Σε συνέχιση καλών πρακτικών και εμπλουτισμό των ενεργειών, με έμφαση στην ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, βασίζεται ο τουριστικός προγραμματισμός του Δήμου Τήνου για το 2017

Δημιουργία βάσεων και στοχευμένη προώθηση

Έμφαση στην αξιοποίηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του νησιού, για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, δίνει ο Δήμος Τήνου, με βάση το πρόγραμμα τουριστικής προβολής, που εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Το πρόγραμμα, σύμφωνα με την αρμόδια Αντιδήμαρχο, κ. Αναστασία Δεληγιάννη, περιλαμβάνει δράσεις τουριστικής προβολής αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης. Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου τουριστικού marketing και είναι προσαρμοσμένες στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ελληνικής πραγματικότητας.

Σκοπός του σχεδίου δράσης, όπως τονίζει η Τουριστική Επιτροπή, είναι να χρησιμοποιηθούν τα κατάλληλα μέσα, με τον αποτελεσματικότερο τρόπο ώστε να υπάρξει στοχευμένη προώθηση, ενώ η επιλογή των προτεινόμενων ενεργειών έγινε με το δεδομένο των ενεργειών που έχουν ήδη λάβει χώρα, βάσει του πλάνου του 2016 και την συνέχιση και ανάπτυξη αυτών, ενώ κεντρικός στόχος του σχεδίου παραμένει η προβολή της Τήνου ως πολυδιάστατου ανταγωνιστικού τουριστικού προορισμού.

Το σχέδιο δράσης, για το 2017, διαρθρώνεται σε 10 επί μέρους ενέργειες, οι οποίες παρουσιάστηκαν στο Σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου, κοστολογημένες, με το συνολικό κόστος να κυμαίνεται στις 70 περίπου χιλιάδες ευρώ.

Διαδικτυακή προώθηση

Έχοντας προχωρήσει στον επανασχεδιασμό και τη συμπλήρωση φωτογραφικού υλικού στην ιστοσελίδα του Δήμου Τήνου και την ενεργοποίηση σελίδων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την τελευταία διετία, για το 2017 προτείνεται ο εμπλουτισμός των κειμένων και η πρόβλεψη κονδυλίου για την διαφημιστική προβολή των παραπάνω (σταθερή διαφήμιση και προώθηση της σελίδας μέσω Facebook ads (promoted posts & Page ads).

Θεματικές παρουσιάσεις στο εξωτερικό

Σε συνεργασία με τα κατά τόπους γραφεία του Ε.Ο.Τ στο εξωτερικό (χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της εκδήλωσης που έλαβε χώρα στην Γαλλία το 2015 και το 2016 ) θα γίνουν σχεδιασμένες θεματικές εκθέσεις-παρουσιάσεις, σε Παρίσι και Λονδίνο, για προσέλκυση τουριστικών πρακτόρων, δημοσιογράφων και κοινού, στις οποίες θα γνωρίσουν τις παροχές της περιοχής με συνεργασία επιχειρήσεων

Παράλληλα, θα συνεχιστεί η φιλοξενία τουριστικών φορέων και ειδικών δημοσιογράφων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, σε συνεργασία πάντα με τον ΕΟΤ.

Στην οργανωμένη προώθηση, θα συμβάλλει και η συνέχιση της λειτουργίας του υφιστάμενου γραφείου Τύπου, για αποστολή δελτίων Τύπου στα ΜΜΕ εσωτερικού, καθώς και η παρουσία του Δήμου, είτε μεμονωμένα, είτε σε περίπτερα της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και του ΕΟΤ.

Διοργάνωση ημερίδων/εκδηλώσεων

Για την ολοκληρωμένη τουριστική προβολή της Τήνου, επιβάλλεται, σύμφωνα με την Τουριστική Επιτροπή, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση θεματικών εκδηλώσεων και ημερίδων, πολιτιστικού περιεχομένου, από τοπικούς και μη φορείς, υπό την αιγίδα, ωστόσο, του Δήμου, για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, με στόχευση τη στήριξη και ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και την επιμήκυνση της περιόδου.

Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται η οργάνωση εκδηλώσεων με έμφαση στην ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού όπως πεζοπορία, καταδύσεις, αναρρίχηση κλπ κυρίως σε μήνες χαμηλής επισκεψιμότητας, καθώς και η οργάνωση εκδηλώσεων με τους επαγγελματίες του νησιού και τους Συλλόγους και φορείς για το marketing plan της Τήνου.

Παραγωγή υλικού / press kit

Για την υποστήριξη όλων των δράσεων προβολής το υπάρχον δημιουργικό υλικό (photo gallery, videos, μακέτες εντύπων, οδηγοί κ.λ.π.) θα αξιολογηθεί και είτε θα γίνουν επανεκτυπώσεις, με τις κατάλληλες τροποποιήσεις, είτε θα παραχθούν από την αρχή νέα υλικά, όπως, ενδεικτικά, χάρτες και λοιπό υλικό σε σύγχρονη μορφή.

