Έγκριση της α’ φάσης της Κυκλοφοριακής Μελέτης για τη βελτίωση και της κυκλοφορίας και την οργάνωση της στάθμευσης στην χερσαία ζώνη του Λιμένα Τήνου

Απόπειρα “τακτοποίησης” του κυκλοφοριακού

Εγκρίθηκε από τη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Τήνου, το α’ στάδιο της κυκλοφοριακής μελέτης, προκειμένου να βελτιωθεί η ροή της κυκλοφορίας, όπως και να οργανωθεί η στάθμευση των οχημάτων στη χερσαία ζώνη του Λιμένα της Τήνου.

Δεδομένων των σοβαρών προβλημάτων στην κυκλοφορία, που παρουσιάζονται στην περιοχή του λιμανιού, ο Δήμος Τήνου και το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Τήνου – Άνδρου, προχώρησαν στην εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης, προκειμένου να εξεταστούν πιθανές λύσεις, τόσο για την διευκόλυνση των κυκλοφοριακών ροών, όσο και για την ταξινόμηση των χώρων στάθμευσης, ενώ ταυτόχρονα, να διερευνηθεί η πιθανότητα πεζοδρόμησης τμήματος του δρόμου.

Υλοποίηση απόφασης του προηγούμενου χρόνου

Η απόφαση για την ανάθεση σύνταξης της κυκλοφοριακής μελέτης είχε ληφθεί από το ΔΣ του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Τήνου – Άνδρου, κατά τη συνεδρίαση της 9ης Σεπτεμβρίου 2015, με τον Πρόεδρο του ΔΛΤ, κ. Ευάγγελος Κορνάρος, να αναφέρεται στους λόγους, για τους οποίους κατά την περσινή θερινή τουριστική περίοδο, το Ταμείο δεν είχε προχωρήσει στην πεζοδρόμηση τμήματος της παραλιακής οδού, δεδομένου, ότι δεν υπήρχε σαφήνεια στην εικόνα του κυκλοφοριακού προβλήματος, την οποία παρέχει η συγκεκριμένη μελέτη.

Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με τον Πρόεδρο, το Λιμενικό Ταμείο προχώρησε στην υλοποίηση της δέσμευσης για εκπόνηση της «Κυκλοφοριακής μελέτης για τη βελτίωση της κυκλοφορίας και την οργάνωση της στάθμευσης στην χερσαία ζώνη Λιμένα Τήνου», προκειμένου να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες, έτσι ώστε να υπάρχει εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία, «θα μπορεί να εφαρμοστεί και να λύσει αρκετά από τα κυκλοφοριακά προβλήματα όλης της παραλιακής ζώνης όπως, την πεζοδρόμηση της παραλιακής οδού, την στάση και την στάθμευση των οχημάτων κτλ», καθώς, όπως επεσήμανε, «η παραλιακή ζώνη της Τήνου αντιμετωπίζει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα, παρ’ όλες τις προσπάθειες που έχουν καταβληθεί έως σήμερα», κρίνοντας απόλυτα απαραίτητη την εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης.

Αξίζει να σημειωθεί, πως για τη σύνταξη της μελέτης το ΔΛΤ Τήνου – Άνδρου απευθύνθηκε εν πρώτοις στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Τήνου, η οποία ωστόσο δήλωσε αδυναμία, ενώ στη συνέχεια υπήρξε σχετική επικοινωνία και με τη Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Περιβάλλοντος και Υποδομών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, η οποία επίσης απάντησε αρνητικά στο αίτημα του Ταμείου, λόγω μη αρμοδιότητας και λόγω αδυναμίας.

Παρ’ όλα αυτά, καθώς με σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΛΤ, επιτρέπεται η, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας περί εκπόνησης μελετών, απευθείας ανάθεση της εκπόνησης μελέτης σε πτυχιούχο μελετητή ή μελετητικό γραφείο Α ή Β΄ τάξης πτυχίου, εφόσον η προεκτιμώμενη αμοιβή όλων των σταδίων της μελέτης δεν υπερβαίνει σε ποσοστό το τριάντα τοις εκατό (30%) του ανωτάτου ορίου αμοιβής πτυχίου Α΄ τάξης, η σύνταξη της μελέτης ανατέθηκε απευθείας σε πολιτικό μηχανικό, ενώ υπήρξε και έρευνα για την εξεύρεση κατάλληλου μελετητή, που να γνωρίζει τα προβλήματα της περιοχής και να έχει άριστη γνώση των τοπικών συνθηκών και των κυκλοφοριακών αναγκών της Τήνου.

