Επαναλειτουργία του Γραφείο Ανταποκριτή του ΟΑΕΔ στο νησί της Μυκόνου

Άμεση εξυπηρέτηση χωρίς μετακινήσεις

Τη δυνατότητα άμεσης εξυπηρέτησης από τον ΟΑΕΔ έχουν ξανά οι μόνιμοι κάτοικοι της Μυκόνου, μετά από την πολύτιμη ανταπόκριση και συνεργασία της Δημοτικής Αρχής, προκειμένου να επαναλειτουργήσει το Γραφείο Ανταποκριτή στο νησί.

Ο ΟΑΕΔ γνωστοποίησε ευρέως την έναρξη επαναλειτουργίας του συγκεκριμένου Γραφείου στο νησί μέσω λιτής ανακοίνωσης που εξέδωσε χθες, ώστε να γνωρίζουν οι κάτοικοι πλέον, πως, επισκεπτόμενοι είτε το Δημαρχιακό Μέγαρο στη Χώρα, είτε τα γραφεία της πρώην Κοινότητας της Άνω Μεράς, θα μπορούν να απολαύσουν ξανά χωρίς κόστος και ταλαιπωρία τις υπηρεσίες του Οργανισμού.

Η επαναλειτουργία ανακοινώθηκε επισήμως μετά από την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του ΟΑΕΔ και του Δήμου Μυκόνου και προβλέπει την εξυπηρέτηση των πολιτών στο ισόγειο του Δημαρχείου τις ημέρες Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη και την εξυπηρέτηση στα γραφεία της πρώην Κοινότητας Άνω Μεράς κάθε Πέμπτη και Παρασκευή.

Αναφορικά με τη θετική εξέλιξη μίας υπόθεσης που είχε απασχολήσει πολλάκις και ποικιλοτρόπως κατοίκους, Δήμο και ΟΑΕΔ κλήθηκε να προβεί σε δηλώσεις η προϊσταμένη του Οργανισμού στη Σύρο, Ειρήνη Περδίκη καθώς και ο Δήμαρχος Μυκόνου, Κώστας Κουκάς.

Τονίζεται πως με το συγκεκριμένο θέμα, από τον Δήμο Μυκόνου είναι επιφορτισμένη η Ειρήνη Γρυπάρη.

Βασικό μέλημα η άμεση και χωρίς κόστος εξυπηρέτηση των πολιτών”

Ήδη όπως ανέφερε προλογικά η κ. Περδίκη το Γραφείο Ανταποκριτή στη Μύκονο “ξεκίνησε από 1η Σεπτέμβρη” μετά από “επικοινωνία με τον δήμαρχο και συνεργασία για το πώς μπορεί να λειτουργήσει”.

Όπως εξήγησε αναφορικά με τη λειτουργία δύο χώρων σε διαφορετικές ημέρες, “θεωρήθηκε καλύτερο να λειτουργεί τρεις ημέρες στην Χώρα, στο Δημαρχείο και δύο μέρες στην Άνω Μερά ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι καλύτερα”. Τόνισε μάλιστα πως, από την πλευρά του ΟΑΕΔ “δεν έχουμε κανένα θέμα για το πού θα είναι ο Ανταποκριτής” αφού όπως συμπλήρωσε κατηγορηματικά, “Θέλαμε να είναι απλώς στο νησί της Μυκόνου για να εξυπηρετείται άμεσα ο κόσμος και οι κάτοικοι του νησιού. Μετά ήταν θέμα Δημάρχου πού θα ορίσει να λειτουργεί. Ουσιαστικά παραχώρησε δύο χώρους και επιπλέον τους εξοπλίζει με υπολογιστή και όσα χρειάζεται”.

Θέλησε να διευκρινίσει μάλιστα πως, “Ο υπάλληλος θα είναι υπάλληλος του Δήμου” ενώ επιπλέον, “θα υπάρχουν δύο άτομα ακόμη - υπάλληλοι του Δήμου - για να μπορέσει να αντιμετωπίσει ο ίδιος, τον όγκο εγγραφών που θα έχουμε τώρα” με φόντο το κλείσιμο της τουριστικής περιόδου.

Στην ερώτηση τί θα σημάνει πρακτικά και ουσιαστικά η εν λόγω εξέλιξη για τη λειτουργία του Οργανισμού στη Σύρο, η κ. Περδίκη πρόσθεσε πως, “Ο όγκος εργασίας για εμάς θα είναι ο ίδιος αφού εμείς βγάζουμε τις αποφάσεις και μόνο η εγγραφή γίνεται στη Μύκονο”. Θέλησε να επισημάνει όμως, πως, “το να καταθέσει κάποιος τα χαρτιά του και να γίνει άμεσα η διαδικασία είναι σημαντικό για τους κατοίκους της Μυκόνου”.

Υποστήριξε κατηγορηματικά δε, πως, “Για εμάς βασικό μέλημα είναι να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες και να έχουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση” καθώς “μέχρι τώρα έφευγαν από τη Μύκονο, ταξίδευαν στη Σύρο και χρειαζόταν να διανυκτερεύσουν”. Ως εκ τούτου, υπενθύμισε πως, “Εκτός από ταλαιπωρία είχε και κόστος για τους ίδιους αυτή η κατάσταση”.

Από την πλευρά της, απάντησε μάλιστα όσον αφορά στο θέμα της καθυστέρησης της επαναλειτουργίας του Γραφείου Ανταποκριτή, πως αυτή οφείλεται σε χρόνο που προϋποθέτει η διεκπεραίωση διαδικαστικών θεμάτων.

“Κάθε χρόνο καταρτίζεται η σύμβαση που είναι για όλους τους ανταποκριτές μας. Αυτή είναι μία διαδικασία που γίνεται από τη Νομική Υπηρεσία και γίνεται κάθε σύμβαση προς το τέλος του έτους για να μπορέσει να υπογραφεί. Προσπάθησαν και το έκαναν πιο γρήγορα. Η πρώτη σύμβαση που υπογράφηκε ήταν της Μυκόνου” ανέφερε η κ. Περδίκη, καθιστώντας εμμέσως σαφές πως, δόθηκε προτεραιότητα στις συγκεκριμένες ανάγκες, με δεδομένες τις δυσκολίες του νησιώτικου χώρου.

Εξήγησε μόνον πως, “Δεν είναι η ίδια σύμβαση που ανανεώνεται αλλά μία νέα σύμβαση με τον Δήμο και ήταν θέμα Νομικής Υπηρεσίας”.

Περιθώριο 60 ημερών για τα τουριστικά επαγγέλματα

Προτού ολοκληρώσει τις δηλώσεις της, η κ. Περδίκη αναγνώρισε πως, “όλη η διαδικασία έγινε με τη συνεργασία του Δημάρχου, η οποία αν δεν υπήρχε δεν θα μπορούσαμε να το κάνουμε και να εξυπηρετηθεί ο κόσμος”, προβαίνοντας σε μία ουσιαστικού χαρακτήρα ενημέρωση προς τους κατοίκους της Μυκόνου, αναφορικά με το χρονικό περιθώριο που έχουν στη διάθεσή τους προκειμένου να εγγραφούν στις λίστες του ΟΑΕΔ.

“Στα τουριστικά επαγγέλματα οι πολίτες έχουν περιθώριο 60 ημέρες να εγγραφούν από την απόλυσή τους. Όποια ημερομηνία και να είναι είτε στην πρώτη μέρα, είτε την 60η, το ταμείο τους ξεκινά την έβδομη από την απόλυση. Δεν χρειάζεται να πάνε όλοι σε μία ημέρα” τόνισε η ίδια, προσθέτοντας πως, “Έχουν στη διάθεσή τους εξήντα ημέρες και δεν χάνουν τίποτα”.

Καλύπτουμε κενά του κράτους”

Λακωνικός υπήρξε στη δήλωσή του ο Δήμαρχος Μυκόνου, Κώστας Κουκάς σχετικά με το θέμα, ο οποίος υπογράμμισε πως, για την επαναλειτουργία του Γραφείου Ανταποκριτή ο Δήμος έβαλε “πλάτη” εις βάρος της λειτουργίας άλλων υπηρεσιών του.

“Ο Δήμος Μυκόνου αν και δεν είναι μέσα στις αρμοδιότητές του η λειτουργία γραφείου ΟΑΕΔ προσπαθεί με το ελάχιστο προσωπικό του εις βάρος άλλων υπηρεσιών του Δήμου να επαναλειτουργήσει Γραφείο Ανταποκριτή στον Δήμο Μυκόνου προκειμένου για την μεγαλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων μας” σημείωσε σχετικά ο ίδιος, εξηγώντας παράλληλα, πως, “Εμείς σαν Δήμος πιεστήκαμε πάρα πολύ. Διότι αυτήν τη στιγμή θα ζοριστούμε σε έναν άλλον τομέα του Δήμου προκειμένου να κάνουμε αυτό γιατί έχουμε υπαλλήλους λιγότερους από όσους χρειαζόμαστε”.

Θέλησε να υπογραμμίσει μάλιστα πως, “ενώ είναι μία αρμοδιότητα που δεν είναι δική μας, διότι σε μία ευνομούμενη πολιτεία θα έπρεπε για να λειτουργεί Γραφείο ΟΑΕΔ να υπάρχει υπάλληλος του ΟΑΕΔ, πόσο μάλλον σε έναν τόπο που προσφέρει τόσα πολλά χρήματα στην εθνική οικονομία”, ωστόσο, σήμερα, “είναι αδιανόητο βασικές υπηρεσίες όπως είναι αυτή του ΟΑΕΔ να μην παρέχονται από τον ίδιο φορέα και οργανισμό που είναι αρμόδιος και να πρέπει ο Δήμος να υποχρεούται ή να αναγκάζεται εις βάρος της λειτουργίας και των υπηρεσιών του να εξυπηρετεί και αυτές τις ανάγκες”.

Παρόλα αυτά, καταλήγοντας στις δηλώσεις του, πρόσθεσε πως, “Ωστόσο, είμαστε κοντά στους κατοίκους και το μέλημα και ο ρόλος μας είναι να εξυπηρετούμε τους κατοίκους και τους δημότες μας και γι αυτόν τον λόγο ερχόμαστε να καλύψουμε τα κενά τους κράτους”.

 

 

 

Ετικέτες: