Επιτροπή Συγκοινωνιών Δήμου Σύρου - Ερμούπολης

Πρώτη κυκλοφοριακή έγκριση με παρατηρήσεις

Με τρεις θετικές ψήφους έναντι δύο αρνητικών εγκρίθηκαν τα προτεινόμενα κυκλοφοριακά μέτρα για τη θερινή περίοδο το μεσημέρι της Παρασκευής (σήμερα) από τα μέλη της Επιτροπής Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης.

Μετά τη γνωστοποίηση του βασικού σχεδίου των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στη ιστοσελίδα του Δήμου, όπου και η Τεχνική Υπηρεσία έχει προβεί στη σχετική ανάρτηση και παρουσίαση των λεπτομερειών των κυκλοφοριακών μέτρων για το φετινό καλοκαίρι, άνοιξε επίσημα ο κύκλος των συνεδριάσεων και της διαβούλευσης αναφορικά με το σοβαρό θέμα, επί του οποίου καλούνται να τοποθετηθούν μέλη Επιτροπών, αιρετοί αλλά και πολίτες.

Υπέρμαχος των προτάσεων που έχουν καταρτιστεί για το ιστορικό κέντρο της πόλης με σκοπό την αποσυμφόρησή του, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Σταύρος Γουσγουνέλης προέβη στην παρουσίαση των βασικότερων σημείων του γενικού κυκλοφοριακού πλάνου, καλώντας τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής να υπερψηφίσουν. Προτού τοποθετηθεί αναλυτικά, δεν παρέλειψε να τονίσει πως, για την οριστική ψήφισή τους θα υπάρξει συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου κατόπιν των συνεδριάσεων της Επιτροπής Διαβούλευσης, της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης.

Να αναφερθεί πως, από τη συνεδρίαση απουσίαζαν τρία μέλη.

Ακολουθούν τα κύρια σημεία των προτάσεων στα οποία ο αντιδήμαρχος έκανε σαφή μνεία:

Στο πλαίσιο των μόνιμων ρυθμίσεων αναφέρθηκε στη λειτουργία της οδού Σταματίου Πρωίου και στον χώρο της πλατείας Μιαούλη.

Οδός Σταματίου Πρωίου

Αναφορικά με τη λειτουργία της εν λόγω οδού, η οποία αποτελεί μία από τις κεντρικές οδούς της Ερμούπολης, ο ίδιος επεσήμανε πως, από την έναρξή της και συγκεκριμένα από τη συμβολή της με την οδό Ελ. Βενιζέλου (π. Ερμού) έως και την οδό Κέας (Ανηφοράκι) οι οδηγοί θα μπορούν να πραγματοποιούν ολιγόλεπτη στάση. Από το ύψος του ξενοδοχείου “Παλλάδιον” έως και το σημείο που βρίσκεται το Οβελιστήριο “Φωτεινιάς” θα προβλέπεται η στάθμευση μόνιμων κατοίκων του κέντρου, ενώ από εκεί μέχρι και το τέλος της οδού (ύψος ΙΚΑ) θα επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνον η ολιγόλεπτη στάση.

Σημειώνεται πως η στάθμευση των οχημάτων προτείνεται να γίνεται εκ περιτροπής ώστε να μην επιβαρύνονται μονομερώς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτή την οδό.

Πλατεία Μιαούλη

Σχετικά με την “καρδιά” της πόλης, ο αντιδήμαρχος επεσήμανε πως πέριξ της πλατείας Μιαούλη δεν θα επιτρέπεται η στάθμευση παρά μόνο σε συγκεκριμένα σημεία η στάση. Οι οδηγοί θα πρέπει να δίνουν έμφαση στη σχετική σήμανση.

Σε δεύτερο χρόνο αναφέρθηκε στα προσωρινά κυκλοφοριακά μέτρα που προτείνεται να εφαρμοσθούν την καλοκαιρινή περίοδο και ειδικότερα από τις 15 Ιουνίου έως και τις 15 Σεπτεμβρίου με την πεζοδρόμηση να προγραμματίζεται από τις 22.00 το βράδυ έως και τις 03.00 τα ξημερώματα σε καθημερινή βάση.

Παραλιακή οδός

Παραμένει ανοικτή καθώς το πεζοδρομημένο τμήμα θα ξεκινά από την έναρξη της Ελ. Βενιζέλου (π. Ερμού) και θα φτάνει έως και πάνω από το Πνευματικό Κέντρο (πλησίον Θεάτρου “Απόλλων”). Κατά τη διάρκεια της συζήτησης σημειώθηκε πως, κατά πάσα πιθανότητα θα υπάρξει μπάρα στην παραλιακή οδό στο ύψος της οδού Κέας (στενό Αθυμαρίτη).

Νησάκι

Προβλέπεται η πρόσβαση για όλους έως και τις 22.00 το βράδυ μέσω της παραλιακής οδού στο χώρο στάθμευσης. Από τις 22.00 έως και τις 03.00 θα κλείνει ο χώρος με τα δίκυκλα παρόλα αυτά να έχουν δυνατότητα πρόσβασης καθ΄ όλη τη διάρκεια του 24ωρου, αφού σε τμήμα νησίδας προγραμματίζονται θέσεις στάθμευσης. Επισημαίνεται πως, η έξοδος οχημάτων και δικύκλων πάντα μέσω της παραλιακής οδού, θα πραγματοποιείται απρόσκοπτα οποιαδήποτε ώρα και κατά το διάστημα της βραδινής πεζοδρόμησης.

Θυμάτων Σπερχειού και Πρωτοπαπαδάκη

Με δεδομένη πλέον τη λειτουργία της παραλιακής οδού όπως διαμορφώθηκε μετά το έργο της ανάπλασης, ο γνωστός σε όλους κλασικός πεζόδρομος του κέντρου διατηρείται “ανέπαφος” χωρίς να απαιτείται το “άνοιγμά” του για την έξοδο οχημάτων από το Νησάκι.

Mini Bus

Οι πολίτες (κάτοικοι κι επισκέπτες) θα έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης με τα μέσα μεταφορά της αστικής συγκοινωνίας του Δήμου. Τα δρομολόγια θα καλύπτουν και τις βραδινές ώρες για τη μεταφορά των επιβατών από και προς το κέντρο και τη σύνδεση με τους περιφερειακούς χώρους στάθμευσης.

Φέτος τα λεωφορεία δεν θα εισέρχονται στον πεζόδρομο.

Πιο συγκεκριμένα, από την παραλιακή οδό θα κατευθύνονται έως και την πλατεία Κανάρη (ξενοδοχείο Ερμής) όπου και θα κάνουν αναστροφή ενώ από την περιοχή της Δόξας θα φθάνουν έως και το θέατρο “Απόλλων”, σημείο στο οποίο θα μπορούν επίσης, να κάνουν αναστροφή.

Ταξί και υπηρεσίες delivery

Σύμφωνα με όσα επιβεβαίωσε ο κ. Γουσγουνέλης, τα ταξί και οι μηχανές που πραγματοποιούν delivery δεν θα εισέρχονται στο πεζοδρομημένο τμήμα, σε αντίθεση με ό,τι ίσχυε πέρυσι.

Μόνιμοι κάτοικοι κέντρου

Βάσει της ενημέρωσης του αρμόδιου αντιδημάρχου, ήδη περί τους 150 συμπολίτες μας που διατηρούν μόνιμη κατοικία στην Ερμούπολη έχουν λάβει τις σχετικές κάρτες που τους αναλογούν. Για πρώτη φορά φέτος, κάρτες θα δοθούν και για δίκυκλα κατοίκων της πόλης. Εκτίμηση του κ. Γουσγουνέλη είναι πως θα δοθούν για οχήματα τουλάχιστον 50 επιπλέον κάρτες.

Η πρόσβασή τους προς το Νησάκι θα πραγματοποιείται ομαλά για να σταθμεύσουν στις θέσεις που τους αναλογούν.

Σχετικά με την περιοχή κάτω από τη Μεταμόρφωση (πλατεία Σταύρου Βαφία) η διέλευση οχημάτων και δικύκλων θα γίνεται είτε μέσω της οδού Χίου (αγορά) είτε από την Ελ. Βενιζέλου, με τον κάθε οδηγό να καλείται να αποφεύγει την κατάχρηση αυτής της δυνατότητας.

Στο κομμάτι πέριξ του Ι.Ν. Μεταμορφώσεως η διέλευση των οχημάτων θα πραγματοποιείται μπροστά από το θέατρο “Απόλλων” και άρα, μέσω Δηλίου ή Βροντάδου.

Σχετικά δε, με το τμήμα των μονίμων κατοίκων με “πυρήνα” την πλατεία Τσιροπινά, διευκρινίστηκε ότι, οι οδηγοί θα μπορούν να φθάνουν στις προβλεπόμενες θέσεις στάθμευσης κοντά στις κατοικίες τους μέσω της οδού Εμ. Ροΐδη (όπισθεν ΟΤΕ) που θα λειτουργεί μόνον ως κάθοδος και να διέρχονται προς τις οδούς Σουρή, Καλομενοπούλου και Απόλλωνος. Η έξοδός τους θα συντελείται ομαλά από την οδ. Απόλλωνος κι επάνω από τον Ι. Ν. Αγίου Νικολάου, ενώ η είσοδός τους θα γίνεται μέσω Βροντάδου ή Δηλίου.

Ξενοδοχεία κέντρου κι άφιξη επισκεπτών

Αναφορικά με τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που βρίσκονται εντός του πεζοδρομημένου τμήματος (πχ. επί της οδού Απόλλωνος), κατέστη σαφές πως, οι επισκέπτες θα μπορούν να μεταβαίνουν μέσω Βροντάδου ή Δηλίου. Εκ μέρους του κ. Γουσγουνέλη δε, ειπώθηκε πως, στις περιπτώσεις που η άφιξή τους γίνεται μετά την έναρξη της πεζοδρόμησης (22.00 το βράδυ), τότε οι ίδιοι επιδεικνύοντας το εισιτήριό τους στον φύλακα που θα υπάρχει στο Νησάκι, θα έχουν τη δυνατότητα να διέρχονται και να σταθμεύουν εντός του συγκεκριμένου χώρου.

 

Όχι στη διχοτόμηση της πόλης”

Πέραν των θετικών ψήφων του προέδρου Σταύρου Γουσγουνέλη, του εκπροσώπου της Λιμενικής Αρχής Σύρου, καθώς και του μέλους Γιάννη Λούβαρη, ο οποίος όμως κατέθεσε συμπληρωματικά την προσωπική θέση του για το ζήτημα της πεζοδρόμησης της πόλης, οι Γιάννης Καφούρος και Λεονάρδος Ρούσσος καταψήφισαν τα προτεινόμενα μέτρα με συγκεκριμένη επιχειρηματολογία.

Ειδικότερα, ο κ Καφούρος έκανε λόγο για μέτρα που διχοτομούν εκ νέου την πόλη τους καλοκαιρινούς μήνες προσθέτοντας προβλήματα στην εξυπηρέτηση κατοίκων κι επιχειρηματιών και συσσωρεύουν κυκλοφοριακά ζητήματα σε άλλα σημεία. Σύμφωνα με όσα επεσήμανε, με τις προτάσεις της Δημοτικής Αρχής δεν λύνεται το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ενώ το βασικό θέμα των μονίμων κατοίκων για άμεση πρόσβαση στις κατοικίες τους από τη συντομότερη οδό δεν εισακούγεται. Ο ίδιος δε, σχετικά με τη διαδικασία δεν παρέλειψε να σημειώσει πως, κανονικά όφειλε η Δημοτική Αρχή να έχει γνωστοποιήσει τις θέσεις όλων των φορέων προς τα μέλη της Επιτροπής Συγκοινωνιών ώστε να γνωρίζουν τις επισημάνσεις – παρατηρήσεις τους.

Σε παρόμοιο τόνο, ο Λεονάρδος Ρούσσος διαχωρίζοντας τη θέση του από την αντιπολίτευση, διατύπωσε τη διαφωνία του στις προτάσεις, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων, ότι, για μία ορθή πεζοδρόμηση της πόλης δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες προϋποθέσεις σε χώρους στάθμευσης κλπ. Εξέφρασε δε την αντίθεσή του και ως προς τη λειτουργία της θέσης Νησάκι με φόντο τα κρουαζιερόπλοια, λέγοντας πως, ο συγκεκριμένος χώρος της πόλης “αποτελεί το μεγάλο καρκίνωμα”. Μάλιστα, αναφορικά με το έργο της ανάπλασης έκανε γενικόλογο σχόλιο περί αστοχιών, εστιάζοντας μάλιστα και στον περιορισμένο αριθμό θέσεων που έχει δοθεί στους επαγγελματίες οδηγούς πλησίον των στεγάστρων αναμονής επιβατών. Προς ενίσχυση της αναφοράς του, σημείωσε πως, μετά τη λήξη της απεργίας “έγινε μπάχαλο στο λιμάνι”, υποστηρίζοντας πως η αυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες θα πρέπει να απασχολήσει ώριμα τη Δημοτική Αρχή.

Συμπληρώνοντας την τοποθέτησή του σχετικά με την ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας όλων των πολιτών, εξήγησε πως δεν μπορεί να συναινέσει σε μία απόφαση διχοτόμησης της πόλης χωρίς προϋποθέσεις εξυπηρέτησης δημοτών κι επισκεπτών.

Τέλος, εκ μέρους του κ. Λούβαρη προτάθηκε προς τον Δήμο να εξετάσει μελλοντικά σενάρια μονοδρόμησης οδών.