Σε εκκρεμότητα η ολοκλήρωση των εργασιών του πρώτου τμήματος της Α΄ Φάσης του έργου “Ανάπλαση Παράκτιας Ζώνης Λιμένα Ερμούπολης”

Εκπέμπει... αναστάτωση η Ακτή Παπάγου

- Εργοτάξιο, κυκλοφοριακή ασυδοσία, αυθαίρετη στάθμευση στη “βιτρίνα” της πόλης αρχές Αυγούστου - Δε θα μετατραπεί σε διπλής κυκλοφορίας ο δρόμος, χωρίς την τελική επίστρωση

Την πλέον κάκιστη εικόνα αντικρίζει ο κάθε πολίτης κι επισκέπτης της Σύρου κατά την άφιξή του στο λιμάνι της Ερμούπολης, με τις εργασίες της Α΄ φάσης να μην έχουν διεκπεραιωθεί αρχές Αυγούστου, ενώ το σημείο του εργοταξίου που έχει δοθεί στη διάθεση των οδηγών να έχει μετατραπεί σε χώρο στάθμευσης, όπου συνωστίζονται καθημερινά δεκάδες οχήματα και δίκυκλα.

Όπως έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα, το αρχικό αυστηρό χρονοδιάγραμμα της εκτέλεσης του έργου της ανάπλασης της παράκτιας ζώνης του λιμένα Ερμούπολης έχει αποτελέσει προ πολλού παρελθόν και τη θέση του έχει καταλάβει η ανησυχία των επιχειρηματιών του παραλιακού τμήματος αλλά και μία σειρά από νέα δεδομένα, ανάμεσα στα οποία και η απόφαση να μη δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα του οδοστρώματος στο οποίο έχουν συντελεστεί εργασίες, αφού χωρίς την τελική επίστρωση, όπως εξήγησε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών στην “Κοινή Γνώμη”, Σταύρος Γουσγουνέλης, η χρήση του θα προκαλούσε “σύννεφο” προβλημάτων.

Από παράταση... σε αναστάτωση και “καθυστέρηση των ρυθμών προμήθειας υλικών”

Ιδιαίτερη σεζόν αποτελεί για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων το φετινό καλοκαίρι, καθώς αν και διανύουμε ήδη την “καρδιά” της θερινής περιόδου, με την “αυγή” του Αυγούστου να έχει κάνει την εμφάνισή της, ωστόσο, η εικόνα της “βιτρίνας” της πόλης έρχεται να προκαλέσει μεγαλύτερη αναστάτωση και ανησυχία, αφού στον γνωστό μέχρι σήμερα κυκλοφοριακό “πυρετό” του καλοκαιριού, έχει προστεθεί και η καθυστέρηση στην εξέλιξη του έργου της ανάπλασης, με το εργοτάξιο να αποτελεί το πρώτο “αξιοθέατο” της πόλης. Παρά το γεγονός πως, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από την πλευρά των αρμοδίων της Δημοτικής Αρχής, το πρώτο τμήμα της Α΄ Φάσης του έργου είχε εκτιμηθεί πως θα ολοκληρωνόταν πριν το τέλος Ιουλίου και η συνέχειά του, θα καθοριζόταν εκ νέου μετά το πέρας της τουριστικής σεζόν, οπότε και η επισκεψιμότητα στη Σύρο θα επέτρεπε την πρόοδό του με γοργούς ρυθμούς, ωστόσο, στην απρόβλεπτη ατζέντα της ανάπλασης παραμένει ακόμη ανοικτό το κεφάλαιο της Α΄ Φάσης.

Σε νέα επικοινωνία με τον κ. Γουσγουνέλη προκειμένου να καταγραφεί ο λόγος που δεν έχει προχωρήσει στο τέλος του το πρώτο τμήμα, το οποίο ξεκινά από το ύψος του κτιρίου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ο ίδιος τόνισε πως, η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται σε συνάρτηση με τον ρυθμό τροφοδοσίας του αναδόχου με τα απαραίτητα υλικά. “Αυτό έχει σχέση με τη ροή των υλικών. Ό,τι υλικά έρχονται μπαίνουν κατευθείαν” τόνισε χαρακτηριστικά, θέτοντας σε πρώτο πλάνο ένα ζήτημα που είχε απασχολήσει έντονα το πρόσφατο χρονικό διάστημα την τοπική αγορά, με πρόσφατο μάλιστα ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης” να είχε διαψεύσει το συγκεκριμένο σενάριο.

Ωστόσο, κλείνοντας την αναφορά του στο συγκεκριμένο ζήτημα, ο ίδιος επανέλαβε πως, “Το κώλυμα είναι κυρίως στα υλικά που τροφοδοτούν το εργοτάξιο”.

Παραμένει μονής κατεύθυνσης η Ακτή Παπάγου αλλά και “χώρος” στάθμευσης...

Ανατροπή στο αρχικό σχέδιο προβλέπεται σχετικά και με τη χρήση του τμήματος του οδοστρώματος στο οποίο έγιναν οι εργασίες έως και το ύψος των στεγάστρων αναμονής των επιβατών, αφού αν και προγραμματιζόταν τουλάχιστον για τον Αύγουστο να χρησιμοποιηθεί ως δρόμος διπλής κυκλοφορίας, σήμερα ο Σταύρος Γουσγουνέλης επιβεβαιώνει πως, αυτό δεν είναι εφικτό. Μάλιστα η χρήση του ως δρόμου διπλής κυκλοφορίας είχε γνωστοποιηθεί και σε συνεδριάσεις της Επιτροπής Συγκοινωνιών, με τους συμμετέχοντες πολίτες κι επιχειρηματίες να εκφράζουν την ανησυχία τους, για το γεγονός της απουσίας τελικής επίστρωσης και τις συνέπειες που θα προέκυπταν από τη συνεχή διέλευση οχημάτων και δικύκλων. “Διπλής κατεύθυνσης θα γίνει όταν ολοκληρωθεί η τελική επίστρωση γιατί απ΄ ό,τι παρατηρήσαμε, στη σημερινή κατάσταση, απομακρύνεται το υλικό και θα έχουμε πρόβλημα. Αν υπάρχει κίνηση οχημάτων επάνω σε αυτό, τότε, θα δημιουργηθεί μεγαλύτερο πρόβλημα. Με τα δίκυκλα για παράδειγμα θα σηκώνεται χώμα και άρα, δεν μπορεί να γίνει διπλής ροής αυτή τη στιγμή” διευκρίνισε ο αντιδήμαρχος, λέγοντας πως, “Αν φθαρεί η πίσσα που έχει πέσει από πάνω με την κίνηση, τότε θα αρχίσει να σηκώνεται χώμα”.

Υπογράμμισε δε, πως, “Προς το παρόν δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα”, ωστόσο “θα παραμείνει μονής κατεύθυνσης μέχρι να ασφαλτοστρωθεί”. Αναφορικά με τις αποφάσεις για τη χρήση του εν λόγω τμήματος, γνωστοποίησε ότι η Δημοτική Αρχή βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τον εργολάβο, η νέα συνάντηση με τον οποίο θα πραγματοποιηθεί αύριο, Πέμπτη. “Θα δούμε τα δεδομένα ξανά με τον εργολάβο την Πέμπτη το πρωί. Είμαστε σε επαφή και ό,τι χρειάζεται το αντιμετωπίζουμε” τόνισε κατηγορηματικά.

Βάσει της σημερινής εικόνας ωστόσο και καθώς από ένα μεγάλο τμήμα του οδοστρώματος έχει αφαιρεθεί το ειδικό πλέγμα οριοθέτησης του π. εργοταξίου, αφήνεται το περιθώριο σε οδηγούς να σταθμεύουν καθ΄όλη τη διάρκεια του 24ώρου, γεγονός που αφενός, προκαλεί κωλύματα στην ομαλή ροή των διερχόμενων οχημάτων στην πόλη κι αφετέρου, ο κυκλοφοριακός συνωστισμός καταδεικνύει την έλλειψη επαρκούς αριθμού θέσεων στάθμευσης πλησίον της πόλης.

“Κυρτό οδόστρωμα για την ομαλή απορροή των ομβρίων υδάτων”

Στο πλαίσιο του ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης” ένα σοβαρό ζήτημα που φαίνεται να απασχολεί τους επιχειρηματίες κατά μήκος της παραλιακής ζώνης και ειδικότερα, εκείνους που δραστηριοποιούνται στο τμήμα της Α΄ Φάσης είναι η σημερινή εικόνα των σχαρών απορροής ομβρίων υδάτων. Συγκεκριμένα, από την πλευρά που συντελέστηκαν οι εργασίες, οι συγκεκριμένες σχάρες φαίνεται να έχουν τοποθετηθεί σε υπερυψωμένο σημείο, γεγονός που προκαλεί εύλογη ανησυχία, σχετικά με το αν θα υπάρξουν πριν την έναρξη της χειμερινής περιόδου, όλες εκείνες οι εργασίες που θα αποτρέπουν σε έκτακτα καιρικά φαινόμενα, την εισροή του νερού και της βροχής εντός των επιχειρήσεων, αλλά και δε θα “επιτρέπουν” στο νερό να λιμνάζει.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Γουσγουνέλης, κληθείς να απαντήσει επί του συγκεκριμένου θέματος, εντός Σεπτεμβρίου και κατά πάσα πιθανότητα πριν τις 15 του επόμενου μήνα, με την ασφαλτόστρωση, θα έχει ρυθμιστεί το θέμα. “Όταν ασφαλτοστρωθεί το συγκεκριμένο τμήμα, θα είναι στη στάθμη που πρέπει να είναι. Πριν τις 15 Σεπτέμβρη που ξεκινούν οι βροχές, αυτά θα πρέπει να ασφαλτοστρωθούν για να μπορεί να πέσει και η πίσσα” τόνισε, εξηγώντας τέλος πως, “Οι στάθμες είναι μετρημένες για το τελικό επίπεδο. Όχι για τώρα. Ο δρόμος θα είναι κυρτός”.