδικού Νηπιαγωγείου Ερμούπολης.

Οι δύο σχολικές μονάδες συνδιοργάνωσαν μία δράση με προσκεκλημένα τα συστεγαζόμενα σχολεία, για να στείλουν όλοι μαζί ένα ευρύτερο μήνυμα αγάπης, ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και αλληλεγγύης, σε μια κοινωνία που θα προσεγγίζει τα θέματα των ατόμων με αναπηρία με στόχο την ουσιαστική ισότητα και όχι τη φιλανθρωπία.

Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, εκπαιδευτικοί και μαθητές επεδίωξαν να συμβάλουν στην προώθηση της ισότητας, των ίσων ευκαιριών, της αλληλεγγύης, της αγάπης, της προσφοράς στον συνάνθρωπο, του σεβασμού, της αποδοχής, της ένταξης και της ενσωμάτωσής τους στην κοινωνία και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρία.

«Το Δώρο της συνύπαρξης των Σχολείων έχει αμφίδρομη πορεία»

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ζωγραφίσουν, να δούμε video από την περσινή σχολική ζωή των μαθητών του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, να κεραστούν και να χορέψουν στην αυλή του Σχολείου.

«Αν η αυλή αυτή είχε στόμα να μιλήσει, θα είχε να διηγηθεί πολλές ιστορίες παιδιών Γενικής Παιδείας που ενώ στην αρχή πλησίαζαν τους μαθητές του Ειδικού Σχολείου με μεγάλο δισταγμό και συστολή, με το πέρασμα των ετών και μέσα από τα ατέλειωτα παιχνίδια στην αυλή και τα Προγράμματα Συμπράξεων των Σχολείων, γίνονταν αχώριστοι φίλοι», σημειώνει η Προϊσταμένη του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, Μαρία Νευροκοπλή, υπογραμμίζοντας πως το Δώρο της συνύπαρξης των Σχολείων έχει αμφίδρομη πορεία.

«Εμείς από την πλευρά του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου λαμβάνουμε το δώρο της ισότιμης αντιμετώπισης και της ενσωμάτωσης ενώ τα παιδιά της Γενικής Παιδείας εισπράττουν το δώρο της αποδοχής της διαφορετικότητας. Μια διαφορετικότητα που δεν είναι κατ’ ανάγκην κατακριτέα αλλά αντιθέτως μας αναγκάζει να ενσκήψουμε στον εσωτερικό μας κόσμο και να δώσουμε χώρο σε κάτι που πραγματικά φαντάζει πολύ ξένο σε μας, πολύ όμορφο όμως ταυτόχρονα και που συνταξιδεύοντας μας οδηγεί σε μονοπάτια που και εμείς οι ίδιοι δεν ξέραμε ότι κρύβουμε. Και με αυτό τον τρόπο ομορφαίνουμε και οι μεν και οι δε».

Μέσα σ’ ένα Ειδικό Σχολείο, στο τέλος κάθε ημέρας, οι δάσκαλοι, το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, μπορεί να βγαίνουν σχεδόν άδειοι από σωματικές δυνάμεις, είναι όμως γεμάτοι από τις όμορφες και δυνατές εμπειρίες και στιγμές που τους προσφέρουν οι μικροί μαθητές τους. «Και αυτό ακριβώς είναι και το ισχυρό κίνητρο που μας βοηθάει να συνεχίζουμε ακούραστοι να υπηρετούμε την Ειδική Αγωγή», κατέληξε η κ. Νευροκοπλή.

Οι βάσεις για μία ανοιχτή και δίκαιη κοινωνία, χωρίς διακρίσεις

Ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο, δηλαδή το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού, αντιμετωπίζουν σήμερα κάποια μορφή αναπηρίας, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ενώ περίπου 190 εκατομμύρια είναι οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην καθημερινή τους ζωή.

Αντίστοιχα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, περίπου 80 εκατομμύρια άτομα έχουν κάποια αναπηρία, ενώ τα ποσοστά προβλέπεται να αυξηθούν καθώς αυξάνεται ο μέσος όρος ηλικίας του πληθυσμού της.

Τα άτομα με αναπηρία αντιμετωπίζουν σοβαρά εμπόδια στην καθημερινή τους ζωή, όχι με δική τους υπαιτιότητα, αλλά γιατί η κοινωνία δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά τους και δεν τους προσφέρει ίσες ευκαιρίες και τη δικαιούμενη πρόσβαση να συμμετέχουν ισότιμα σε κάθε είδους δραστηριότητα.

Τα άτομα με αναπηρία γίνονται πολλές φορές θύματα ρατσισμού, είναι πολύ περισσότερο πιθανόν να εκτεθούν σε δυσμενείς κοινωνικοοικονομικές συνθήκες και είναι μεγάλος ο κίνδυνος να βιώσουν τον κοινωνικό αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση.

«Ως εκπαιδευτικοί πρεσβεύουμε πως, ο σεβασμός στην αξιοπρέπεια και τη διαφορετικότητα των ατόμων με αναπηρία, η διασφάλιση της πλήρους ένταξής τους στη κοινωνία ως ισότιμους και ενεργούς πολίτες, η εξίσωση των ευκαιριών και η αυτόνομη διαβίωσή τους είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για τη δημιουργία μιας ανοιχτής, δίκαιης, δημοκρατικής και χωρίς διακρίσεις κοινωνίας», τονίζει η Προϊσταμένη του Ειδικού Νηπιαγωγείου Ερμούπολης, Σοφία Πουλοπούλου.

«Όλοι Διαφορετικοί, Όλοι Ισότιμοι»

Τόσο η ίδια, όσο και η Διευθύντρια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, ευχαριστούν τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, Βασίλη Καραγιάννη, τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Μαρκέλλα Παραμυθιώτου, καθώς και την Σχολική Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής, Μαρία Δερέκα, οι οποίοι φρόντισαν για την άμεση επάνδρωση των δύο σχολείων με τις απαραίτητες -για τις ανάγκες των μαθητών- ειδικότητες.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνει η κ. Νευροκοπλή στους μικρούς μαθητές που στόλισαν με την παρουσία τους τη γιορτή τους, αλλά κυρίως σε όλο το Προσωπικό του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου που παλεύει ακούραστα και καθημερινά με πολλή αγάπη και υπομονή, αποτελώντας ουσιαστικά τα δεκανίκια των μικρών μαθητών για το ταξίδι τους στη ζωή έξω από το Σχολείο.       

Με τη σειρά της, η κ. Πουλουπούλου έκλεισε με την ελπίδα, την ευχή και την υπόσχεση τα σχολεία να ανανεώσουν το ραντεβού τους για του χρόνου και να κρατήσουν βαθιά χαραγμένο στη συνείδησή τους το μήνυμα «Όλοι Διαφορετικοί, Όλοι Ισότιμοι»!