Τον Σεπτέμβριο ανοικτή δημόσια πρόσκληση για τη δημιουργία νέου τουριστικού εντύπου για τη Σύρο

Έμμεση αναγνώριση... χωρίς δημόσια παραδοχή

Κατά πλειοψηφία η έγκριση επανεκτύπωσης του υπάρχοντος φυλλαδίου “4 εποχές” προκειμένου να “διανεμηθεί” έως το τέλος της σεζόν

Στη δημιουργία νέου τουριστικού εντύπου προβολής της Σύρου θα προχωρήσει η Δημοτική Αρχή τον Σεπτέμβριο, με τον δήμαρχο, Γιώργο Μαραγκό να γνωστοποιεί πως θα απευθύνει ανοικτή δημόσια πρόσκληση για τη σχεδίασή του, αφότου ολοκληρωθεί η διανομή του υπάρχοντος, με τίτλο “4 εποχές”, το οποίο και θα επανεκτυπωθεί ωστόσο, για να καλύψει τις τρέχουσες ανάγκες του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης έως το τέλος της καλοκαιρινής περιόδου.

Παρά το γεγονός πως στη συζήτηση του σχετικού θέματος επανεκτύπωσης του υπάρχοντος εντύπου στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου το βράδυ της Δευτέρας, ο κ. Μαραγκός άδραξε την ευκαιρία να γνωστοποιήσει τη συγκεκριμένη απόφαση της Δημοτικής Αρχής, δείχνοντας εμμέσως πως αλλάζει “ρότα” λόγω των αρνητικών σχολίων που είχε αποσπάσει το εν λόγω έντυπο όσον αφορά αποκλειστικά και μόνον στο ύφος και το περιεχόμενό του, το οποίο κατά γενική ομολογία δεν ήταν αντιπροσωπευτικό της φυσιογνωμίας της Σύρου, ωστόσο με αφορμή νέες τοποθετήσεις της αντιπολίτευσης, αρνήθηκε δημοσίως την παραδοχή της “άστοχης” επιλογής.

Η κατά πλειοψηφία έγκριση της εισήγησης επανεκτύπωσης του εντύπου “4 εποχές” οδήγησε σε νέο κύκλο κριτικής και τοποθετήσεων, οι οποίες γέννησαν υψηλούς τόνους αλλά κι εκφράσεις εκ μέρους αιρετών που δεν αρμόζουν σε δημόσιες συνεδριάσεις συλλογικών οργάνων, αλλά αντίθετα, προδίδουν συμπεριφορές που μόνον στόχο έχουν να παρεκκλίνουν από την ουσία.

Με το ίδιο έντυπο έως το τέλος της σεζόν

Ειδικότερα, το θέμα που στάθηκε αφορμή για νέα αντιπαράθεση ανάμεσα στην Δημοτική Αρχή και τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης υπήρξε η πρόταση επανεκτύπωσης του υπάρχοντος εντύπου προκειμένου όπως τόνισε ο δήμαρχος να καλυφθούν οι ανάγκες του Δήμου έως το πέρας της καλοκαιρινής σεζόν. Στη σχετική εισήγησή του μάλιστα, έκανε λόγο για 5.000 νέα αντίτυπα, εκ των οποίων τα 3.000 θα τυπωθούν στην ελληνική γλώσσα και τα 2.000 θα είναι μεταφρασμένα στην αγγλική. Όπως έσπευσε να διευκρινίσει, η σχετική δαπάνη και το κόστος που ανέρχεται σε 1.692,60 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ 24%) θα επιβαρύνει τον κατάλληλο κωδικό του δημοτικού προϋπολογισμού για το έτος 2016.

Αξίζει να υπενθυμιστεί πως, το εν λόγω έντυπο που είχε αποσπάσει δυσμενή σχόλια ως προς το κομμάτι του περιεχομένου του, για το οποίο πολλοί είχαν υποστηρίξει πως, δεν παραπέμπει στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, θα αντικατασταθεί από το επόμενο έτος, καθώς όπως γνωστοποίησε ο δήμαρχος θα προχωρήσει σε ανοικτή δημόσια πρόσκληση για τη συγκέντρωση προτάσεων προκειμένου η Δημοτική Αρχή να προβεί στην λήψη απόφασης για τη δημιουργία ενός νέου τουριστικού εντύπου.

