Επί τάπητος το ζήτημα της χωροθέτησης της αφετηρίας των ταξί στο παραλιακό μέτωπο της Ερμούπολης, στη συνάντηση εκπροσώπων του κλάδου και του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών

Νέο σχέδιο και αλλαγές στην ανάπλαση

Στην κατάρτιση νέου σχεδίου για το τμήμα του παραλιακού μετώπου της Ερμούπολης, το οποίο ζητείται από τους επαγγελματίες οδηγούς και ιδιοκτήτες ταξί να αποτελέσει τη νέα αφετηρία τους (πιάτσα) προχώρησε η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, προκειμένου να καταβληθεί προσπάθεια λήψης αδειοδοτήσεων, που θα επιτρέψουν την οριστική λύση στην εξεύρεση νέας και λειτουργικής “στέγης” τους.

Η υλοποίηση του έργου της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου, που προέβλεψε και διαμόρφωσε τον χώρο της αφετηρίας τους στο ύψος της Eurobank και κατά μήκος του δρόμου έως και το ύψος της οδού Κέας, προκάλεσε εξ αρχής τις αντιρρήσεις του κλάδου, με το γνωστό επιχείρημά τους και τους λόγους που συνόδευσαν αυτό, να συνοψίζονται στο ότι δεν είναι λειτουργικό σημείο.

Η διάφωνία τους να μετακινηθούν στη συγκεκριμένη θέση, με φόντο τις αλλαγές που συντελέστηκαν στην παραλιακή ζώνη, επί της ουσία τους επανέφερε περιμετρικά της πλατείας Μιαούλη έως ότου βρεθεί μόνιμη, εφικτή και υλοποιήσιμη λύση. Στο συγκεκριμένο πλαίσιο, εντάσσεται και η συνάντηση που προκάλεσε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Σταύρος Γουσγουνέλης με τους ίδιους, χθες, προκειμένου να αναπτύξει το περιεχόμενο του σχεδίου που έχει καταρτίσει η αρμόδια υπηρεσία σχετικά με τη δυνατότητα χωροθέτησης της νέας αφετηρίας στην ακριβώς απέναντι πλευρά του παραλιακού τμήματος, που οριοθετείται από το ύψος της οδού Κέας έως και το σημείο μετά από τις δύο θέσεις στάθμευσης δικύκλων, στο οποίο μετά από αλλαγές, θα μπορούν να παραμένουν περί τα 18 ταξί.

Κρίνεται απαραίτητο να σημειωθεί εξ αρχής, πως, οποιαδήποτε αλλαγή στο παραλιακό μέτωπο, δεν μπορεί παρά να υλοποιηθεί μετά την οριστική παραλαβή του έργου της ανάπλασης, δηλαδή μετά τον Μάρτιο του 2017, οπότε και θα έχει παρέλθει το απαραίτητο 15μηνο που ορίζει η σχετική νομοθεσία για τα χρηματοδοτούμενα έργα. Εν προκειμένω όμως, η οποιαδήποτε παρέμβαση αποφασισθεί θα πρέπει να εγκριθεί και να αδειοδοτηθεί από τα απαραίτητα Υπουργεία και τις υπηρεσίες του κράτους, μία διαδικασία που εικάζεται πως θα είναι τουλάχιστον χρονοβόρα, αλλά κι “επίπονη”.

Αναφορικά με τη συνάντηση και τις συζητήσεις των δύο πλευρών επί του θέματος, φιλοξενήθηκαν δηλώσεις του κ. Γουσγουνέλη, καθώς και του προέδρου του Σωματείου Ιδιοκτητών Αγοραίων Οχημάτων Σύρου “Ο Άγιος Χριστόφορος”, Κάρολου Βουτσίνου.

Πρόθεση ικανοποίησης αιτήματος, μετά από αλλαγές στο έργο

Πιο συγκεκριμένα, το νέο σχέδιο και οι αλλαγές που θα απαιτηθούν για να μεταφερθεί η αφετηρία των ταξί στην πλευρά της θάλασσας, με την έναρξή της να ορίζεται στο ύψος των μεγάλων κάδων ανακύκλωσης (ύψος οδ. Κέας) προκύπτει ως αποτέλεσμα του έργου της ανάπλασης, στο οποίο η λειτουργία των ταξί – ως αποδεικνύεται – δεν εκτιμήθηκε επαρκώς. “Με δική μας πρωτοβουλία έγινε η συνάντηση καθώς βάσει και του ήδη γνωστού ιστορικού της υπόθεσης, στη συγκεκριμένη μελέτη της ανάπλασης προβλεπόταν η πιάτσα ταξί μπροστά στη Eurobank, όπως και κατασκευάστηκε. Αυτή η μελέτη είχε εγκριθεί και ήμασταν υποχρεωμένοι να την υλοποιήσουμε” σημείωσε ο Σταύρος Γουσγουνέλης, υπενθυμίζοντας μάλιστα πως, “Ο κλάδος των ταξί είχε εκφράσει τις αντιρρήσεις του σχετικά με το κατά πόσον είναι λειτουργική η πιάτσα σε εκείνο το σημείο, καθώς όπως έχουν αναφέρει αρκετές φορές, δεν είχαν ερωτηθεί στο παρελθόν και δεν είχε ληφθεί σοβαρά υπόψιν η θέση τους”.

Κατά τη διάρκεια της τρέχουσας θητείας, πρόσθεσε πως, “Εμείς εξ αρχής ως Δημοτική Αρχή είχαμε πει ότι δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι, καθώς η μελέτη είχε εγκριθεί ως είχε εκπονηθεί και έπρεπε να προχωρήσει το έργο. Προτείναμε να μεταφερθούν εκεί δοκιμαστικά για να εξετάσουν στην πράξη πώς λειτουργεί η πιάτσα, αλλά δεν δέχτηκαν και σήμερα παραμένουν στην πλατεία Μιαούλη”. Εξήγησε ωστόσο πως, μετά από αυτά τα νέα δεδομένα και τα συνεχή αιτήματα των επαγγελματιών του κλάδου, “αυτό που είχαμε πει ότι θα εξετάσουμε, είναι το κατά πόσον μπορεί να διαμορφωθεί εκεί που επιθυμούν η νέα αφετηρία. Ακούσαμε την άποψη αυτών που θα τη χρησιμοποιούν και καταρτίσαμε ένα σχέδιο”.

Βάσει των όσων συζητήθηκαν επί του νέου σχεδίου, η κατεύθυνση στάθμευσης των ταξί θα κινείται παράλληλα με την ροή των οχημάτων, ενώ για την μεταφορά τους, θα απαιτηθεί η κατάργηση ή μετακίνηση του περιπτέρου, η κατάργηση των δύο χώρων στάθμευσης δικύκλων (πλην της θέσης ΑΜΕΑ), καθώς επίσης και η κατάργηση της μικρής πλατείας που υλοποιήθηκε βάσει της μελέτης της ανάπλασης.

Εκ μέρους του προέδρου του Σωματείου κι αναφορικά με τη νέα πρόταση της Δημοτικής Αρχής που ικανοποιεί την αρχική επιδίωξή τους, τονίσθηκε πως, “πήγαμε στο γραφείο για να μας δείξει το νέο σχέδιο ο κ. Γουσγουνέλης, το οποίο έκαναν για την πιάτσα προς την πλευρά της θάλασσας. Βάσει του σχεδίου θα μπορούν να χωρέσουν περίπου 18 οχήματα” ενώ όπως σημείωσε, αυτό αναμένεται να αποτελέσει θέμα συζήτησης στη γενική συνέλευσή τους. “Αφού το λάβουμε διορθωμένο, θα το συζητήσουμε στη γενική συνέλευσή μας” σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Βουτσίνος δίνοντας έμφαση στο ότι ο διάλογος για τη νέα αφετηρία έχει ανοίξει εκ νέου μετά και το πέρας της καλοκαιρινής περιόδου.

 

Μεταφορά ή υπογειοποίηση κάδων ανακύκλωσης

Αναφορικά με τη χωροθέτηση της αφετηρίας στην παραλιακή πλευρά, ο κ. Βουτσίνος γνωστοποίησε ένα βασικό θέμα που απασχολεί τον κλάδο. Με φόντο την ύπαρξη των τριών μεγάλων κάδων ανακύκλωσης, στη συζήτηση με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών επανέφερε το θέμα της απομάκρυνσής τους, καθώς δεν θα είναι εφικτή η παραμονή τους δίπλα στα ταξί. “Εμείς είχαμε κάποιες παρατηρήσεις επί του σχεδίου. Ζητήσαμε να φύγουν οι κάδοι από το συγκεκριμένο σημείο” γνωστοποίησε, τονίζοντας πως, στους επαγγελματίες οδηγούς ταξί δεν θα ήταν κατάλληλη λύση η υπογειοποίησή τους. “Κάνουν προσπάθεια για υπογειοποίηση, αλλά εμείς ζητάμε να απομακρυνθούν από εκείνο το σημείο, επειδή ακόμη κι έτσι, θα προκύπτει δυσοσμία” σχολίασε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, στο ίδιο θέμα, ο κ. Γουσγουνέλης αναγνωρίζοντας πως, δεν θα είναι εφικτή η παραμονή τους στο ίδιο σημείο, επεσήμανε πως, επόμενη λύση είναι το σενάριο υπογειοποίησής τους σε κατάλληλο χώρο. “Θα προσπαθήσουμε με κάποιο πρόγραμμα να προχωρήσουμε σε υπογειοποίηση των κάδων σε κάποιο σημείο που να εξυπηρετούνται και οι επαγγελματίες” σημείωσε, αναφέροντας πως, στην περίπτωση που προωθηθούν όλες οι διαδικασίες για τη λειτουργία της αφετηρίας τους στο συγκεκριμένο τμήμα της παραλίας και ανάψει το “πράσινο φως”, θα πρέπει να αναζητηθεί χρηματοδότηση.

Εστιάζοντας μάλιστα και στο κομμάτι της κάλυψης των οικονομικών απαιτήσεων για τις αλλαγές που θα πρέπει να προωθηθούν με σκοπό την ομαλή παραμονή των ταξί στη συγκεκριμένη θέση, τόνισε πως, “Δεν υπάρχει μεγάλο έργο να κατασκευαστεί. Το πιο μεγάλο θα είναι η υπογειοποίηση των κάδων, το οποίο έχει ένα μεγάλο κόστος. Ουσιαστικά θα κληθεί να μεριμνήσει για την οικονομική τακτοποίηση το Λιμενικό Ταμείο Σύρου” καθώς όπως εξήγησε, η χερσαία ζώνη “είναι και χώρος αρμοδιότητάς του”. “Πιστεύω ότι θα χρειαστούν λίγες οικοδομικές εργασίες για τη διαμόρφωση του χώρου και άρα, δε θα απαιτείται ένα μεγάλο ποσόν. Και για τους κάδους πιθανώς να υπάρξει κάποιο περιβαλλοντικό πρόγραμμα” επανέλαβε για το συγκεκριμένο θέμα.

Χρονοβόρες διαδικασίες και λήψη αδειοδοτήσεων

Δεδομένου ότι ως απαραίτητη προϋπόθεση της μεταφοράς της αφετηρίας των ταξί στο παραλιακό μέτωπο, καταγράφεται η λήψη αδειοδοτήσεων κι εγκρίσεων από τα αρμόδια Υπουργεία και την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), ο κ. Γουσγουνέλης κλήθηκε να προβεί σε εκτιμήσεις αναφορικά με τον χρόνο πιθανής ικανοποίησης του αιτήματος. “Αυτή τη στιγμή έχουμε αποτυπώσει σε κάποια σχέδια το αίτημά τους, σε κάποια τεχνική περιγραφή. Τους κάλεσα να δουν αν συμφωνούν με αυτό, ώστε να μπορέσουμε να το προχωρήσουμε αρμοδίως” δήλωσε, κάνοντας λόγο για τις αδειοδοτήσεις. “Πρέπει να δούμε, αν θα μπορεί να πάρει τις αδειοδοτήσεις που χρειάζεται” πρόσθεσε, καθώς όπως υπενθύμισε με φόντο το έργο της ανάπλασης, “Υπάρχει ένα χρηματοδοτούμενο έργο που θα πρέπει να τροποποιηθεί”.

Κατέστησε σαφές δε, πως η οποιαδήποτε παρέμβαση θα μπορεί να προχωρήσει μετά την οριστική παραλαβή του έργου της ανάπλασης, δηλαδή μετά τον προσεχή Μάρτιο. “Οι οριστικές παραλαβές των έργων γίνονται μετά από 15 μήνες από την προσωρινή παραλαβή. Όλο αυτό το διάστημα υπάρχει η λειτουργία του έργου, η συντήρησή του, η επισκευή του καθώς πρέπει μέχρι και την ημερομηνία οριστικής παραλαβής να είναι πλήρως λειτουργικό” συμπλήρωσε, εξηγώντας αναφορικά με το νέο σχέδιο πως, “Υπάρχει πιθανότητα να μην μπορεί να γίνει καμία αλλαγή ή και να μη θεωρηθούν τόσο σημαντικές και να μπορούν να γίνουν. Δεν γνωρίζουμε τί θα γίνει”. Ο κ. Γουσγουνέλης, θέλησε μάλιστα να διευκρινίσει πως, σχετικά με το αίτημα του κλάδου των ταξί, “Σε καμία περίπτωση από την πλευρά μας, δεν κωλυσιεργούμε. Οι αδειοδοτήσεις είναι μία χρονοβόρα διαδικασία. Σαφώς χρειάζεται έγκριση από το Υπουργείο Πολιτισμού, από την ΕΣΑΛ που είναι αρμόδια για τους λιμένες. Χρειάζεται έγκριση και για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κλπ. Δεν είναι κάτι εύκολο, ούτε μπορεί να γίνει από τη μία ημέρα στην άλλη. Όταν ξεκινήσει, κάποια στιγμή μπορεί να γίνει. Όταν δεν ξεκινήσει, δεν θα γίνει ποτέ. Υπάρχει η πρόθεση από εμάς να ξεκινήσει για να το υλοποιήσουμε”.

Ζητούν προσωρινή θέση στην οδό Στ. Πρωίου

Με φόντο τα πλείστα προβλήματα που προκαλούνται από την παραμονή των ταξί περιμετρικά της πλατείας Μιαούλη, θέση στην οποία παραμένουν προς το παρόν, αν κι έχει γνωμοδοτήσει αρνητικά η Αστυνομική Διεύθυνση Κυκλάδων, επισημαίνοντας πως, είναι μία ακατάλληλη θέση, το Σωματείο ζητά να δοθεί μία προσωρινή λύση για την ασφαλή στάθμευσή τους.

Όπως γνωστοποίησε ο κ. Βουτσίνος, απορρίπτουν την ήδη διαμορφωθείσα θέση στην πλευρά της Eurobank και προτείνουν την προσωρινή πεζοδρόμηση του αρχικού τμήματος της οδού Στ. Πρωίου (από συμβολή με οδό Ελ. Βενιζέλου έως και ύψος οδού Κέας), με ταυτόχρονη αντιδρόμηση αυτής για την ομαλή κυκλοφοριακή ροή των ταξί.

“Τους πρότεινα να χρησιμοποιήσουν και την υπάρχουσα θέση, να τη δοκιμάσουν. Γιατί μπορεί στην πράξη να είναι διαφορετικά από ό,τι νομίζουν. Έχουν πει ότι κάποια πράγματα θα τα συζητήσουν και ως Σωματείο, θα πάρουν τις αποφάσεις τους. Αλλά ήταν αρνητικοί” σημείωσε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, με τον πρόεδρο του Σωματείου να επισημαίνει πως, “Δεν πηγαίνουμε με τίποτα εκεί” καθώς “Είναι εντελώς μη λειτουργική” παρουσιάζοντας παράλληλα, την πρόταση προσωρινής λύσης της αφετηρίας τους, έως ότου ικανοποιηθεί η μεταφορά τους στο παραλιακό τμήμα προς την πλευρά της θάλασσας. “Είπαμε στον κ. Γουσγουνέλη πως μέχρι να γίνει αυτή η νέα πιάτσα, δεν μπορούμε να παραμένουμε στην πλατεία Μιαούλη. Αναγκαστικά παραμένουμε. Έως ότου φτιάξουν τις άδειες, πρέπει να βρεθεί μία προσωρινή λύση. Έχουμε προτείνει προσωρινά την οδό Σταματίου Πρωίου αλλά δεν το δέχονται με τίποτα” δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βουτσίνος, τονίζοντας πως κι αυτό το ζήτημα θα αποτελέσει θέμα συζήτησης στη γενική συνέλευση των μελών του Σωματείου. “Μας αφορά τώρα, να βρεθεί προσωρινή λύση και να φύγουμε από την πλατεία. Διότι η Αστυνομία έχει γνωμοδοτήσει αρνητικά για την πλατεία. Μην κοιτάτε που κάνουν τα στραβά μάτια” σχολίασε καυστικά ο ίδιος.

Ο τελευταίος λόγος στην Περιφέρεια

Πάντως, την οριστική απόφαση για τη χωροθέτηση της αφετηρίας των ταξί λαμβάνει – βάσει νομοθεσίας – η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και συγκεκριμένα ως αρμόδιος, ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης, Γιώργος Λεονταρίτης. Ως εκ τούτου, σε κάθε πρόταση για την υλοποίησή της, θα απαιτηθεί η σύμφωνη γνώμη του. “Με την Περιφέρεια έχουν γίνει επανειλημμένες συζητήσεις και το Σωματείο έχει εκφράσει την προτίμησή του ότι θέλει να μεταφερθεί η πιάτσα απέναντι από τη Eurobank. Είναι 100% ενημερωμένος ο Αντιπεριφερειάρχης και όταν προχωρήσουμε και μπορεί να αδειοδοτηθεί ο χώρος θα το συζητήσουμε. Είναι πολύ πρώιμο ακόμη το θέμα” σχολίασε από την πλευρά του ο κ. Γουσγουνέλης, με την τοποθέτηση και του προέδρου του Σωματείου να κινείται σε ανάλογο τόνο. “Την τελική υπογραφή της πιάτσας, θα την βάλει ο κ Λεονταρίτης. Ο Αντιπεριφερειάρχης. Ούτως ή άλλως το σχέδιο και το πλάνο θα περάσει από εκείνον, που λαμβάνει την τελική απόφαση. Υποχρεωτικά θα γίνει αυτό, καθώς έτσι προβλέπεται για την αφετηρία στην πρωτεύουσα του νομού” ανέφερε ο κ. Βουτσίνος, τονίζοντας πως, η πλευρά του Σωματείου θα βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.