Ξεκινούν οι ενέργειες για την ανάπτυξη ενός σχεδίου προβολής και προώθησης του τουριστικού προϊόντος της Τήνου με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου

Ολοκληρωμένη στρατηγική χωρίς σπατάλες

Ομόφωνα ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Τήνου την πίστωση περίπου 10.000 ευρώ, για την υπηρεσία ανάπτυξης ολοκληρωμένου σχεδίου Marketing του τουριστικού προϊόντος της Τήνου.

Μετά από περίπου δύο χρόνια της θητείας της παρούσας δημοτικής Αρχής στο Δήμο Τήνου, ξεκινούν οι ενέργειες, για την ανάπτυξη ενός στρατηγικού σχεδιασμού, για την προώθηση του τουριστικού προορισμού και την δημιουργία μίας μοναδικής ταυτότητας, στο πλαίσιο πάντα της πολιτικής, που έχει διαμορφώσει σε ευρύτερο επίπεδο, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Το θέμα εισηγήθηκε η Αντιδήμαρχος Τήνου, υπεύθυνη και για τον τομέα του τουρισμού, κ. Δεληγιάννη Αναστασία, η οποία στην έναρξη της εισήγησή της, δε δίστασε, με αυτοκριτικό τόνο, να σημειώσει, πως αυτή η εισήγηση θα έπρεπε να είχε έρθει στο τραπέζι των δημοτικών συνεδριάσεων πολύ καιρό πριν.

Πλήρης προσέγγιση με κόστος 10.000 ευρώ

Σύμφωνα με την κ. Δεληγιάννη, στόχοι του σχεδίου marketing, είναι η ανάλυση και σύνθεση του βασικού τουριστικού προϊόντος του νησιού, η δημιουργία ανταγωνιστικής ταυτότητας, καθώς και η δημιουργία του κεντρικού μηνύματος διαφοροποίησης, δηλαδή μία ολοκληρωμένη δημιουργική στρατηγική, που οδηγεί στην πρόταση ενός διαρθρωμένου πλάνου ενεργειών προβολής, σε επιλεγμένες αγορές και τουριστικά κοινά-στόχους.

Η Αντιδήμαρχος επεσήμανε, πως η μελέτη θα υλοποιηθεί με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές που θα λάβει ο μελετητής από την εταιρεία Μarketing Greece, η οποία αποτελεί στην τουριστική προώθηση εταίρο, υπό την αιγίδα του ΣΕΤΕ, του ΕΟΤ, του Υπ. Τουρισμού και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Οι κατευθύνσεις αφορούν στην εξειδίκευση του μοντέλου ανάπτυξης διεθνούς εταιρείας συμβούλων, που εφαρμόζει, ώστε να ανταποκρίνεται εξειδικευμένα στις ανάγκες της Τήνου, ως τουριστικού προορισμού.

Η μεθοδολογία που θα χρησιμοποιηθεί, ώστε να οριστούν τα ελκυστικότερα κοινά – στόχοι, είναι, όπως ανέφερε η Αντιδήμαρχος η συγκέντρωση των χαρακτηριστικών, που μπορούν να συντελέσουν στη δημιουργία ανταγωνιστικής ταυτότητας, η σύνθεση του προφίλ της Τήνου ως τουριστικού προορισμού, η στρατηγική τοποθέτησης και δημιουργία ανταγωνιστικής ταυτότητας, η σύνθεση του χαρτοφυλακίου του τουριστικού προϊόντος και η αναγνώριση των χαρακτηριστικών του, η παρουσίαση των θεματικών και εμπειριών που ανταποκρίνονται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προορισμού, ο σχεδιασμός και προσδιορισμός επικοινωνιακών και προωθητικών δράσεων, σε επίπεδο καταναλωτικό και εμπορικό και κατόπιν, η πρόταση χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού δράσεως, σε επίπεδο τάξης μεγέθους.

Για τις δράσεις αυτές, η κ. Δεληγιάννη σημείωσε, πως το Δημοτικό Συμβούλιο καλείται να εγκρίνει την πίστωση στο σχετικό κωδικό, του ποσού των 9.777,42 ευρώ, συν ΦΠΑ.

Όσον αφορά στους λόγους, για τους οποίους καθυστέρησε η έλευση του ζητήματος προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, κατόπιν σχετικού ερωτήματος από τον επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας, η κ. Δεληγιάννη, σημείωσε, πως αυτή οφείλεται σε προϋπάρχουσα μελέτη, η οποία είχε συγκεχυμένο περιεχόμενο, που δεν θεωρήθηκε ικανό να εκτελεστεί και άρα έπρεπε να υπάρξει εξ αρχής σχεδιασμός.

Όπως ενημέρωσε, η εύρεση του κατάλληλου αναδόχου, θα γίνει μέσα από τη συνεργασία με την εταιρεία Marketing Greece.

Τέλος, τόνισε, πως η υλοποίηση ενός τέτοιου στρατηγικού σχεδιασμού για την οργανωμένη και στοχευμένη προβολή του νησιού σε ελληνικές και ξένες αγορές, είναι κοινός στόχος, τόσο του Δήμου Τήνου, όσο και των φορέων του νησιού, οι οποίοι εδώ και χρόνια απαιτούσαν να υπάρξει αντίστοιχος σχεδιασμός, ενώ διαβεβαίωσε, πως οι όποιες προτάσεις του μελετητή, θα έρθουν κατόπιν διαβούλευσής του με τους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους με τον τουρισμό φορείς του νησιού, ώστε το αποτέλεσμα να καταστεί ικανοποιητικό.

«Τον κόσμο που πήραμε πρέπει να τον κρατήσουμε»

Εκ μέρους της μείζονος μειοψηφίας, ο σύμβουλος, κ. Γκύζης, πρότεινε να υπάρξει στο στρατηγικό σχέδιο σαφής διαχωρισμός των δύο κύριων τουριστικών ροών, του κλασσικού τουρισμού και του προσκυνηματικού, καθώς ο τελευταίος, αποτελεί ανταγωνιστικό και χαρακτηριστικό προϊόν του νησιού, που ανοίγει ευκαιρίες.

Επιπλέον, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, κ. Κροντηράς, προειδοποίησε υπενθυμίζοντας, πως η άνοδος στην επισκεψιμότητα δεν αφορά μόνο στην Τήνο, αλλά στο σύνολο των Κυκλάδων, ότι υπάρχουν πολλές παράμετροι, αλλά και ιδιαιτερότητες, τις οποίες θα πρέπει να λάβει υπόψιν ο μελετητής.

«Θα πρέπει να μας προβληματίσει, ότι δεν ήταν μόνο για την Τήνο μία καλή τουριστική σεζόν. Έχουμε επίσημα στοιχεία, ότι ανάλογη αύξηση είχε και η Άνδρος, διπλάσια αύξηση είχε η Νάξος από εμάς, σχεδόν στα ίδια επίπεδα ήταν η Σύρος από εμάς, ενώ ανάλογη και μεγαλύτερη αύξηση από εμάς είχε η Σίφνος. Δεν βάζω τους προορισμούς Μύκονο, Πάρο και Σαντορίνη, που είναι κλασσικοί προορισμοί και έχουν τη δική τους γραμμή. Κι αυτό οφείλεται, στο ότι τα γειτονικά μας νησιά, λόγω του μεταναστευτικού, είχαν αυτό το πρόβλημα και πήραμε εμείς πολύ κόσμο. Το θέμα είναι, ότι τον κόσμο που πήραμε, πρέπει να τον κρατήσουμε», ανέφερε.

Επίσης, επεσήμανε, ότι «το δεύτερο που θα πρέπει να μας προβληματίσει – το είπε σωστά ο κ. Γκύζης και πρέπει να είναι ένας τομέας – είναι ότι όταν θα δούμε τη διακύμανση του τουρισμού, θα δούμε ότι τον Σεπτέμβριο, από τις 15 και μετά, αυξήθηκε ο τουρισμός της Τήνου μόνο από το θρησκευτικό-προσκυνηματικό τουρισμό. Αυτό είναι ένα ζητούμενο. Να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος, σε ολόκληρο το νησί».

Στην τοποθέτησή του, ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας, κ. Πέτρος Κουσουνάδης, συμφώνησε με την Αντιδήμαρχο, όσον αφορά στις διαφορετικές προσεγγίσεις των δύο διαχωρισμένων τουριστικών ροών που πρότεινε η μείζων αντιπολίτευση, πως η απόφαση αυτή θα πρέπει να ληφθεί από το μελετητή κατόπιν εξέτασης των στοιχείων.

Τις τοποθετήσεις έκλεισε ο Δήμαρχος Τήνου, κ. Σίμος Ορφανός, ο οποίος κάλεσε σε σύμπνοια, προκειμένου ένα ζήτημα τόσο σοβαρό, όπως το μέλλον της τουριστικής προώθησης του νησιού, να τύχει της στήριξης του συνόλου των αιρετών.

«Καλώς συζητάμε και αναλύουμε όσο καλύτερα μπορούμε. Στα θέματα του τουρισμού, νομίζω πως όλοι μαζί πρέπει να τα αγκαλιάσουμε, να δούμε όλες αυτές τις δυνατότητες, που μπορούν να δώσουν ένα καλύτερο αύριο στο νησί μας, τους στόχους που πρέπει να ακολουθήσουμε από δω και πέρα, τα στατιστικά στοιχεία που θα μας έρθουν, να μπορέσουμε κι εμείς να πάρουμε τις αποφάσεις μας και να ακολουθήσουμε έναν καλό δρόμο», σημείωσε, υπογραμμίζοντας, ότι «η παρούσα Τουριστική Επιτροπή έχει δείξει, ότι και κουβεντιάζει και ενημερώνει και ότι μοχθεί. Κατά συνέπεια, βλέπουμε και αποτελέσματα. Ας τους δώσουμε ακόμη ένα κουράγιο για να συνεχίσουν το έργο που κάνουν, και να μην προσπαθούμε να τους μειώσουμε».