«Θερμός» ο Ιούλιος ως προς την επισκεψιμότητα της Σύρου

Αυξήθηκαν οι αφίξεις

  • Τρίτη, 2 Αυγούστου, 2016 - 06:19
  • /   Eνημέρωση: 2 Αυγ. 2016 - 22:30
  • /   Συντάκτης: Τέτα Βαρλάμη

Η αύξηση, σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές, του αριθμού των επισκεπτών της Σύρου, που συνεχίστηκε και κατά τον μήνα Ιούλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Λιμεναρχείου, αντιμετωπίστηκε με απόλυτη ικανοποίηση εκ μέρους της δημοτικής αρχής, που κάνει λόγο για στοχευμένες τουριστικές ενέργειες.

Οι αριθμοί που αποτυπώνουν μία αύξηση των επιβατών που αποβιβάστηκαν στη Σύρο κατά τον προηγούμενο μήνα, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2014 και του 2015, είναι δηλωτικοί μιας ανοδικής τάσης που εμφανίζει το νησί, χωρίς όμως να αρκούν για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα περί της τουριστικής του κίνησης.

Με σχετική ανακοίνωση της η δημοτική αρχή εκφράζει την ικανοποίηση της για την παρατηρούμενη αύξηση, ενώ απαντήσεις σε παραμέτρους του ίδιου θέματος δίνει στην «Κοινή Γνώμη» ο Δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης, Γιώργος Μαραγκός.

Δημοτική ικανοποίηση

Επικοινωνώντας η δημοτική αρχή τα συγκριτικά στοιχεία επισκεψιμότητας, που παρουσιάζονται αυξημένα κατά τον μήνα Ιούλιο, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει:

«Με βάση τα επίσημα στοιχεία επισκεψιμότητας για τον μήνα Ιούλιο 2016 από το Λιμεναρχείο Σύρου, με μεγάλη ικανοποίηση διαπιστώνουμε εκρηκτική αύξηση μεγεθών (επισκέπτες, οχήματα) σε σχέση με τα αντίστοιχα μεγέθη των προηγούμενων ετών.

Ιδιαίτερα, σε συνέχεια της σημαντικής αύξησης επισκεψιμότητας στο νησί μας, η οποία διαπιστώνεται αδιαλείπτως από την αρχή του έτους (μαθητικός τουρισμός, περίοδος Πάσχα, τριήμερο Αγ. Πνεύματος, επισκεψιμότητα Ιουνίου 2016, καθώς και στοιχεία κρουαζιέρας και σκαφών αναψυχής), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Λιμενικής Αρχής, για το διάστημα από 1η Ιουλίου έως 31η Ιουλίου 2016, διαπιστώνεται αύξηση επισκεπτών/οχημάτων σε ποσοστό 30,2%/34,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015.

Τα παραπάνω στοιχεία αφορούν στους επισκέπτες του νησιού μας διαμέσου των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, ενώ, εάν σε αυτούς αθροίσουμε και τους επισκέπτες του νησιού μας μέσω των αεροπορικών συνδέσεων, δεδομένου ότι από φέτος η Σύρος συνδέεται αεροπορικώς και με Θεσσαλονίκη με την εταιρεία «Astra», τότε η παραπάνω αύξηση είναι ακόμη μεγαλύτερη».

Παραθέτοντας τα αριθμητικά στοιχεία επισκεψιμότητας για τον μήνα Ιούλιο, οι αποβιβασθέντες επιβάτες το 2014 ήταν 45.558, το 2015 ήταν 38.889 και φέτος ανέρχονται σε 50.617, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 30,2%, ενώ στον αριθμό των οχημάτων η αύξηση ανέρχεται σε 34,1%.

Εκ μέρους του Δήμου σημειώνεται πως «Τα παραπάνω αποτελέσματα πιστοποιούν το γεγονός ότι η Σύρος με σταθερά βήματα, εν μέσω μιας εξαιρετικά δύσκολης οικονομικής συγκυρίας και ανακατατάξεων του τουριστικού χάρτη, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, διεκδικεί και κερδίζει ό,τι περισσότερο της αναλογεί.

Με στοχευμένες προσπάθειες και καινοτόμες δράσεις για την προώθηση και προβολή του τουριστικού προϊόντος και την ανάδειξη της ταυτότητάς μας με χρήση σύγχρονων τεχνολογιών Internet και ψηφιακού marketing, καταφέραμε να επιτύχουμε αξιοσημείωτη αύξηση της επισκεψιμότητας, ενώ και οι εκτιμήσεις για το επόμενο διάστημα είναι ιδιαίτερα θετικές.

Στην προσπάθεια ανάπτυξης του τουριστικού μας προϊόντος, αρωγοί οφείλουμε να σταθούμε όλοι μας από τη Δημοτική Αρχή, τους Συλλογικούς Φορείς, τους μεμονωμένους επιχειρηματίες αλλά και όλους τους κατοίκους του νησιού μας, δεδομένου ότι μόνο έτσι θα καταφέρουμε να επιτύχουμε ταχύτερα το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.

Αποτελεί γενική παραδοχή ότι, κατά το διάστημα των τελευταίων μηνών, το νησί μας, σε ένα κλίμα και πνεύμα εξωστρέφειας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, «παίζει» παντού, γεγονός το οποίο επιδιώκουμε να διατηρήσουμε αλλά και να κλιμακώσουμε ακόμη περισσότερο το επόμενο διάστημα.

Κλείνοντας, καλούμε τους επιχειρηματίες του νησιού μας να επιδείξουν την ανάλογη ετοιμότητα και επαγγελματισμό, ώστε το επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες της Σύρου να παραμείνει υψηλό».

Ανοδική τάση

Κατά την περίοδο του περσυνού καλοκαιριού, καίριο πλήγμα στην τουριστική κίνηση, όσον αφορά τουλάχιστον τον εσωτερικό τουρισμό, επέφερε η επιβολή των capital controls, γεγονός που μπορεί να λειτουργήσει ως αντίλογος στην φετινή καταγεγραμμένη άνοδο. Επ΄ αυτού όμως θα πρέπει να επισημανθεί πως βασικοί τουριστικοί προορισμοί, φέτος κατέγραψαν μειωμένη επισκεψιμότητα, με τιμές χαμηλότερες ακόμα και του περυσινού Ιουλίου.

Παρά την μεγάλη κάμψη που εμφανίζει η εγχώρια τουριστική αγορά, με το ενδιαφέρον πολλών να στρέφεται αποκλειστικά στον εισερχόμενο τουρισμό, τα μεγέθη σε κάποιες των περιπτώσεων αντιστράφηκαν, καθώς παγιωμένοι τουριστικοί προορισμοί είδαν μείωση από συγκεκριμένες αγορές του εξωτερικού, όπως η Αγγλίας ή η Γαλλίας, ενώ μικρής τουριστικής εμβέλειας περιοχές, όπως η Σύρος, αύξησε τα ποσοστά της αποκλειστικά από την ελληνική αγορά.

Ζητώντας από τον Δήμαρχο Σύρου-Ερμούπολης, Γιώργο Μαραγκό, να διατυπώσει την άποψη του στο που θεωρεί ότι οφείλονται αυτοί οι αυξημένοι αριθμοί, ανέφερε ότι «Επειδή το νησί ήταν αρκετά χαμηλά από τουριστικής άποψης τα προηγούμενα χρόνια, με μία επιθετική πολιτική προώθησης και προβολής, πιο εύκολα φαίνονται απτά αποτελέσματα, απ’ ότι εάν είναι καταξιωμένος τουριστικός προορισμός».

Ζητώντας από τον κ. Μαραγκό να διευκρινίσει σε τι έγκειται η επιθετικότητα τουριστικής πολιτικής την οποία επικαλείται, απάντησε πως «η Σύρος παίζει παντού».

Συγκεκριμένα διευκρίνισε πως «με την χρήση του ψηφιακού marketing και με την χρήση τηλεοπτικής διαφήμισης, αλλά και οι διοργανώσεις όπως το Τρίαθλο ή το Aegean Ball, έχουν δημιουργήσει δικές τους ιστοσελίδες, με στοιχεία επισκεψιμότητας, που όλα μαζί, αθροιστικά, έκαναν τη διαφορά».

Καθώς εντός του Ιουλίου πραγματοποιήθηκε η μεγάλη αθλητική διοργάνωση του Aegean Ball, ρωτήθηκε ο Δήμαρχος εάν έχει υπολογιστεί σε ποιο βαθμό επηρέασε το συγκεκριμένο γεγονός στο τελικό αποτέλεσμα.

Όπως ενημέρωσε «σύμφωνα με τα στοιχεία των ημερών της διοργάνωσης, έδωσαν έναν αριθμό περίπου 1.000 επισκεπτών, που αφορά συμμετέχοντες και συνοδούς, αριθμός που δεν καλύπτει τους περίπου 11.000 περισσότερους επισκέπτες από πέρυσι».

Καθώς ότι αφορά στην τουριστική ανάπτυξη πρόκειται για ένα ευρύτερο θέμα πέραν της επισκεψιμότητας, είναι δεδομένο ότι η Σύρος υστερεί σε τουριστικές υποδομές, όπως ξενοδοχειακό δυναμικό, παρεχόμενες υπηρεσίες, αλλά και εξειδίκευση του τουριστικού προϊόντος, που όμως δεν μπορεί να διαφοροποιηθεί άμεσα, «άρα αυτό που κεφαλαιοποιούμε τώρα έχει να κάνει μόνο με την προβολή και την προώθηση του νησιού», επεσήμανε ο Δήμαρχος.

Στην ερώτηση δε σχετικά με την αναντιστοιχία της υψηλής επισκεψιμότητας με την χαμηλή εισπραξιμότητα που καταγράφουν οι επιχειρήσεις της Σύρου, επεσήμανε πως «σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του τμήματος εμπορίου του Δήμου, υπάρχει αύξηση στις νέες άδειες για καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Μόνο στο τελευταίο τμήμα του παραλιακού μετώπου, σε σχέση με πέρυσι, είναι 6 νέα καταστήματα. Αυτό το δεδομένο συν το ότι έχει τρωθεί η οικονομική δύναμη του επισκέπτη, αποτελούν στοιχεία περιορισμού του τζίρου των καταστημάτων».

Σαφώς είναι πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν τα τουριστικά μεγέθη είτε αυτά αφορούν στον αριθμό των επισκεπτών, είτε το επίπεδο των εισπράξεων ή ακόμα και τον αριθμό των διανυκτερεύσεων, στο τέλος της περιόδου θα πρέπει να γίνει μία αποτίμηση, να συνυπολογιστούν τα μετρήσιμα στοιχεία ώστε να εξαχθούν σαφή συμπεράσματα για το τουριστικό όφελος του τόπου.

Προς το παρόν ανακοινώνονται τα στοιχεία επισκεψιμότητας, τα οποία είναι δηλωτικά μίας ανοδικής τάσης σε ότι αφορά στην τουριστική επισκεψιμότητα της Σύρου.