Στην αυτή συνεδρίαση και σύμφωνα με την αναρτημένη στον ιστότοπο του προγράμματος Δι@ύγεια του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία ο φάκελος του έργου της «Κυκλοφοριακής μελέτης για τη βελτίωση της κυκλοφορίας και την οργάνωση της στάθμευσης στην χερσαία ζώνη Λιμένα Τήνου» που συντάχθηκε τον Σεπτέμβριο 2015 από την Πολ. Μηχανικό ΤΕ Ορφανού Άννα, ενώ ανατέθηκε η σύνταξη της "Κυκλοφοριακής μελέτης για τη βελτίωση της κυκλοφορίας και την οργάνωση της στάθμευσης στην χερσαία ζώνη Λιμένα Τήνου" στον Κατσώλη Στέφανο Α.Τ.Μ.ΕΜΠ με πτυχίο κατηγορίας 10 «Μελέτες συγκοινωνιακών έργων και κυκλοφοριακές» τάξης Β με αρ. μητρώο 12438 και ημερομηνία λήξης 22/07/2025 με έδρα την Αθήνα, αντί του ποσού των 14.250,00€ (πλέον ΦΠΑ).

Οξυμένα κυκλοφοριακά προβλήματα τη θερινή περίοδο

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η κυκλοφοριακή μελέτη επιχειρεί να βάλει τάξη σε μία χαώδη κατάσταση, που επικρατεί στην παραλιακή οδό της Χώρας Τήνου, δεδομένου, ότι ιδιαίτερα κατά την καλοκαιρινή περίοδο, η άναρχη στάθμευση των οχημάτων, σε συνδυασμό με τις αφίξεις και αναχωρήσεις των επιβατηγών πλοίων, καθιστά τη ροή της κυκλοφορίας εξαιρετικά δύσκολη, όπως επίσης και τη διέλευση των πεζών.

Παράλληλα, ήδη από τα προηγούμενα χρόνια, έχει ξεκινήσει η οργάνωση της κυκλοφορίας, στην ευρύτερη περιοχή της Χώρας, σύμφωνα με τη Μελέτη Κυκλοφοριακών Παρεµβάσεων στα πλαίσια της Βελτίωσης της Αστικής Κινητικότητας στη Χώρα της Τήνου, που εκπονήθηκε κατά τη θητεία της π. Δημοτικής Αρχής Τήνου, υπό τον κ. Παναγιώτη Κροντηρά, καθώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα επεκτείνεται σε αρκετές κύριες οδικές αρτηρίες στο κέντρο της πόλης.

Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψιν, ότι η εφαρμογή κυκλοφοριακών μέτρων, δεν δύναται να φέρει ικανοποιητικό αποτέλεσμα, όταν οι υπηρεσίες εποπτείας και επιβολής των μέτρων, όπως η Αστυνομία, το Λιμενικό Σώμα και η Δημοτική Αστυνομία βρίσκονται υποστελεχωμένες ή απούσες, η λύση του προβλήματος, έγκειται σε ένα μεγάλο βαθμό στη συνεργασία, τόσο της τοπικής κοινωνίας και των οδηγών, όσο και των επισκεπτών, οι οποίοι θα απαιτηθεί να σεβαστούν τα επιβαλλόμενα μέτρα.

Σε κάθε περίπτωση, υλοποιείται μία πάγια ανάγκη για τη “βιτρίνα” του νησιού της Τήνου, που σκοπό έχει την εξυπηρέτηση των αυξημένων αναγκών του νησιού στο συγκεκριμένο τομέα, ιδιαίτερα κατά την περίοδο του Αυγούστου, που χιλιάδες επισκέπτες συρρέουν, προκειμένου να προσκυνήσουν την Ιερά Εικόνα της Παναγίας, στον Ι.Ν. Ευαγγελίστριας Τήνου. 

Ετικέτες: