“Έκλεισε” ο κύκλος των συναντήσεων για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ερμούπολης με τους μόνιμους κατοίκους

“Να οραματιστούμε ένα μέλλον για την πόλη μας”

- Κοινός παρονομαστής για Δήμο και κατοίκους η αναβάθμιση του κέντρου - Προβληματισμός για την καθολική πεζοδρόμηση και κατάθεση προτάσεων

Αξιοσημείωτη παρουσία υπήρξε στην ουσιαστικότερη συνεδρίαση της Επιτροπής Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, όσον αφορά στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ερμούπολης, χθες το πρωί, οπότε και αρκετοί μόνιμοι κάτοικοι παρευρέθηκαν στο Δημαρχιακό Μέγαρο προκειμένου να καταθέσουν τις προτάσεις τους, αναγνωρίζοντας το αδιέξοδο της σημερινής κατάστασης που παρατηρείται στην πόλη.

Πρόκειται για τη σημαντικότερη συνεδρίαση με την οποία συμπληρώνεται ο “κύκλος” της διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός, σκιαγραφώντας παράλληλα, το γενικό περίγραμμα σύμφωνα με το οποίο, η νέα Δημοτική Αρχή επιχειρεί να αντιμετωπίσει τον κυκλοφοριακό “εφιάλτη” προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και εν γένει του τόπου.

Στη συνάντηση τέθηκε επί τάπητος το ερώτημα “ποιά πόλη θέλουμε” αλλά και πώς θα οικοδομηθεί ένα φιλικό προς τον κάτοικο και τον επισκέπτη κέντρο, το οποίο θα αναβαθμιστεί και θα χαρίζει προοπτική στη Σύρο με φόντο και τη σταδιακή ανάπτυξη του Τουρισμού.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, μόνιμοι κάτοικοι εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους σε ένα σενάριο καθολικής πεζοδρόμησης, ζητώντας να ληφθούν υπόψιν οι τοποθετήσεις τους στην τελική διαμόρφωση της πρότασης για το κυκλοφοριακό.

Από την πλευρά τους, τόσο ο δήμαρχος, όσο και ο αντιδήμαρχος και πρόεδρος της αρμόδιας Επιτροπής, Σταύρος Γουσγουνέλης, υπογράμμισαν επανειλημμένως, πως, η προσέγγιση του προβλήματος του κυκλοφοριακού δεν γίνεται επιδερμικά, αντίθετα μάλιστα, εξετάζεται με τη δέουσα σοβαρότητα, ώστε να υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μόνιμων κατοίκων όταν θα οριστικοποιηθεί και θα ανακοινωθεί το τελικό σχέδιο.

Επιφυλακτικοί έως αρνητικοί στην καθολική πεζοδρόμηση

Η συζήτηση ξεκίνησε με μόνιμους κατοίκους να επισημαίνουν τη σημασία της εν λόγω συνάντησης, καθώς αποτελούν την πολυπληθέστερη ομάδα από το σύνολο εκείνων που μέχρι στιγμής έχουν καταθέσει προτάσεις στην Επιτροπή Συγκοινωνιών για το σοβαρό ζήτημα. Με διάθεση ανάπτυξης διαλόγου, εξέφρασαν τη θέση, πως το πρόβλημα παρουσιάζεται σε πολλές γειτονιές της Ερμούπολης, αναγνωρίζοντας πως, κάθε άλλο, παρά εξυπηρετεί την πόλη, η επικρατούσα κατάσταση. Ωστόσο, επεσήμαναν ως βασικό πρόβλημα την παράνομη στάθμευση οχημάτων και δικύκλων, θίγοντας εμμέσως το θέμα της κυκλοφοριακής νοοτροπίας των οδηγών. Στο υπόμνημα που κατέθεσαν με τις προτάσεις τους, ζήτησαν να υπάρξει αυστηρή αστυνόμευση, εξηγώντας πως με αυτόν τον τρόπο θα αντιμετωπιστεί ένα σημαντικό κομμάτι του προβλήματος, ζητώντας μάλιστα να υπάρξει αυστηρή αστυνόμευση. Ο προβληματισμός τους, αφορούσε επίσης την εξυπηρέτηση ηλικιωμένων που κατοικούν μόνιμα στην Ερμούπολη, καθώς και τη μεταφορά αγαθών από και προς τις κατοικίες. Διατυπώνοντας αρκετοί εξ αυτών την κάθετη διαφωνία τους στον “αποκλεισμό της πόλης”, όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν, πρότειναν να διατηρηθεί ως χώρος στάθμευσης το “Νησάκι” με αντίτιμο φθηνό τις πρώτες ώρες και αυξημένο τις επόμενες, ενώ αιτήθηκαν να επιστρέψει το “μέτρο” των ζωνών στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων αλλά και να επανεξετασθεί το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, γνωστό ως ξυστό.

Επισημαίνοντας πως με την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης, θα υπάρξει χώρος περιπάτου για τους πολίτες, ζήτησαν ακόμη να πεζοδρομηθεί η παραλία και να καταργηθούν οι πεζόδρομοι της Θυμάτων Σπερχειού και της Πρωτοπαπαδάκη εφόσον υλοποιηθεί αυτό. Μεταξύ άλλων, υπογράμμισαν ως πρόβλημα την “κατάληψη” πολλών θέσεων στάθμευσης από δημόσιες υπηρεσίες ενώ πρότειναν να προβλεφθούν συγκεκριμένες θέσεις στάθμευσης (αριθμημένες) για τους μόνιμους κατοίκους, αλλά και να υπάρξουν συχνά δρομολόγια mini bus και περισσότεροι χώροι στάθμευσης περιφερειακά.

Τέλος, στην επιχειρηματολογία τους, συμπεριέλαβαν και το θέμα της συνταγματικότητας που ανακύπτει – σύμφωνα με όσα ισχυρίστηκαν – σε έναν ενδεχόμενο καθολικό αποκλεισμό του κέντρου.

“Μη λειτουργική η σημερινή κατάσταση”

Παρά το γεγονός πως η συντριπτική πλειοψηφία όσων μίλησαν τάχθηκαν κατά της απαγόρευσης της πρόσβασής τους στο κέντρο με όχημα η δίκυκλο, ωστόσο υπήρξαν και νηφάλιες φωνές – ελάχιστες σε αριθμό -, οι οποίες υπεραμύνθηκαν του “κλεισίματος του κέντρου”, δηλώνοντας κατηγορηματικά πως, “ό,τι έχει εφαρμοσθεί έως σήμερα σαν μέτρο, έχει αποτύχει, με αποτέλεσμα να παραμένουμε σε μία κατάσταση μη λειτουργική”.

“Είναι θλιβερό, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα της πόλης μας” υποστήριξε μόνιμος κάτοικος της οδού Απόλλωνος στο κέντρο της Ερμούπολης, εκφράζοντας την πεποίθηση πως, “μπορούμε να ζούμε στο κέντρο χωρίς οχήματα”. Επικαλούμενος δε, παραδείγματα πόλεων ή νησιών, όπως η Ρόδος (παλαιά πόλη) ή, η Μύκονος (ένα τμήμα της παραλίας), υπογράμμισε πως είναι εφικτή η απαγόρευση της διέλευσης των οχημάτων και των δικύκλων, λέγοντας χαρακτηριστικά πως, “εμείς εδώ θα πεζοδρομήσουμε ένα πολύ μικρότερο κομμάτι”. Επιθυμώντας να απαντήσει και στους προβληματισμούς που εκφράσθηκαν για τη μετακίνηση κι εξυπηρέτηση των ηλικιωμένων της πόλης, έθεσε ως παράδειγμα στη Σύρο, τον μεσαιωνικό οικισμό της Άνω Σύρου, στον οποίο ζουν ηλικιωμένοι άνθρωποι. “Να οραματιστούμε ένα μέλλον για τον τόπο μας. Η σημερινή εικόνα δεν είναι αντάξια του πολιτισμού μας” δήλωσε στη συνέχεια, ζητώντας από τη Δημοτική Αρχή, όταν καταλήξει σε μέτρα και προτάσεις, να δώσει προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων όσον αφορά στη στάθμευση στα περιφερειακά parking.

Πρόβλεψη για τα ΑΜΕΑ

Άξιες λόγου υπήρξαν οι τοποθετήσεις εκπροσώπων των ΑΜΕΑ και ειδικότερα της Οριάνας Μπάιλα και του Νίκου Ρούσσου, οι οποίοι με ιδιαίτερη σοβαρότητα, τόνισαν την ανάγκη να προβλεφθούν περισσότερες θέσεις στάθμευσης ΑΜΕΑ, οι οποίες μάλιστα θα χωροθετηθούν σε κατάλληλα σημεία, ενώ ζήτησαν μέριμνα για ύπαρξη ειδικών ραμπών στα πεζοδρόμια για την εξυπηρέτηση των αναπηρικών αμαξιδίων. Επιπλέον, αιτήθηκαν την τοποθέτηση φαναριών με σειριακό ήχο για τα άτομα με προβλήματα όρασης, ενώ παρουσίασαν τα προβλήματα που συναντούν από την ύπαρξη ταμπελών, τραπεζιών και άλλων αντικειμένων στα πεζοδρόμια, τα οποία παρεμποδίζουν την ομαλή μετακίνησή τους, αφού λειτουργούν ως εμπόδια, που πολλές φορές τους αναγκάζουν να περπατούν κατά μήκος του δρόμου. Δεν παρέλειψαν δε, να επισημάνουν την επικινδυνότητα που ελλοχεύει σήμερα για τα ΑΜΕΑ εξαιτίας της παράνομης κι άναρχης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.

Αστυνομία: Κακή κυκλοφοριακή παιδεία και λήψη μέτρων

Το ζήτημα της αστυνόμευσης που έχει αναφερθεί κατά τη διάρκεια των περισσότερων συνεδριάσεων, τέθηκε εκ νέου στο τραπέζι του διαλόγου, με τον αναπληρωτή διοικητή, να τονίζει με κάθε τρόπο, πως η έλλειψη αστυνομικής δύναμης, δεν αποτελεί “δικαιολογία”, αλλά σοβαρό πρόβλημα της Ελληνικής Αστυνομίας. Αν και τόνισε πως, οι έλεγχοι έχουν αποκτήσει πιο εντατικό χαρακτήρα στη πόλη, ωστόσο, επεσήμανε, πως ο ρόλος της Αστυνομίας, δεν είναι να λειτουργεί κατασταλτικά, αλλά πρωτίστως προληπτικά. Ζήτημα στο οποίο επικέντρωσε την αναφορά του, αποτέλεσε η κακή κυκλοφοριακή παιδεία των οδηγών, γεγονός που – σύμφωνα με όσα ανέφερε – απαιτεί αλλαγή νοοτροπίας. Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, πρόσθεσε, πως θα είναι χρήσιμο για την πόλη, να ληφθούν μέτρα, τα οποία θα δρομολογούν λύσεις στο μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, χωρίς να το μεταθέτουν σε άλλη περιοχή.

Γ. Μαραγκός: “Να δημιουργήσουμε συνθήκες που θα βελτιώνουν την καθημερινότητα”

Μιλώντας αναλυτικά για τις προθέσεις της Δημοτικής Αρχής, ο Γιώργος Μαραγκός υπογράμμισε για ακόμη μία φορά, πως, ο Δήμος έχει ένα περίγραμμα σκέψεων για το κυκλοφοριακό, ωστόσο δεν έχει προαποφασίσει τα μέτρα που θα πάρει. “Η γενική κατεύθυνση που έχουμε αναδείξει στις συναντήσεις για την Ερμούπολη είναι να δημιουργήσουμε συνθήκες που θα βελτιώνουν την καθημερινότητα και των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών, αλλά και των επαγγελματιών και από εκεί και πέρα θα μπορούμε να αναδείξουμε ένα διαφορετικό πρόσωπο για την πόλη και το νησί μας, το οποίο θα διευκολύνει όλους και θα τιμά τη Σύρο” ανέφερε, καθιστώντας σαφή την σκέψη της Δημοτικής Αρχής. “Θέλουμε ένα τμήμα της πόλης – που δεν είχαμε εξ αρχής προσδιορίσει - να το κάνουμε φιλικό προς όλους και να μπορεί κάποιος να το περπατήσει, δηλαδή να πεζοδρομηθεί”.

Σε αυτό το μήκος κύματος όπως υποστήριξε, εντάσσεται και η συνάντηση με τους μόνιμους κατοίκους, προκειμένου “να ληφθούν υπόψιν δεδομένα και παράμετροι, προκειμένου να παρουσιάσουμε ένα τελικό σχέδιο πρότασης, το οποίο, ει δυνατόν, να καλύπτει την πλειοψηφία των πολιτών”. Ανάλογο ήταν το περιεχόμενο όσων ανέφερε προς τους παρευρισκόμενους πολίτες και ο Σταύρος Γουσγουνέλης, υπογραμμίζοντας μάλιστα, πως “κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, παρατηρούμε μία αποκρουστική εικόνα της πόλης. Είναι μία εικόνα που δυσκολεύει ακόμη κι εμάς τους ίδιους να χαρούμε την πόλη μας”.

Προαπαιτούμενα για τη λήψη τελικών αποφάσεων

Προκειμένου να εφαρμοσθούν μέτρα που θα κινούνται προς την προαναφερθείσα κατεύθυνση, ο κ. Μαραγκός διευκρίνισε πως κρίνεται αναγκαία η ύπαρξη προϋποθέσεων που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των οδηγών, των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών. Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για δρομολόγηση περισσότερων mini bus και μία δημοτική συγκοινωνία πιο αποτελεσματική, ενώ γνωστοποίησε πως πραγματοποιούνται ήδη ενέργειες για την αξιοποίηση και τον εξωραϊσμό χώρων στάθμευσης όπως στο σούπερ μάρκετ του Μαρινόπουλου, στο Κολυμβητήριο, στη Δόξα (τα πρώτα δύο θα επικοινωνούν εσωτερικά με δρόμο), αλλά παράλληλα, καταβάλλεται προσπάθεια για την ύπαρξη κι άλλων χώρων που θα εξυπηρετούν οργανωμένα τη στάθμευση οχημάτων, όπως για παράδειγμα και στο Καρνάγιο. Πλην των ανωτέρω, ο κ. Μαραγκός αναφέρθηκε επιγραμματικά και στο κτίριο που γειτνιάζει με το ΙΚΑ και αποτελεί δημοτικό χώρο στάθμευσης που σήμερα είναι μισθωμένος, ενώ διευκρίνισε πως, πρόκειται να ανακοινωθούν κι άλλα μέτρα το προσεχές χρονικό διάστημα, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία της διαβούλευσης μετά και τις τελικές αποφάσεις. “Οι μόνιμοι κάτοικοι είναι στο προσκήνιο και θα το δείτε” συμπλήρωσε ο ίδιος.

Οικονομικό αντικείμενο μέσω του Τουρισμού

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης του δήμαρχου παρουσίασε η αναφορά του στην επιτακτική ανάγκη που προκύπτει ώστε να αναπτυχθεί οικονομικό αντικείμενο στον τόπο, μέσω της σταδιακής “οικοδόμησης” του Τουρισμού, ώστε να ωφεληθούν οι επιχειρήσεις αλλά και να ανοίξουν θέσεις εργασίας. Διασαφηνίζοντας περισσότερο τη θέση του, επεσήμανε πως, ο Τουρισμός μπορεί να αποτελέσει κινητήρια δύναμη για το νησί, καθιστώντας το, έναν ανταγωνιστικό προορισμό.

“Η Ερμούπολη είναι ένα κόσμημα. Είναι λυπηρό να μαραζώνει η πρωτεύουσα των Κυκλάδων” σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μαραγκός, υποστηρίζοντας πως, πρέπει να σκεφθεί το σύνολο των πολιτών, ότι “η Σύρος δεν καλείται να ανταγωνισθεί τον εαυτό της, ούτε μόνον άλλους γειτονικούς προορισμούς. Ανταγωνιζόμαστε παγκοσμίως” δήλωσε κατηγορηματικά, καλώντας τους παρευρισκόμενους πολίτες να απαντήσουν στο κρίσιμο ερώτημα “ποιά πόλη θέλουμε και πόσο ελκυστική την θέλουμε” αλλά και “ποια νοοτροπία πρέπει να αποκτήσουμε”.

Επιπρόσθετα, δεδομένης της συρρίκνωσης της οικονομικής δυνατότητας των δημοσίων υπαλλήλων, αλλά και της πορείας που παρατηρείται στο Νεώριο, ο δήμαρχος, υπογράμμισε ότι οι προβολείς πρέπει να στραφούν οργανωμένα στον Τουρισμό.

“Ο τόπος μας δυστυχώς μαστίζεται από τη οικονομική κρίση. Βλέπουμε νησιωτικούς προορισμούς που παρά την κρίση ανθίστανται στις συνθήκες της εποχής και παρουσιάζουν οικονομικό αντικείμενο” τόνισε στη συνέχεια, λέγοντας παράλληλα πως, “ο δημόσιος τομέας τα τελευταία χρόνια βάλλεται, που παραδοσιακά ήταν ο μόνιμος τροφοδότης του νησιού μας” αλλά και “το Νεώριο που πριν από ορισμένα χρόνια αποτελούσε έναν αναμφισβήτητο μεγάλο οικονομικό πνεύμονα για το νησί, τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται μεταξύ φθοράς κι αφθαρσίας με τα γνωστά προβλήματα”.

“Υπάρχει χρυσή τομή, αρκεί να δείξουμε όλοι την απαιτούμενη υποχωρητικότητα, η οποία εν τέλει, πιστεύω πως μεσομακροπρόθεσμα θα λειτουργήσει υπέρ του νησιού μας” σημείωσε καταλήγοντας ο δήμαρχος.

Ετικέτες: