Επιστολή – παρέμβαση εκπροσώπων των επιχειρηματιών ενοικιαζομένων δωματίων της Πάρου, σχετικά με τα αποτελέσματα της παρουσίασης του Master Plan για το λιμένα της Παροικιάς

“Κατάλληλη ώρα ο Δήμος να δράσει”

  • Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου, 2017 - 06:18

Παρέμβαση, σχετικά με τη λειτουργία του εμπορικού λιμένα της Πάρου και το κυκλοφοριακό πρόβλημα, πραγματοποιούν δύο σύλλογοι ενοικιαζομένων δωματίων του νησιού, με αφορμή την παρουσίαση του Master Plan του λιμένα της Παροικιάς, στην οποία σημειώνουν, πως δεν κλήθηκαν.

Ο Σύλλογος Ενοικιαζομένων Δωματίων Πάρου – Αντιπάρου “Μαντώ Μαυρογένους” και ο Σύλλογος Ενοικιαζομένων Δωματίων Πάρου – Αντιπάρου “Ο Ποσειδών”, με την επιστολή-παρέμβασή τους προς το Δήμο και το Λιμενικό Ταμείο, η οποία κοινοποιήθηκε και προς το μελετητικό γραφείο, που ανέλαβε την εκπόνηση του Master Plan, επιχειρούν, όπως στηρίζουν, να επισημάνουν τον έντονο προβληματισμό κατοίκων και επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην Παροικιά, σχετικά με τη “συνεχή υποβάθμιση της περιοχής και την έλλειψη μεθοδευμένου προγραμματισμού και στραγητικής διαχείρισης των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η πρωτεύουσα του νησιού.

Σύμφωνα με τους Συλλόγους, αφορμή της παρέμβασης, υπήρξε η αναφορά του επικεφαλής της μελετητικής ομάδας, για μακροπρόθεσμη, σε βάθος 25ετίας, μεταφορά του εμπορικού, αλλά και του επιβατικού λιμένα.

Παράλληλα, θίγεται και το κυκλοφοριακό πρόβλημα της περιοχής, το οποίο έχει αποτέλεσμα η πύλη εισόδου του νησιού, να χαρακτηρίζεται ως “χαοτική”.

Πρόταση ένταξης στο ΣΠΕΜ

Όπως σημειώνουν οι Σύλλογοι, “έχουν γίνει στο παρελθόν ποικίλες και πολλαπλές προσπάθειες να υπάρξει προσέγγιση των παραπάνω θεμάτων, χωρίς δυστυχώς μέχρι και σήμερα να έχει υπάρξει προσανατολισμός και κατεύθυνση για την επίλυσή τους”, τονίζοντας, ότι στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών, δεν περιέχεται κανένα λιμενικό ή οδικό έργο για την Πάρο, δεδομένου ότι δεν υπήρξαν έως και το “άνοιγμα” του Πλαισίου, το 2014, ώριμοι φάκελοι, από τους αρμόδιους φορείς.

“Εκτιμούμε ότι θα πρέπει να ασκηθεί κάθε πίεση προς το αρμόδιο Υπουργείο ώστε να συμπεριλάβει τα αναγκαία έργα (νέος εμπορικός προβλήτας και νέος περιφερειακός δρόμος) στην αναθεώρηση του ΣΠΕΜ το 2019”, καθώς το μόνο έργο που αναφέρεται, αφορά στη διαμόρφωση των μονίμων εγκαταστάσεων του νέου αεροδρομίου, 5.000 τ.μ.

Σύμφωνα με την επιστολή, τα παραπάνω θέματα είχαν θιχτεί ενώπιον του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων.

Επιβεβλημένη η άμεση μεταφορά

Σχετικά με τη θέση του εμπορικού λιμένα, οι Σύλλογοι Ενοικιαζομένων Δωματίων υποστηρίζουν, πως “η έλλειψη προγραμματισμού και σχεδίασης για την απομάκρυνση του εμπορικού λιμένος από την περιοχή της Παροικίας, έχει σαν αποτέλεσμα την δημιουργία διενέξεων και αντιπαραθέσεων μεταξύ των επαγγελματιών αλλά και των πολιτών, διαιωνίζοντας έτσι και ανακυκλώνοντας ένα πρόβλημα, που χρόνια τώρα ζητάει άμεσα λύση”, χαρακτηρίζοντας ως πρώτο αξιόλογο βήμα, την απόφαση του Δήμου Πάρου για την απαγόρευση εισόδου και κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων, που μεταφέρουν αδρανή υλικά, στην Παροικιά, από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου.

Όπως σημειώνουν, η μορφή «επιβατηγό λιμάνι-εμπορικό λιμάνι-μαρίνα-αλιευτικό καταφύγιο», “καθιστά επιβεβλημένη την ολοκληρωμένη και εμπεριστατωμένη μελέτη για την άμεση μεταφορά του εμπορικού λιμένος της Πάρου & την κατασκευή ενός νέου περιφερειακού δρόμου”, τονίζοντας πως, δεδομένου, ότι η υφιστάμενη θέση του εντός οικιστικής περιοχής, συνεπάγεται και την μέχρι τότε τήρηση των απαιτούμενων μέτρων ασφαλείας και περιβαλλοντικής διαχείρισης.

Επισημαίνοντας, τα προβλήματα που δημιουργούνται από την εγγύτητα του εμπορικού λιμένα από τις παραλίες, την άμεση επαφή του με τη μαρίνα, τη λειτουργία του εντός του οικιστικού ιστού, την περιβαλλοντική επιβάρυνση χερσαίας και θαλάσσιας περιοχής, την ύπαρξη στο βυθό του λιμένα αρχαιολογικών ευρημάτων, οι Σύλλογοι τονίζουν πως “δεν μπορούμε να περιμένουμε τουλάχιστον 25 χρόνια για την μεταφορά του εμπορικού λιμένα”.

Όσον αφορά στο θέμα του κυκλοφοριακού, στην επιστολή προτείνεται η αξιοποίηση του ΓΠΣ του Δήμου Πάρου (ΦΕΚ 148/2-5-2012) που προβλέπει την δημιουργία νέου περιφερειακού δρόμου στην Παροικία ώστε να αποσυμφορηθεί ο υπάρχων περιφερειακός δρόμος και να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο απόσταση 1-2 χλμ. να απαιτεί χρονική διάρκεια 30 έως 60 λεπτών

Σε ό,τι αφορά στην παρουσίαση, σημειώνεται, ότι “η άποψη-πρόταση του κ. Γιαμίν για μετατροπή της πλακόστρωτης πλατείας γύρω από τον Αγ. Νικόλαο σε χώρο parking τουριστικών λεωφορείων βρίσκει τους συλλόγους μας καθ' όλα αντίθετους. Το ίδιο ισχύει και την πρόσφατη περίφραξη του χώρου ΚΤΕΛ με αλυσίδες, η οποία δεν είναι μόνο αντιαισθητική, αλλά και πρακτικά επικίνδυνη για τους οδηγούς”.

Αφύπνιση με γνώμονα την αναβάθμιση του νησιού

Σύμφωνα με τους δύο Συλλόγους, “ουδέποτε δεν ζητήθηκε από την εταιρία που ανέλαβε το Master Plan, η άποψη των συλλόγων ενοικιαζομένων δωματίων της Παροικίας. Αντιθέτως η εν λόγω εταιρεία συναντήθηκε με τα ΤΑΞΙ, τα ΚΤΕΛ, την εταιρία ΡΗΓΑ Α.Ε, κλπ. Όλοι μας προσπαθούμε – στο πλαίσιο που ο καθένας μας λειτουργεί – να παράγουμε αποτελέσματα στον τομέα ή στην εταιρεία ή τον φορέα που βρισκόμαστε και εκπροσωπούμε και να αναπτύξουμε ότι μας αντιστοιχεί. Η γνώμη όλως μας είναι απαραίτητη και πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη”, υπογραμμίζοντας, πως “στόχος είναι να υπάρξει ο σωστός σχεδιασμός και η ορθή περιβαλλοντική διαχείριση, με απώτερο σκοπό την υλοποίηση των αναγκαίων έργων στην περιοχή της Παροικίας, έτσι ώστε να υπάρξει αναβάθμιση της πρωτεύουσας του νησιού μας και κατ’ επέκταση ολόκληρου του νησιού μας”.

Τέλος, επισημαίνεται, ότι “αυτή είναι πλέον η κατάλληλη ώρα για την υπεύθυνη και αποτελεσματική θέση του Δήμου Πάρου, ο οποίος θα κληθεί στο άμεσο μέλλον, να συμπράξει, [...] έτσι ώστε να δοθούν οι κατευθύνσεις και να χαραχθούν οι σχεδιασμοί για την ανάπτυξη και επαναπροσδιορισμό του λιμένος της Πάρου”.

Στην κατακλείδα της, η επιστολή αναφέρει, πως “η αφύπνιση όλων μας, με γνώμονα την αρμονική και αποδοτική συνεργασία και στόχο την αναβάθμιση του νησιού μας, την παροχή υπηρεσιών που διακρίνονται για την ποιότητα και τον διαφορετικό τους χαρακτήρα, έξω και πέρα από συμφέροντα και οικονομικά και μόνον κριτήρια, θα μας δώσει την δυνατότητα να δούμε και πάλι το νησί μας να ανθεί, ακόμη και σε δύσκολες περιόδους που απαιτούν αλλαγή κατευθύνσεων, συγκροτημένες και σχεδιασμένες δράσεις και αλληλέγγυο πνεύμα. Είναι πολλές, ευτυχώς, οι περιπτώσεις στον Ελλαδικό χώρο, που οι δράσεις με αυτό τον προσανατολισμό, έχουν αποδώσει πολύ καλύτερα αποτελέσματα”.

Ετικέτες: