Εργασίες συντήρησης στην προβλήτα του εμπορικού λιμένα, στη θέση Βίντσι της Παροικιάς, συντελέστηκαν, εν αγνοία Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Δήμου και Λιμεναρχείου Πάρου

Άγνωστος ο εντολέας και ο σκοπός

Αναστάτωση, όχι μόνο σε κατοίκους, αλλά και σε Δήμο και Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο, έχει προκαλέσει η αυθαίρετη έναρξη εργασιών βελτίωσης, στην προβλήτα του εμπορικού λιμένα, στο λιμάνι της Παροικιάς στην Πάρο.

Όλα ξεκίνησαν, όταν στις 26 Σεπτεμβρίου εμφανίστηκε συνεργείο, στην προβλήτα του εμπορικού λιμένα στη θέση Βίντσι, της Παροικιάς, πραγματοποιώντας εργασίες συντήρησης στην προβλήτα, η οποία αντικειμενικά παρουσιάζει σχετικά προβλήματα, χωρίς όμως να έχει λάβει καμία απαραίτητη έγκριση από το Λιμεναρχείο, ενώ οι εργασίες πραγματοποιούνταν εν αγνοία του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάρου – Αντιπάρου, το οποίο, ουσιαστικά, έχει την αρμοδιότητα να παρέμβει σε οποιαδήποτε λιμενική εγκατάσταση.

Το ζήτημα προκάλεσε ερωτηματικά στους κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι κατέθεσαν γραπτό ερώτημα προς το Λιμενάρχη Πάρου, όσον αφορά στη νομιμότητα των εργασιών.

Πλέον της μίας εβδομάδας η συνέχιση των εργασιών

Όπως αναμεταδίδουν τα τοπικά μέσα της Πάρου και δεν διαψεύδουν οι υπεύθυνοι, τη Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου και στην προβλήτα του χώρου φορτοεκφορτώσεως, έκανε την εμφάνισή του συνεργείο, το οποίο άμεσα ξεκίνησε εργασίες, με τεχνίτες εντός και εκτός θαλάσσης, για τη διευκόλυνση των οποίων μεταφέρονταν μεγάλα μηχανήματα, εργαλεία και δομικά υλικά, στο σημείο του τελευταίου τμήματος του λιμενοβραχίονα.

Οι εργασίες συνεχίστηκαν για μέρες, έως και τις 5 Οκτβωρίου, όταν έφτασαν στην προβλήτα του Βιντσίου ένα μηχάνημα πρέσας μπετόν και μία μπετονιέρα, τα οποία, όμως, σε λίγη ώρα αποσύρθηκαν, μαζί με το συνεργείο, χωρίς να προβούν σε περαιτέρω εργασίες.

Χαρακτηριστικό της υπόθεσης αποτελεί, ότι οι εργασίες πραγματοποιούνται εν αγνοία και του Λιμεναρχείου Πάρου, καθώς ιδιοκτήτες ακινήτων και καταστηματάρχες της περιοχής, προχώρησαν στην κατάθεση έγγραφου ερωτήματος προς το Λιμεναρχείο, το οποίο και διατηρεί την ευθύνη ελέγχου των όποιων ενεργειών εντός της λιμενικής ζώνης, σε σχέση με το ποιος πραγματοποιεί τις εργασίες, τι είδους εργασίες είναι αυτές, ποιος είναι ο σκοπός τους, όπως επίσης και ποιος έχει αναλάβει τη χρηματοδότησή τους.

Αξίζει να σημειωθεί, πως το γραπτό ερώτημα των πολιτών κατατέθηκε τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου, ενόσω ακόμη εκτελούνταν οι εργασίες, οι οποίες συνεχίστηκαν απρόσκοπτα έως και δύο ημέρες μετά.

