Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάρου – Αντιπάρου, μιλά για τα έργα, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, τα οποία σχεδιάζονται για τον λιμένα της Πάρου

Πληθώρα έργων “στα σκαριά”

Το πολυαναμενόμενο, μετά από καθυστέρηση ετών, έργο της επισκευής με βιομηχανικό δάπεδο της ανωδομής στην κεντρική προβλήτα του λιμένα της Πάρου, δημοπράτησε προ ημερών το Λιμενικό Ταμείο Πάρου – Αντιπάρου.

Οι προοπτικές οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης της Πάρου, σύμφωνα με την ανακοίνωση της δημοπράτησης του έργου από το ΔΛΤ Πάρου – Αντιπάρου, συνδέονται άμεσα με τη σωστή λειτουργία του Λιμανιού της Παροικιάς, για τον λόγο αυτό, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πάρου-Αντιπάρου προχωρά στην επισκευή του κεντρικού προβλήτα του.

Το συνολικό κόστος των εργασιών ανέρχεται στο ποσό των 135.000 ευρώ και στόχος είναι το λιμάνι της Παροικιάς να εξυπηρετεί, όσο το δυνατόν καλύτερα και με ασφάλεια τα σκάφη, κατά την άφιξη τους και να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους κατοίκους και επισκέπτες του νησιού.

Οι εργασίες που πρόκειται να εκτελεσθούν με την παρούσα εργολαβία αφορούν σε:

  • Καθαίρεση της ανωδομής και ανακατασκευή σε όλο το μήκος του βόρειου τμήματος του κεντρικού προβλήτα

  • Κατασκευή νέας ράμπας από οπλισμένο σκυρόδεμα στην θέση πρόσδεσης 1 η οποία θα είναι ενιαία με την υπάρχουσα στις θέσεις πρόσδεσης 2,3.

  • Κατασκευή νέου δαπέδου με ειδική αντιολισθητική επεξεργασία και επίπαση ειδικού σκληρυντικού υλικού κατά την σκυροδέτηση.

  • Κατασκευή υποδομής ηλεκτροφωτισμού και ύδρευσης

Υλοποίηση με 50% μικρότερη δαπάνη

Όπως τονίζει ο Πρόεδρος του ΔΛΤ Πάρου – Αντιπάρου, κ. Σταύρος Καραχάλιος, “χρειάζεται άμεση επέμβαση, καθώς πρόκειται για την κεντρική προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Το έργο, εδώ και αρκετά χρόνια έβαινε σε δημοπρασία, ως σύνολο, μαζί με την προμήθεια και εγκατάσταση προσκρουστήρων. Η διαδικασία είχε μπερδευτεί αρκετά, διότι υπήρχε διένεξη μεταξύ κάποιων εργολάβων, η υπόθεση πήγε στα δικαστήρια και το έργο δεν προχωρούσε. Όπως καταλαβαίνετε, πήγαμε πίσω περίπου 10 χρόνια”.

Επεσήμανε δε, πως “εμείς λάβαμε την απόφαση και ακυρώσαμε τα πάντα, ό,τι είχε υπάρξει μέχρι τώρα και βγάζουμε σε διαγωνισμό το πιο βασικό μας κομμάτι. Από την κεντρική προβλήτα περνούν εκατομμύρια κόσμος κάθε καλοκαίρι. Αυτό το σημείο είχε γίνει κομμάτια και τις συνέπειες τις αντιμετωπίσαμε και μέσα στο καλοκαίρι, δεδομένου, ότι πολλοί επιβάτες έπεφταν, ή έσπαγαν τα ροδάκια από τις βαλίτσες τους. Αυτό έπρεπε με οποιοδήποτε τρόπο να τελειώσει”.

Ο κ. Καραχάλιος εξήγησε, ότι “το έργο προϋπολογίστηκε περίπου στις 200.000 ευρώ, πήραν μέρος περίπου 9 εταιρείες, κατοχυρώσαμε μία έκπτωση της τάξης του 35% και το έργο θα υλοποιηθεί τελικά με 135.000 ευρώ. Ο πρώτος διαγωνισμός που είχε γίνει για το ίδιο έργο συν τους προσκρουστήρες – αν θυμάμαι καλά το 2012 – είχε προϋπολογισμό 1.000.000 ευρώ. Παράλληλα, προχωράμε μεμονωμένα και το έργο των προσκρουστήρων, διότι με πλοία όπως τα Ε/Γ-Ο/Γ ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ, DELOS ή PATMOS και άλλα μεγάλα πλοία, που προσεγγίζουν συχνά το λιμάνι της Παροικιάς, είναι απολύτως απαραίτητοι. Έχουμε κάνει μία έρευνα αγοράς και εκτιμούμε, ότι οι προσκρουστήρες για όλο το λιμάνι, μπορούν να μπουν με περίπου 350.000 ευρώ. Έχουμε φτάσει, λοιπόν, περίπου στο μισό κόστος, από αυτό που είχε αρχικά προϋπολογιστεί από την πρώτη μελέτη”.

