Σε πρώτο πλάνο το κυκλοφοριακό της Αζολίμνου τους θερινούς μήνες για τη Δημοτική Κοινότητα Μάννα

"Ανάπλαση" χωρίς κόστος και με συνείδηση

Ενέργειες για την εξεύρεση χώρου στάθμευσης για οχήματα και δίκυκλα

Να απαγορευθεί στα οχήματα η στάθμευση κατά μήκος του παραλιακού μετώπου της Αζολίμνου καθώς επίσης και να μετατραπεί σε μονής κυκλοφορίας ο κεντρικός δρόμος που οδηγεί στον οικισμό, θα κληθούν να εξετάσουν ως δυνητικά εφαρμόσιμες προτάσεις τα μέλη της Δημοτικής Κοινότητας Μάννα ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου, σε επόμενη συνεδρίασή τους.

Τα ανωτέρω τέθηκαν επί τάπητος εκ νέου μετά από γραπτό αίτημα του δημότη και π. γραμματέα του Συλλόγου Επιχειρηματιών κι Επαγγελματιών της περιοχής, Λάμπρου Μακρυθανάση, με φόντο το έντονο κυκλοφοριακό κομφούζιο που παρατηρείται κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου στο παραλιακό τμήμα, δυσχεραίνοντας σε μεγάλο βαθμό την εξυπηρέτηση κατοίκων κι επισκεπτών.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Μάννα, Γιάννης Μαραγκός στην
“Κοινή Γνώμη”, πέραν της συγκεκριμένης πρότασης, βρίσκονται εν εξελίξει οι διαδικασίες αναζήτησης χώρου στάθμευσης στην περιοχή.

Έως την ανάπλαση, τί(;)

Ειδικότερα, στο περιεχόμενο του γραπτού αιτήματος, αναφορικά με το οποίο αναμένεται να γνωμοδοτήσει η Δημοτική Κοινότητα Μάννα σε προσεχή συνεδρίασή της, σημειώνεται πως, ήδη το 2009 ο Σύλλογος Επιχειρηματιών κι Επαγγελματιών Αζολίμνου – Μάννα “Η Αζόλιμνος”, με πρόεδρο τον Ιωάννη Γιαμαλάκη, είχε αποστείλει έγγραφο προς την τότε διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, αναφορικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα της περιοχής, με φόντο το οποίο, πρότεινε την εφαρμογή των προαναφερθέντων κυκλοφοριακών μέτρων, χωρίς ωστόσο να έχει υπάρξει αποτέλεσμα. “Μέρος και βασικός άξονας για την επιτυχία της ανάπλασης είναι να δώσουμε στους συμπολίτες μας την εικόνα ότι όλοι μαζί κάνοντας μία προσπάθεια μπορούμε να αλλάξουμε τον οικισμό μας, με πρώτο βήμα τη ρύθμιση της κυκλοφορίας των τροχοφόρων” τονίζει εκ νέου στην επιστολή του, ο κ. Μακρυθανάσης, δεδομένου ότι το κυκλοφοριακό ζήτημα απασχολεί έντονα την περιοχή, κυρίως τους μήνες τουριστικής αιχμής. “Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή μας είναι στο τμήμα από την παραλία έως την πρώτη στροφή με κατεύθυνση προς Ερμούπολη, εκεί η διασταύρωση του λεωφορείου με φορτηγό είναι αδύνατη, με άλλα οχήματα γίνεται με δυσκολία, εκεί γίνονται σούζες και επιδείξεις από τα δίτροχα με εκκωφαντικό θόρυβο, εκεί πριν δύο χρόνια είχαμε ένα νεκρό μοτοσυκλετιστή” προσθέτει, επισημαίνοντας πως, απαιτείται εφαρμογή μέτρων, αφού το έργο της ανάπλασης στο οποίο προβλέπονται οργανωμένες αλλαγές, όπως μονοδρομήσεις οδών, χαράξεις νέων δρόμων κ.α., θα καθυστερήσει, καθώς, “για την εφαρμογή τους θα απαιτηθούν αποζημιώσεις, απαλλοτριώσεις και είναι διαδικασία χρονοβόρα”.

Ανάπλαση... κυκλοφοριακής συμπεριφοράς

Στην ίδια επιστολή, ο κ. Μακρυθανάσης, επισημαίνει ότι, “Το πρώτο σκέλος της ανάπλασης μπορεί να πραγματοποιηθεί άμεσα χωρίς οικονομική δαπάνη και παράλληλα να δώσουμε στους συμπολίτες μας μία άλλη εικόνα της περιοχής μας”. Διασαφηνίζοντας τα λεγόμενά του, εξήγησε μάλιστα πως, “Παράλληλα, με την απαγόρευση της στάθμευσης των τροχοφόρων στην παραλία, ο κεντρικός δρόμος που οδηγεί στον οικισμό να γίνει μίας κατεύθυνσης δηλαδή κάθοδος και μόνο στα λεωφορεία να επιτρέπεται η άνοδος. Όλα τα υπόλοιπα τροχοφόρα επιστρέφουν προς Ερμούπολη – Βάρη από δύο διευθύνσεις, είτε από αριστερά, είτε από δεξιά με κατάλληλη σήμανση”. Αναφορικά με την εν λόγω πρόταση, ο ίδιος, προτείνει πως, “μπορεί να εφαρμοσθεί πιλοτικά από φέτος στην αιχμή της τουριστικής περιόδου, δηλαδή από 15 Μαΐου έως και 15 Σεπτεμβρίου του 2015”.

“Προγραμματίζουμε την απαγόρευση στάθμευσης μπροστά από τις επιχειρήσεις”

“Θα συζητήσουμε την πρόταση με τα μέλη της Δημοτικής Κοινότητας ώστε να εξετάσουμε ποιά θα είναι η εισήγησή μας προς την Τεχνική Υπηρεσία” δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος, Γιάννης Μαραγκός μιλώντας για το θέμα, εκφράζοντας παράλληλα την προσωπική θέση του. “Είναι μία καλή πρόταση, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε αν μπορεί να εφαρμοστεί” πρόσθεσε, επαναλαμβάνοντας πως, “μετά την απόφασή μας, θα πρέπει να ενεργήσουν κατάλληλα οι αρμόδιες υπηρεσίες”. Αναγνώρισε δε, πως, “πράγματι τα λεωφορεία δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από διαφορετική οδό” ενώ τόνισε πως, ακόμη κι αν δεν υπήρχε η ανωτέρω πρόταση, “η Δημοτική Κοινότητα θα συζητούσε το θέμα”.

Ο κ. Μαραγκός, συμπλήρωσε μάλιστα, ότι, “το έργο της ανάπλασης είναι σοβαρό και θα δώσει πνοή στην Αζόλιμνο, όμως είναι ένα έργο που χρειάζεται μελέτες και κατά συνέπεια χρόνο. Γι αυτό σε συνεργασία με το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο προγραμματίζουμε να μην σταθμεύουν οχήματα κατά μήκος της παραλιακής οδού και δη, στο τμήμα μπροστά από τις επιχειρήσεις”.

Αίτημα στην ΕΒΟ ΠΥΡΚΑΛ και αναζήτηση νέου ακινήτου

Με φόντο την εφαρμογή της απόφασης, προβάλλει στο προσκήνιο το θέμα της αναζήτησης χώρου στάθμευσης στην Αζόλιμνο, αφού είναι γνωστό, πως το ακίνητο που ανήκει στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΒΟ ΠΥΡΚΑΛ) και είχε παραχωρηθεί κατά το παρελθόν με χρησιδάνειο στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, δεν τίθεται πλέον στη διάθεση της Δημοτικής Αρχής, καθώς προχώρησε η λύση του χρησιδανείου.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Μαραγκός, προκειμένου να εξυπηρετηθούν κάτοικοι κι επισκέπτες και να μη μείνουν “άστεγα” τα οχήματά τους, ήδη η Δημοτική Κοινότητα Μάννα, από κοινού με τη Δημοτική Αρχή, έχει προβεί σε επικοινωνία με ιδιοκτήτες άλλων ακινήτων κοντά στο παραλιακό μέτωπο, ενώ έχει αιτηθεί την παραχώρηση του οικοπέδου της ΕΒΟ ΠΥΡΚΑΛ για ένα ακόμη έτος.

“Στείλαμε ένα έγγραφο στην ΕΒΟ ΠΥΡΚΑΛ και ζητάμε την παραχώρηση για ένα έτος έναντι μισθώματος” υπογράμμισε ο πρόεδρος, εξηγώντας ταυτόχρονα πως, μέχρι σήμερα, “δεν έχουμε κάποια απάντηση”. Βάσει αυτών των δεδομένων, γνωστοποίησε στη συνέχεια, πως, “είμαστε και σε αναζήτηση άλλου ακινήτου, αλλά επειδή είναι πυκνοκατοικημένη η Αζόλιμνος υπάρχουν λίγες επιλογές”. Σε κάθε περίπτωση, όποια κι αν είναι η εξέλιξη, οι διερευνητικού χαρακτήρα συναντήσεις για εξεύρεση χώρου συνεχίζονται, με τον Γιάννη Μαραγκό να καταλήγει ότι, εντός των επόμενων ημερών, “θα γνωρίζουμε ποιόν χώρο στάθμευσης θα εξασφαλίσουμε για τις ανάγκες της καλοκαιρινής περιόδου”.

Ετικέτες: