Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μίλησε από τη Βουλή για τις ενέργειες στις οποίες αναμένεται να προχωρήσει εντός του 2017, προς όφελος της ναυτιλίας και της νησιωτικότητας

Δημιουργία προϋποθέσεων ανάπτυξης

  • Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου, 2016 - 06:16
  • /   Eνημέρωση: 12 Δεκ. 2016 - 22:00

Στην πολιτική, που αναμένεται να ακολουθήσει για τη ναυτιλία και την νησιωτική πολιτική, το επόμενο έτος, αναφέρθηκε ο Υπουργός Ν&ΝΠ, κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, στο πλαίσιο της συζήτησης για τον κρατικό προϋπολογισμό του 2017, στη Βουλή.

Με το γνωμικό του Θουκιδίδη, «μέγα το της θαλάσσης κράτος», άνοιξε την ομιλία του στη Βουλή, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Κουρουμπλής, από τη Βουλή. Ο νέος υπουργός, αναφέρθηκε μετ’ επαίνων στη δουλειά του μέχρι πρότινος προκατόχου του, κ. Θοδωρή Δρίτσα, ενώ ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο το Υπουργείο σκοπεύει να κινηθεί σε νευραλγικά ζητήματα, που παραμένουν ανοιχτά.

Κατόπιν της αναφοράς του στα πεπραγμένα του κ. Δρίτσα, ο κ. Κουρουμπλής σημείωσε, ότι «πάνω σε αυτήν την προσπάθεια που έγινε, χτίζουμε με τους συνεργάτες μου και τους επιτελείς αλλά και το στελεχιακό δυναμικό του Υπουργείου, τους στρατηγικούς στόχους».

«Εμείς ισχυριζόμαστε ότι αυτός ο Προϋπολογισμός χτίστηκε σε τρεις αρχές, για να εμπεδώσει το αίσθημα της ασφάλειας και της σιγουριάς, για να μπορούν οι επενδυτές να έρθουν στην Ελλάδα», τόνισε, σχετικά με το θέμα του π/ϋ εν γένει, συμπληρώνοντας, ότι η χώρα διαθέτει πολιτική σταθερότητα και κατ’ επέκταση «ελκύει σταθερά και αποφασιστικά επενδύσεις».

Συγκεκριμένα, όσον αφορά στο Υπουργείο Ναυτιλίας, «επεξεργαστήκαμε έξι στρατηγικούς στόχους, ιεραρχώντας τις ανάγκες, για να μπορέσουμε με αποφασιστικότητα και με τη μεγαλύτερη δυνατή επιτάχυνση να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις πραγματικής ανάπτυξης, με δημιουργία θέσεων εργασίας».

Θεσμική ανασυγκρότηση και αξιοποίηση πόρων

Ο πρώτος στρατηγικός στόχος, σύμφωνα με τον κ. Κουρουμπλή, «είναι να προωθήσουμε θεσμικά το νομοσχέδιο που επεξεργάστηκε ο προκάτοχός μου Υπουργός, να το συμπληρώσουμε μέσα από έναν ανοιχτό και δημιουργικό διάλογο με όλους τους θεσμικούς φορείς».

Πυλώνες αυτού του νομοσχεδίου, όπως ανέφερε, είναι οι εξής:

·         Οι πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές του Λιμενικού Σώματος, με τον υπουργό να επισημαίνει, ότι «μόνο έτσι θα κλείσουμε την πόρτα στους ημετέρους, στην αναξιοκρατία που κυριαρχούσε όλα αυτά τα χρόνια».

·         Η καθιέρωση μοριακού συστήματος για τις μεταθέσεις, ώστε να σταματήσει η άδικη και αναξιοκρατική ενδεχομένως μετακίνηση.

·         Οι συμβάσεις, με τη συνεργασία και των πολιτών, για την ακτοπλοΐα για τις άγονες γραμμές,

·         Η προστασία των εργαζομένων στην ακτοπλοΐα, ώστε να μην υπάρχει ναυτικός που να δουλεύει σε πλαίσιο «μαύρης» εργασίας.

Δεύτερος στρατηγικός στόχος του Υπουργείου, είναι η αξιοποίηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου ποσού χρηματοδοτήσεων, από τα προγράμματα, στα οποία δύναται να συμμετέχει.

«Το ΕΣΠΑ, το προσφυγικό και μια σειρά άλλων μικρότερων προγραμμάτων για την αλιεία, είναι προγράμματα με τα οποία μπορούμε πραγματικά, αφού αξιοποιηθούν σωστά, αφού απορροφήσουμε τους πόρους με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, να πετύχουμε σ’ αυτόν τον πυλώνα τα εξής τρία πράγματα:

·         Η στρατηγική ψηφιακή πολιτική, δηλαδή όλα τα συστήματα που θα αγοραστούν, να είναι σύγχρονα, συμβατά μεταξύ τους και να δημιουργούν ένα αξιόπιστο πλαίσιο που θα προσφέρει έγκαιρα και έγκυρα στην ασφάλεια της χώρας

·         Ο εξοπλισμός του Λιμενικού Σώματος με σειρά σύγχρονων σκαφών, με γρήγορες ταχύτητες

·         Η οργάνωση και η αξιοποίηση όλου του υλικού που διατίθεται σε σκάφη

Στήριξη της εμπορικής ναυτιλίας

Τρίτος στρατηγικός στόχος είναι η ποντοπόρα ναυτιλία. «Όλοι γνωρίζουμε ότι η Ελλάδα αυτήν τη στιγμή είναι μια μεγάλη δύναμη. Και αυτό οφείλεται στη ναυτοσύνη και στον εφοπλισμό. Και πρέπει στη διαμάχη που υπάρχει για τα εργασιακά ζητήματα σε αυτούς τους δύο χώρους, με υπομονή και επιμονή να βρούμε έναν κοινό τόπο. Πρέπει οι Έλληνες ναυτικοί να πλημμυρίσουν τα ελληνόκτητα πλοία για πολλούς και ευνόητους λόγους. Και οι εφοπλιστές πρέπει από τη δική τους μεριά να αντιληφθούν και να αναγνωρίσουν -πιστεύω ότι το αναγνωρίζουν- την αξιοσύνη των Ελλήνων ναυτικών», τόνισε ο Υπουργός.

Όπως σημείωσε ο κ. Κουρουμπλής, «με μια τέτοια προσπάθεια θα μπορέσει, πραγματικά, όχι μόνο να διατηρήσει η Ελλάδα την ποιοτική της σημαία, όχι μόνο να εξασφαλίσει προτεραιότητα στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία, αλλά και να προσδώσει ακόμα και στην Ευρώπη την ανάλογη σημασία από την ύπαρξη αυτής της ναυτιλίας».

Στο πλαίσιο αυτό, «η Κυβέρνηση θα συνεχίσει την προσπάθεια και των προηγούμενων κυβερνήσεων, για να στηρίξουμε την ελληνική ναυτιλία. Περιμένουμε, όμως, και από τον εφοπλισμό ανάλογη ανταπόκριση σε μία σειρά επενδύσεων. Θα μπορούσε -και πρέπει να το κάνουμε σε συνεργασία- για τα ελληνόκτητα πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα, στην Κορέα και στην Ιαπωνία, να χρησιμοποιούνται αξιόπιστα εξαρτήματα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Με έναν τέτοιο τρόπο θα δημιουργήσουμε οικονομικό κύκλο και θα δημιουργήσουμε και θέσεις εργασίας».

Βαρύτητα στην εκπαίδευση

Επισημαίνοντας, ότι «οι αναλυτές της ναυτιλίας υποστηρίζουν ότι τα επόμενα δέκα χρόνια πάνω από εκατόν πενήντα χιλιάδες στελέχη πρώτης γραμμής θα χρειαστούν για την παγκόσμια ναυτιλία», ο κ. Κουρουμπλής υποστήριξε, πως «η Ελλάδα πρέπει σε αυτή την κατανομή να πάρει σημαντικό μέρος», οργανώνοντας τις σχολές εκπαίδευσης, τις ακαδημίες εκπαίδευσης, οι οποίες είχαν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους και στις οποίες είχαν καταργηθεί οι θέσεις εργασίας. Στην κατεύθυνση αυτή, εντάσσεται στο περιφερειακό πρόγραμμα η χρηματοδότηση για τον εξοπλισμό με σύγχρονο εξοπλισμό των ναυτιλιακών σχολών, ενώ σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, επιχειρείται και η ένταξη στον επαγγελματικό προσανατολισμό και η κατεύθυνση της Ναυτιλίας.

«Επόμενος στρατηγικός μας στόχος είναι η κρουαζιέρα, είναι τα τουριστικά πλοία, είναι τα γιοτ. Είναι ένας τομέας που η Ελλάδα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα, τα οποία πρέπει να αξιοποιήσουμε. Και στο πλαίσιο αυτό, υπάρχει η απόλυτη συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, για να προωθήσουμε σε παγκόσμιο επίπεδο τις δυνατότητες που υπάρχουν στη χώρα, για να εξασφαλίσουμε ελκτικότητα και ελκυστικότητα τουριστών», ανέφερε ο κ. Κουρουμπλής, σημειώνοντας πως έχει ήδη ξεκινήσει η συνεργασία με εντελώς νησιωτικές περιφέρειες της χώρας, ενώ προωθείται συνεργασία και με άλλες νησιωτικές περιφέρειες της Ν. Ευρώπης. «Ήδη, στο περιθώριο των Υπουργών Ναυτιλίας στις Βρυξέλλες είδα όλους τους ομολόγους μου. Είδαν την ιδέα εξαιρετικά θετικά. Είναι καλή και η συγκυρία της Μαλτέζικης Προεδρίας», ανέφερε.

Τέλος, ο Υπουργός τόνισε, ότι «η Ευρώπη φαίνεται πως αρχίζει πλέον να αντιλαμβάνεται ότι η εδαφική συνοχή είναι υποχρέωσή της, ώστε οι πολίτες στα νησιά να αισθάνονται ότι δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας, να νιώθουν ότι είναι πολίτες και της Ελλάδος και της Ευρώπης, ότι είναι πολίτες και της Ισπανίας και της Ευρώπης, δηλαδή να υπάρξει η πραγματική εδαφική συνοχή».