Σημαντικά έργα, μέσω της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ, για τα νησιά των Κυκλάδων

Μονάδες αφαλάτωσης και ΧΥΤΑ

Σημαντικές υποδομές για τις Κυκλάδες, όπως η δημοπράτηση για την κατασκευή ΧΥΤΑ, αλλά και για την κατασκευή εγκατάστασης μονάδων αφαλάτωσης στις Κυκλάδες, υλοποιεί η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ, η οποία έχει αναλάβει ένα σημαντικό κομμάτι των έργων, μετά από τη στενή συνεργασία που έχει αναπτυχθεί εδώ και χρόνια με τους αυτοδιοικητικούς φορείς των Κυκλάδων.

Παρ΄ όλες τις αντιδράσεις που είχαν υπάρξει στο παρελθόν, κυρίως από εργαζόμενους της Περιφέρειας, η ΕΓΝΑΤΙΑ συνεχίζει το ρόλο που της έχει ανατεθεί.

Έτσι από την 1η Ιανουαρίου του 2013, έως και μέχρι το τέλος Ιουνίου, σύμφωνα με τον απολογισμό της, έχει προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό μελέτες που αφορούν έργα υψίστης σημασίας για τα νησιά.

Προχωρούν οι συμβάσεις των έργων, αλλά και η δημοπράτησή τους σε 7 νησιά

Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε, πρωτοεμφανίστηκε στις Κυκλάδες το 2003, έπειτα από πρόταση του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου, λόγω αδυναμίας της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, να αντιμετωπίσει τις μεγάλες ζημιές που είχαν προκληθεί από τις βροχοπτώσεις της συγκεκριμένης χρονιάς.

Από εκεί και πέρα η ΕΓΝΑΤΙΑ κυριολεκτικά έγινε το δεξί “χέρι” ιδιαίτερα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, αναλαμβάνοντας έργα, τα οποία δεν μπορεί να υλοποιήσει εκείνη.

Έτσι το πρώτο εξάμηνο του 2013, η συγκεκριμένη εταιρία προχώρησε στη υπογραφή της σύμβασης εκτέλεσης του έργου που αφορά την αντιστήριξη των πρανών Καλντέρας Σαντορίνης.

Το συγκεκριμένο έργο, προϋπολογισμού 4,6 εκατ. Ευρώ, έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης και Νήσων Αιγαίου 2007-2013. Πρόκειται για δύο πολύ σημαντικές παρεμβάσεις, δεδομένου ότι προβλέπεται να γίνει αντιστήριξη των πρανών στην περιοχή του Τελεφερίκ στο παλιό λιμάνι των Φηρών και στο Λιμάνι του Αθηνιού, στις οποίες τα τελευταία χρόνια παρουσιάζονται πολλά φαινόμενα καταπτώσεων, τα οποία αφενός θέτουν σε κίνδυνο τους διερχόμενους και αφετέρου αποτελούν αφορμή δυσφήμισης για ένα από τα πιο ανεπτυγμένα τουριστικά νησιά της χώρας. Πιο συγκεκριμένα τα έργα αυτά προβλέπουν μέτρα προστασίας για την αναχαίτιση των καταπτώσεων βράχων και την αντιστήριξη των πρανών στις δύο αυτές περιοχές που σημειωτέον αποτελούν τα δύο κυριότερα σημεία άφιξης και διακίνησης προς το εσωτερικό του νησιού, και στοχεύουν στην προστασία της κυκλοφορίας των πεζών, της κυκλοφορίας και της στάθμευση των οχημάτων και της αναμονής των επιβατών.

Σε διαδικασία δημοπράτησης βρίσκονται επίσης, έργα που αφορούν την κατασκευή ΧΥΤΑ στη Νάξο και στην Κέα.

Στην ίδια κατηγορία, δηλαδή στη διαδικασία δημοπράτησης, βρίσκονται τα έργα που αφορούν την κατασκευή εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων της Δονούσας και της Θηρασιάς.

Μονάδες αφαλάτωσης σε Αντίπαρο και Κύθνο

Τέλος, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ δρομολόγησε την υπογραφή της σύμβασης για τα έργα που αφορούν τις μονάδες αφαλάτωσης στην Κύθνο και στην Αντίπαρο και ήδη έχουν αναρτηθεί και οι σχετικές προκηρύξεις στο site της εταιρίας.

Για την Αντίπαρο, ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο 1.316.600,00 ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ε.Π Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2007-2013,το οποίο

συγχρημ*ατοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής.

Βασικό σχέδιο του έργου είναι η κατασκευή εγκατάστασης- εξυγίανσης νερού στην περιοχή

του Σιφναίικου Γιαλού, για την εξυπηρέτηση του οικισμ*ού της Αντιπάρου.

Συγκεκριμ*ένα, προβλέπεται η εγκατάσταση δύο συστη*μάτων εξυγίανσης νερού, δυναμ*ικότητας 300 m3/η*μέρα έκαστο.

Η συνολική προθεσμ*ία εκτέλεσης του έργου, ορίζεται σε 24 μήνες, εκ των οποίων 12

μήνες για την κατασκευή του έργου και 12 μήνες για τη λειτουργία της εγκατάστασης

από την η*μέρα υπογραφής της σύ*μβασης.

Ένα ακόμη έργο για τη βελτίωση των συνθηκών ύδρευσης και την αντιμετώπιση

της έλλειψης νερού στα νησιά της Περιφέρειας, εντάχθηκαν στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη, με αποφάσεις του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιάννη Μαχαιρίδη.

Τα έργο αυρό, συνολικού προϋπολογισμού 1,7 εκατ. Ευρώ, αφορά την μονάδα αφαλάτωσης στο Μέριχα Κύθνου.

Το έργο, που θα υλοποιηθεί από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, περιλαμβάνει εγκατάσταση δύο συστημάτων αφαλάτωσης δυναμικότητας 300 κυβικών μέτρων την ημέρα το καθένα, καθώς και τα απαιτούμενα συνοδευτικά έργα, δηλαδή αγωγούς συνολικού μήκους 3.750μ., τρία αντλιοστάσια και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.