Σημαντική αναβάθμιση σε βάθος 25ετίας

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο, οι επεμβάσεις που πρόκειται να πραγματοποιηθούν στην προβλήτα του λιμένα της Παροικιάς, προβλέπονται και από το Master Plan, με αποτέλεσμα η εκπόνησή τους να είναι δυνατή και πριν από την οριστικοποίησή του. Ωστόσο, εντός του σχεδίου, προβλέπονται άλλα, σημαντικά έργα, που το ΔΛΤ Πάρου – Αντιπάρου, έχει ήδη αρχίσει να προετοιμάζει.

“Το Master Plan είναι ένα στρατηγικό σχέδιο που παρουσιάζει τι πρέπει να γίνει σε ορίζοντα 25ετίας, μέσα στον όρμο της Παροικιάς”, σημειώνει, ενώ συνεχίζει αναφέροντας, πως “από μία πρώτη εικόνα που έχουμε για το σχέδιο, καθώς και σύμφωνα με τα έργα που προτίθεται να κάνει το ΔΛΤ Πάρου – Αντιπάρου, για τα οποία έχει ενημερωθεί εξ αρχής ο μελετητής, στοχεύουμε σε αρκετές βελτιωτικές παρεμβάσεις και νέες προσθήκες, όπως ενδεικτικά, στο σημείο που βρίσκεται πλησίον του Ι.Ν. Αγίου Νικολάου, όπου υπάρχει και αρχαιολογικός χώρος και δεν μπορούμε να παρέμβουμε στο χερσαίο κομμάτι, έχουμε την πρόθεση να κατασκευάσουμε μία πλωτή μαρίνα. Αυτό περιλαμβάνεται και μέσα στο Master Plan”.

Παράλληλα, “σκεφτόμαστε να κάνουμε και μία επέκταση του ήδη υπάρχοντος τουριστικού καταφυγίου, στην περιοχή “Καλελέ”, εντός του όρμου της Παροικιάς, στοχεύοντας σε επιπλέον 150 θέσεις ελλιμενισμού τουριστικών σκαφών”, ενώ όπως υποστήριξε, “επίσης εξετάζουμε αν έχουμε τη δυνατότητα να υπάρξει ένα ναύδετο για κρουαζιερόπλοια έως 200 μέτρα. Για αυτό, υπάρχει προμελέτη και εξετάζουμε περαιτέρω τις δυνατότητες”.

Τέλος, ο κ. Καραχάλιος τόνισε, ότι “το βασικότερο απ’ όλα έργο, αν συνεχίσει η Πάρος στους ίδιους ρυθμούς τουριστικής ανάπτυξης κάθε χρόνο, ίσως να αποτελέσει η μετακίνηση του επιβατικού λιμένα, ωστόσο πρώτο μας μέλημα, αδιαπραγμάτευτα, είναι η μετακίνηση πρωτίστως του εμπορικού λιμένα, που είναι μία βασική μας επιδίωξη”.

Σε τροχιά υλοποίησης πλήθος παρεμβάσεων

Κλείνοντας, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου αναφέρθηκε και σε έργα τα οποία βρίσκονται προ των πυλών για το λιμάνι της Παροικιάς, και αναμένεται, αν δεν υπάρξουν απρόβλεπτες εξελίξεις, να υλοποιηθούν μέσα στο επόμενο διάστημα.

“Πρόσφατα, λάβαμε ένα έγγραφο από το Υπουργείο Ναυτιλίας, με το οποίο οι αρμόδιοι φορείς προτρέπονται να αναβαθμίσουν την προσβασιμότητα των ΑμεΑ, ένα έργο που εμείς ήδη είχαμε στο πρόγραμμα και είχαμε προχωρήσει τις μελέτες. Μία εξ αυτών των μελετών, η οποία θα κατατεθεί μέσα στις επόμενες ημέρες, προβλέπει τη μετακίνηση των ΑμεΑ προς την αφετηρία των ΚΤΕΛ, ή το χώρο πάρκινγκ, μέσω ειδικά διαμορφωμένων διαδρόμων. Μετά την έγκριση της μελέτης, θεωρούμε, ότι στο αμέσως επόμενο διάστημα αυτοί οι διάδρομοι θα υλοποιηθούν. Επίσης, και από την πλευρά του Αγ. Νικόλα, θα φύγει μέρος της πλακόστρωσης και θα εγκατασταθούν ειδικές προσβάσεις για άτομα με προβλήματα όρασης και κίνησης, όπως επίσης και διάδρομοι για τους επιβάτες με βαλίτσες. Μέσα στις αλλαγές εξετάζουμε και την διαμόρφωση ποδηλατόδρομου σε όλη την περιοχή. Αυτές οι μελέτες έχουν ήδη κατατεθεί και περιμένουμε τις εγκρίσεις”, υπογράμμισε, ενώ τέλος, σύμφωνα με τον κ. Καραχάλιο, “ο μύλος, που ήταν επί χρόνια παραμελημένος στο λιμάνι της Πάρου φτιάχνεται, ενώ βγαίνει σε δημοπρασία τις επόμενες ημέρες και ένα τεράστιο έργο 4.500.000 ευρώ, για την κατασκευή αλιευτικού καταφυγίου στην Αλυκή, για 105 σκάφη, αλλά και το αλιευτικό καταφύγιο στην περιοχή του Αμπελά, ο προϋπολογισμός του οποίου ανέρχεται στα περίπου 1.350.000 ευρώ”.