Εκ νέου τη Μεγάλη Τρίτη η συζήτηση και η απόφαση δημιουργίας προωθητικών βίντεο για την πασχαλινή περίοδο στη Σύρο

Θεματική προβολή επενδύοντας στο 2017

Τη Μεγάλη Τρίτη καλούνται να ψηφίσουν εκ νέου οι δημοτικοί σύμβουλοι την πρόταση ανάθεσης - σε συγκεκριμένη εταιρεία - δημιουργίας δύο βίντεο με περιεχόμενο την πασχαλινή – θρησκευτική περίοδο στη Σύρο, προκειμένου το νησί να στοχεύσει οργανωμένα στον θρησκευτικό τουρισμό για το επόμενο έτος και να ενισχυθεί σε επίπεδο επισκεψιμότητας κατά το κορυφαίο εορταστικό χρονικό διάστημα του Πάσχα.

Παρά την αναλυτική συζήτηση που αναπτύχθηκε στη συνεδρίαση της Παρασκευής επί της συγκεκριμένης πρότασης του δημάρχου Γιώργου Μαραγκού, ωστόσο κατά τη διαδικασία της ψηφοφορίας δεν συγκεντρώθηκε η απαιτούμενη πλειοψηφία (14 θετικές ψήφοι) υπέρ της εισήγησης, με αποτέλεσμα να ορισθεί άμεσα νέα συνεδρίαση, προκειμένου να υπάρξει η δυνατότητα λήψης πλάνων εντός των προσεχών ημερών.

Αξίζει να τονισθεί, πως, αν και η συντριπτική πλειοψηφία των αιρετών συμμερίστηκε την ανάγκη θεματικής προβολής της Σύρου, η οποία κι εύλογα παρουσιάζεται στο προσκήνιο, καθώς το νησί δεν καλείται να επενδύσει σε μαζικό τουρισμό, ωστόσο η Δημοτική Αρχή έτυχε κριτικής όσον αφορά στον τρόπο μέσω του οποίου επιλέγει να αναδείξει και να προβάλει το νησί, προωθώντας τις συγκεκριμένες αλλά και ακριβά κοστολογημένες “προτιμήσεις” της.

Στενό το χρονικό περιθώριο για τη λήψη πλάνων

Εξηγώντας τη συλλογιστική που ακολουθεί η Δημοτική Αρχή σχετικά με την έμφαση που όπως ανέφερε ο δήμαρχος, επιδιώκει να δώσει στις θεματικές μορφές τουρισμού, έκανε μνεία για την ιδιαίτερη περίοδο του Πάσχα στο νησί, επικεντρώνοντας την αναφορά του στη δημιουργία βίντεο με περιεχόμενο τις θρησκευτικές παραδόσεις Ορθοδόξων και Καθολικών. “Πρόθεσή μας είναι να δημιουργήσουμε δύο προωθητικά βίντεο για την περίοδο του Πάσχα, ώστε να καταστήσουμε το νησί σε αδιαφιλονίκητο πασχαλινό προορισμό και σε ακόμη πιο υψηλή θέση από εκείνη που βρίσκεται σήμερα” σχολίασε αρχικά ο Γιώργος Μαραγκός, διευκρινίζοντας πως, οι παραγωγές θα πρέπει να μπορούν να πραγματοποιηθούν τις αμέσως επόμενες ημέρες, με τη δυνατότητα λήψης πλάνων από τη Μεγάλη Παρασκευή έως και την Κυριακή του Πάσχα. “Είναι η καταλληλότερη εποχή για να μπορέσουμε να γυρίσουμε θεματικά βίντεο για τον θρησκευτικό τουρισμό. Πρέπει να εγκρίνουμε την ανάθεση σε μία εταιρεία ώστε να μπορέσει να κάνει τις παραγωγές των βίντεο την επίμαχη περίοδο, δηλαδή τη Μεγάλη Εβδομάδα” πρόσθεσε παρακάτω, μιλώντας για την εταιρεία Production House, στην οποία κι ανατέθηκε η δημιουργία του γενικού βίντεο της Σύρου με τίτλο “syros 4 seasons” για το τουριστικό portal του νησιού. Σήμερα μάλιστα, όπως εξήγησε ο δήμαρχος, η νέα ανάθεση για τα δύο θεματικά βίντεο θα κοστίσει στον Δήμο περί τα 12.915 ευρώ.

“Η συγκεκριμένη ανάθεση σχετίζεται με τη βούληση του Δήμου μας να στοχεύσει στην ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού του νησιού” επανέλαβε, επισημαίνοντας ειδικότερα πως, “η ανάδειξη της πασχαλινής περιόδου έχει βαρύνουσα σημασία” κι ως εκ τούτου, ο Δήμος πρέπει να ενεργήσει “άμεσα κι ευέλικτα”. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ίδιος έσπευσε να διασαφηνίσει, πως, “για να προβάλλουμε σωστά το νησί μας και προ της περιόδου του Πάσχα κατά το 2017, πρέπει να έχουμε στοχευμένα θεματικά βίντεο, τα οποία θα προβάλλουν την ιδιαιτερότητα του Πάσχα με τη συνύπαρξη των δύο δογμάτων”. Σπεύδοντας να “προλάβει” κι αιχμές σχετικά με τις απευθείας αναθέσεις στην εν λόγω εταιρεία, ο ίδιος υποστήριξε πως, η διαδικασία της απευθείας ανάθεσης έχει ευέλικτο κι άμεσο χαρακτήρα, υποστηρίζοντας πως, αν ο ίδιος αποφάσιζε να προβεί στην ανάθεση χωρίς να προηγηθεί απόφαση δημοτικού συμβουλίου, ενδεχομένως να συναντούσε από τους αιρετούς μεγαλύτερη αντίδραση.

Κοστοβόρα κι άνευ σχεδιασμού πορεία

Σε σημαντικές παρατηρήσεις προέβη ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Ανδρέας Γιαλόγλου σχετικά με τον τρόπο που ενεργεί η Δημοτική Αρχή σε επίπεδο προβολής της Σύρου, εκφράζοντας την άποψη πως, δεν μαρτυράται οργάνωση και σχεδιασμός. “Εμείς διαφωνούμε με τον τρόπο με τον οποίο η Δημοτική Αρχή διαχειρίζεται τον τρόπο παραγωγής τον βίντεο. Δείχνει έλλειψη προγραμματισμού” τόνισε αρχικά, εξηγώντας πως, ως Δήμος “πρέπει να κάνεις μία αποτύπωση των γεγονότων και των δρώμενων του νησιού ανά τον χρόνο” καθώς επίσης “να καταγράψεις τα γεγονότα που θέλεις να αναδείξεις για το νησί και να “βγάλεις” έναν διαγωνισμό, καλώντας την εταιρεία να καλύψει συνολικά τις παραγωγές”.

“Νομίζω ότι μιλάω βάσει απλής λογικής” σχολίασε καυστικά ο κ. Γιαλόγλου, ζητώντας από τον δήμαρχο να δεσμευτεί δημόσια, πως, θα προβεί σε αναλυτικό και συγκεκριμένο απολογισμό για την κάθε δράση που έχει αποφασίσει να πραγματοποιήσει σχετικά με την τουριστική ανάπτυξη της Σύρου, προκειμένου οι δημότες αλλά και ο Δήμος συνολικά, να γνωρίζει ποιά είναι τα οφέλη σε πρακτικό επίπεδο. “Έχουμε ανοιχτεί σε πολλά μέτωπα όπως εκπομπές, προβολές, βίντεο κλπ” ανέφερε συγκεκριμένα, λέγοντας πως, “πρέπει να κάνουμε απολογισμό ώστε να ξέρουμε τί μας έχει αποφέρει η κάθε δράση. Να προβούμε σε απολογισμό ανά επιχορήγηση” συμπλήρωσε κατηγορηματικά ο ίδιος.

Από την παράταξή του μάλιστα και ο Μιχάλης Ζουλουφός, επεσήμανε την ανάγκη να δίδεται η ευκαιρία και σε τοπικές επιχειρήσεις να αποδείξουν τί μπορούν να κάνουν, σημειώνοντας ταυτόχρονα, πως οι αναθέσεις σε εταιρείες εκτός Σύρου δεν πρέπει να αποτελούν “μονόδρομο” για ένα αξιόλογο αποτέλεσμα τουριστικής προβολής.

Άξια αναφοράς υπήρξε και η κριτική της Μαρίας Καζαντζάκη, μέλους της παράταξης της Δημοτικής Αρχής, η οποία αξιολόγησε ως ακριβή την προτεινόμενη επιλογή του δημάρχου, λέγοντας με παραδείγματα πως, ενδεχομένως ο Δήμος να μπορούσε μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας να αναζητήσει άλλη εταιρεία, που δεν αποκλείεται να προσέφερε ποιοτικό αποτέλεσμα και ίσως με χαμηλότερο κόστος. Τεκμηριώνοντας την άποψή της, έκανε μνεία στα αντίστοιχα θεματικά βίντεο της Τήνου τα οποία κόστισαν περί τα 4.000 ευρώ, αλλά και στα τουριστικά βίντεο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, όπου τα 48 νησιά σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα προβάλλονται επιτυχώς με 16.000 ευρώ. Προτού ολοκληρώσει την τοποθέτησή της, δεν παρέλειψε να στηλιτεύσει το γεγονός πως, το βίντεο του τουριστικού portal, όπως και η διαδικτυακή τουριστική πύλη της Σύρου δεν προωθούνται κατάλληλα και συστηματικά, αναφέροντας πως, αυτή καταγράφει μόλις 8.000 προβολές ενώ της Νάξου έχει “χτυπήσει” ήδη περί τις 157.000.

Εν κατακλείδι, πρέπει να σημειωθεί πως, ο επικεφαλής της Κίνησης Πολιτών Σύρου, Παύλος Χρυσαφίδης αναφερόμενος στην απόφαση της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου σχετικά με την ανάθεση στη συγκεκριμένη εταιρεία της δημιουργίας των δύο βίντεο, σχολίασε έντονα το γεγονός πως, συμμετείχαν εκ του συνόλου των 13 μελών, μόλις τα 7, απαντώντας με αυτόν τον τρόπο στον δήμαρχο, ο οποίος έκανε λόγο για ομόφωνη απόφαση των μελών που την απαρτίζουν. Σχολίασε δε, το γεγονός πως, ο ίδιος ενημερώθηκε μόλις τρεις ώρες πριν τη διεξαγωγή της συνεδρίασης της Τουριστικής Επιτροπής, κάτι που αφαίρεσε τη δυνατότητα συμμετοχής σε μέλος της παράταξής του.

Αντίστοιχη παρατήρηση έκανε και ο Γιάννης Βρούτσης, ζητώντας επί της ουσίας από τον δήμαρχο και πρόεδρο της Τουριστικής Επιτροπής να μεριμνά έγκαιρα και κατάλληλα, προκειμένου να δίνουν το “παρών” όσα περισσότερα μέλη είναι εφικτό να παρασταθούν στις συνεδριάσεις της, προκειμένου να εκπροσωπείται κάθε παράταξη αλλά και να μην απαξιώνεται το όργανο.