Σίφνος

Τουριστικός αντίκτυπος της δράσης μείωσης της πλαστικής σακούλας

  • Δευτέρα, 30 Μαΐου, 2016 - 06:10
  • /   Eνημέρωση: 30 Μαΐου. 2016 - 8:09

Την Τρίτη 24 Μαΐου επισκέφτηκε τη Σίφνο η Δέσποινα Παπαδοπούλου, Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Μήλου. Ήρθε στο νησί μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μήλου, εκπροσωπώντας το Δήμο Μήλου, για να συλλέξει πληροφορίες για τη δράση μείωσης της πλαστικής σακούλας «Κάν’ το όπως ένας Σιφνιός».
Η κυρία Παπαδοπούλου λοιπόν, αφού συνεχάρη όλους τους Σιφνιούς  για την επιτυχημένη εφαρμογή της Ευρωπαϊκής οδηγίας για την Μείωση της Πλαστικής σακούλας, είπε πως στη Μήλο θέλουν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις μας στο θέμα, για να αναπτύξουν την ιδέα αυτή και στο νησί τους.
Έχουμε όμως εμείς καταλάβει όλα τα οφέλη από τη δράση αυτή, που έκανε τη γειτονική Μήλο και κάποια  άλλα νησιά  να θέλουν  να την αντιγράψουν;
Όλοι γνωρίζουμε τα περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά δεν έχω ακούσει κάποιον να μιλάει για τα οικονομικά. Κι επειδή όλοι στη Σίφνο ζούμε από τον τουρισμό, θα μιλήσω εγώ γι’ αυτά που μας αφορούν όλους.
Ελληνικός τουρισμός.
Όλοι ξέρουμε τη σημασία της διαφήμισης για ένα τουριστικό τόπο, καθώς και ότι τα χρήματα που διαθέτει ο Δήμος μας για την τουριστική προβολή είναι περιορισμένα. Μέσα από τη δράση μείωσης της πλαστικής σακούλας όμως, η Σίφνος προβλήθηκε σε εκατοντάδες ΜΜΕ, αφήνοντας ένα έντονα θετικό στίγμα. Τις πρώτες 2 μέρες της δράσης, η είδηση για τη Σίφνο προσέλκυσε 1.200.000 επισκέπτες, μετρώντας μόνο στις μεγάλες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες. Φανταστείτε πόσος ακόμη κόσμος άκουσε για τη Σίφνο στο ράδιο, στην τηλεόραση ή διάβασε για τη δράση μας αυτή στις εφημερίδες, στα blogs, στο facebook! Το μέγεθος της προβολής είναι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της Σίφνου και σίγουρα θα φανεί στις τσέπες όλων μας.  Πρώτον γιατί το όνομα της Σίφνου ακούστηκε και ακούγεται πολύ με αφορμή τη δράση αυτή και δεύτερον γιατί είναι πλέον μεγάλο το ποσοστό των ανθρώπων που επιλέγουν για τις  διακοπές τους τόπους των οποίων οι κάτοικοι καταβάλουν τέτοιες συλλογικές προσπάθειες.
Διεθνής τουρισμός.
Όλοι ξέρουμε πως οι ξένοι έχουν υιοθετήσει χρόνια τώρα παρόμοιες δράσεις. Είναι πια λίγα και θεωρούνται υπανάπτυκτα τα μέρη που γίνεται τόσο αλόγιστη χρήση πλαστικής σακούλας  όσο στην Ελλάδα, όπως είναι ελάχιστα τα μέρη που δε χρεώνουν την πλαστική σακούλα, ως αντικίνητρο στη χρήση της.
Η Σίφνος, εφαρμόζοντας από νωρίς την οδηγία της  Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Μείωση της Πλαστικής σακούλας σε όλη την Ευρώπη, μπαίνει δυναμικά στο χάρτη των πράσινων τουριστικών προορισμών, προσελκύοντας ακόμη περισσότερους περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους τουρίστες.
Τουρισμός γενικά.
Μειώνοντας τη χρήση της  πλαστικής  σακούλας, θα έχουμε το νησί μας ακόμη πιο καθαρό, αφήνοντας καλύτερες εντυπώσεις σε όλους τους επισκέπτες που δε θα βλέπουν πια τις πλαστικές σακούλες που πήρε ο αέρας να σέρνονται στους δρόμους, να πιάνονται στα δέντρα ή να γεμίζουν τις ρεματιές και τα μονοπάτια. Και καλύτερες εντυπώσεις σημαίνει περισσότεροι τουρίστες τα επόμενα χρόνια.
Ας αναλογιστούμε όλοι την επόμενη φορά που θα πάρουμε πλαστική σακούλα τι ζημιά κάνουμε στο περιβάλλον, σ τη ζωή μας και στην τσέπη μας και είμαι σίγουρος πως θα σταματήσουμε να τις χρησιμοποιούμε αλόγιστα. Έτσι θα κάνουμε τη Σίφνο το πρώτο ελληνικό νησί χωρίς πλαστικές σακούλες, αναβαθμίζοντας  τη ζωή μας και το τουριστικό μας προϊόν.
Αξίζουν συγχαρητήρια στη Συνεταιριστική Εταιρία Σίφνου που ξεκίνησε τη δράση αυτή, όπως και στον Πολιτιστικό Σύλλογο, τον Σύλλογο Επαγγελματιών, τον Σύλλογο Ενοικιαζόμενων Δωματίων, το Σωματείο Αγγειοπλαστών και τους άλλους φορείς της Σίφνου που μαζί με το Δήμο την υποστηρίζουν έμπρακτα. Είμαι πεπεισμένος πως πολύ σύντομα, με αφορμή τη δράση μείωσης της πλαστικής σακούλας, θα κάνουμε όλο τον κόσμο να μιλάει με θαυμασμό για το νησί μας.