Ενθαρρυντικά πρώτα στοιχεία, τόσο για τις αφίξεις, όσο και για την κρουαζιέρα, για τη νέα τουριστική σεζόν του 2018

Άνοδος στον τουρισμό… υπό προϋποθέσεις

  • Παρασκευή, 9 Μαρτίου, 2018 - 06:11

Θετικά είναι τα μηνύματα, αναφορικά με την πορεία της κρουαζιέρας στη χώρα, αλλά και εν γένει του τουρισμού, με σαφείς παραινέσεις, από πλευράς των φορέων του τουρισμού, πως αναλογικά με την ποσότητα, οφείλει να βελτιώνεται και η ποιότητα του τουριστικού προϊόντος.

Με θετικό πρόσημο, αναμένεται να «ανοίξει» και φέτος η τουριστική σεζόν στη χώρα, τόσο στον τομέα της επιβατικής και αεροπορικής κίνησης, όσο και σε αυτόν της κρουαζιέρας. Μάλιστα, η χώρα κατάφερε να αποσπάσει τη διάκριση του δεύτερου πιο ελκυστικού προορισμού κρουαζιέρας, στο πλαίσιο των Wave Awards 2018, ενώ και τα πρώτα στοιχεία, σχετικά με την αναμενόμενη φετινή κίνηση, φαίνονται ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.

Εντούτοις, οι άνθρωποι του χώρου των τουριστικών επιχειρήσεων, μιλούν για την ανάγκη αφενός επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν, προκειμένου να επιτευχθεί ο μεγαλύτερος δυνατός αριθμός αφίξεων, όσο και για αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών, για την αναβάθμιση αντίστοιχα και της ποιότητας του εισερχόμενου τουρισμού.

«Ασημένιο» για την ελληνική κρουαζιέρα

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ), η Ελλάδα αναδείχθηκε ο δεύτερος πιο ελκυστικός παγκόσμιος προορισμός κρουαζιέρας στην ψηφοφορία των αναγνωστών των ειδικών, στο θαλάσσιο τουρισμό, βρετανικών περιοδικών World of Cruising, Cruise Trade News και Cruise Ports & Destinations.

Η εκδήλωση για την ανάδειξη των καλύτερων προορισμών κρουαζιέρας και την απονομή των βραβείων κοινού “Wave Awards 2018” πραγματοποιήθηκε από τη διοργανώτρια εταιρεία του ομίλου Real Response Media σε κεντρικό ξενοδοχείο του Λονδίνου, όπου παρέστη η Προϊσταμένη ΕΟΤ Μ. Βρετανίας και Ιρλανδίας κα Έμυ Αναγνωστοπούλου, η οποία συναντήθηκε, μεταξύ άλλων, και με τον ελληνικής καταγωγής πρόεδρο του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Μεγ.Βρετανίας (ΑΒΤΑ), κ. Noel Josephides.

Η Ελλάδα, εκτός από δεύτερος παγκόσμιος προορισμός, ουσιαστικά είναι πρώτος σε προτίμηση σε Ευρώπη και Μεσόγειο, δεδομένου ότι βρέθηκε στην τελική τριάδα, με την Τζαμάικα (πρώτη θέση) και τη Σιγκαπούρη (τρίτη θέση).

Από το τρία περιοδικά της διοργανώτριας εταιρείας, το «World of Cruising» συγκαταλέγεται μεταξύ των πλέον προβεβλημένων βρετανικών Μέσων Ενημέρωσης που ειδικεύονται στην κρουαζιέρα. Έχει μηνιαία κυκλοφορία περί τα 30.000 αντίτυπα και διανέμεται σε συνδρομητές, πρακτορεία Τύπου, σταθμούς κρουαζιερόπλοιων, κρουαζιερόπλοια κ.α..

Το αναγνωστικό του κοινό -σε ποσοστό 92% -είναι άτομα υψηλού εισοδηματικού και μορφωτικού επιπέδου, ηλικίας άνω των 45 ετών και το 68% εξ αυτών πραγματοποιεί δύο κρουαζιέρες το χρόνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το banner του ΕΟΤ με θέμα την Σαντορίνη προσέλκυσε το ενδιαφέρον των παρευρισκόμενων που έσπευσαν να φωτογραφηθούν με φόντο το ελληνικό νησί.

Συνεχιζόμενη ανοδική πορεία

Ενθαρρυντικά είναι τα «σημάδια» και για τις επιβατικές και αεροπορικές αφίξεις στη χώρα μας για τη νέα τουριστική σεζόν, σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία για τον Ιανουάριο του 2018, σημειώθηκε αύξηση, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, καθώς 17% αυξήθηκαν οι αφίξεις στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας. Πιο συγκεκριμένα, στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών οι αφίξεις σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 22,4%, ενώ στα περιφερειακά αεροδρόμια, 4,2%.

Αναφορικά με το σύνολο του 2017, ο ΣΕΤΕ σημειώνει, πως η χρονιά έκλεισε με νέα υψηλά στις αφίξεις, με 27,2 εκατομμύρια τουρίστες, χωρίς να υπολογίζεται ο τομέας της κρουαζιέρας, στα έσοδα, με 14,2 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά – σε μικρότερα ποσοστά – και στη μέση κατά κεφαλήν δαπάνη (ΜΚΔ), με αύξηση 1,4%.

Παράλληλα, σε γενικό πλαίσιο, βελτίωση παρουσιάζει και η καταναλωτική εμπιστοσύνη, απέναντι στο ελληνικό τουριστικό προϊόν, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η οποία αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα στην επιλογή προορισμού, για την πραγματοποίηση ταξιδιών αναψυχής.

Επενδύσεις και επιμήκυνση της σεζόν

Την ανάγκη για βελτίωση των υποδομών και αύξηση των επενδύσεων στον τουρισμό, προκειμένου να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν της χώρας και να καταστεί ανταγωνιστικό, απέναντι στις ανερχόμενες γειτονικές αγορές, εξέφρασε μέσα από συνέντευξή του στο δίκτυο Bloomberg, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος.

Όπως ανέφερε, αν υπήρχαν περισσότεροι διαθέσιμοι πόροι, για τον κλάδο, αλλά και αν το ελληνικό κράτος μεριμνούσε για την διευκόλυνση των διαδικασιών, για την είσοδο νέου κεφαλαίου, η Ελλάδα, που κρατά την έκτη θέση στους τουριστικούς προορισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με τη Eurostat, θα μπορούσε να οδηγήσει τον τουρισμό σε ένα εντελώς νέο επίπεδο.

Παράλληλα, ο κ. Ρέτσος μίλησε και για την ανάγκη επέκτασης της τουριστικής περιόδου, αφού, όπως εκτίμησε, οι επισκέπτες θα μπορούσαν να αυξηθούν, ίσως και κατά 10 εκατομμύρια ετησίως.

Παρ’ όλα αυτά, τόνισε, ότι το στοίχημα για την Ελλάδα είναι ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος, καθώς η προστιθέμενη αξία, θα προσελκύσει, όχι απαραίτητα περισσότερους, αλλά περισσότερο ευκατάστατους τουρίστες, με στόχο μεγαλύτερη ΜΚΔ και τελικά περισσότερα έσοδα για τη χώρα, για την οποία ο τουρισμός αποτελεί και τον μεγαλύτερο κλάδο της οικονομίας, με έσοδα που ξεπερνούν τα 14,5 δις, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ, τα ταξίδια και ο τουρισμός, γενικά, συνέβαλαν κατά 32,8 δις στην ελληνική οικονομική παραγωγή, μέσα στο 2016, δηλαδή το 18,6% του ετήσιου ΑΕΠ.