Όπως σημειώνεται στον τοπικό Τύπο της Πάρου, στις 5 Οκτωβρίου, ο Λιμενάρχης Πάρου, διέταξε την προκαταρκτική εξέταση για τη διερεύνηση ενδεχομένου ανομίας, σχετικά με τις εργασίες, δεδομένου, ότι φημολογούνταν, πως αυτές διενεργούνταν χωρίς τις απαραίτητες άδειες και ενώ το Λιμενικό Ταμείο δεν διέθετε στέλεχος, που να μπορεί επίσημα να απαντήσει αν οι εργασίες γίνονταν με δική του ευθύνη, καθώς ο πρόεδρος του φορέα, βρισκόταν εκτός Πάρου.

Παράλληλα, και εφόσον το Λιμενικό Ταμείο αποτελεί ανεξάρτητο φορέα του Δήμου και διαθέτει διαφορετική διοίκηση από αυτή του Δήμου, όταν τέθηκε το ερώτημα κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, στις 4 Οκτωβρίου, σχετικά με το ποιος πραγματοποιεί εργασίες στο χώρο φορτοεκφόρτωσης του λιμένα της Παροικιάς, ο Δήμαρχος Πάρου, κ. Μάρκος Κωβαίος, δήλωσε άγνοια σχετικά με το ζήτημα, δηλώνοντας, πως υπεύθυνος για τα ζητήματα αυτά είναι ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου και όχι ο Δήμαρχος.

Παραμένει άγνωστος ο εντολέας

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάρου – Αντιπάρου, κ. Σταύρος Καραχάλιος δηλώνει στην εφημερίδα, πως σε καμία περίπτωση το ΔΛΤ δεν έχει δώσει άδεια για εργασίες, αλλά ούτε έχει προβεί το ίδιο ως φορέας, καθώς, οι αυθεντικές, μελέτες, που έχουν νομίμως δοθεί προς έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες, για την επισκευή των φθορών της προβλήτας, δεν έχουν ακόμη έπειτα από αρκετά χρόνια, λάβει τις απαραίτητες άδειες.

«Το θέμα έχει πάει ήδη στον Εισαγγελέα», τονίζει ο κ. Καραχάλιος, σημειώνοντας επίσης, ότι «εμείς δεν είχαμε και δεν έχουμε αδειοδότηση να παρέμβουμε σε αυτό το κομμάτι. Ακόμη και σε ένα άλλο κομμάτι του κεντρικού λιμένα, που προσπαθούσαμε να κάνουμε βελτίωση και το οποίο έχει μεγαλύτερη σπηλαίωση, δεν έχουμε ακόμη έγκριση, αν και επιχειρούμε από τότε που αναλάβαμε».

«Δεν δώσαμε καμία άδεια ως Λιμενικό Ταμείο, ούτε μπορούμε να δώσουμε», επισημαίνει, υποστηρίζοντας, ότι «το τι έχει γίνει και το τι έγινε δεν το ξέρω, γιατί κι εγώ δεν ήμουν στην Πάρο» και πως ενημερώθηκε για τις εργασίες από το Λιμενάρχη, ενώ δεν ήρθε σε επαφή με κανένα από τα μέλη του συνεργείου, ώστε να γνωστοποιηθεί ο υπεύθυνος για αυτές τις εργασίες.

Όπως εξήγησε, «αν το Λιμεναρχείο αποφάσιζε την άμεση επισκευή του έργου, ο Λιμενάρχης διατηρεί το δικαίωμα, σύμφωνα με το νόμο 2971, να δώσει απευθείας ανάθεση, αν το κρίνει απαραίτητο. Ως συνήθως όμως, αυτά τα έργα, πηγαίνουν προς έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες», προσθέτοντας, πως η διαδικασία αυτή είναι εξαιρετικά χρονοβόρα, ειδικά για τις λιμενικές εγκαταστάσεις και ειδικότερα για το λιμάνι της Πάρου, στο οποίο εμπλέκονται και αρκετές υπηρεσίες της Αρχαιολογίας.

Ο κ. Καραχάλιος τόνισε πως το θέμα έχει πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης και έκλεισε λέγοντας, πως «ήδη έχουν ξεκινήσει οι ανακρίσεις».