Εκ μέρους του επικεφαλής της Κίνησης Πολιτών Σύρου, Παύλου Χρυσαφίδη τέθηκε το βασικό ερώτημα προς τον δήμαρχο και την αντιδήμαρχο Πολιτισμού σχετικά με το αν έχουν αξιολογήσει θετικά ότι το συγκεκριμένο έντυπο προωθεί τη Σύρο ικανοποιητικά και τη συστήνει επαρκώς στους επισκέπτες, ώστε να προχωρήσει ο Δήμος στην επανεκτύπωσή του, έστω και για το τρέχον δίμηνο. “Η γενικότερη αίσθηση, η δική σας κ. Δήμαρχε, αλλά και της αρμόδιας καθ΄ ύλην αντιδημάρχου, κ. Μενδρινού είναι πως αυτό το έντυπο είναι επιτυχημένο και έχει ανταπόκριση και αξίζει τον κόπο να τον επανα-τυπώσουμε, γιατί όπως ξέρετε στο παρελθόν έχουν ακουσθεί πολλές ενστάσεις περισσότερο για τη θεματολογία του” σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Χρυσαφίδης, με τον δήμαρχο να επιθυμεί αρχικά να περιοριστεί σε μία λιτή απάντηση, χωρίς να “αγγίζει” την ουσία του ερωτήματος. “Θα μου επιτρέψετε κ. Χρυσαφίδη να μην κάνω αναλυτική αναφορά σχετικά με την αισθητική και τη στόχευση αυτού του εντύπου, δεδομένου ότι έχουν γίνει συζητήσεις επί συζητήσεων” δήλωσε σε πρώτο επίπεδο ο δήμαρχος, τονίζοντας πως, “Ζητάμε την επανεκτύπωση ενός μικρού αριθμού τεμαχίων για να καλύψουμε τις ανάγκες μας. Από εκεί και πέρα, από τον Σεπτέμβρη και μετά θα γίνει μία διαδικασία πολύ συγκεκριμένη, ανοικτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος ώστε να δημιουργήσουμε το φυλλάδιο για την επόμενη χρονιά”.

Κρίνεται αναγκαίο να επισημανθεί πως, οι παρατάξεις της μειοψηφίας (εξαιρουμένης της Λαϊκής Συσπείρωσης, ο επικεφαλής της οποίας και μοναδικό αιρετό μέλος της, απουσίαζε) καταψήφισαν την εισήγηση, επαναδιατυπώνοντας την διαφωνία τους ως προς το ύφος του εντύπου).

 

Βιάστηκε... να αναγνωρίσει “εν μέρει αποδοχή λάθους”

Τη βούληση να αναγνωρίσει δημοσίως τη “γενναία” στάση του δημάρχου και να εκφράσει τη στήριξή της στην απόφαση δημιουργίας νέου φυλλαδίου βιάστηκε... – ως αποδείχθηκε από τη ροή της συζήτησης – να εκφράσει η μείζων αντιπολίτευση. Ειδικότερα, ο Ανδρέας Γιαλόγλου έκανε λόγο για έμμεση αναγνώριση μίας λανθασμένης επιλογής του δημάρχου, τον οποίο θέλησε να στηρίξει ακολούθως στην απόφαση έκδοσης ενός καινούργιου εντύπου που θα ανταποκρίνεται στην απαιτητική φυσιογνωμία της Σύρου. “Εμείς είχαμε εκφράσει τη διαφωνία μας κατά την αρχική εκτύπωση του φυλλαδίου” ανέφερε συγκεκριμένα ο επικεφαλής της παράταξης “Σύρος, ένα βήμα μπροστά”, υπενθυμίζοντας επιγραμματικά πως, “αυτό δεν ανταποκρίνεται στη φυσιογνωμία του νησιού μας”.

Μάλιστα, ο ίδιος στην τοποθέτησή του, τόνισε πως, “Εκλαμβάνουμε τη σημερινή τοποθέτηση του δημάρχου ως μία εν μέρει αποδοχή και αναγνώριση” σχετικά με την κριτική που είχε δει το φως της δημοσιότητας, εξηγώντας πως, ως μείζονα αντιπολίτευση “φυσικά και θα μειοψηφήσουμε για τον λόγο ότι επιβεβαιωνόμαστε από τη σημερινή τοποθέτηση του δημάρχου, σχετικά με το ότι τον Σεπτέμβριο θα κάνουμε μία καινούργια προσπάθεια και πρέπει να κάνουμε μία καινούργια προσπάθεια”. Επανέλαβε κατηγορηματικά ευθύς αμέσως πως, “Πρέπει να γίνει κάτι που προφανώς θα ανταποκρίνεται στο νησί μας” καταλήγοντας στην πρωτολογία του πως, “Πάμε να κάνουμε κάτι καλύτερο”. Μάλιστα την τοποθέτησή του, ενίσχυσε ο αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και μέλος της αντιπολίτευσης, Γιάννης Κεράνης, υπογραμμίζοντας σε καυστικό τόνο πως, “θεωρώ ότι όσα λιγότερα φυλλάδια δίνουμε, τόσο περισσότερο κερδισμένοι είμαστε ως νησί”. Υποστήριξε δε, πως, το εν λόγω έντυπο που διανέμεται καθ΄ όλη τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, “δεν προβάλλει καθόλου τον πολιτισμό μας, την αισθητική μας, τα χαρακτηριστικά μας και τα πλεονεκτήματα του νησιού”. Αντίθετα, γνωστοποιωντας τη συμφωνία του για την απόφαση δημιουργίας ενός νέου τουριστικού εντύπου, σχολίασε πως, “είναι ένα έντυπο, το οποίο είτε παρουσιάζει τη Σύρο, ή τη Φολέγανδρο, είτε την Ανάφη δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος να το ξεχωρίσει”.

 

Γ. Μαραγκός: “Δεν κάναμε λάθος. Ακόμη και η πιο επιτυχημένη καμπάνια, ανανεώνεται”

 

Ορμώμενος από τα προαναφερθέντα και τη συνολική κριτική που δέχθηκε, ο Γιώργος Μαραγκός θέλησε να καταστήσει σαφή τη στάση του σχετικά με την αντικατάσταση του εντύπου τον προσεχή Σεπτέμβριο, κάνοντας λόγο για απόφαση που συνδέεται με τη φιλοσοφία περί εμπλουτισμού των προωθητικών ενεργειών για τη Σύρο, οι οποίες ακολουθούν κατά γράμμα το τουριστικό πλάνο της Δημοτικής Αρχής. “Κ. Γιαλόγλου επ΄ ουδενί και σε καμία περίπτωση η πρόθεσή μας να προχωρήσουμε σε επανασχεδίαση με διαγωνισμό - ανοικτή πρόσκληση - του φυλλαδίου μας για το 2017, δεν έχει να κάνει με την αποδοχή ή την αναγνώριση κάποιου σφάλματός μας, σχετικώς με την αισθητική ή τη στόχευση του φυλλαδίου” σημείωσε ο κ. Μαραγκός, επιλέγοντας να ασκήσει κριτική στις επιλογές παλαιότερων Δημοτικών Αρχών και υποστηρίζοντας χαρακτηριστικά πως, “Προφανώς έχετε μάθει να κρίνεται εξ ιδίων τα αλλότρια όταν οι προηγούμενες Δημοτικές Αρχές επί δεκαετίες ολόκληρες πορεύονταν με πεπαλαιωμένα, παρωχημένα και αμφίβολης αισθητικής φυλλάδια τα οποία δεν άλλαζε ποτέ”.

Συνέχισε την τοποθέτησή του, υποστηρίζοντας δε, πως, η δημιουργία νέου εντύπου προκύπτει καθώς, “ακόμη και η πιο επιτυχημένη, έξυπνη και στοχευμένη προωθητική καμπάνια ενός Δήμου, ενός νησιού οφείλει να ανανεώνεται, να επικαιροποιείται, να βελτιώνεται χρόνο με τον χρόνο. Άρα, λοιπόν και το γεγονός ότι το 2016 κρατάμε το φυλλάδιο του 2015 για εμένα μπορεί να θεωρηθεί ότι αργήσαμε να κάνουμε ένα διαφορετικό φυλλάδιο”. Στον ίδιο τόνο, πρόσθεσε παρακάτω πως, “Δεδομένου ότι θέλουμε να ακολουθήσουμε τις κατευθύνσεις που μας δίνει το marketing plan έχουμε προγραμματίσει μαζί με άλλες δράσεις και προσπάθειες προωθητικές τον επανασχεδιασμό του φυλλαδίου αυτού”.

 

Αλλαγή θέματος και περιττές... εκφράσεις που αφαιρούν κύρος από το συλλογικό όργανο

Τους υψηλούς τόνους της ανωτέρω αντιπαράθεσης διαδέχτηκαν εκφράσεις που μπορούν να αξιολογηθούν τουλάχιστον περιττές για δημόσιες συνεδριάσεις συλλογικών οργάνων, αφού πέραν του ότι εκθέτουν το σώμα του δημοτικού συμβουλίου και προσβάλλουν τον αυτοδιοικητικό θεσμό, έρχονται να παρουσιάσουν δημοσίως ένα επίπεδο πολιτικής στάσης των αιρετών, που δεν προσφέρει κύρος στο συλλογικό όργανο.

“Εμείς πρώτοι αποδείξαμε ότι είμαστε πρώτοι στη χρήση νέων τεχνολογιών” τόνισε ο δήμαρχος, προσθέτοντας πως, “και μάλιστα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα και σε μία δύσκολη οικονομική συγκυρία ιδιαίτερα για τη χώρα μας, βάσει στοιχείων και αποτελεσμάτων αποδεικνύεται ότι η Σύρος ανθίσταται στην κρίση, στην οικονομική ύφεση και καταφέρνει να διατηρεί επί τη βάσει στοιχείων επισκεψιμότητας τη δυναμική στον τουρισμό και να αυξάνει τους τουριστικούς επισκέπτες μήνα με τον μήνα”.

Την αλλαγή κατεύθυνσης της συζήτησης δεν άφησε ασχολίαστη ο κ. Γιαλόγλου, ο οποίος αφού σημείωσε πως, “Είναι κρίμα, γιατί πήγα να πιστώσω στη Δημοτική Αρχή τη γενναιότητα αναγνώρισης ενός λάθους δημόσια” τόνισε ωστόσο πως, η ίδια εξακολουθεί “να θεωρεί ότι έχει το αλάθητο”. Υποστήριξε κατηγορηματικά δε, πως, “Δεν μπορούμε να μεταφράσουμε την αποτυχία ενός εντύπου σε διαφοροποίηση της καμπάνιας” θέτοντας το ρητορικό ερώτημα, “Είναι δυνατόν κάθε έξι μήνες να αλλάζουμε το φυλλάδιο; Σε ποιο νησί θα πηγαίνει ο επισκέπτης;”. Συμπληρώνοντας μάλιστα πως, σχετικά με τις τουριστικές επιδόσεις η Δημοτική Αρχή “μάλλον έχει χάσει την επαφή της με τις επιχειρήσεις” πυροδότησε την ακραία αντίδραση του δημάρχου, ο οποίος του ανταπάντησε πως, η παρούσα Δημοτική Αρχή “ξεβρακώνει την προηγούμενη ανυπαρξία σας” καθώς όπως ισχυρίστηκε, “κ. Γιαλόγλου ήσασταν θιασώτες της τουριστικής οπισθοδρόμησης του νησιού μας όλες αυτές τις δεκαετίες”.

Η συζήτηση έκλεισε με τον επικεφαλής της αντιπολίτευσης να καλεί τον δήμαρχο να αλλάξει επικοινωνιακή τακτική καθώς ήδη βρίσκεται στο “τιμόνι” του Δήμου δύο χρόνια.