Στα νέα «έντυπα», τονίζεται, ότι θα πρέπει να υπάρχει όσο το δυνατό ισορροπημένη παρουσίαση των προορισμών και των προσφερόμενων προϊόντων. Στο έντυπο θα πρέπει να αναγράφεται εμφανώς η ιστοσελίδα, η οποία αποτελεί το βασικό εργαλείο από το οποίο θα μπορεί να αντλεί περισσότερες πληροφορίες ο ενδιαφερόμενος.

Το έντυπο θα διανέμεται σε όλα τα ξενοδοχεία – καταλύματα – Δήμος – εκθέσεις κλπ, ενώ θα πρέπει να υπάρχει έκδοση τουλάχιστον στα Αγγλικά και να υπάρχει ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Δήμου, σε εκτυπώσιμη μορφή. Ειδική μορφή αυτού του υλικού θα ενσωματωθεί σε USB, ώστε να χρησιμοποιηθεί ως press kit. Επίσης, προτείνεται η δημιουργία εντύπου στα γαλλικά.

Προτάθηκε επίσης η δημιουργία οδηγού για την αναρρίχηση και το bouldering, όπως και η δημιουργία video για την Τηνο, προκειμένου να ανανεωθεί το ήδη υφιστάμενο.

Ανάλυση και σχέδιο μάρκετινγκ

Το 2016 έγινε η ανάθεση μελέτης για τη δημιουργία Ανάλυσης και Σχεδίου Μάρκετινγκ του τουριστικού προϊόντος προορισμού, ενώ για το 2017 προτείνεται να γίνει ανάλυση μάρκετινγκ με βάση τα χαρακτηριστικά του τουριστικού προορισμού, μετά και από την αναγνώριση και ανάλυση των τουριστικών υποδομών και δυνατοτήτων του προορισμού, ανάλυση των κυριότερων ισχυρών και αδύναμων σημείων του προορισμού, ανάλυση που αποσκοπεί στη διαπίστωση τυχόν αδυναμιών ώστε να προταθούν λύσεις που θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα, στρατηγική τοποθέτηση και δημιουργία ανταγωνιστικής ταυτότητας για το προϊόν, ώστε να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και να προωθείται σε κατάλληλα κοινά στόχους.

Επιπλέον, να οριστούν οι ελκυστικότερες αγορές στόχοι, με βάση την προσδοκώμενη κερδοφορία και σε σχέση με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Τήνου, με αντίστοιχο σχεδιασμό στοχευμένων επικοινωνιακών και προωθητικών ενεργειών.

Ανάδειξη εναλλακτικού τουρισμού

Σε συνέχεια του περσινού προγραμματισμού, ο Δήμος Τήνου, στο πλαίσιο ανάπτυξης του πεζοπορικού τουρισμού, προτίθεται να προχωρήσει στην ανάθεση υπηρεσίας με αντικείμενο την εκπόνηση σχεδίου με στόχο την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού στο νησί, την ανάδειξη του φυσικού, πολιτισμικού και ιστορικού περιβάλλοντος και την ενίσχυση και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος.

Ο Δήμος Τήνου, έχει ήδη προβεί στην αποτύπωση και τον καθαρισμό των μονοπατιών του νησιού. Για την αξιοποίηση τους στην κατεύθυνση του πεζοπορικού τουρισμού. Το προτεινόμενο «Σχέδιο Ανάπτυξης Πεζοπορικού Τουρισμού» θα περιλαμβάνει προτάσεις για την ανάπτυξη του πεζοπορικού τουρισμού με βάσει ευρωπαϊκές και διεθνείς πρακτικές για την προσέλκυση στην Τήνο επισκεπτών – πεζοπόρων και προβολή της στο εξωτερικό.

Συγκεκριμένα, το «Σχέδιο Ανάπτυξης Πεζοπορικού Τουρισμού», μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει:

• τη δημιουργία δικτύου πεζοπορικού τουρισμού των υφιστάμενων μονοπατιών του Δήμου Τήνου με βάση ευρωπαϊκά και διεθνή κριτήρια - πρακτικές πεζοπορίας.

• την παραγωγή ψηφιακών αρχείων μετά από λεπτομερή καταγραφή σε ηλεκτρονική μορφή του δικτύου, για τη δημιουργία πεζοπορικής εφαρμογής (application), όπου θα σημειώνονται όλα τα τεχνικά στοιχεία (αρίθμηση/ονομασία διαδρομών, συνολικό μήκος, βαθμός δυσκολίας, χρόνος πεζοπορίας).

• την περιγραφή της απαιτούμενης σήμανσης του δικτύου με αναφορά στα σημεία τοποθέτησης, τη μορφή των πινακίδων, τα στοιχεία πληροφόρησης των πινακίδων κατεύθυνσης (προορισμός, χρόνος, απόσταση, κατεύθυνση βέλους).

Ταυτόχρονα, εκτός από τα μονοπάτια προτείνεται και η ανάπτυξη δράσεων που έχουν να κάνουν με τη βελτίωση του αναρριχητικού πεδίου και ιδιαίτερα με την προμήθεια καινούργιων πασσάλων αναρρίχησης που θα τοποθετηθούν από εθελοντές αναρριχητές στο αναρριχητικό πεδίο του Εξωμβούργου καθώς και με την αντικατάσταση των παλιών.

 

Ετικέτες: