Αναδείχθηκε ο προσωρινός ανάδοχος των υπηρεσιών Web Μarketing του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης με ποσό που δεν ξεπερνά τις 56.000 ευρώ

Προσφορές προδίδουν υπερτιμήσεις

Δριμεία κριτικής της μείζονος αντιπολίτευσης για τις αρχικές εκτιμήσεις της Δημοτικής Αρχής και τον προϋπολογισμό του ποσού των – σχεδόν - 100 χιλ. ευρώ

Με οικονομική προσφορά που “αγγίζει” μόλις το μισό του ποσού των οικονομικών εκτιμήσεων της Δημοτικής Αρχής για τις υπηρεσίες web marketing του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, αναδείχθηκε ο προσωρινός ανάδοχος στην Οικονομική Επιτροπή, εξέλιξη που προδίδει αφενός την υπερτίμηση του “έργου” στην οποία είχε προχωρήσει η Δημοτική Αρχή κι αφετέρου επιβεβαιώνει τον ορθό χαρακτήρα της κριτικής εκ μέρους της μείζονος αντιπολίτευσης.

Οι διαδικτυακές υπηρεσίες προβολής της Σύρου αναμένεται να προωθηθούν μέσω της εταιρείας NEXT COM που κατέθεσε την πληρέστερη προσφορά για τις ποιοτικές υπηρεσίες που έχει ανάγκη η πρωτεύουσα των Κυκλάδων, με την οικονομική προσφορά της να μην υπερβαίνει το ποσό των 56.000 ευρώ, γεγονός που έρχεται να εξοικονομήσει στον Δήμο το σημαντικό χρηματικό ποσό των 42.000 ευρώ, το οποίο και θα πρέπει να κατευθυνθεί στην υλοποίηση άλλων δράσεων.

Η οικονομική “έκπληξη” που προέκυψε αναφορικά με τις υπηρεσίες web marketing, αν και εκτιμήθηκε ιδιαιτέρως θετικά από κάθε παράταξη στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, ωστόσο, ώθησε τη μείζονα αντιπολίτευση να στηλιτεύσει – επιπλέον - έντονα τη στάση της Δημοτικής Αρχής, μέλη της οποίας είχαν υποστηρίξει μετ΄ επιτάσεως στις δημόσιες συζητήσεις του θέματος, πως, ο εξαιρετικά υψηλός αρχικός προϋπολογισμός των υπηρεσιών, είχε αξιολογηθεί ορθά.

Η έκπτωση σε ποσοστό σχεδόν 45% από τον ανάδοχο

Αν και απομένουν ακόμη οι διαδικασίες ανάδειξης της εταιρείας ως οριστικού αναδόχου για την υλοποίηση των υπηρεσιών web marketing, καθώς πρέπει να μεσολαβήσει ένα χρονικό διάστημα πέντε ημερών για την κατάθεση ενστάσεων - αν αυτές υπάρχουν -, από τη στιγμή της έγκρισής της ως προσωρινού αναδόχου, ωστόσο, όπως όλα δείχνουν εντός των επόμενων ημερών θα ξεκινήσει η προσπάθεια διαδικτυακής προβολής της Σύρου.

Αξίζει να υπενθυμιστεί πως, για τις συγκεκριμένες υπηρεσίες διενεργήθηκε ανοικτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός, στο πλαίσιο του οποίου αξιολογήθηκαν οι προσφορές – προτάσεις από δύο εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, με την αρμόδια Επιτροπή να εγκρίνει τη μία εκ των δύο, η οποία συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, κατέστησε σαφές πως μπορεί να παρέχει ποιοτικό έργο, με το ποσό των 55.676 ευρώ. Με δεδομένο το υψηλό ποσοστό έκπτωσης (σχεδόν 45%) εκ μέρους του αναδόχου, αφού ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν περί τα 97.960 ευρώ, η μείζονα αντιπολίτευση άδραξε την ευκαιρία να καυτηριάσει την επίμονη στάση της Δημοτικής Αρχής σχετικά με την οικονομική εκτίμησή της, για την οποία πρωτίστως, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιώργος Παπαμανώλης έσπευσε να εκφράσει την ικανοποίησή του.

“Σαφώς όλοι θέλουμε να διατυπώσουμε την ικανοποίησή μας από το ποσοστό έκπτωσης το οποίο μας αποδεσμεύει ένα ποσό διαθέσιμο για τυχόν άλλες δράσεις” σχολίασε σχετικά ο κ. Παπαμανώλης, γνωστοποιώντας παράλληλα πως, “Θα κοινοποιηθεί το πρακτικό για την υποβολή ενστάσεων και σήμερα ορίζουμε τον προσωρινό ανάδοχο και αφού περάσει το πενθήμερο των ενστάσεων θα έρθει ξανά το θέμα για να ορίσουμε οριστικό ανάδοχο”.

Υπάρχει μία ακόμη ανάγνωση.... Το υπερβολικό του κόστους”

Καθώς για το συγκεκριμένο θέμα είχαν διασταυρώσει τα αντιπολιτευτικά “ξίφη” τους κυρίως οι παρατάξεις της πλειοψηφίας και της μείζονος μειοψηφίας, ο επικεφαλής της δεύτερη παράταξης, Ανδρέας Γιαλόγλου, θέλησε να καταδείξει τις άστοχες οικονομικές εκτιμήσεις της Δημοτικής Αρχής για τις εν λόγω υπηρεσίες, για τις οποίες, μέλη της, υπεραμύνονταν συστηματικά, ισχυριζόμενα δε, πως, οι διαδικτυακές υπηρεσίες είναι κοστοβόρες. “Εκφράζετε την ικανοποίησή σας για τη μεγάλη έκπτωση, αλλά αυτό το γεγονός έχει και μία άλλη ανάγνωση. Μαρτυρά κι επιβεβαιώνει το υπερβολικό του κόστους που είχαμε επισημάνει από την πρώτη στιγμή” δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γιαλόγλου, προσθέτοντας πως, “Όταν είχαμε πει ότι είναι υπερβολή οι 100 χιλ. ευρώ, μας λέγατε ότι τόσο κοστίζουν αυτές οι υπηρεσίες”. Αναγνωρίζοντας μάλιστα, τη θετική εξέλιξη με φόντο το υψηλό ποσοστό της έκπτωσης, θέλησε στη συνέχεια να σημειώσει πως, “Εμείς θα μειοψηφήσουμε σε κάθε περίπτωση για πολιτικούς λόγους και για τους λόγους που είχαμε επισημάνει από την αρχή” καθώς όπως εξήγησε, “Η επιβεβαίωση (σσ. της κριτικής) έρχεται από το ότι δεν γίνεται ο μειοδότης να μην έχει κέρδος. Καταλαβαίνετε λοιπόν, ότι αυτά περί ακριβών υπηρεσιών και πως, τόσο κοστίζουν και θα δώσουμε στην Google κλπ, ήταν φούμαρα. Το κόστος ήταν μισό και άρα, δεν το είχατε υπολογίσει καλά”.

Eπιδίωξαν να ερμηνεύσουν... τις άστοχες υπερτιμήσεις

Επιθυμώντας να αντικρούσουν την κριτική του Ανδρέα Γιαλόγλου, τόσο ο Δημήτρης Κοσμάς, όσο και ο κ. Παπαμανώλης υποστήριξαν πως, αφενός η αγορά έχει πάθει ζημιά από την κρίση, γεγονός που ωθεί τις εταιρείες να διεκδικούν υπηρεσίες κι έργα με υψηλές εκπτώσεις, προκειμένου να έχουν δουλειά, με τον δεύτερο δε, να σχολιάζει τη στάση της αντιπολίτευσης στο θέμα της μεγάλης έκπτωσης του έργου της ανάπλασης. “Επιτέλους ποιά προσφορά σας αρέσει; Να θυμίσω ότι στο έργο ανάπλασης της παραλίας το ποσοστό της έκπτωσης ήταν περίπου 32%. Ήταν εξίσου υψηλό. Τελικά δεν νομίζω ότι υπήρξε κανένα πρόβλημα στο έργο. Αλλά όπως και να έχει, δεν σας πιάνουμε ούτε στα λίγα, ούτε στα πολλά” υποστήριξε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, με τον Δημήτρη Κοσμά να προσθέτει πως, “η αγορά έχει “κάτσει” τόσο πολύ που όλοι ψάχνουν να βρουν δουλειές. Δεν κρίνω το αν ήταν υπερτιμημένο κλπ.. Έχουμε δει ότι σε όλους τους διαγωνισμούς βλέπουμε κάτι εκπτώσεις που μας κάνουν να διερωτόμαστε αν έχουμε το αποτέλεσμα το οποίο θέλουμε. (...) Δυστυχώς αυτήν τη στιγμή στην αγορά τρέχουν όλοι και παρακαλούν να πάρουν δουλειές”.

Μη συγχέουμε την υπηρεσία με δημόσια έργα”

Απαντώντας στα ανωτέρω, ο Ανδρέας Γιαλόγλου καυτηρίασε εκ νέου την άστοχη προσπάθεια σύγκρισης των υπηρεσιών web marketing με το έργο της ανάπλασης, εξηγώντας κατηγορηματικά πως, η έκπτωση του αναδόχου στην περίπτωση της διαδικτυακής προβολής, προδίδει ξεκάθαρα τον μη ρεαλιστικό χαρακτήρα του αρχικού προϋπολογισμού των 97.000 ευρώ.

“Θυμίζω την τεκμηρίωση που είχατε κάνει τότε για το υψηλό κόστος του web marketing. Είχατε πει, ότι ο ανάδοχος θα πληρώσει αυτούσια ποσά στην Google, για τα οποία δεν μπορεί να προσφέρει έκπτωση και θα πρέπει να τα πληρώσει. Άρα λοιπόν, δεν έχει περιθώριο να κάνει έκπτωση. Αυτό είχατε πει τότε. Άρα, θα έπαιρνε ένα ποσό και θα το έδινε και το κέρδος θα ήταν μικρό και άρα, το ποσοστό έκπτωσής του μικρό. Μη συγχέουμε λοιπόν, αυτού του είδους την υπηρεσία με δημόσια έργα” υποστήριξε κατηγορηματικά, λέγοντας πως, “Ήταν ατυχής η σύγκριση διότι το δημόσιο έργο της παραλίας καταρχήν είχε 32% έκπτωση και τα αποτελέσματα αυτής της έκπτωσης, είμαστε μάρτυρες όλοι τί έχουν γίνει. Βλέπετε ασφαλτικά, συμπληρωματικές συμβάσεις που ζητούν κλπ”.

Κλείνοντας το θέμα, ο κ. Παπαμανώλης επέμεινε ωστόσο, πως ο ανάδοχος για το web marketing προχώρησε σε έκπτωση σε επίπεδο δράσεων που δεν συνδέονται με τη συνεργασία με την πλευρά της Google, επιχείρημα που ακόμη κι αν ευσταθεί όμως, καθίσταται εύλογα σαφές πως, δεν δικαιολογεί επ ΄ουδενί το τεράστιο ύψος του προϋπολογισμού. “Είδα αναλυτικά την προσφορά κατά άρθρο της εταιρείας. Πράγματι οι μεγάλες εκπτώσεις είναι σε άρθρα πλην την Google. Το ποσοστό εκεί ήταν της τάξεως του 10%. Σε όλα τα υπόλοιπα ήταν υψηλή η έκπτωση, που σημαίνει ότι η επιχειρηματολογία μας είχε βάση, αλλά υπήρχε περιθώριο από αλλού” σχολίασε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, χωρίς να αναγνωρίζει ούτε στοιχειωδώς τον “εκτροχιασμό” σε επίπεδο εκτίμησης των συγκεκριμένων υπηρεσιών.